Nyårsdrömmen

image1582

Snart är det nyår. Och hysterin om vad man ska göra och vad man ska ha på sig gör sig påmind. December månad börjar imorn, som är den stressigaste månaden tycker jag. Hinna fixa, handla, planera.. Jag har ingen aning om vad jag ska göra på nyår och har inte handlat julklappar än. Lugnt tänker jag just nu. Oavsett vad, så blir det roligt iaf den sista dagen på året, det brukar det bli. Klänningen ovan kommer ifrån Karen Millen. Väldigt snygg IRL om ni frågar mig. Sett den på Karen Millen/NK. Drygt 3000kr kostar den har jag för mig. Jag tänker drömma om den tills nyår. Men troligtvis blir det en svart klänning man har hemma. Men något nytt är ju alltid så kul!

Nå, har ni några nyårsdrömmar? Tell me!

Mot gymet!

image1581

Mitt hår blev verkligen mjukt och glansigt av inpackningen! Håret blir lätt att reda ut efteråt och doftar gott! Jag tog inte alls så mycket ur burken och hade det i håret i 5 min. Bästa inpackningen jag testat iaf. Priset är 390kr.

Nu ska jag snart komma iväg till gymet! Nya tränings toppen jag vann följer med och min rosa vattenflaska.

Måns & Agnes= Sant

image1579
image1580

Iaf på MQ:s julkampanj för iår. Idolerna Agnes & Måns ska sjunga en duett ihop, nämligen "All I want for christmas is you" som även kommer att släppas som singel i butik. Kul att MQ valt dessa två! Spännande med reklamfilmen sen, som ska inkludera en kyss mellan dom...

Platå!

image1578

Topshop


En snygg platå sko! Älskar platå! Det blir jag och platå till våren. Men skulle gärna se den i en annan färg, rött kanske!? Just nu håller jag på att baka lusseullar. Kompisen kommer över till mig snart! Har på mig en träningstopp från Scarlett for Reebok som jag vann igår på VR:s tipsrunda. Nice! Fräsch man kommer vara till nästa spinning pass!

Ses!

VR mingel!

Ikväll ska jag på mingel med andra trevliga bloggerskor som anordnats av veckorevyn.com! Försäljning av kläder kommer att ske, som en klädbytardag. Vet inte om jag får med mig något att sälja. Men vi får se! Kanske fyndar jag något själv?!

Ses ikväll alla som ska dit!


Update; 00.57

Trevlig kväll var det! I konferens rummet fick vi bl.a lyssna på LiseLotte Westerlund som prata om mode och hennes inspiration till sin kollektion. Hon får inte det genom modemagasin som vi andra ofta får utan genom bl.a film! Och vill inte påverkas av det som är inne just nu, utan göra någonting unikt. Man fick även se lite av hennes kreationer. Bl.a den ursnygga svarta klänningen som Ebba har med det rosa skärpet. Ni vet!? Vagabond visade färgglada skor till våren. Hög och låg platå kommer bli stort och i färger som syns! Detta plus mycket mer var det ikväll! Fina goodiebags fick man från VR och Haléns.

Nu Natti!

Ses.

Lyx inpackning!

image1576
Fick med mig hem en inpackning för håret! Redkens lyxiga inpackning. Ska nog göra susen för mitt hår.

Onsdag!

image1575
- Tröjklänning, Rodebjer
- FALKE strumpbyxor
- Väska, DKNY
- Ugg´s
- Klocka och ring

Nån jacka och halsduk till.

Till stan nu!

Det blev...



Concealer från Lancôme. Verkar lovande! Tog nyans nr: 2 av de tre olika nyanser som finns. Pris: 270kr

Nu väntar jag in Desperate Housewifes gänget med en kopp Hyde Park te i min nya fina mugg!


Australian Ugg Boots



Idag kom min Ugg som jag beställt och fick i present. Kommer ifrån Australien. Otroligt nätta, lätta och sköna! Jag är mycket nöjd med dessa. Ingen tull betala jag heller. 1025kr var det totala priset. Jag tog US 6 i storlek, vilket passar en 37:a som jag är. (Det står EUR 36,75 i jämförelse på sidan)

HÄR beställde jag dom!

Så sant..

Sitter på ett Café och dricker en latte med pepparkaks smak! Ska in på Åhléns sen och köpa en concealer, än vet jag inte vilken. Men måste ha en!

image1570
Dessa två magneter skulle jag vilja ha. Så sant som det står!

Stövlarna gör det

image1568

Snygga Rachel i en avslappnad outfit. Det var främst stövlarna jag föll för! Mycket snyggt med ljusa stövlar istället för svarta! Nu ska jag iväg och träna!

Ses!

Tre snygga!

image1567
Tre mycket snygga korta jackor från Topshop. Den andra och tredje hade sin speciella touch med det blå rutiga mönstret och trekvartsärmarna med knyt skärp i midjan. De vill jag kika närmare på!  Nu; Lunch.

Röd sko

image1564
Så fina!! Dom skulle jag vilja ha. Finns på Scorett.

Trevligt!

image1563

Tack för alla Grattis igår! Kungsholmen var fräsch! Gillar konceptet med olika barer, Breadbar, Icecreambar o.s.v.
Fick bl.a The Urban Jungle spelet igår! Har testat att spela lite och kul är det. Frågorna är uppdelade i olika svårighets grader. Så lätt är det inte! Nu ska jag dricka te och kolla på Love actually.

Ses!

Birthday

image1559


Idag fyller jag 26 och inspireras av ovanstående outfits. Jag gillar hur SJP blandar färg och plagg till en personlig snygg kombination. Se den rosa klänningen med det tuffa bältet! En oversize tröja tillsammans med overknee strumpor och en lång kappa, så snyggt!! Så vill jag gå klädd en skön vårdag. Ikväll blir det middag på Kungsholmen sen utgång. Ha en fin dag, det ska jag!

Voluspa

image1555

I PUB köpte jag detta doftljus från Voluspa! Doften är riktigt ljuvlig. Celebration heter ljuset. Kommer förgylla många kvällar.. Brinntid 45h.

Åh, glömde säga att de hade en bodylotion också som jag vill ha! Snygg pumpflaska som skulle pryda hyllan så fint.

Vit krokomönstrad

image1554

Lite stoor bild kanske!? Men vet inte hur man förminskar bilder på Mac, nån som vet kanske!? Men iaf, köpte denna vita krokomönstrade kalender på Ordning & Reda idag. Snygg och fräsch! 199kr kostar den och finns i rött och svart också. Igår kväll var det hela säsong 4 av Satc som gällde. 9h lång och kom hem 04 i morse. Smått trött var man vid 10 då jag skulle till Åhléns och ta bort min nagelförlängning.

Nu ska jag fylla i lite saker i kalendern!

abfab-ny webshop!

image1552

Pressmeddelande

I höstas lanserades vår nya portal, ABFAB, och nu tar profilerna bakom NK Details nästa steg ut på nätet och lanserar ABFAB Webshop. Med ledorden Absolutely Fabulous Online Shopping tar vi välkända varumärken inom smycken, solglasögom och modeklockor för både män och kvinnor till svenska hem via näthandeln. Syftet med webbshopen är att nå ut till kunder som inte är belägna i våra butikers belägningsområden och ge dom tillgång till exklusiva och handplockade sortiment.

Här är webshopen!

image1553
Armbandet gillar jag!

Nu ska jag återgå till säsong 4 av Satc!

Ses!



Snedluggen fram

image1551
Så här snyggt bär Nicole och Rihanna sina mössor. Gillar när snedluggen kikar fram!

Ska snart ut och då ska mössan på!

Dagens frisyr och mössa.


Nya frisyren. Lite snedlugg och förstärkning av färgen


Nya mössa! Har funnit den svarta mössa jag vill ha. På MQ!


Så här ser mössa ut på...



Hej så länge!

Tillbaka..

image1543
     

Trevligt mingel på den nybyggda Mulberry butiken. Träffa Malena, Hannah och Amanda där inne och även Sofi Fahrman som jag sa hej till! Snygga väskor fanns överallt. En modevisning hölls där Dj Lina Lundemo spelade musik med sina snygga blingade hörlurar i ett hörn. Man fick se S/S-08 kollektionen av kläder och gigantiska lackväskor från Roxanne bl.a. Väskan jag skulle vilja ha med mig hem är en Mabel. En chokladbrun gärna!  Mycket fin butik i övrigt!
Efteråt tog jag en fika med Malena innan det var dags att gå till frisören. Trevlig dag med andra ord!

Snart iväg på..

image1536
Mulberry pressfrukost i deras ombyggda butik på birger jarlsgatan! Mulberry väskor är riktigt snygga och klassiska. Efter det ska jag till frisören, klippning  + färg!  Äntligen.

Ses!

Bottoms up!

image1535
Ska nu alldeles strax se Paris Hilton filmen Bottoms up. Lättsamma komedier är riktigt kul att se ibland!


Jul hos Body shop

image1534

På The Body Shop finns det nya dofter på body butters och andra produkter. Jag var på Body Shop idag och dofta på alla men Vanilla Spice var favoriten hos mig! Jag testade lite av shimmer lotion, som gav ett snyggt shimmer och dofta gott! Andra nya dofter är; Rich Plum & Cranberry.

promenad

image1533

Ska snart gå en promenad med iPoden som vän. Känner att jag behöver lite frisk luft idag. Förkylningen gör att man blir så trött.

Ses!

Ny kjol

image1532

Modellen gillar jag! Veck upptill och tight. Dragkedjor back som detalj, fickor på sidan. Hos Divided för 198kr.



kalendern

image1530

Snart dags att köpa en kalender för nästa år. Jag gillar Ordning & Redas och Bookbinders designs kalendrar! Har du köpt nån än? Eller kör du med filofax?

Fredag

image1529

- Lång polotröja, H&M
- Strumpbyxor, FALKE (Gillar dom mycket!)
- Kjol, Fcuk
- Kängor, Timberland
- Väska, Accessorize
- Jacka, MQ

Menthol

image1528
Suverän produkt mot förkylning. Lindrar irritation kring näsan, motverkar torra läppar och andra små sår. Haft en seg dag och den lär fortsätta så. Får fortsätta med mitt te drickande och knapra halstabletter. Roligare än så blir det inte.

Bye!

Party girls

image1525image1527image1526

Tre snygga party klädda kvinnor. Den röda klänningen var fin på Alba, modellen var fin! Mycket hollywood fashion tape under kanske!? Svart är ju svart och det lyckas man alltid i. Vad sugen jag blev på at bli blond när jag ser Scarlett och Reese i sina snygga blonda frisyrer.

give me..

image1524

Jag tycker mycket om denna modell av LVs väskor. Alma heter modellen och den skulle passa mig bra. Kostar runt 6000kr. Förövrigt har jag blivit mycket förkyld på en natt. Filmen igår var okey, sevärd iaf! Den hade sina scary moments. Idag blir det mycket te drickande för mig!

Ses!

1408

image1523 

Drog på mig en kjol från H&M, linne,American Apparel, Cashmere kofta, La Redoute, Strumpbyxor FALKE, Ankelboots med rosett, Scorett.

Ikväll blir det en bio, 1408. Skräckfilm gör sig bäst på bio!

Nice pris!

image1520

Det är bara hos Lolita som du kan vinna detta ursnygga Thomas Sabo berlock armband! Värde: 4500kr.
Jag vill så klart vinna detta! För att jag Älskar Thomas Sabos smycken helt enkelt! Perfekt vardags och party snyggt armband, Wow säger jag bara.  Kolla in tävlingen!

Boots for walking

image1518
Det mjuka mot det hårda är snyggt. Bootsen till en stickad klänning eller en annan söt klänning. Har inga sådana skor själv hemma. Och vet inte om jag kommer att köpa heller. Känns inte så. Men snygg combo är det! Iband kan något vara snyggt, men inte något man själv skulle vilja ha



Fryeboots


Då skulle jag hellre vilja ha dessa!

Filmdags

image1516

Ska kolla på en lättsam film snart! Just my luck med Lindsay Lohan. Tofflorna är på och Juicy setet. Perfekt för dagen som denna!

små shoppat

image1515
Varit lite hängig och smått febrig. Men ville absolut köpa ett par strumpbyxor från FALKE idag. Blev ett par mörkgråa "antracit" soft merino. Grymt sköna och perfekt täckande! Blir köp av over knee strumpor också!

Natti!

Concealer

image1514
Behöver en ny concealer och vet inte vilken jag ska köpa. Har funderat på Lancôme men sen också Benefits Boi-ing. Lancômes kostar runt 270kr och Boi-ing kostar med frakt; ca 170kr.


Har du nån concealer favorit?


Knästrumpor!

image1513
Knästrumpor är snyggt och bra för att inte frysa. Behöver lite nya i enfärgade! Mörkgråa vore något. Kostar lite extra, men värt det för kvalitéen.

Hur mycket skulle du betala för ett par knästrumpor?

svart mössa

image1511
Jag vill ha en svart mössa. Lila har jag ett par stycken. Men en svart skulle behövas. Har inte hittat nån jag vill ha. Men Sienna Millers ser bra ut. Och Asos har då kopian att köpa.

Beauty nyheter

image1509
- Clean parfymen finns nu i en mindre flaska. 30ml och kostar 498kr!
- Rosebud i en ny doft. Bramble berry.
- Essie i en röd nyans, Turning Heads Red. Vill jag prova!
- Dior som kommer med smycken varje år med smink i. Ett halsband med läppglans i. 2 nyanser finns att välja bland!

Festa i lila

image1508

Nu när Roberto Cavalli hysterin är över så har H&M fått in nya plagg. Fest plagg i mycket lila, paljetter och glitter. Första klänningen är riktigt fin i lila! Elegant och enkel. Kjolen på den andra bilden ser också riktigt fin ut. Tillsammans med paljettjackan ser det riktigt snyggt ut. Fanns massor av paljett plagg! Den sista klänningen har en rosett fram som jag är lite osäker på, men kanske ser det snyggt på!? Jag blir iaf sugen att klicka hem något lila att festa i!

Vill värma mig i Juicy

image1507
En snygg och varm tröja i merinoull och cashmere. Kommer i från Juicy Couture! Den skulle jag mer än gärna vilja ha! Jag gillar mönstret och de korta ärmarna. Vilken färg? Bruna kanske..

Tofflorna

image1505

Så här ser dom ut. Köpte dom idag på Accessorize och de är väldigt varma och sköna att ha på sig. Kanten kan vika upp om man vill det :)

På Dinsko såg jag även dessa pumps som jag gärna vill ha:

image1506

Lack pumps med silver platå längst fram!

Alek Wek för Lindex

image1504

Lindex nya fotomodell för underkläder denna höst är Alek Wek. Hon har annars synts i annonser hos Issey Miyake, Moschino och Victorias´s Secret. Vid sidan av hennes modelljobb designar hon väskor i namnet Wek 1933, året då hennes far föddes. Ursprungligen från Sudan och flydde till England där hon blev upptäckt av en modellscout. Sen dess har hon gått visningar och blivit en snabbt växande fotomodell. Hon verkar så otroligt naturlig och jordnära som person! Spännande samarbete och det ska bli kul att kolla in kollektionen sen!

Ett bevis på..

image1503

..att turkos är en riktigt fin färg. Ljusblått, babyblått har jag aldrig fallit för. Men turkos funkar. Så snyggt Jennifer Connelly bär Oscar de la Renta klänningen till enkla svarta skor och en tofs. Modellen på klänningen var förövrigt snygg! Fickor på sidan råkar vara en favorit hos mig.

Bra t-shirt!

image1501
Bra t-shirts kan du hitta på American Apparel. Jag har en vit hemma som jag gillar mycket!  Bra passform och bra kvalitée efter tvättar. Vill gärna ha en ny i färgen Eggplant eller Raspberry? Pris är ca: 200kr. Finns i många färger!

Criss cross

image1500
Det nya halterneck är korsade band på klänningen. Gillar ni det? Jag tycker det ser dressat ut!

Dessa fina sminkkit

image1499
Jag älskar små kit med smink! Detta från Sephora väcker lite habegär. Fashion Week Live Set innehåller smink från olika märken som Dior, Stila och Smashbox. Dessutom får man en fin neccesär till.  Vill ha i jul!

Mystofflor!

image1498
Mysiga tofflor som helst. Har sett dom i Accessorize butiken. De vill jag ha!

9 saker jag önskar mig nu.

image1497

9 saker jag önskar mig just nu. Födelsedags månad och detta skulle jag vilja ha:

- En ny parfym. Fortfarande nyfiken på Daisy. Inte vart på NK än och doftat på den.
- Locktång. Vill ha lockar ibland och volym. OBH Nordica har en snygg röd.
- Läppbalsam för torra läppar. Ole Henriksen har en som är mjukgörande.
- Concealer från Lancôme nr: 2. Behöver en nu!
- Det snygga tiger armbandet från KJL vill jag fortfarande ha.
- Marc by Marc Jacobs clutch. Behövs ingen förklaring.
- D.H säsong 2 & 3.
- Body Lotion från Calypso.
- Uggs svarta.

Svart och lite glansig

image1496

En ny jacka på rea har jag köpt. Blev en svart lite glansig med luva. På MQ finns denna för halva priset. Ska ha den idag då det är lite kallare. Snart iväg för att fixa lite grejer och sen ikväll middag hos en vän!

Vad gör ni ikväll?

Handkräm

image1495
En bra handkräm behöver jag. Jag gillar Elisabeths Ardens kräm men skulle gärna prova Balm Balm som fungerar som en allroundkräm! Får se vad jag hittar.


Modeskytt -

Nyårsdrömmen

image1582

Snart är det nyår. Och hysterin om vad man ska göra och vad man ska ha på sig gör sig påmind. December månad börjar imorn, som är den stressigaste månaden tycker jag. Hinna fixa, handla, planera.. Jag har ingen aning om vad jag ska göra på nyår och har inte handlat julklappar än. Lugnt tänker jag just nu. Oavsett vad, så blir det roligt iaf den sista dagen på året, det brukar det bli. Klänningen ovan kommer ifrån Karen Millen. Väldigt snygg IRL om ni frågar mig. Sett den på Karen Millen/NK. Drygt 3000kr kostar den har jag för mig. Jag tänker drömma om den tills nyår. Men troligtvis blir det en svart klänning man har hemma. Men något nytt är ju alltid så kul!

Nå, har ni några nyårsdrömmar? Tell me!

Mot gymet!

image1581

Mitt hår blev verkligen mjukt och glansigt av i
npackningen! Håret blir lätt att reda ut efteråt och doftar gott! Jag tog inte alls så mycket ur burken och hade det i håret i 5 min. Bästa inpackningen jag testat iaf. Priset är 390kr.

Nu ska jag snart komma iväg till gymet! Nya tränings toppen jag vann följer med och min rosa vattenflaska.

Måns & Agnes= Sant

image1579
image1580

Iaf på MQ:s julkampanj för iår. Idolerna Agnes & Måns ska sjunga en duett ihop, nämligen "All I want for christmas is you" som även kommer att släppas som singel i butik. Kul att MQ valt dessa två! Spännande med reklamfilmen sen, som ska inkludera en kyss mellan dom...

Platå!

image1578

Topshop


En snygg platå sko! Älskar platå! Det blir jag och platå till våren. Men skulle gärna se den i en annan färg, rött kanske!? Just nu håller jag på att baka lusseullar. Kompisen kommer över till mig snart! Har på mig en träningstopp från
Scarlett for Reebok som jag vann igår på VR:s tipsrunda. Nice! Fräsch man kommer vara till nästa spinning pass!

Ses!

VR mingel!

Ikväll ska jag på mingel med andra trevliga bloggerskor som anordnats av veckorevyn.com! Försäljning av kläder kommer att ske, som en klädbytardag. Vet inte om jag får med mig något att sälja. Men vi får se! Kanske fyndar jag något själv?!

Ses ikväll alla som ska dit!


Update; 00.57

Trevlig kväll var det! I konferens rummet fick vi bl.a lyssna på LiseLotte Westerlund som prata om mode och hennes inspiration till sin kollektion. Hon får inte det genom modemagasin som vi andra ofta får utan genom bl.a film! Och vill inte påverkas av det som är inne just nu, utan göra någonting unikt. Man fick även se lite av hennes kreationer. Bl.a den ursnygga svarta klänningen som Ebba har med det rosa skärpet. Ni vet!? Vagabond visade färgglada skor till våren. Hög och låg platå kommer bli stort och i färger som syns! Detta plus mycket mer var det ikväll! Fina goodiebags fick man från VR och Haléns.

Nu Natti!

Ses.

Lyx inpackning!

image1576
Fick med mig hem en inpackning för håret! Redkens lyxiga inpackning. Ska nog göra susen för mitt hår.

Onsdag!

image1575
- Tröjklänning, Rodebjer
- FALKE strumpbyxor
- Väska, DKNY
- Ugg´s
- Klocka och ring

Nån jacka och halsduk till.

Till stan nu!

Det blev...



Concealer från Lancôme. Verkar lovande! Tog nyans nr: 2 av de tre olika nyanser som finns. Pris: 270kr

Nu väntar jag in Desperate Housewifes gänget med en kopp Hyde Park te i min nya fina mugg!


Australian Ugg Boots



Idag kom min Ugg som jag beställt och fick i present. Kommer ifrån Australien. Otroligt nätta, lätta och sköna! Jag är mycket nöjd med dessa. Ingen tull betala jag heller. 1025kr var det totala priset. Jag tog US 6 i storlek, vilket passar en 37:a som jag är. (Det står EUR 36,75 i jämförelse på sidan)

HÄR beställde jag dom!

Så sant..

Sitter på ett Café och dricker en latte med pepparkaks smak! Ska in på Åhléns sen och köpa en concealer, än vet jag inte vilken. Men måste ha en!

image1570
Dessa
två magneter skulle jag vilja ha. Så sant som det står!

Stövlarna gör det

image1568

Snygga Rachel i en avslappnad outfit. Det var främst stövlarna jag föll för! Mycket snyggt med ljusa stövlar istället för svarta! Nu ska jag iväg och träna!

Ses!

Tre snygga!

image1567
Tre mycket snygga korta jackor från Topshop. Den andra och tredje hade sin speciella touch med det blå rutiga mönstret och trekvartsärmarna med knyt skärp i midjan. De vill jag kika närmare på!  Nu; Lunch.

Röd sko

image1564
Så fina!! Dom skulle jag vilja ha. Finns på Scorett.

Trevligt!

image1563

Tack för alla Grattis igår! Kungsholmen var fräsch! Gillar konceptet med olika barer, Breadbar, Icecreambar o.s.v.
Fick bl.a The Urban Jungle spelet igår! Har testat att spela lite och kul är det. Frågorna är uppdelade i olika svårighets grader. Så lätt är det inte! Nu ska jag dricka te och kolla på Love actually.

Ses!

Birthday

image1559


Idag fyller jag 26 och inspireras av ovanstående outfits. Jag gillar hur SJP blandar färg och plagg till en personlig snygg kombination. Se den rosa klänningen med det tuffa bältet! En oversize tröja tillsammans med overknee strumpor och en lång kappa, så snyggt!! Så vill jag gå klädd en skön vårdag. Ikväll blir det middag på
Kungsholmen sen utgång. Ha en fin dag, det ska jag!

Voluspa

image1555

I PUB köpte jag detta doftljus från
Voluspa! Doften är riktigt ljuvlig. Celebration heter ljuset. Kommer förgylla många kvällar.. Brinntid 45h.

Åh, glömde säga att de hade en bodylotion också som jag vill ha! Snygg pumpflaska som skulle pryda hyllan så fint.

Vit krokomönstrad

image1554

Lite stoor bild kanske!? Men vet inte hur man förminskar bilder på Mac, nån som vet kanske!? Men iaf, köpte denna vita krokomönstrade kalender på Ordning & Reda idag. Snygg och fräsch! 199kr kostar den och finns i rött och svart också. Igår kväll var det hela säsong 4 av Satc som gällde. 9h lång och kom hem 04 i morse. Smått trött var man vid 10 då jag skulle till Åhléns och ta bort min nagelförlängning.

Nu ska jag fylla i lite saker i kalendern!

abfab-ny webshop!

image1552

Pressmeddelande

I höstas lanserades vår nya portal, ABFAB, och nu tar profilerna bakom NK Details nästa steg ut på nätet och lanserar ABFAB Webshop. Med ledorden Absolutely Fabulous Online Shopping tar vi välkända varumärken inom smycken, solglasögom och modeklockor för både män och kvinnor till svenska hem via näthandeln. Syftet med webbshopen är att nå ut till kunder som inte är belägna i våra butikers belägningsområden och ge dom tillgång till exklusiva och handplockade sortiment.

Här är webshopen!

image1553
Armbandet gillar jag!

Nu ska jag återgå till säsong 4 av Satc!

Ses!



Snedluggen fram

image1551
Så här snyggt bär Nicole och Rihanna sina mössor. Gillar när snedluggen kikar fram!

Ska snart ut och då ska mössan på!

Dagens frisyr och mössa.


Nya frisyren. Lite snedlugg och förstärkning av färgen


Nya mössa! Har funnit den svarta mössa jag vill ha. På MQ!


Så här ser mössa ut på...



Hej så länge!

Tillbaka..

image1543
     

Trevligt mingel på den nybyggda Mulberry butiken. Träffa Malena, Hannah och Amanda där inne och även Sofi Fahrman som jag sa hej till! Snygga väskor fanns överallt. En modevisning hölls där Dj Lina Lundemo spelade musik med sina snygga blingade hörlurar i ett hörn. Man fick se S/S-08 kollektionen av kläder och gigantiska lackväskor från Roxanne bl.a. Väskan jag skulle vilja ha med mig hem är en Mabel. En chokladbrun gärna!  Mycket fin butik i övrigt!
Efteråt tog jag en fika med Malena innan det var dags att gå till frisören. Trevlig dag med andra ord!

Snart iväg på..

image1536
Mulberry pressfrukost i deras ombyggda butik på birger jarlsgatan! Mulberry väskor är riktigt snygga och klassiska. Efter det ska jag till frisören, klippning  + färg!  Äntligen.

Ses!

Bottoms up!

image1535
Ska nu alldeles strax se Paris Hilton filmen Bottoms up. Lättsamma komedier är riktigt kul att se ibland!


Jul hos Body shop

image1534

På The Body Shop finns det
nya dofter på body butters och andra produkter. Jag var på Body Shop idag och dofta på alla men Vanilla Spice var favoriten hos mig! Jag testade lite av shimmer lotion, som gav ett snyggt shimmer och dofta gott! Andra nya dofter är; Rich Plum & Cranberry.

promenad

image1533

Ska snart gå en promenad med iPoden som vän. Känner att jag behöver lite frisk luft idag. Förkylningen gör att man blir så trött.

Ses!

Ny kjol

image1532

Modellen gillar jag! Veck upptill och tight. Dragkedjor back som detalj, fickor på sidan. Hos Divided för 198kr.



kalendern

image1530

Snart dags att köpa en kalender för nästa år. Jag gillar Ordning & Redas och
Bookbinders designs kalendrar! Har du köpt nån än? Eller kör du med filofax?

Fredag

image1529

- Lång polotröja, H&M
- Strumpbyxor, FALKE (Gillar dom mycket!)
- Kjol, Fcuk
- Kängor, Timberland
- Väska, Accessorize
- Jacka, MQ

Menthol

image1528
Suverän produkt mot förkylning. Lindrar irritation kring näsan, motverkar torra läppar och andra små sår. Haft en seg dag och den lär fortsätta så. Får fortsätta med mitt te drickande och knapra halstabletter. Roligare än så blir det inte.

Bye!

Party girls

image1525image1527image1526

Tre snygga party klädda kvinnor. Den röda klänningen var fin på Alba, modellen var fin! Mycket hollywood fashion tape under kanske!? Svart är ju svart och det lyckas man alltid i. Vad sugen jag blev på at bli blond när jag ser Scarlett och Reese i sina snygga blonda frisyrer.

give me..

image1524

Jag tycker mycket om denna modell av LVs väskor. Alma heter modellen och den skulle passa mig bra. Kostar runt 6000kr. Förövrigt har jag blivit mycket förkyld på en natt. Filmen igår var okey, sevärd iaf! Den hade sina scary moments. Idag blir det mycket te drickande för mig!

Ses!

1408

image1523 

Drog på mig en kjol från H&M, linne,American Apparel, Cashmere kofta, La Redoute, Strumpbyxor FALKE, Ankelboots med rosett, Scorett.

Ikväll blir det en bio, 1408. Skräckfilm gör sig bäst på bio!

Nice pris!

image1520

Det är bara hos
Lolita som du kan vinna detta ursnygga Thomas Sabo berlock armband! Värde: 4500kr.
Jag vill så klart vinna detta! För att jag Älskar Thomas Sabos smycken helt enkelt! Perfekt vardags och party snyggt armband, Wow säger jag bara.  Kolla in tävlingen!

Boots for walking

image1518
Det mjuka mot det hårda är snyggt. Bootsen till en stickad klänning eller en annan söt klänning. Har inga sådana skor själv hemma. Och vet inte om jag kommer att köpa heller. Känns inte så. Men snygg combo är det! Iband kan något vara snyggt, men inte något man själv skulle vilja ha



Fryeboots


Då skulle jag hellre vilja ha dessa!

Filmdags

image1516

Ska kolla på en lättsam film snart! Just my luck med Lindsay Lohan.
Tofflorna är på och Juicy setet. Perfekt för dagen som denna!

små shoppat

image1515
Varit lite hängig och smått febrig. Men ville absolut köpa ett par strumpbyxor från FALKE idag. Blev ett par mörkgråa "antracit" soft merino. Grymt sköna och perfekt täckande! Blir köp av over knee strumpor också!

Natti!

Concealer

image1514
Behöver en ny concealer och vet inte vilken jag ska köpa. Har funderat på Lancôme men sen också Benefits Boi-ing. Lancômes kostar runt 270kr och Boi-ing kostar med frakt; ca 170kr.


Har du nån concealer favorit?


Knästrumpor!

image1513
Knästrumpor är snyggt och bra för att inte frysa. Behöver lite nya i enfärgade! Mörkgråa vore något. Kostar lite extra, men värt det för kvalitéen.

Hur mycket skulle du betala för ett par knästrumpor?

svart mössa

image1511
Jag vill ha en svart mössa. Lila har jag ett par stycken. Men en svart skulle behövas. Har inte hittat nån jag vill ha. Men Sienna Millers ser bra ut. Och
Asos har då kopian att köpa.

Beauty nyheter

image1509
- Clean parfymen finns nu i en mindre flaska. 30ml och kostar 498kr!
- Rosebud i en ny doft. Bramble berry.
- Essie i en röd nyans, Turning Heads Red. Vill jag prova!
- Dior som kommer med smycken varje år med smink i. Ett halsband med läppglans i. 2 nyanser finns att välja bland!

Festa i lila

image1508

Nu när Roberto Cavalli hysterin är över så har H&M fått in nya plagg. Fest plagg i mycket lila, paljetter och glitter. Första klänningen är riktigt fin i lila! Elegant och enkel. Kjolen på den andra bilden ser också riktigt fin ut. Tillsammans med paljettjackan ser det riktigt snyggt ut. Fanns massor av paljett plagg! Den sista klänningen har en rosett fram som jag är lite osäker på, men kanske ser det snyggt på!? Jag blir iaf sugen att klicka hem något lila att festa i!

Vill värma mig i Juicy

image1507
En snygg och varm tröja i merinoull och cashmere. Kommer i från Juicy Couture! Den skulle jag mer än gärna vilja ha! Jag gillar mönstret och de korta ärmarna. Vilken färg? Bruna kanske..

Tofflorna

image1505

Så här ser dom ut. Köpte dom idag på Accessorize och de är väldigt varma och sköna att ha på sig. Kanten kan vika upp om man vill det :)

På Dinsko såg jag även dessa pumps som jag gärna vill ha:

image1506

Lack pumps med silver platå längst fram!

Alek Wek för Lindex

image1504

Lindex nya fotomodell för underkläder denna höst är Alek Wek. Hon har annars synts i annonser hos Issey Miyake, Moschino och Victorias´s Secret. Vid sidan av hennes modelljobb designar hon väskor i namnet
Wek 1933, året då hennes far föddes. Ursprungligen från Sudan och flydde till England där hon blev upptäckt av en modellscout. Sen dess har hon gått visningar och blivit en snabbt växande fotomodell. Hon verkar så otroligt naturlig och jordnära som person! Spännande samarbete och det ska bli kul att kolla in kollektionen sen!

Ett bevis på..

image1503

..att turkos är en riktigt fin färg. Ljusblått, babyblått har jag aldrig fallit för. Men turkos funkar. Så snyggt Jennifer Connelly bär Oscar de la Renta klänningen till enkla svarta skor och en tofs. Modellen på klänningen var förövrigt snygg! Fickor på sidan råkar vara en favorit hos mig.

Bra t-shirt!

image1501
Bra t-shirts kan du hitta på American Apparel. Jag har en vit hemma som jag gillar mycket!  Bra passform och bra kvalitée efter tvättar. Vill gärna ha en ny i färgen Eggplant eller Raspberry? Pris är ca: 200kr. Finns i
många färger!

Criss cross

image1500
Det nya halterneck är korsade band på klänningen. Gillar ni det? Jag tycker det ser dressat ut!

Dessa fina sminkkit

image1499
Jag älskar små kit med smink! Detta från Sephora väcker lite habegär.
Fashion Week Live Set innehåller smink från olika märken som Dior, Stila och Smashbox. Dessutom får man en fin neccesär till.  Vill ha i jul!

Mystofflor!

image1498
Mysiga tofflor som helst. Har sett dom i Accessorize butiken. De vill jag ha!

9 saker jag önskar mig nu.

image1497

9 saker jag önskar mig just nu. Födelsedags månad och detta skulle jag vilja ha:

- En ny parfym. Fortfarande nyfiken på Daisy. Inte vart på NK än och doftat på den.
- Locktång. Vill ha lockar ibland och volym. OBH Nordica har en snygg röd.
- Läppbalsam för torra läppar.
Ole Henriksen har en som är mjukgörande.
- Concealer från Lancôme nr: 2. Behöver en nu!
- Det snygga tiger armbandet från KJL vill jag fortfarande ha.
- Marc by Marc Jacobs clutch. Behövs ingen förklaring.
- D.H säsong 2 & 3.
- Body Lotion från Calypso.
- Uggs svarta.

Svart och lite glansig

image1496

En ny jacka på rea har jag köpt. Blev en svart lite glansig med luva. På MQ finns denna för halva priset. Ska ha den idag då det är lite kallare. Snart iväg för att fixa lite grejer och sen ikväll middag hos en vän!

Vad gör ni ikväll?

Handkräm

image1495
En bra handkräm behöver jag. Jag gillar Elisabeths Ardens kräm men skulle gärna prova
Balm Balm som fungerar som en allroundkräm! Får se vad jag hittar.



Bloggtoppen.se
Top Mode & design bloggar

RSS 0.91