Veckans väska v. 22

image1205
Net-a-porter har verkligen ett väskparadis. Bottega venetas väska skulle passa perfekt i sommar. Stor så att den rymmer en del i snygg ljus färg. Skulle tänka mig den med en klänning med fjärilsmönster och ett par ballerina i metallic rosa läder. Detta vore en önskeoutfit i sommar..

Dagens snyggaste..

image1203

Vilken härlig lång klänning. Färgen passade Angelina väldigt bra. Jag är inte van vid långa klänningar och föredrar korta till knäna. Men på röda mattan ser det verkligen snyggt ut. Den klänningen bar hon på premiären av Oceans 13 som har Sverige premiär den 7:e Juni. Brad Pitt och även George Clooney och Matt Damon var enkelt klädda i svart och vitt, men oh så snyggt!

Den filmen ska jag se!

The Prestige.

image1202

Inte varit hemma så mycket idag, därav ingen bloggning. Ikväll ska jag se The Prestige hemma. Såg aldrig den på bio, så nu blir det av!

Hörs imorn!

Lite nya armband..

 

Lite nya armband. De silvriga kommer ifrån H&M. Sen beställde jag ett ifrån Cocoo, det populära guldiga skärparmbandet. Jätte fint! Man kan reglera det, finns tre hål att fästa i.

Jag är verkligen inne i en armbandsperiod nu..


Snyggt det är med vitt och silver..

image1199

Det vart bra med ett vitt ribbat linne under.

* Tunika, H&M
* Vitt ribbat linne, Logg/H&M
* Tights, Divided/H&M
* Silver ballerina, La Redoute
* Halsband silver hjärta, present.

Ska en sväng till Ikea, sen träffa en vän.

Ha en toppen dag!

Så hitta man en..



Hitta en vit tunika idag! På H&M. Lite puffiga ärmar, fickor och i 100% bomull. Lite genomskinlig, men man kan ha ett vitt linne under. Ska testa det imorn. Annars så har jag sett Blades of Glory idag. Sådär film.. Vissa roliga scener, men inte mer..

Sitter med en kopp te nu, sen sova.

Hoppas på sol imorn!

Den vita tunikan/skjortan.

   

I sommar vill jag verkligen ha en vit tunika eller längre skjorta. Så svalt och passande till korta shorts t.ex.
Den första kommer ifrån asos i 100% bomull. Trekvartsärmar är skönt för jag brukar ofta vika upp ärmarna.
Den andra är från Nelly och har ett band man knyter runt. Lite oversize och bra längd! Den sista är en lyxvariant från Vanessa Bruno. Fickorna var fina och knytbandet upp till som hänger. En speciell! Längden är lagom på 69cm som skulle passa mig.

Nåt att ha i sommar?


Mycket fint bröllop!!

image1193
Jag i min tärnklänning. Kommer ifrån Oasis.                  Det fina halsbandet i silver


Tärnbuketten med kallor.

Det var en mycket trevlig bröllopsfest och dag igår! Känns konstigt att det är över nu, så mycket som man pratat om det, som våran möhippa. Av bruden som nu e fru :) fick alla tärnorna ett jätte fint halsband från guldfynd. Gillar modellen på hjärtat! Mycket speciellt.

Nu är brudparet på sin smekmånad i Italien- Florens. Perfekt resa nu! Jag ska under tiden de är borta, bo hos dom och ta hand om deras två söta katter.

Nu ser jag framemot 25 Juni då ska Annica och jag på Justin Timberlake konsert i Gbg, vi har plats på dansgolvet =)


Fullt i helgen.



Hoodie klänning, 365Sunshine, MQ
Tights, H&M
Skor, DinSko


Lite att fixa idag med. Imorn är bröllopet och jag ska vara med och hjälpa till med förberedelser. Kommer inte att kunna blogga nån mer idag eller imorn. Utan på söndag!

Ha en trevlig helg alla!


Lite paket och så..

       

Hemma efter min heldag. Brynplockningen gick bra, ville inte ha så smalt utan mer naturligt.

Lite paket kom också idag..

* Blush. Håkansson travel kit. Söt liten neccesär med små förpackningar. Ska användas i London i Augusti. Åh vad jag kommer ha mer plats!

* Ett band att ha i håret då man sminkar sig eller tvättar ansiktet. Med kardborreband.

* Jeans shorts, LOGG. Väldigt mjuka och snygg slitning!

* Baddräkt. Den satt bra och jag behåller den. Tyvärr ingen bikini för mig iår, då jag ska opereras och kommer ha ärr.. Får vänta. Tyvärr..

Sen kom en vit klänning, men den skickar jag tillbaka..

Snart fotbad och film med ramlösa Päron & Citronmeliss.

Trevlig kväll alla!

Veckans väska v.21

image1185

En snygg satin kuvertväska från Asos skulle definitivt vara en väska att ha i sommar. Finns även i rosa. Men jag skulle vilja ha denna... Pris: 228kr.

Skulle det vara nåt?


Redan torsdag!

image1184
Idag blir ett snabbt besök hos läkaren. Sen till make up store och få ögonbrynen noppade. En snabb lunch efter det och tillsist bege sig till T-centralen. Jag och två stycken ska kolla på bilderna från möhippan och göra nåt av dom..

* Klänning, Rodebjer
* Ski-pants, Asos
* Skor, Converse
* Scarf, H&M
* Väska, Betty Barclay

Svarta stenar.

image1183

Det blev dom på Dinsko. Otroligt sköna och i guld med svarta stenar. Kommer använda dom flitigt!

På dinskos bild är dom guldiga på botten. Men de e svarta, som det syns på bild.

En bra webbsida..

image1182


Jag tycker det är viktigt med en bra hemsida. Ibland så vill man sitta vid datan med ändå se sortimentet i en butik, den ska vara lätt att navigera, sökfunktion ska finnas och få svar på vanliga frågor. Dinsko har gjort om sin. Och den är mkt bättre tycker jag! Man kan t.o.m se om skon finns i din butik.. Sandalen på bilden är fin, inte sett den i butik. Men skulle gärna testa den!


Andra sidor som är bra..


www.blush.se Lagesaldot som visar när det finns en produkt kvar! Man kan recensera produkten man köpt och testat. På första sidan visas "begränsat antal", där visas produker som finns under en kort tid, vad andra köpt, nyheter. Det gillar jag!


www.asos.com Med catwalk bilder på kläder, förstorningsvisning, priser kan fås i svenska kronor.

www.netaporter.com Förrutom allt fint där så finns det tydlga bilder och bra menyer att bläddra bland. Och uppdelningen av designer gillar jag, om man har nån favorit och vill se vad som finns då.

www.mrsh.se Tydligt med kategorier, våra märken. En snygg och enkel shop!

Det var några andra bra sidor. En sida ska vara inbjudande och inte tråkig eller krånglig.

Tips på nån bra och kanske en dålig sida?


Tisdag.

image1181

* Orange topp, H&M
* Acne jeans
* Trench, MQ
* Läderarmband, FASR.
* (Skor- rosa converse)

Har tränat och ringt lite samtal. Ska snart göra lite andra saker. Få mina ögonbryn noppade på Make Up Store bl.a Nån annan som också går till nån och får dom noppade? Tycker det e så svårt att få en snygg form och göra det själv..

Ses!

Sanningen om diamanter.

image1180

Snart kommer boken Sanningen om Diamanter ut. En bok som är baserad på Nicole Richies liv.. Jag är nyfiken måste jag säga, även om jag inte läser så mycket självbiografi.

Release(preliminärt) datum: 16 juli 2007 (cdon.com)

Dom var ju fiina..

image1179
En sväng på stan blev det. Inga snygga flip-flops fann jag.. Men kom på dessa fina som finns hos MrsH. De ska jag nog ha! Sen gick jag och min vän till Svenskt Tenn butiken och titta på fina tygväskor i Manhattan tryck. De hade en  modell jag tyckte om, mer som en klassisk tygväska att hänga på axeln.  

Sen kom regnet efter en dag av sol. Förvånad? Nej inte direkt. Ska vila mina fötter och lacka tånaglarna sen får vi se vad som händer..

Ha en fortsatt trevlig måndag!

Flip-flops

image1177

Bild: www.laredoute.se

Jag vill ha ett par snygga flip-flops. Gärna med lite utsmyckningar och andra detaljer. Ska nog kolla på accessorize. De har fina!

Home sweet home..

image1176

Har inte uppdaterat så mycket för jag och några till har haft vår möhippa för vår vän som gifter sig på lördag! Det har varit jätte kul och trevligt. Lite små uppdrag som utförts av blivande bruden och en kryssning på kvällen stod på schemat. Avslutades idag med Aqua Spa på Birka Paradise. Utomhus jacuzzi! Så skönt och avkopplande..

Nu e jag hemma och bloggar snart igen!

Hoppas ni haft det bra, ses snart!



Veckans väska v.20

image1175

www.shopbop.com

En Malini Murjani väska från Italien. Alla väskor är gjorda av unikt naturligt läder. Så de kan se lite olika ut i färgen. Nu längtar jag efter Italien och väskan.. 


Nån som varit i Italien?


Ugglan!

image1174
www.accessora.se

Den här ugglan tycker jag om! Skulle vara ett fint halsband i sommar. Pris endast 129kr och kommer ifrån Dazzling. Gör inget om man skulle tröttna på det, med tanke på priset.

Ännu mer sunshine..

image1172

Köpte en coral rosa tunika från 365sunshine. Älskar färgen! Den går strax över knäna och blir bra till tights, jeans, eller utan.. Känns mkt bra.

Ikväll blir det rökta räkor hemma, like it!

Ha en mysig kväll!

Sunshine.

image1171

Idag ska kolla på lite underkläder till bröllopet som är nästa helg. Så snart är det. Har på mig idag;

* Vitt ribbat linne, LOGG (nytt)
* Shorts, Lauren Moffatt/Shopaholic.
* Skor, Scorett
* Trekvartärmjacka, H&M
* Mulberry Euston väska

Haha, ser ut som jag ska på möte ;)

Nu ska jag iväg!

Ses!

Bomullsshortsen..

image1170

..är riktigt sköna att ha hemma. Jag har Sveas i ljusblått. Dom på bild kommer ifrån Nelly. Asos har en variant för ett bra pris! Bomullsshorts, nåt för dig i sommar?

Förövrigt en rätt skön dag. Shopping, men inget till mig. Bara pojkvännen hittade massa.. Ikväll väntas D.H såklart!

Perfekt skulle den va..

www.netaporter.com               image1169

... i sommar! Denna gula lilla väska med rem. Ca: 24cm bred, så alltför liten är den inte. Finns i svart också, men den gula lockar mer!

Skor som syns.

     

Topshop, Dinsko, Saks Fifth Avenue gånger 2.

Skor som syns gillar jag. Skor som upmärksammas. När jag haft på mig mina gula kil, så märker jag att folk tittar..

Dessa fyra skulle man garanterat synas i!

Nummer ett från TopShop, har sett dom på stan. Så fina! Vill ha dom fortfarande. Prickiga söta kil från dinsko skulle jag absolut tänka mig i sommar. De var söta på foten. Sen lite lyxigare skor, Kors by Michael Kors. Randiga med hög klack. Vill ha dom! De var verkligen läckra. Sista paret är Marc by Marc Jacobs jeans pumps. De skulle absolut funka för mig!

Lite lyx i badrummet..

image1163

För mig är badrummet viktigt. Ett lyxbadrum för mig har en jacuzzi. Stor yta, massa hyllor att ha allt smink och annat. Kakel i färger, ljus..
Några produkter som kan förgylla ett badrum. Frotté handdukar i olika storlekar. Doftljus, gärna ett från Voluspa. Bodylotion i pumpflaska. Den från ModelCo har jag provat! Den vill jag ha. En duschmössa har jag inte, men skulle vara bra att ha en då man inte vill blöta håret. Lite lyx i badrummet vore inte helt fel..

Sen angående eurovision, vad är det som händer!? Vi kom på en 18:e plats.. Vi förtjänade en högre placering!

Fredag.

image1162

* Skipants, Asos ( Vill ha ett par till! )
* Ballerina, La Redoute
* Topp, H&M
* Kofta, Tara Jarmon
* Armband, Thomas Sabo
* Kuvertväska, Myrorna.

Händer det nåt skoj idag?

Veckans väska v. 19

image1161

En canvas shopping bag från Ebay. Käthe har köpt en t-shirt från den säljaren. Och slutpriset blir inte så högt.. Denna väska kan man få för en 250-300kr inkl. frakt.

Den ska jag i sommar!

Kylie and H&M.

image1159

Snygga bilder på Kylie i H&M kampanjen av badkläder. Jag har beställt baddräkten på bild. Snygg modell på den! Får se om mönstret känns lika bra när det kommer!



På torsdag blir det...

image1158

Snart in till stan. Igen. För att träffa en vän på hennes lunch.

Ser kallt ut ute.. Men jag klarar mig nog med;

* T-shirt, H&M
* Velourjacka, Juicy Couture
* Kjol, Miss Selfdrifge
* Skor, Converse

To market to market.

image1156 
Bilder; Min och hbo.com ("to market, to market" säsong; 6)

* Little miss.. Urban Outfitters
* Förklädesklänning, mangoshop.com
* Tights, Åhléns. (Nya)
* Ballerina, La Redoute
* Namnhalsband silver, Ebay

Ska in till stan snart,

Ses!

Res med stil.

image1154

Ska ni resa nåt i sommar? Jag ska åka till London i Augusti, som det har blivit de senaste tre åren. Packa smart och ha på sig sköna kläder är att föredra. Resväskan från Wedins har jag i rosa,(På bild cerise rosa)  i mellan storleken. Skulle vilja ha en storlek större! Det smarta kitet från Håkansson ska jag nog beställa snart. På Asos har dom en snygg förvaring för biljetter, pengar och kort. Även ett passfodral finns i samma mönster. Något jag vill ha till nästa resa. På resan vill jag gärna ha en skön snygg munktröja, denna från Juicy skulle jag gärna ta. Lite vintage stuk på den, :)

Coral pink!

image1152

Koral rosa är en riktigt snygg rosa färg som jag tycker passar bra till sommaren. Scarfen skulle passa till vilken outfit som helst. Nagellacket skulle jag gärna lacka tånaglarna med. Klänningen skulle sitta fint  en varm dag på en uteservering tillsammans med en skinnjacka alternativt en kort jeansjacka!

Vad sugen jag blir på koral rosa nu..

Fem vita.

        

Babydoll dress, Juicy Couture. Linne, See By Chloé. Pumps, Chloé. Plånbok, Chloé Edith. Väska, Bottega Veneta. 

Mera vitt vill jag ha. Så fräscht och snyggt. Fem favoriter hos net-a-porter. I lysande vitt. Första en söt klänning från Juicy Couture. Nummer två ett linne med rosa tryck, är väldigt sugen på det linnet.. Pumps från Chloé. Stor träklack och rundad tå, romantiskt tänker jag! En snygg plånbok också från Chloé i Edith. Sista är en väska med snyggt flätat handtag.

Fotscrub.

image1146

Blush

Fotscrubb verkar något att ha nu i sommar. Öppna skor och sandaler gör att fötterna syns mer. Fotbad mjukar upp fötterna, men vill gärna ha en scub som gör fötterna lena och fina! Annars skulle detta mini spa kit vara suveränt med fler produkter..

Go kväll!

Trött man är idag. Har träffat tjejgänget och snackat om möhippan. Kommer bli bra tror jag!
Spiderman 3 var väldigt bra! Mycket bättre än tvåan. Grym, se den =)

Nu blir det tv och te!

Ses imorn, något piggare då.

Bio time!

image1144

Spiderman 3 ska jag se ikväll. Tyckte inte om tvåan så mycket.. Så vi får se vad trean bjuder på.

image1145

* Ballong topp, Ellos
* Tights, H&M
* Örhängen rosa, H&M/Divided  (nya)
* Ballerina, svarta
*
Skinnjacka, H&M (Glömde skriva)

Ses!

Sött paraply!

image1143
Sött paraply från S.A.T.C.  HBO Store säljer det. Det skulle jag vilja ha och martini glasen.  Ska kolla på serien snart och äta cookie dough!

Ha en super lördag.

Tygväskan!

image1142
Geek, Net-a-porter, Randig, Topshop, Have a nice day, Accessorize.


Tygväskan måste vara den ultimata väskan i sommar! Jag vill ha en, gärna Geek väskan från Luella. Men även den söta Have a nice day från accessorize kan jag tänka mig.

Gnistrande..

67191-1141
...Stora stenar är ritktigt snyggt. Inte bara på smycken, utan även på väskor, skor och hår accessoarer.

Dessa skor kommer ifrån Topshop. Skulle vara ett alternativ till de höga klackarna. Den stora ringen är från Kenneth Jay Lane, skulle räcka med denna ring som smycke! Väskan med det stora antalet stenar är Marc Jacbos kreation. Den skulle garanterat synas! Armbandet kommer ifrån Asos. Gillar färgerna! Diademet var fint, Kyssjohanna har denna..

Ruter dam.

image1137

Vilken skön dag. Har solat lite och strax ska jag iväg för att äta lunch ute. Ikväll ska jag på en testvisning av en film. På biografen PARK.

* Skjortklänning, rödrutig, MQ
* Avklippta strumpbyxor
* Lackballerinas, Miss Selfridge
* Klocka, Guess
* Ring, Thomas Sabo

Ha en bra dag alla Ni!

Veckans väska v.18

image1136
En liten men lyxig väska från Chloé. Svart mjuk läder och en kraftig kedja. Samtidigt är den lite tuff också..


www.netaporter.com


Mini håkansson kit.

image1134

Håkanssons resekit med 6 produkter skulle jag vilja ha.Innehåller nämligen; the moisturizer, the oil, the soap, the remover, the scent och en vitamin spray.

Vore så perfekt att ha med när man ska iväg. Min neccesär är alltid överfull av alla burkar och flaskor..

Finns att beställa på www.blush.se
Pris: 149kr

Maj önskningar..

image1133

Första maj idag och tiden går verkligen snabbt. Haft en lugn och skön dag. Snart hoppas jag på riktig sommar. Skippa tightsen och jackan.
I maj önskar jag mig..

1) En klänning från Velvet. Jag vill ha. Jag går och tänker på den, vill ha en med långa ärmar och kort modell vore så snyggt i sommar. En i vit skulle jag vilja ha.. För genomskinlig bör den inte vara!?

2) CC-skye armbandet skulle passa perfekt till. Jag är inne på stela armband nu. Skulle vilja ha det vita eller turkosa. Läckert är det!

3) Replays tuffa sko med träklack är riktigt snygg. Svart med nitar skulle göra en outfit till en tuff sådan..Finns hos Scorett.

4) En baddräkt vill jag ha. Juicy Coutures randiga skulle vara fin. Men vad dyr den är.. Men nu önskar jag ju mig den...

Första maj.

image1132

Gårdagen var lyckad! Goda drinkar och trevligt sällskap. Mina guldtights fick jag komplimanger för. En kille sa i baren att de var helläckra, kul att höra ;).
Idag är man något trött. Ska grilla hemma idag och se nån film.

Blir jeans idag, mina Acne Hep tillsammans med..

* Linne, H&M
* Kofta, Lindex
* Silver ballerina, La Redoute (syns inte..)

Modeskytt -

Veckans väska v. 22

image1205
Net-a-porter har verkligen ett väskparadis.
Bottega venetas väska skulle passa perfekt i sommar. Stor så att den rymmer en del i snygg ljus färg. Skulle tänka mig den med en klänning med fjärilsmönster och ett par ballerina i metallic rosa läder. Detta vore en önskeoutfit i sommar..

Dagens snyggaste..

image1203

Vilken härlig lång klänning. Färgen passade Angelina väldigt bra. Jag är inte van vid långa klänningar och föredrar korta till knäna. Men på röda mattan ser det verkligen snyggt ut. Den klänningen bar hon på
premiären av Oceans 13 som har Sverige premiär den 7:e Juni. Brad Pitt och även George Clooney och Matt Damon var enkelt klädda i svart och vitt, men oh så snyggt!

Den filmen ska jag se!

The Prestige.

image1202

Inte varit hemma så mycket idag, därav ingen bloggning. Ikväll ska jag se The Prestige hemma. Såg aldrig den på bio, så nu blir det av!

Hörs imorn!

Lite nya armband..

 

Lite nya armband. De silvriga kommer ifrån H&M. Sen beställde jag ett ifrån Cocoo, det populära guldiga skärparmbandet. Jätte fint! Man kan reglera det, finns tre hål att fästa i.

Jag är verkligen inne i en armbandsperiod nu..


Snyggt det är med vitt och silver..

image1199

Det vart bra med ett vitt ribbat linne under.

* Tunika, H&M
* Vitt ribbat linne, Logg/H&M
* Tights, Divided/H&M
*
Silver ballerina, La Redoute
* Halsband silver hjärta, present.

Ska en sväng till Ikea, sen träffa en vän.

Ha en toppen dag!

Så hitta man en..



Hitta en vit tunika idag! På H&M. Lite puffiga ärmar, fickor och i 100% bomull. Lite genomskinlig, men man kan ha ett vitt linne under. Ska testa det imorn. Annars så har jag sett Blades of Glory idag. Sådär film.. Vissa roliga scener, men inte mer..

Sitter med en kopp te nu, sen sova.

Hoppas på sol imorn!

Den vita tunikan/skjortan.

   

I sommar vill jag verkligen ha en vit tunika eller längre skjorta. Så svalt och passande till korta shorts t.ex.
Den första kommer ifrån asos i 100% bomull. Trekvartsärmar är skönt för jag brukar ofta vika upp ärmarna.
Den andra är från Nelly och har ett band man knyter runt. Lite oversize och bra längd! Den sista är en lyxvariant från Vanessa Bruno. Fickorna var fina och knytbandet upp till som hänger. En speciell! Längden är lagom på 69cm som skulle passa mig.

Nåt att ha i sommar?


Mycket fint bröllop!!

image1193
Jag i min tärnklänning. Kommer ifrån Oasis.                  Det fina halsbandet i silver


Tärnbuketten med kallor.

Det var en mycket trevlig bröllopsfest och dag igår! Känns konstigt att det är över nu, så mycket som man pratat om det, som våran möhippa. Av bruden som nu e fru :) fick alla tärnorna ett jätte fint halsband från guldfynd. Gillar modellen på hjärtat! Mycket speciellt.

Nu är brudparet på sin smekmånad i Italien- Florens. Perfekt resa nu! Jag ska under tiden de är borta, bo hos dom och ta hand om deras två söta katter.

Nu ser jag framemot 25 Juni då ska Annica och jag på Justin Timberlake konsert i Gbg, vi har plats på dansgolvet =)


Fullt i helgen.



Hoodie klänning, 365Sunshine, MQ
Tights, H&M
Skor, DinSko


Lite att fixa idag med. Imorn är bröllopet och jag ska vara med och hjälpa till med förberedelser. Kommer inte att kunna blogga nån mer idag eller imorn. Utan på söndag!

Ha en trevlig helg alla!


Lite paket och så..

       

Hemma efter min heldag. Brynplockningen gick bra, ville inte ha så smalt utan mer naturligt.

Lite paket kom också idag..

* Blush. Håkansson travel kit. Söt liten neccesär med små förpackningar. Ska användas i London i Augusti. Åh vad jag kommer ha mer plats!

* Ett band att ha i håret då man sminkar sig eller tvättar ansiktet. Med kardborreband.

* Jeans shorts, LOGG. Väldigt mjuka och snygg slitning!

* Baddräkt. Den satt bra och jag behåller den. Tyvärr ingen bikini för mig iår, då jag ska opereras och kommer ha ärr.. Får vänta. Tyvärr..

Sen kom en vit klänning, men den skickar jag tillbaka..

Snart fotbad och film med ramlösa Päron & Citronmeliss.

Trevlig kväll alla!

Veckans väska v.21

image1185

En snygg satin kuvertväska från Asos skulle definitivt vara en väska att ha i sommar. Finns även i rosa. Men jag skulle vilja ha denna... Pris: 228kr.

Skulle det vara nåt?


Redan torsdag!

image1184
Idag blir ett snabbt besök hos läkaren. Sen till make up store och få ögonbrynen noppade. En snabb lunch efter det och tillsist bege sig till T-centralen. Jag och två stycken ska kolla på bilderna från möhippan och göra nåt av dom..

* Klänning, Rodebjer
* Ski-pants, Asos
* Skor, Converse
* Scarf, H&M
* Väska, Betty Barclay

Svarta stenar.

image1183

Det blev dom på Dinsko. Otroligt sköna och i guld med svarta stenar. Kommer använda dom flitigt!

På dinskos bild är dom guldiga på botten. Men de e svarta, som det syns på bild.

En bra webbsida..

image1182


Jag tycker det är viktigt med en bra hemsida. Ibland så vill man sitta vid datan med ändå se sortimentet i en butik, den ska vara lätt att navigera, sökfunktion ska finnas och få svar på vanliga frågor. Dinsko har gjort om sin. Och den är mkt bättre tycker jag! Man kan t.o.m se om skon finns i din butik.. Sandalen på bilden är fin, inte sett den i butik. Men skulle gärna testa den!


Andra sidor som är bra..


www.blush.se Lagesaldot som visar när det finns en produkt kvar! Man kan recensera produkten man köpt och testat. På första sidan visas "begränsat antal", där visas produker som finns under en kort tid, vad andra köpt, nyheter. Det gillar jag!


www.asos.com Med catwalk bilder på kläder, förstorningsvisning, priser kan fås i svenska kronor.

www.netaporter.com Förrutom allt fint där så finns det tydlga bilder och bra menyer att bläddra bland. Och uppdelningen av designer gillar jag, om man har nån favorit och vill se vad som finns då.

www.mrsh.se Tydligt med kategorier, våra märken. En snygg och enkel shop!

Det var några andra bra sidor. En sida ska vara inbjudande och inte tråkig eller krånglig.

Tips på nån bra och kanske en dålig sida?


Tisdag.

image1181

* Orange topp, H&M
* Acne jeans
* Trench, MQ
* Läderarmband, FASR.
* (Skor- rosa converse)

Har tränat och ringt lite samtal. Ska snart göra lite andra saker. Få mina ögonbryn noppade på Make Up Store bl.a Nån annan som också går till nån och får dom noppade? Tycker det e så svårt att få en snygg form och göra det själv..

Ses!

Sanningen om diamanter.

image1180

Snart kommer boken Sanningen om Diamanter ut. En bok som är baserad på Nicole Richies liv.. Jag är nyfiken måste jag säga, även om jag inte läser så mycket självbiografi.

Release(preliminärt) datum: 16 juli 2007 (cdon.com)

Dom var ju fiina..

image1179
En sväng på stan blev det. Inga snygga flip-flops fann jag.. Men kom på dessa fina som finns hos MrsH. De ska jag nog ha! Sen gick jag och min vän till Svenskt Tenn butiken och titta på fina tygväskor i Manhattan tryck. De hade en  modell jag tyckte om, mer som en klassisk tygväska att hänga på axeln.  

Sen kom regnet efter en dag av sol. Förvånad? Nej inte direkt. Ska vila mina fötter och lacka tånaglarna sen får vi se vad som händer..

Ha en fortsatt trevlig måndag!

Flip-flops

image1177

Bild:
www.laredoute.se

Jag vill ha ett par snygga flip-flops. Gärna med lite utsmyckningar och andra detaljer. Ska nog kolla på accessorize. De har fina!

Home sweet home..

image1176

Har inte uppdaterat så mycket för jag och några till har haft vår möhippa för vår vän som gifter sig på lördag! Det har varit jätte kul och trevligt. Lite små uppdrag som utförts av blivande bruden och en kryssning på kvällen stod på schemat. Avslutades idag med Aqua Spa på Birka Paradise. Utomhus jacuzzi! Så skönt och avkopplande..

Nu e jag hemma och bloggar snart igen!

Hoppas ni haft det bra, ses snart!



Veckans väska v.20

image1175

www.shopbop.com

En Malini Murjani väska från Italien. Alla väskor är gjorda av unikt naturligt läder. Så de kan se lite olika ut i färgen. Nu längtar jag efter Italien och väskan.. 


Nån som varit i Italien?


Ugglan!

image1174
www.accessora.se

Den här ugglan tycker jag om! Skulle vara ett fint halsband i sommar. Pris endast 129kr och kommer ifrån Dazzling. Gör inget om man skulle tröttna på det, med tanke på priset.

Ännu mer sunshine..

image1172

Köpte en coral rosa tunika från 365sunshine. Älskar färgen! Den går strax över knäna och blir bra till tights, jeans, eller utan.. Känns mkt bra.

Ikväll blir det rökta räkor hemma, like it!

Ha en mysig kväll!

Sunshine.

image1171

Idag ska kolla på lite underkläder till bröllopet som är nästa helg. Så snart är det. Har på mig idag;

* Vitt ribbat linne, LOGG (nytt)
* Shorts, Lauren Moffatt/Shopaholic.
* Skor, Scorett
* Trekvartärmjacka, H&M
* Mulberry Euston väska

Haha, ser ut som jag ska på möte ;)

Nu ska jag iväg!

Ses!

Bomullsshortsen..

image1170

..är riktigt sköna att ha hemma. Jag har Sveas i ljusblått. Dom på bild kommer ifrån Nelly. Asos har en variant för ett bra pris! Bomullsshorts, nåt för dig i sommar?

Förövrigt en rätt skön dag. Shopping, men inget till mig. Bara pojkvännen hittade massa.. Ikväll väntas D.H såklart!

Perfekt skulle den va..

www.netaporter.com               image1169

... i sommar! Denna gula lilla väska med rem. Ca: 24cm bred, så alltför liten är den inte. Finns i svart också, men den gula lockar mer!

Skor som syns.

     

Topshop, Dinsko, Saks Fifth Avenue gånger 2.

Skor som syns gillar jag. Skor som upmärksammas. När jag haft på mig mina gula kil, så märker jag att folk tittar..

Dessa fyra skulle man garanterat synas i!

Nummer ett från TopShop, har sett dom på stan. Så fina! Vill ha dom fortfarande. Prickiga söta kil från dinsko skulle jag absolut tänka mig i sommar. De var söta på foten. Sen lite lyxigare skor, Kors by Michael Kors. Randiga med hög klack. Vill ha dom! De var verkligen läckra. Sista paret är Marc by Marc Jacobs jeans pumps. De skulle absolut funka för mig!

Lite lyx i badrummet..

image1163

För mig är badrummet viktigt. Ett lyxbadrum för mig har en jacuzzi. Stor yta, massa hyllor att ha allt smink och annat. Kakel i färger, ljus..
Några produkter som kan förgylla ett badrum. Frotté handdukar i olika storlekar. Doftljus, gärna ett från Voluspa. Bodylotion i pumpflaska. Den från ModelCo har jag provat! Den vill jag ha. En duschmössa har jag inte, men skulle vara bra att ha en då man inte vill blöta håret. Lite lyx i badrummet vore inte helt fel..

Sen angående eurovision, vad är det som händer!? Vi kom på en 18:e plats.. Vi förtjänade en högre placering!

Fredag.

image1162

* Skipants, Asos
( Vill ha ett par till! )
* Ballerina, La Redoute
* Topp, H&M
* Kofta, Tara Jarmon
* Armband, Thomas Sabo
* Kuvertväska, Myrorna.

Händer det nåt skoj idag?

Veckans väska v. 19

image1161

En canvas shopping bag från Ebay.
Käthe har köpt en t-shirt från den säljaren. Och slutpriset blir inte så högt.. Denna väska kan man få för en 250-300kr inkl. frakt.

Den ska jag i sommar!

Kylie and H&M.

image1159

Snygga bilder på Kylie i H&M kampanjen av badkläder. Jag har beställt baddräkten på bild. Snygg modell på den! Får se om mönstret känns lika bra när det kommer!



På torsdag blir det...

image1158

Snart in till stan. Igen. För att träffa en vän på hennes lunch.

Ser kallt ut ute.. Men jag klarar mig nog med;

* T-shirt, H&M
* Velourjacka, Juicy Couture
* Kjol, Miss Selfdrifge
* Skor, Converse

To market to market.

image1156 
Bilder; Min och hbo.com ("to market, to market" säsong; 6)

* Little miss.. Urban Outfitters
* Förklädesklänning, mangoshop.com
* Tights, Åhléns. (Nya)
* Ballerina, La Redoute
* Namnhalsband silver, Ebay

Ska in till stan snart,

Ses!

Res med stil.

image1154

Ska ni resa nåt i sommar? Jag ska åka till London i Augusti, som det har blivit de senaste tre åren. Packa smart och ha på sig sköna kläder är att föredra. Resväskan från Wedins har jag i rosa,(På bild cerise rosa)  i mellan storleken. Skulle vilja ha en storlek större! Det smarta kitet från Håkansson ska jag nog
beställa snart. På Asos har dom en snygg förvaring för biljetter, pengar och kort. Även ett passfodral finns i samma mönster. Något jag vill ha till nästa resa. På resan vill jag gärna ha en skön snygg munktröja, denna från Juicy skulle jag gärna ta. Lite vintage stuk på den, :)

Coral pink!

image1152

Koral rosa är en riktigt snygg rosa färg som jag tycker passar bra till sommaren.
Scarfen skulle passa till vilken outfit som helst. Nagellacket skulle jag gärna lacka tånaglarna med. Klänningen skulle sitta fint  en varm dag på en uteservering tillsammans med en skinnjacka alternativt en kort jeansjacka!

Vad sugen jag blir på koral rosa nu..

Fem vita.

        

Babydoll dress, Juicy Couture. Linne, See By Chloé. Pumps, Chloé. Plånbok, Chloé Edith. Väska, Bottega Veneta. 

Mera vitt vill jag ha. Så fräscht och snyggt. Fem favoriter hos net-a-porter. I lysande vitt. Första en söt klänning från Juicy Couture. Nummer två ett linne med rosa tryck, är väldigt sugen på det linnet.. Pumps från Chloé. Stor träklack och rundad tå, romantiskt tänker jag! En snygg plånbok också från Chloé i Edith. Sista är en väska med snyggt flätat handtag.

Fotscrub.

image1146

Blush

Fotscrubb verkar något att ha nu i sommar. Öppna skor och sandaler gör att fötterna syns mer. Fotbad mjukar upp fötterna, men vill gärna ha en scub som gör fötterna lena och fina! Annars skulle detta mini spa kit vara suveränt med fler produkter..

Go kväll!

Trött man är idag. Har träffat tjejgänget och snackat om möhippan. Kommer bli bra tror jag!
Spiderman 3 var väldigt bra! Mycket bättre än tvåan. Grym, se den =)

Nu blir det tv och te!

Ses imorn, något piggare då.

Bio time!

image1144

Spiderman 3 ska jag se ikväll. Tyckte inte om tvåan så mycket.. Så vi får se vad trean bjuder på.

image1145

* Ballong topp, Ellos
* Tights, H&M
* Örhängen rosa, H&M/Divided  (nya)
* Ballerina, svarta
*
Skinnjacka, H&M (Glömde skriva)

Ses!

Sött paraply!

image1143
Sött paraply från S.A.T.C.  
HBO Store säljer det. Det skulle jag vilja ha och martini glasen.  Ska kolla på serien snart och äta cookie dough!

Ha en super lördag.

Tygväskan!

image1142
Geek, Net-a-porter, Randig, Topshop, Have a nice day, Accessorize.


Tygväskan måste vara den ultimata väskan i sommar! Jag vill ha en, gärna Geek väskan från Luella. Men även den söta Have a nice day från accessorize kan jag tänka mig.

Gnistrande..

67191-1141
...Stora stenar är ritktigt snyggt. Inte bara på smycken, utan även på väskor, skor och hår accessoarer.

Dessa skor kommer ifrån Topshop. Skulle vara ett alternativ till de höga klackarna. Den stora ringen är från Kenneth Jay Lane, skulle räcka med denna ring som smycke! Väskan med det stora antalet stenar är Marc Jacbos kreation. Den skulle garanterat synas! Armbandet kommer ifrån Asos. Gillar färgerna! Diademet var fint, Kyssjohanna har denna..

Ruter dam.

image1137

Vilken skön dag. Har solat lite och strax ska jag iväg för att äta lunch ute. Ikväll ska jag på en testvisning av en film. På biografen PARK.

* Skjortklänning, rödrutig, MQ
* Avklippta strumpbyxor
* Lackballerinas, Miss Selfridge
* Klocka, Guess
* Ring, Thomas Sabo

Ha en bra dag alla Ni!

Veckans väska v.18

image1136
En liten men lyxig väska från Chloé. Svart mjuk läder och en kraftig kedja. Samtidigt är den lite tuff också..


www.netaporter.com


Mini håkansson kit.

image1134

Håkanssons resekit med 6 produkter skulle jag vilja ha.Innehåller nämligen; the moisturizer, the oil, the soap, the remover, the scent och en vitamin spray.

Vore så perfekt att ha med när man ska iväg. Min neccesär är alltid överfull av alla burkar och flaskor..

Finns att beställa på
www.blush.se
Pris: 149kr

Maj önskningar..

image1133

Första maj idag och tiden går verkligen snabbt. Haft en lugn och skön dag. Snart hoppas jag på riktig sommar. Skippa tightsen och jackan.
I maj önskar jag mig..

1) En klänning från Velvet. Jag vill ha. Jag går och tänker på den, vill ha en med
långa ärmar och kort modell vore så snyggt i sommar. En i vit skulle jag vilja ha.. För genomskinlig bör den inte vara!?

2) CC-skye armbandet skulle passa perfekt till. Jag är inne på stela armband nu. Skulle vilja ha det vita eller turkosa. Läckert är det!

3) Replays tuffa sko med träklack är riktigt snygg. Svart med nitar skulle göra en outfit till en tuff sådan..Finns hos Scorett.

4) En baddräkt vill jag ha. Juicy Coutures randiga skulle vara fin. Men vad dyr den är.. Men nu önskar jag ju mig den...

Första maj.

image1132

Gårdagen var lyckad! Goda drinkar och trevligt sällskap. Mina guldtights fick jag komplimanger för. En kille sa i baren att de var helläckra, kul att höra ;).
Idag är man något trött. Ska grilla hemma idag och se nån film.

Blir jeans idag, mina Acne Hep tillsammans med..

* Linne, H&M
* Kofta, Lindex
* Silver ballerina, La Redoute (syns inte..)


Bloggtoppen.se
Top Mode & design bloggar

RSS 0.91