Black is Black


Svart är svart. Snyggt. Jag gillar mönstret på strumpbyxorna!

Dagens i svart- fodral från Indiska, 149kr(!), cashmere kofta, La Redoute, svarta boots, DinSko, nya strumpbyxor, Bleu Forêt.

Köpte lite nya underkläder från H&M. Ett set med Bh+ trosa.


249kr kostar det och finns på Trend.

Ha en fortsatt trevlig 1:a advent!

Give a little bit!

Idag har jag köpt strasskorset som säljs på MQ. Förtjänsten går oavkortat till Röda Korset. Artisterna som är; Dolph Lundgren, Andreas Wilson, Conny Bloom, Wille Crafoord, Darin, Dogge, Lazee, Verner från Autopilot Society, Marie Serneholt, Jessica Andersson, Sofia Talvik, Fanny Hamlin, Ana Diaz, Rebecka från The Models, Anette Qviberg Lundgren, Jannicke Lindström, Nina Persson är tillsammans med  i kampanjen och ger en ny tolkning av Supertramps hit "Give a little bit". Se ett klipp här om du vill :)



49kr kostar korset!

Godmorgon fredag!



Vad fin denna klänning är! Skulle ha mitt breda nitskärp till. Riktigt lovely.

Designade julgranar

Imorse var jag på Hotel Birger Jarl för att kika på designade julgranar. Denna julgransutställning firar 5 år iår också! 10 olika kreativa julgranar fanns att skåda. Jag visar några av dom.



Den goda frukosten som de bjöd på; smoothie, mozzarella-skink baguette, passionsfruktjuice. Kelly och jag gillade juicen mycket =)



Martina Bonniers
gran "Julbrud- Julskrud"

Min gran är klädd i den finaste festklänningen en modefantast kan komma på.
En brudklänning symboliserar högtid, prakt, drömmar, glädje, tradition, familj och kärlek-
allt det som även julen står för.
Fin beskrivning av Martina!

 

Bloggranen av Ebba Von Sydow.
Klockren gran! Massa bilder som hon fotat och haft i bloggen. Man fotar rätt mycket men printar aldrig ut dom. Undrar hur många bilder man själv lagt upp på bloggen genom året!?



En stoor röd mössa på granen. Riktigt cool!

The Stray Boys- "Stray"



Fina klänningar i granen. Väldigt petite :)

Maria Westerlind- "la petite française"

Det var en mysig morgon det. Senare idag ska jag på ett event till.


H&Ms ankelboots



Den populäraste skon hos bloggare!?
Jag köpte ett par bruna. Min storlek fanns i svart så jag klickade hem dom också. Snygga och sköna! 398kr kostar dom.

Svart läderväska.



En snygg läderväska skulle behövas. Denna kommer ifrån Asos.

Tack för alla gratulationer också!! Ni är bäst.

Tävling hos Kelly



Kelly har en tävling i sin blogg. Priset är en exklusiv VIP inbjudan och en goodiebag värd 6000kr till ett storslaget event den 27:e november (tors.) med Maya Design och medarrangörerna Glitzy och Mist. Du får ta med en vän men bara vinnaren får goodibagen. Kl: 17 är det insläpp och som VIP gäst får du shoppa smycken, smink och kläder med 30% rabatt och fri hemleverans. Det låter väl bra?

27



En present låg på bordet imorse, CLEAN parfymen!

Det är ingen överdrift att säga att tiden går snabbt. För det gör den! Idag blir jag 27 år. 27. Just nu dricker jag lite te framför datan. Sen ska jag träffa en vän och äta lunch samt fika. Det blir bra det!

Söndagen



Ångrar lite att jag inte köpte denna rosa. Inga storlekar kvar nu..

Idag
har jag varit på dop. Ett mysigt och trevligt sådant var det. Men tusan vad kallt det börjar bli! Ännu mer snö och blåst. Nää, ingen hit hos mig. Nu e jag hemma och har tofflorna på mig, vad annars!? Snackar på msn och såg precis på sanningens ögonblick på femman. Skulle du kunna ställa upp i programmet?

EFIT

Ett foto i timmen. Kan bli intresseant eller inte alls. Men jag kör ett litet idag!




11.33- På väg till bussen. Uggsen är på!



12.37- En mocha latte med Angelica blev dagens första varma dryck.



13.40- Nya handskar behövde jag. Hitta ett par svarta på NK.



14.35- Tycker ringen är så söt. Love står det på den och köptes på Accessorize.



15.40- På vägen hem köpte jag en låda med skumtomtar på Ica Maxi!



16.30- Tofflorna är på. Ett måste hemma. Ibland sover jag med dom t.o.m..



17.35- Tänt ljus och ska snart göra lite te.






Ute: snö



Ute är det en hel del snö. Acne har vårnyheter på hemsidan. Tröjan ovan gillar jag. Jag är verkligen ingen vintermänniska. Men bara för det ska jag inte sitta inne hela dagen. Vad ska du göra?

Nytt te



Idag var jag på stan en sväng med mamma. Köpte bl.a te från NK. Nk:s svarta jul te och Grönt och Skönt. En kalender för nästa år blev det också.

Nya beverly hills



Igår var jag och såg förhandspremiären av nya Beverly Hills 90210 på biografen Park.
Nu i efterhand tycker jag att serien verkar okey. Jennie Garth och Shannen Doherty ska gästspela i serien i några avsnitt.  I jämförelse med "gamla" beverly hills känns denna mer som en modernare version. Mer intriger, drama och svartsjuka. Den 24:e novemeber på måndag kan du se första avsnittet på tv400.

Tack veckorevyn.com för igår kväll!

90210



Ikväll ska jag på premiärvisning av Nya Beverly Hills. Innan dess blir det stan för mig! Kanske MMS bloggar jag tills jag kommer hem ikväll.

Ha en fin dag!

Ruggig dag



Mysig stoor kofta! Ja tack till den!

Idag har det blåst och regnat en hel del. Varit på stan med Angelica. Sen åkte vi till Accessora butiken en sväng och sist till Västermalmsgallerian som ligger i närheten. Där stötte vi på Stephanie. Skulle behöva ett bad nu eller kanske bada bastu. Värme iaf..

Breda nitskärpet



SJP i snyggt brett nitskärp och BikBoks skyltfönster.

Jag gillar mitt breda nitskärp jag köpte i London. Såg idag i BikBoks skyltfönster att de hade ett snyggt för 129kr! Sen hade Zara ett snyggt också.

God morgon!

 

Syrran på Arlanda & Vi två.

Varit på Arlanda idag, för att lämna av syrran som ska flytta till Rom. Väldigt spännande det! Kommer kännas lite tomt nu när hon åkt. Men tror hon kommer få det bra där. Självklart måste jag åka dit och hälsa på. Aldrig besökt den mäktiga staden..

Middag ute

 

 

Drinken Coco Chanel på Bauer/Götgatsbacken

   

Är så trött just nu! Men har haft en trevlig middag på Kungsholmen. Natti säger jag!




Heta nitar



På fredag ska jag ut på middag. Hade gärna haft på mig dessa heta Topshop skor.

Årets julklapp för fashionistas?



Husqvarnas unika torktumlare gör att du aldrig mer behöver ta andravalet till festen. Hade du glömt bort förr förra helgens svettiga dansande? Det är inga problem – efter 12 minuter i Ångmäster är din favoritklänning eller favoritskjorta helt uppfräschad. Ångan tränger in på djupet och tar bort dålig lukt samtidigt som plagget slätas ut så att du oftast helt kan skippa strykningen.

Ångmäster är en torktumlare med ångfunktion. Ångbehandlingen omfattar fyra automatiska strykprogram och tre uppfräschningsprogram för kostymer, byxor, tröjor, jeans och hemtextiler. Dessutom är torktumlaren så skonsam att den torkar både ylle och siden.


Nödvändig eller onödig?

En klänning för mig

 


skulle denna kunna vara. Jag skulle slita denna klänning med hälsan!

En uppfräshning av håret blev

MMS

En uppfräshning av håret blev det idag. och en bit äppelpaj på Zanzibar med Angelica.


Dagens godaste te är grön pass

MMS

Dagens godaste te är grön passion, nytt från espresso house.


I wish




Min födelsedag är i november månad, jag önskar mig...

- Smycken från MiLajki. Har inget smycke från dom. Men älskar dom! Livar upp och man blir glad av dom. Armbandet kommer ifrån deras nya kollektion Wicked Devine.
- Parfym, Clean- shower fresh.
- Nu kommer jag inte få den. Men en MiuMiu väska ligger på listan.
- Berlocker från Thomas Sabo
- Skor! Gärna Topshop.
- Presentkort




Den gråa väskan

 



Syrran köpte den gråa väskan från ZARA. Fin som tusan är den! 499kr går den loss på. Får se om jag slår till..

Dagens frisyr



Slarvig knut när håret känns som mest tråkigt just nu. Ska till frisören på tisdag! Finaly!

Just nu helt enkelt.

En utmaning fick jag av Brunett Sharpen!

Plagg- Klänningar av olika slag. Skjort-, tröj-, festklänningar

Färg- Svart, grått och lila!

Ytterplagg- En svart kappa jag använder mycket just nu!

Frisyr- Utsläppt för det mesta!

Skor- Stövlar eller ankelboots

Accessoarer- Pälskragen

Vill-ha-plagg

Miu Miu väska, kanske denna!?




Trend jag ogillar på mig själv- Byxdress, helspetstoppar.

That´s it for now!


Julgransinbjudan



En inbjudan damp ner i brevlådan. Julgransjubileum på Hotel Birger Jarl. Den ska jag gå på! Ebba Von Sydow, Martina Bonnier, The Stray Boys ska bl.a klä en gran.



Två plagg



Två plagg jag skulle tänka mig att köpa. Rosa klänning med skärp, men jag skulle ta ett bredare skärp till. Och kanske lägga upp den lite. Kjolen skulle vara fin till svart- strumpbyxor, skor och top.

God morgon!



Haha, nu ser jag att mina MMS inlägg kom fram. Där ser man. Vaknat för en kort stund sen, druckit en latte här hemma med min vän som ska snart börja jobba. Vi såg Sex and the city filmen igår. Kan se den många gånger.. 

På stan nu med Angelica. Äter

MMS

På stan nu med Angelica. Äter lite lunch i kungshallen just nu.


Fin grå quiltad väska från Zar

MMS

Fin grå quiltad väska från Zara. Den vill jag ha!


"Nya" stövlar

 

Idag hämtade jag mina stövlar som jag budade hem från Tradera. De kommer ifrån Vagabond och är i nyskick. Fina!

Var på stan en sväng med Angelica idag. MMSbloggade, men det vill sig inte alls komma fram..
Ikväll ska en vän komma över och det blir film och middag. Perfekt, trött som jag är..

Varma händer



Ovan: Accent Under: Chique


När jag och Kelly gick till Stephanie från Tunnelbanan i helgen frös jag så mycket om min händer. Inga handskar hade jag med mig. Dags att börja använda dom. Vill gärna ha ett nytt par. Skinnhandskar kanske!?

Hur värmer du dina händer?

Från igår!



French Maid, Blondinbella & Jag, French Maid och Hot Nun.



Tack Snövit och hennes Léon för igår! Det var en skön blandning med folk. Kul att se hur kreativa alla var.



Är inte så trött idag alls, känns bra det! Vart sugen på Subway och fick höra igår av en från festen att det finns en i närheten av mig...Missat totalt! Mmm..

I´m a nurse



Klar! Sjuksköterska ska jag vara. Klänning och hatt, Buttericks, Stay-ups, Åhléns, Stetoskop, Teknikmagasinet, skor Topshop. Sen lite plåster i väskan :)

Ha en trevlig kväll alla!

Happy Halloween

Hunnit med en latte, en cappucino. Köpt plåster och ett stetoskop. Kanske inte så svårt att lista ut vad jag ska vara ikväll på Stephanies halloween fest!?

Ska Ni klä ut er ikväll?

Modeskytt -

Black is Black


Svart är svart. Snyggt. Jag gillar mönstret på strumpbyxorna!

Dagens i svart- fodral från Indiska, 149kr(!), cashmere kofta, La Redoute, svarta boots, DinSko, nya strumpbyxor, Bleu Forêt.

Köpte lite nya underkläder från H&M. Ett set med Bh+ trosa.


249kr kostar det och finns på Trend.

Ha en fortsatt trevlig 1:a advent!

Give a little bit!

Idag har jag köpt strasskorset som säljs på MQ. Förtjänsten går oavkortat till Röda Korset. Artisterna som är; Dolph Lundgren, Andreas Wilson, Conny Bloom, Wille Crafoord, Darin, Dogge, Lazee, Verner från Autopilot Society, Marie Serneholt, Jessica Andersson, Sofia Talvik, Fanny Hamlin, Ana Diaz, Rebecka från The Models, Anette Qviberg Lundgren, Jannicke Lindström, Nina Persson är tillsammans med  i kampanjen och ger en ny tolkning av Supertramps hit "Give a little bit". Se ett klipp här om du vill :)



49kr kostar korset!

Godmorgon fredag!



Vad fin
denna klänning är! Skulle ha mitt breda nitskärp till. Riktigt lovely.

Designade julgranar

Imorse var jag på Hotel Birger Jarl för att kika på designade julgranar. Denna julgransutställning firar 5 år iår också! 10 olika kreativa julgranar fanns att skåda. Jag visar några av dom.



Den goda frukosten som de bjöd på; smoothie, mozzarella-skink baguette, passionsfruktjuice. Kelly och jag gillade juicen mycket =)



Martina Bonniers
gran "Julbrud- Julskrud"

Min gran är klädd i den finaste festklänningen en modefantast kan komma på.
En brudklänning symboliserar högtid, prakt, drömmar, glädje, tradition, familj och kärlek-
allt det som även julen står för.
Fin beskrivning av Martina!

 

Bloggranen av Ebba Von Sydow.
Klockren gran! Massa bilder som hon fotat och haft i bloggen. Man fotar rätt mycket men printar aldrig ut dom. Undrar hur många bilder man själv lagt upp på bloggen genom året!?



En stoor röd mössa på granen. Riktigt cool!

The Stray Boys- "Stray"



Fina klänningar i granen. Väldigt petite :)

Maria Westerlind- "la petite française"

Det var en mysig morgon det. Senare idag ska jag på ett event till.


H&Ms ankelboots



Den populäraste skon hos bloggare!?
Jag köpte ett par bruna. Min storlek fanns i svart så jag klickade hem dom också. Snygga och sköna! 398kr kostar dom.

Svart läderväska.



En snygg läderväska skulle behövas. Denna kommer ifrån
Asos.

Tack för alla gratulationer också!! Ni är bäst.

Tävling hos Kelly



Kelly har en tävling i sin blogg. Priset är en exklusiv VIP inbjudan och en goodiebag värd 6000kr till ett storslaget event den 27:e november (tors.) med Maya Design och medarrangörerna Glitzy och Mist. Du får ta med en vän men bara vinnaren får goodibagen. Kl: 17 är det insläpp och som VIP gäst får du shoppa smycken, smink och kläder med 30% rabatt och fri hemleverans. Det låter väl bra?

27



En present låg på bordet imorse, CLEAN parfymen!

Det är ingen överdrift att säga att tiden går snabbt. För det gör den! Idag blir jag 27 år. 27. Just nu dricker jag lite te framför datan. Sen ska jag träffa en vän och äta lunch samt fika. Det blir bra det!

Söndagen



Ångrar lite att jag inte köpte
denna rosa. Inga storlekar kvar nu..

Idag
har jag varit på dop. Ett mysigt och trevligt sådant var det. Men tusan vad kallt det börjar bli! Ännu mer snö och blåst. Nää, ingen hit hos mig. Nu e jag hemma och har tofflorna på mig, vad annars!? Snackar på msn och såg precis på sanningens ögonblick på femman. Skulle du kunna ställa upp i programmet?

EFIT

Ett foto i timmen. Kan bli intresseant eller inte alls. Men jag kör ett litet idag!




11.33- På väg till bussen. Uggsen är på!



12.37- En mocha latte med
Angelica blev dagens första varma dryck.



13.40- Nya handskar behövde jag. Hitta ett par svarta på NK.



14.35- Tycker ringen är så söt. Love står det på den och köptes på Accessorize.



15.40- På vägen hem köpte jag en låda med skumtomtar på Ica Maxi!



16.30- Tofflorna är på. Ett måste hemma. Ibland sover jag med dom t.o.m..



17.35- Tänt ljus och ska snart göra lite te.






Ute: snö



Ute är det en hel del snö
. Acne har vårnyheter på hemsidan. Tröjan ovan gillar jag. Jag är verkligen ingen vintermänniska. Men bara för det ska jag inte sitta inne hela dagen. Vad ska du göra?

Nytt te



Idag var jag på stan en sväng med mamma. Köpte bl.a te från NK. Nk:s svarta jul te och Grönt och Skönt. En kalender för nästa år blev det också.

Nya beverly hills



Igår var jag och såg förhandspremiären av nya Beverly Hills 90210 på biografen Park.
Nu i efterhand tycker jag att serien verkar okey. Jennie Garth och Shannen Doherty ska gästspela i serien i några avsnitt.  I jämförelse med "gamla" beverly hills känns denna mer som en modernare version. Mer intriger, drama och svartsjuka. Den 24:e novemeber på måndag kan du se första avsnittet på tv400.

Tack
veckorevyn.com för igår kväll!

90210



Ikväll ska jag på premiärvisning av Nya Beverly Hills. Innan dess blir det stan för mig! Kanske MMS bloggar jag tills jag kommer hem ikväll.

Ha en fin dag!

Ruggig dag



Mysig stoor kofta! Ja tack till den!

Idag har det blåst och regnat en hel del. Varit på stan med Angelica. Sen åkte vi till Accessora butiken en sväng och sist till Västermalmsgallerian som ligger i närheten. Där stötte vi på Stephanie. Skulle behöva ett bad nu eller kanske bada bastu. Värme iaf..

Breda nitskärpet



SJP i snyggt brett nitskärp och BikBoks skyltfönster.

Jag gillar mitt breda nitskärp jag köpte i London. Såg idag i BikBoks skyltfönster att de hade ett snyggt för 129kr! Sen hade Zara ett snyggt också.

God morgon!

 

Syrran på Arlanda & Vi två.

Varit på Arlanda idag, för att lämna av syrran som ska flytta till Rom. Väldigt spännande det! Kommer kännas lite tomt nu när hon åkt. Men tror hon kommer få det bra där. Självklart måste jag åka dit och hälsa på. Aldrig besökt den mäktiga staden..

Middag ute

 

 

Drinken Coco Chanel på Bauer/Götgatsbacken

   

Är så trött just nu! Men har haft en trevlig middag på
Kungsholmen. Natti säger jag!




Heta nitar



På fredag ska jag ut på middag. Hade gärna haft på mig dessa heta
Topshop skor.

Årets julklapp för fashionistas?



Husqvarnas unika torktumlare gör att du aldrig mer behöver ta andravalet till festen. Hade du glömt bort förr förra helgens svettiga dansande? Det är inga problem – efter 12 minuter i Ångmäster är din favoritklänning eller favoritskjorta helt uppfräschad. Ångan tränger in på djupet och tar bort dålig lukt samtidigt som plagget slätas ut så att du oftast helt kan skippa strykningen.

Ångmäster är en torktumlare med ångfunktion. Ångbehandlingen omfattar fyra automatiska strykprogram och tre uppfräschningsprogram för kostymer, byxor, tröjor, jeans och hemtextiler. Dessutom är torktumlaren så skonsam att den torkar både ylle och siden.


Nödvändig eller onödig?

En klänning för mig

 


skulle denna kunna vara. Jag skulle slita denna
klänning med hälsan!

En uppfräshning av håret blev

MMS

En uppfräshning av håret blev det idag. och en bit äppelpaj på Zanzibar med Angelica.


Dagens godaste te är grön pass

MMS

Dagens godaste te är grön passion, nytt från espresso house.


I wish




Min födelsedag är i november månad, jag önskar mig...

- Smycken från MiLajki. Har inget smycke från dom. Men älskar dom! Livar upp och man blir glad av dom.
Armbandet kommer ifrån deras nya kollektion Wicked Devine.
- Parfym, Clean- shower fresh.
- Nu kommer jag inte få den. Men en MiuMiu väska ligger på listan.
- Berlocker från Thomas Sabo
- Skor! Gärna Topshop.
- Presentkort




Den gråa väskan

 



Syrran köpte den gråa väskan från ZARA. Fin som tusan är den! 499kr går den loss på. Får se om jag slår till..

Dagens frisyr



Slarvig knut när håret känns som mest tråkigt just nu. Ska till frisören på tisdag! Finaly!

Just nu helt enkelt.

En utmaning fick jag av Brunett Sharpen!

Plagg- Klänningar av olika slag. Skjort-, tröj-, festklänningar

Färg- Svart, grått och lila!

Ytterplagg- En svart kappa jag använder mycket just nu!

Frisyr- Utsläppt för det mesta!

Skor- Stövlar eller ankelboots

Accessoarer- Pälskragen

Vill-ha-plagg

Miu Miu väska, kanske denna!?




Trend jag ogillar på mig själv- Byxdress, helspetstoppar.

That´s it for now!


Julgransinbjudan



En inbjudan damp ner i brevlådan. Julgransjubileum på Hotel Birger Jarl. Den ska jag gå på! Ebba Von Sydow, Martina Bonnier, The Stray Boys ska bl.a klä en gran.



Två plagg



Två plagg jag skulle tänka mig att köpa. Rosa klänning med skärp, men jag skulle ta ett bredare skärp till. Och kanske lägga upp den lite. Kjolen skulle vara fin till svart- strumpbyxor, skor och top.

God morgon!



Haha, nu ser jag att mina MMS inlägg kom fram. Där ser man. Vaknat för en kort stund sen, druckit en latte här hemma med min vän som ska snart börja jobba. Vi såg Sex and the city filmen igår. Kan se den många gånger.. 

På stan nu med Angelica. Äter

MMS

På stan nu med Angelica. Äter lite lunch i kungshallen just nu.


Fin grå quiltad väska från Zar

MMS

Fin grå quiltad väska från Zara. Den vill jag ha!


"Nya" stövlar

 

Idag hämtade jag mina stövlar som jag budade hem från
Tradera. De kommer ifrån Vagabond och är i nyskick. Fina!

Var på stan en sväng med Angelica idag. MMSbloggade, men det vill sig inte alls komma fram..
Ikväll ska en vän komma över och det blir film och middag. Perfekt, trött som jag är..

Varma händer



Ovan: Accent Under:
Chique


När jag och Kelly gick till Stephanie från Tunnelbanan i helgen frös jag så mycket om min händer. Inga handskar hade jag med mig. Dags att börja använda dom. Vill gärna ha ett nytt par. Skinnhandskar kanske!?

Hur värmer du dina händer?

Från igår!



French Maid, Blondinbella & Jag, French Maid och Hot Nun.



Tack Snövit och hennes Léon för igår! Det var en skön blandning med folk. Kul att se hur kreativa alla var.



Är inte så trött idag alls, känns bra det! Vart sugen på Subway och fick höra igår av en från festen att det finns en i närheten av mig...Missat totalt! Mmm..

I´m a nurse



Klar! Sjuksköterska ska jag vara. Klänning och hatt, Buttericks, Stay-ups, Åhléns, Stetoskop, Teknikmagasinet, skor Topshop. Sen lite plåster i väskan :)

Ha en trevlig kväll alla!

Happy Halloween

Hunnit med en latte, en cappucino. Köpt plåster och ett stetoskop. Kanske inte så svårt att lista ut vad jag ska vara ikväll på Stephanies halloween fest!?

Ska Ni klä ut er ikväll?


Bloggtoppen.se
Top Mode & design bloggar

RSS 0.91