Nya shorts kan man säga..



Musse Tee, Topshop, Shorts, avklippta jeans, skor, Friis & Company, väska, Mulberry, solisar, YSL

Liten paus från solen. Härligt men man blir lite matt. Har köpt lite frukt och ska mixa ihop en fruktsallad snart. Shortsen fixade jag igår. Ett par utsvängda jeans som blev shorts! Urbra.

Ses sen eller så.

Psst..

Imorn går mina auktioner ut. Röd skinnjacka och Dior plånboken.

Nu ska jag ut i solen!

Ha så fint!

Acnes aprikosfärgade



Jag har fått frågor om var man kan köpa min aprikosfärgade Acne T-shirt. Den har varit slutsåld på hemsidan. Men nu finns den igen. Här!

Test; Plump Lips



Har nu testat Plump lips by Freeze 24.7 i färgen FrostBitten. Till en början känner man den stickande känslan på läpparna. Men den avtar ganska snabbt. Inte alls kladdigt eller obehagligt på. Resultat? Nja, jag fick inget synligt resultat. Kändes mer som ett vanligt läppglans.
Pris: 295kr hos Accessora.

Betyg: 3/5

Annan variant



Nu finns det en annan variant av den populära kjolen med röd rand från Topshop. Jag gillar denna!

H&M



Idag har jag varit och hämtat min MacBook. Hoppas verkligen inte att jag behöver lämna in den nån mer.. Var på H&M och prova långklänningen som finns på webben nu också! Skönt material och snyggt fall.. Köpte inte. Men kanske ska!?

Slutsåld på webben ser jag nu.

Plattången


När jag var på NK idag såg jag färgglada plattänger från Vidal Sassoon. Otroligt lätta och nätta. Skulle jag köpa en plattång skulle jag köpa en sådan! 399kr kostar den.

Zanzibar


Klänning, MQ, skinnjacka, H&M, Kilklackar, Topshop (som ej syns)

Lunchen blev på Zanzibar Norrmalmstorg.  Mycket bra val. Väldigt god lunch! Trevligt att få lite sol på sig när man äter lunch.

Lunch på stan



Just nu dricker jag en latte på uteserveringen E.H stureplan. Bloggar på syrrans dator då min inte är färdig att hämta. Om 1,5 h ska jag äta lunch med Angelica på nån uteservering. Mycket uteservering det var.

Cool SJP är när hon kör med helsvart. Från topp till tå.

Lite mer svart

  

Mina svarta ballerinas är gone. Borta. Vill gärna ha ett par nya. Marc har sina skönheter men även topshop har fina.

Svarta naglar



Tar en liten paus från det rosa och andra pastell färger och kör på svart. Chanels Noir Ceramic.

Har bestämt mig för att sälja min Dior plånbok som jag köpte feb-07 och även en röd skinnjacka jag inte använt...Kika in!


Vacker



Vacker klänning från Lipsy. Helt i siden. Finns hos Miss Kate
Den skulle passa till midsommar.

Los Cabos


Väska; Fifibag/Los Cabos

Jag gillar Fifibags. Härliga färger och mönster. En Los Cabos skulle jag gärna vilja ha i sommar!

Lip Plumpers



Det var länge sen jag hade en Lip Plumper i min neccesär. Jag ska få prova en från Freeze 24.7. Denna ska få läpparna att bli fylliga, ska inte irritera eller svida, förstärka och förbättra läpparnas naturliga färg. Produkten ska även ta bort små rynkor kring munnen. Ska bli spännande att testa. Återkommer sen!

Picknick och kanske en drink..



Solig och skön dag. Ska på en picknick senare idag och kanske ta en strawberry daiquiri sen! Klänningsbrist känner jag att jag har och den fina från Forever21 skulle gärna få matcha mina sandaler. Och väskan, en Chloé skulle gärna få hänga på.

Trevlig lördag!


Sommar klänning



Otroligt fin klänning i chiffong. Den vill jag ha!


Min vän ska till N.Y, men inte jag..



Häromdagen fick jag höra att min vän ska till N.Y i slutet av Juni i en vecka! Va!? sa jag. Ska du!! Dit vill jag med. Aldrig besökt staden. Men det ska jag.. Men vad perfekt det vore att åka nu. Får lägga en liten beställning. Kanske något ovan? Marc By Marc Jacobs plånbok, Clean parfymen som e mycket billigare, likaså converse skor.

Kavajen e på..


Kavaj, Beyond Retro, T-shirt, Acne, Jeans, Seven, Gladiator, Asos.

Idag ska jag lämna in min dator. Bitar på kanten lossnar.. Andra gången jag lämnar in den. Typiskt! Sen blir det lunch med mor och syrran. Vad ska Ni göra?


Littmarck



Jag vill ha ett armband från Littmarck. För många år sen hade jag ett som "samearmband" i svart. Men det gick sönder. Så ett nytt skulle jag vilja ha.
Finns hos Accessora.


Kavajen

  


Fann en fin kavaj på Beyond Retro igår. Den är vit-svart smårutig. 249kr betala jag för den. Nu måste jag ha kaffe!

See Ya!



Fina kjolen



Den här fina kjolen från Oasis prova jag idag. Så fin! Fanns även en klänning i samma mönster.

Bra hårspray!



Detta är en bra hårspary. Sprayade en massa i helgen och frisyren håller! Sen på kvällen när man ska borsta håret går det som smort! Otroligt lätt att borsta. Rekommenderar den mycket. Runt 70kr kostar den.

The "It" Color



Gult lack. Hit eller Miss? Jag säger Hit! Detta lack kommer ifrån OPI som kom på posten. Lacket heter The "It" Color och är med i sommarens kollektion på 6 färger som gör sig rätt på sommarbrun hy. Jag håller med! Kommer bli fint. Sen. När man fått färg. Men visst funkar det nu också.

Mina gladiator kom!

 

Idag kom mina gladiatorsandaler från Asos. Dörrleverans t.o.m. Äkta läder och de satt bra tycker jag. Frakten vart dyr, men de passa som tur var..

Kathy van zeeland

 

Jag gillar dessa väskor från Kathy Van Zeeland. Högkvalitet och fina detaljer. Namnet på märket kommer från dess skapare som är en amerikansk designer. Skulle gärna kika närmare på dom!

Påväg hem..


Nu är jag påväg hem. Haft en riktigt kul helg! Varit på VIP bio, ätit ute, dansat, gått på stan.. Nästan så att man inte vill åka hem. Varför går det alltid så fort!? Här är lite blandade bilder.




Cosmodrinkar i Filmstaden Bergakungen. (VIP)

      

Otroligt bekväma stolar på bion, min frisyr en kväll, Petronella, jag och syrran.

Ha en trevlig söndag!



Condeco paus



Nya koftan/tröjan från Topshop och mitt energi intag.

Sitter på Condeco nu på Fredsgatan. Liten paus med mangosmoothie, latte och en conpanni fralla. Fint väder har vi! Syrran har köpt en snygg klänning på Topshop. Själv har jag inte köpt något ännu.. Men dagen är inte slut än.

Mot Göteborg!




Det här fina armbandet köpte jag på Topshop igår! Nya numret av Elle blir läsningen på tåget.

X2000 har precis avgått mot Göteborg. Ska hälsa på en vän och njuta av staden hela helgen. Måste tillägga att kvällen igår var riktigt kul! Snygga klänningar, massa folk, härlig shopping och bra modevisning! Köpte även en kofta, visar sen!

Kvällens klänning



Jag valde en gammal klänning från Asos. Skor från Topshop och nya sjalen från H&M.

Ska möta Angelica innan vi går till SOUK.

Ses!



Nyshoppat!





Den här sjalen var för fin för att lämna kvar i H&M butiken. Somriga färger i turkost och rosa. 98kr kostar den! Ska ha den redan ikväll.

Mysa i hoodie



Små trist väder det är. Skulle helst omkring i en myshoodie. Kanske en grå med musse pigg på? Ikväll blir det shoppingkväll på Topshop! Det ser jag framemot. Ska du dit?


Sandaler


Har letat och letat efter ett par sandaler. Beställde dessa för några dagar sedan. Kommer ifrån Asos!

Hoppas de passar.

Dagens väskval

  Innehållet i väskan..
 
Idag har jag min turkosa väska från Matthew Williamson som jag köpte på Debenhams när varuhuset fanns i Sthlm. Fina detaljer och lagom stor!


Dofta Fräscht



Vill ha och behöver en ny parfym. En fräsh sommardot helt enkelt. Clean shower fresh och Daisy är med på listan.. Kanske nån annan!? Får ta och utforska parfymdiskarna.

Klädsel; gärna klänning



Fin klänning från Topshop.

Min blogg har flyttats, har därför inte kunnat logga in. Men nu ska det funka bra! På torsdag är det shoppingkväll på SOUK/Topshop där klädsel är gärna klänning. Självklart blir det klänning! Nu ska jag se Cashmere Mafia med en kopp te.

Ses!

Jeansshortsen

image2104
Ett par snygga jeansshort skulle jag gärna ha på mig idag. Dessa kommer ifrån Topshop. Inte så korta och lite lagom slitna.


K:fem

67191-2103

Klänning, H&M
Kilklackar, Friis & Company
Jeansjacka, H&M Barn
Skärp, H&M
Solisar, Tom Ford
Väska, Longchamp

Just nu är jag i Vällingby och äventyrar. Är i nybyggda huset K:fem. Massa härligt mode!

Sött

image2102

Otroligt söt neccessär från Betsey Johnson med tillhörande parfym. Lovely!

Om man skulle...

image2099  image2100
H&Ms snygga långklänning och Rachel Bilson som passar utmärkt i sin.

Ju mer jag ser långklänningar blir jag nyfiken själv på att prova. Måste göra det. Jag gillar H&Ms klänning till vänster.

Har du en långklänning? Eller är du nyfiken som jag?

Dagens godaste

67191-2098

Dagens godaste är glass från Järntorget i Gamla Stan. Mango sorbet och polka glass. Mums!


Blodigt

Det är blodigt i kvällens Grey´s avsnitt.  Bokstavligt. Jag ville förrut jobba på sjukhus. Som narkossjuksköterska. Hade den drömmen ganska länge. Hade varit rätt intressant jobb det..
Nu ska jag mumsa på Fullkorn Digestive och titta vidare på avsnittet!

Trevlig kväll!

Min favorit t-shirt

67191-2095

Min favorit t-shirt är min aprikosfärgade från Acne. Tunn och otroligt skön! Vill ha en svart också. Kostar en femhundring.

Glad blir man

image2093
Jag blir glad när jag ser dessa kjolar. Färgglada och i olika material.

- Puderrosa i tunt material
- Lila i 100% silk
- Rosa fluffig sak.

Jag behöver fler kjolar. Inte bara svarta eller gråa.

Garden Party Ring

image2092
Fin ring.

Idag önskar jag mig en ring från Juicy Couture. Garden Party Ring heter den. Bra namn va!? Nu ska jag ut en sväng. Ses sen!

New shoes

67191-2090  67191-2091

Fyndade ett par kilklackar från Friis & Company. 50% nedsatta i butiken entré skor och accessoarer som ligger i Södertälje. 325kr betala jag för dom. Ville ha DinSkos först. Men dessa gilla jag mer. Jag knep sista 37:an
De hade även snygga ballerinaskor från bl.a Ash.

Vinnarna!

67191-2071

Hej! Skön sol vi har det. Kan inget annat än vara härligt. Jag har nu dragit tre vinnare av en mobilväska. Grattis till; Anna, Jennifer och Thérese. Maila mig era adresser så skickar jag en mobilväska till er!


Fin i håret

image2089

Fin hårsnodd från Eleven. Skulle pryda håret till fest, eller varför inte till vardags också.

Finns i fler färger.

Imorn drar jag tre vinnare av en mobilväska. Du har fortfarande chans att tävla!

Ecobag

67191-2086

Den här tygkassen såg jag på Lindex idag. Texten påminner om Anya Hindmarch populära kasse. 29.50kr kostar den. Jag tycker sådär om den. Hade velat att den var i lite kraftigare tyg.

Färgklick till väska

67191-2085

Vilken snygg färgklick till väska från H&M. Den måste jag spana in!

Modeskytt -

Nya shorts kan man säga..



Musse Tee, Topshop, Shorts, avklippta jeans, skor, Friis & Company, väska, Mulberry, solisar, YSL

Liten paus från solen. Härligt men man blir lite matt. Har köpt lite frukt och ska mixa ihop en fruktsallad snart. Shortsen fixade jag igår. Ett par utsvängda jeans som blev shorts! Urbra.

Ses sen eller så.

Psst..

Imorn går mina auktioner ut. Röd skinnjacka och Dior plånboken.

Nu ska jag ut i solen!

Ha så fint!

Acnes aprikosfärgade



Jag har fått frågor om var man kan köpa min aprikosfärgade Acne T-shirt. Den har varit slutsåld på hemsidan. Men nu finns den igen.
Här!

Test; Plump Lips



Har nu testat Plump lips by Freeze 24.7 i färgen FrostBitten. Till en början känner man den stickande känslan på läpparna. Men den avtar ganska snabbt. Inte alls kladdigt eller obehagligt på. Resultat? Nja, jag fick inget synligt resultat. Kändes mer som ett vanligt läppglans.
Pris: 295kr hos
Accessora.

Betyg: 3/5

Annan variant



Nu finns det en annan variant av den populära kjolen med röd rand från
Topshop. Jag gillar denna!

H&M



Idag har jag varit och hämtat min MacBook. Hoppas verkligen inte att jag behöver lämna in den nån mer.. Var på H&M och prova långklänningen som finns på webben nu också! Skönt material och snyggt fall.. Köpte inte. Men kanske ska!?

Slutsåld på webben ser jag nu.

Plattången


När jag var på NK idag såg jag färgglada plattänger från Vidal Sassoon. Otroligt lätta och nätta. Skulle jag köpa en plattång skulle jag köpa en sådan! 399kr kostar den.

Zanzibar


Klänning, MQ, skinnjacka, H&M, Kilklackar, Topshop (som ej syns)

Lunchen blev på Zanzibar Norrmalmstorg.  Mycket bra val. Väldigt god lunch! Trevligt att få lite sol på sig när man äter lunch.

Lunch på stan



Just nu dricker jag en latte på uteserveringen E.H stureplan. Bloggar på syrrans dator då min inte är färdig att hämta. Om 1,5 h ska jag äta lunch med
Angelica på nån uteservering. Mycket uteservering det var.

Cool SJP är när hon kör med helsvart. Från topp till tå.

Lite mer svart

  

Mina svarta ballerinas är gone. Borta. Vill gärna ha ett par nya.
Marc har sina skönheter men även topshop har fina.

Svarta naglar



Tar en liten paus från det rosa och andra pastell färger och kör på svart. Chanels Noir Ceramic.

Har bestämt mig för att sälja min Dior plånbok som jag köpte feb-07 och även en röd skinnjacka jag inte använt...
Kika in!


Vacker



Vacker klänning från Lipsy. Helt i siden. Finns hos
Miss Kate
Den skulle passa till midsommar.

Los Cabos


Väska;
Fifibag/Los Cabos

Jag gillar Fifibags. Härliga färger och mönster. En Los Cabos skulle jag gärna vilja ha i sommar!

Lip Plumpers



Det var länge sen jag hade en Lip Plumper i min neccesär. Jag ska få prova en från Freeze 24.7. Denna ska få läpparna att bli fylliga, ska inte irritera eller svida, förstärka och förbättra läpparnas naturliga färg. Produkten ska även ta bort små rynkor kring munnen. Ska bli spännande att testa. Återkommer sen!

Picknick och kanske en drink..



Solig och skön dag. Ska på en picknick senare idag och kanske ta en strawberry daiquiri sen! Klänningsbrist känner jag att jag har och den fina från Forever21 skulle gärna få matcha mina sandaler. Och väskan, en
Chloé skulle gärna få hänga på.

Trevlig lördag!


Sommar klänning



Otroligt fin klänning i chiffong. Den vill j
ag ha!


Min vän ska till N.Y, men inte jag..



Häromdagen fick jag höra att min vän ska till N.Y i slutet av Juni i en vecka! Va!? sa jag. Ska du!! Dit vill jag med. Aldrig besökt staden. Men det ska jag.. Men vad perfekt det vore att åka nu. Får lägga en liten beställning. Kanske något ovan? Marc By Marc Jacobs plånbok, Clean parfymen som e mycket billigare, likaså converse skor.

Kavajen e på..


Kavaj, Beyond Retro, T-shirt, Acne, Jeans, Seven, Gladiator, Asos.

Idag ska jag lämna in min dator. Bitar på kanten lossnar.. Andra gången jag lämnar in den. Typiskt! Sen blir det lunch med mor och syrran. Vad ska Ni göra?


Littmarck



Jag vill ha ett armband från Littmarck. För många år sen hade jag ett som "samearmband" i svart. Men det gick sönder. Så ett nytt skulle jag vilja ha.
Finns hos
Accessora.


Kavajen

  


Fann en fin kavaj på Beyond Retro igår. Den är vit-svart smårutig. 249kr betala jag för den. Nu måste jag ha kaffe!

See Ya!



Fina kjolen



Den här fina kjolen från Oasis prova jag idag. Så fin! Fanns även en klänning i samma mönster.

Bra hårspray!



Detta är en bra hårspary. Sprayade en massa i helgen och frisyren håller! Sen på kvällen när man ska borsta håret går det som smort! Otroligt lätt att borsta. Rekommenderar den mycket. Runt 70kr kostar den.

The "It" Color



Gult lack. Hit eller Miss? Jag säger Hit! Detta lack kommer ifrån OPI som kom på posten. Lacket heter The "It" Color och är med i sommarens kollektion på 6 färger som gör sig rätt på sommarbrun hy. Jag håller med! Kommer bli fint. Sen. När man fått färg. Men visst funkar det nu också.

Mina gladiator kom!

 

Idag kom mina gladiatorsandaler från
Asos. Dörrleverans t.o.m. Äkta läder och de satt bra tycker jag. Frakten vart dyr, men de passa som tur var..

Kathy van zeeland

 

Jag gillar dessa väskor från
Kathy Van Zeeland. Högkvalitet och fina detaljer. Namnet på märket kommer från dess skapare som är en amerikansk designer. Skulle gärna kika närmare på dom!

Påväg hem..


Nu är jag påväg hem. Haft en riktigt kul helg! Varit på VIP bio, ätit ute, dansat, gått på stan.. Nästan så att man inte vill åka hem. Varför går det alltid så fort!? Här är lite blandade bilder.




Cosmodrinkar i Filmstaden Bergakungen. (VIP)

      

Otroligt bekväma stolar på bion, min frisyr en kväll, Petronella, jag och syrran.

Ha en trevlig söndag!



Condeco paus



Nya koftan/tröjan från Topshop och mitt energi intag.

Sitter på Condeco nu på Fredsgatan. Liten paus med mangosmoothie, latte och en conpanni fralla. Fint väder har vi! Syrran har köpt en snygg klänning på Topshop. Själv har jag inte köpt något ännu.. Men dagen är inte slut än.

Mot Göteborg!




Det här fina armbandet köpte jag på Topshop igår! Nya numret av
Elle blir läsningen på tåget.

X2000 har precis avgått mot Göteborg. Ska hälsa på en vän och njuta av staden hela helgen. Måste tillägga att kvällen igår var riktigt kul! Snygga klänningar, massa folk, härlig shopping och bra modevisning! Köpte även en kofta, visar sen!

Kvällens klänning



Jag valde en gammal klänning från Asos. Skor från Topshop och nya sjalen från H&M.

Ska möta Angelica innan vi går till SOUK.

Ses!



Nyshoppat!





Den här sjalen var för fin för att lämna kvar i H&M butiken. Somriga färger i turkost och rosa. 98kr kostar den! Ska ha den redan ikväll.

Mysa i hoodie



Små trist väder det är. Skulle helst omkring i en myshoodie. Kanske en grå med
musse pigg på? Ikväll blir det shoppingkväll på Topshop! Det ser jag framemot. Ska du dit?


Sandaler


Har letat och letat efter ett par sandaler. Beställde dessa för några dagar sedan. Kommer ifrån
Asos!

Hoppas de passar.

Dagens väskval

  Innehållet i väskan..
 
Idag har jag min turkosa väska från Matthew Williamson som jag köpte på Debenhams när varuhuset fanns i Sthlm. Fina detaljer och lagom stor!


Dofta Fräscht



Vill ha och behöver en ny parfym. En fräsh sommardot helt enkelt. Clean shower fresh och Daisy är med på listan.. Kanske nån annan!? Får ta och utforska parfymdiskarna.

Klädsel; gärna klänning



Fin klänning från Topshop.

Min blogg har flyttats, har därför inte kunnat logga in. Men nu ska det funka bra! På torsdag är det shoppingkväll på SOUK/Topshop där klädsel är gärna klänning. Självklart blir det klänning! Nu ska jag se Cashmere Mafia med en kopp te.

Ses!

Jeansshortsen

image2104
Ett par snygga jeansshort skulle jag gärna ha på mig idag. Dessa kommer ifrån Topshop. Inte så korta och lite lagom slitna.


K:fem

67191-2103

Klänning, H&M
Kilklackar, Friis & Company
Jeansjacka, H&M Barn
Skärp, H&M
Solisar, Tom Ford
Väska, Longchamp

Just nu är jag i Vällingby och äventyrar. Är i nybyggda huset
K:fem. Massa härligt mode!

Sött

image2102

Otroligt söt neccessär från
Betsey Johnson med tillhörande parfym. Lovely!

Om man skulle...

image2099  image2100
H&Ms snygga långklänning och Rachel Bilson som passar utmärkt i sin.

Ju mer jag ser långklänningar blir jag nyfiken själv på att prova. Måste göra det. Jag gillar H&Ms klänning till vänster.

Har du en långklänning? Eller är du nyfiken som jag?

Dagens godaste

67191-2098

Dagens godaste är glass från Järntorget i Gamla Stan. Mango sorbet och polka glass. Mums!


Blodigt

Det är blodigt i kvällens Grey´s avsnitt.  Bokstavligt. Jag ville förrut jobba på sjukhus. Som narkossjuksköterska. Hade den drömmen ganska länge. Hade varit rätt intressant jobb det..
Nu ska jag mumsa på Fullkorn Digestive och titta vidare på avsnittet!

Trevlig kväll!

Min favorit t-shirt

67191-2095

Min favorit t-shirt är min aprikosfärgade från Acne. Tunn och otroligt skön! Vill ha en svart också. Kostar en femhundring.

Glad blir man

image2093
Jag blir glad när jag ser dessa
kjolar. Färgglada och i olika material.

- Puderrosa i tunt material
- Lila i 100% silk
- Rosa fluffig sak.

Jag behöver fler kjolar. Inte bara svarta eller gråa.

Garden Party Ring

image2092
Fin ring.

Idag önskar jag mig en ring från Juicy Couture.
Garden Party Ring heter den. Bra namn va!? Nu ska jag ut en sväng. Ses sen!

New shoes

67191-2090  67191-2091

Fyndade ett par kilklackar från Friis & Company. 50% nedsatta i butiken entré skor och accessoarer som ligger i Södertälje. 325kr betala jag för dom. Ville ha
DinSkos först. Men dessa gilla jag mer. Jag knep sista 37:an
De hade även snygga ballerinaskor från bl.a Ash.

Vinnarna!

67191-2071

Hej! Skön sol vi har det. Kan inget annat än vara härligt. Jag har nu dragit tre vinnare av en mobilväska. Grattis till; Anna,
Jennifer och Thérese. Maila mig era adresser så skickar jag en mobilväska till er!


Fin i håret

image2089

Fin hårsnodd från Eleven. Skulle pryda håret till fest, eller varför inte till vardags också.

Finns i
fler färger.

Imorn drar jag tre vinnare av en mobilväska. Du har fortfarande chans att tävla!

Ecobag

67191-2086

Den här tygkassen såg jag på Lindex idag. Texten påminner om Anya Hindmarch
populära kasse. 29.50kr kostar den. Jag tycker sådär om den. Hade velat att den var i lite kraftigare tyg.

Färgklick till väska

67191-2085

Vilken snygg färgklick till väska från H&M. Den måste jag spana in!


Bloggtoppen.se
Top Mode & design bloggar

RSS 0.91