English Rose

image1421

Har på mig nu ett Juicy set i grått. Men vad fin färgen är på juicy setet ovan. Skulle vilja bära detta nu i höst! Färgen heter English Rose. Man borde passa på att beställa då dollarn ligger rätt lågt nu. Finns på shopbop.com.

Idag är det annars en speciell dag. Jag ska in på sjukhus och genomgå en tarm operation. Kommer förhoppningsvis hem tis-ons nästa vecka! Ses då alla!


P.s Idag öppnar även en 2000m² skobutik på drottninggatan, Feetfirst. Hade varit kul att besöka!


Små ting

image1419

Dagens lilla shopping består av;

- Chai Tea från Espresso House som blandas med varmt vatten och varm mjölk. 69kr. Inte testat än, men ikväll så!
- Gråa ribbade strumpbyxor, Lindex. 129kr
- Två pack näsdukar, H&M 19.50kr

Nu ska jag bara vila..

Vill ha en skobudget.

image1416

Förkyld har jag lyckats bli idag. Man blir inte speciellt pigg eller så. Men skulle gärna handla ett par skor. Något av ovanstånde skulle vara en dröm! En sko budget till denna höst vore nåt, så många olika par jag skulle vilja ha.. Istället får jag kolla lite i SATS boxen och kanske äta glass.

Inside my makeup bag.

image1414

Visst är det spännande att se vad andra har i sina väskor eller i sina sminkneccesärer. Att få ta del av andras favoriter och tips är alltid kul!

Ovan är Ellen Pompeos innehåll i hennes sminkneccesär. Jag gillar kitet Passport to Africa från Lauren Hotton och duo läppglanset från Sephora.

Själv har jag mina favoriter här;

image1415

- MODEL Co blotting paper som tar bort blanka partier på haka och panna. - Favorit mascara som jag återkommer till; YSL- Volume Effet Faux Cils. Den ger verkligen VOLYM. - Bronzer från DIOR som även doftar gott! - MAC blush i nyansen Peaches. - Foundation, Chanel. Täcker mycket bra! - Carmex läppbalsam som även ger glans. - KenzoKI ansiktsspray.

Gå in på instyle.com för att se andra kändisars innehåll.

Pink!

image1413
Vilket fint set i rosa som Asos har. Som fixar platt, volym och lockigt hår! Märket är ghd och kändisar som gillar det märket är bl.a Madonna, Cameron Diaz.
Fin present det!

Bohemian Modern

     
Press bilder, Indiska. Klicka för större!

I morgon den 25:e september kommer det att bli förändringar hos INDISKA, där INDISKA höjer modegraden och lanserar sin egen stil; Bohemian Modern. INDISKA kommer då att släppa en ny reklamkampanj med temat Made In Indiska. Där de blandar den skandinaviska enkelheten och den indiska mångfalden.

Kommer bli spännande och jag kommer att kika in imorn!

Inget topp humör..

image1408

Inte på topp humör idag. Pojkvännen och jag har gjort slut. Vi vill helt enkelt olika i vårat förhållande idag. Har inga speciella planer idag, ett spinning pass blir det ikväll iaf!

- Rutig klänning, H&M
- Organic tights, H&M
- Ankelboots, Scorett
- Klocka, Guess
- Krockomönstrad skärp, Wedins

Ha en bra dag alla!

Nya rutiga

image1406 

Min nya rutiga klänning som kom hem från H&M. Gillar färgsättningen och modellen! Favorit med dolda fickor också! Sen kom även ett par tights från Organic kollektionen. Det behövs alltid.

Rolig krönika!

Alex Schulman har skrivit en rolig krönika om modebloggar! Jag skratta då jag läste den =)

"Jag har så svårt för modebloggar. De är så jobbiga att läsa att jag måste kisa när jag gör det,
som när man var barn och såg på film med mamma och pappa och
plötsligt visade någon kvinna brösten och man kände att man bara ville slå sig själv med en kastrull i pannan och somna in.

Det jag stör mig på mest är de här modebloggarnas gravallvar.
Det rör sig om småbrudar som berättar att de går in i klädaffärer
och stöter på en blus som de "bara måste ha". Jag förstår inte det där. Vadå måste ha?"...

Fortsättning här; http://blogg.aftonbladet.se/14002/perma/554974/
(Kan tyvärr inte länka, så hela adressen kommer med =)


SOUK

image1405

Det var riktigt kul igår! Massa rosa-röd champagne drack jag och Kelly. Modevisningen var som en show. Danny och Dilba sjöng sina Hits. Sen gick vi vidare till Café Opera. Nu är jag bara trött. En kopp kaffe?!

SOUK Fashion!

image1404

Ikväll ska jag på en modevisning på SOUK. Ska möta upp Kelly (http://kellybellybutton.blogg.se) innan och det ska bli riktigt trevligt med mingel, bubbel och modevisning!

- Klänning, Acne
- Strumpbyxor, H&M
- Lack pumps, Ellos
- Armband, Cocoo.se
- Kuvertväska, H&M

Sen skinnjacka tror jag!

SJP

image1403

Sarah Jessica Parker i en enkel men snygg outfit! Här är hon på en kickoff fest inför Sex And The City filmen som har premiär någon gång nästa år. Snygga t-shirtar är något jag vill ha nu..

Säsongs start!

image1402

Vart en lång dag på stan! Kommit hem från ett spinning pass nu och ska snart se säsongs start av Desperate Housewifes. Spännande! På Ginza.se säljer de en box med säsong 1-3 för 799kr som man kan boka! Kanske något i Dvd hyllan?

Tisdag

image1401

Idag ska jag in till stan. Fixa naglarna. Och en kappa och stövlar måste jag hitta!

- Tunika, H&M
- Cashmere kofta, La Redoute
- Strumpbyxor, H&M
- Stövlar (gamla), Nilson skor
- Väska, Mulberry Euston
- Äpple halsband, Guldfynd

Estée Lauder in Pink.

image1400

Snart är det oktober. Nåja, om ett par veckor. Insamlingar, försäljning av smink och annat med rosa som färg för att få in pengar till bröstcancer fonden. Estée Lauder har som exempel smink med rosa bandet i strass som pryder puder dosan. Snygg och lyxig är den!

Röd Mabel

image1398  image1399

Vad snygg väska Kate Bosworth har. Passar bra till en något enklare klädsel. Väskan kommer ifrån Mulberry och heter Mabel. Vill ha en snygg röd väska. Och denna modell skulle hålla!
Röd väska, något för dig?

Dagens tips!

image1397

Idag har jag varit på en fantastisk utställning, Casa Cor. I T-house har arkitekter och designer inrett 40 olika rum. På bild ovan är; Modeskaparens rum som var fantastiskt! Andra bilden är biblioteket. På Engelbrektsgatan 1 hittar ni dit. Nära Humlegården. 150kr i inträde, men värt varenda krona. Skulle kunna gå igen!

Läs mer på www.casacor.se

Mera nytt hos Cocoo!

image1396

Snart kommer det in mera nytt hos Cocoo. Bland annat dessa armband ovan. Stenar är riktigt snyggt! Sen de stora hjärtformade örhängerna gillade jag.

www.cocoo.se

Svarta ormen

image1395

Idag fick jag min beställning från cocoo.se. En svart orm med strass hade jag beställt! Gillar det mycket!

Fredag!

image1394

- Klänning Rodebjer
- Strumpbyxor, H&M
- Stövlar med rågummiklack, Kors By Michael Kors
- Lackväska, Zara
- Armband, Cocoo.se
- Stor ring, H&M
- Läder skärp, H&M

Ha en bra fredag!

Rutigt i höst

image1392
Rutigt kan vara riktigt fint. Klänningen från H&M ser fin ut med grått som bas. Kate Bosworth har en rutig blus som ser riktigt fin ut med jeansen. Jag skulle tänka mig kjol eller klänning i rutigt. Funkar i höst!

Stövel mani

image1390

Idag skulle jag mer än gärna komma hem med en stor sko kartong! Innehållandes ett par stövlar. Första paret kommer ifrån SthlmDG och finns på Nilson. Jag gillar kanten som kan vikas ner och även upp. Priset är 499kr(!) I mitten är det en Novita/Scorett stövel för 1699kr. En klassisk svart stövel. Skaftet ser högt ut. Sen dyrgriparen från Marc By Marc Jacobs för ca:3200kr.

Svenska top model

image1389

Ikväll är det dags för den svenska versionen av top model. Ser framemot det. Juryn som finns på bild är Daniel Lindström från Café, Vendela-programledaren, Steve Terry som är proffsstylist på Tony & Guy och Sanna Rönn från modellagenturen Mikas.

Tv 3 kl: 21.00 sitter iaf jag och kollar!
Nu: en kopp kaffe skulle sitta fint.

Show your boots!

image1388

Kelly (http://kellybellybutton.blogg.se/) uppmanade att visa sina stövlar. Min samling är inte såå stor. Men vill gärna utöka den!

Fr.v. Vagabond, Kors By Michael Kors, Nilson skor, Scorett.

Clutch Me If You Can

image1387

Ett av mina favorit lack i höst kommer bli Essies Clutch Me If You Can. Härlig mörk vinröd färg. Köpte detta lack i november förra året och har varit en favorit sen dess!

Black Heels!

image1384
Bild: Aftonbladet & Asos.

Snygga skor som Sofi, Lindsay och Dita har på sig. Asos säljer denna sko och jag är riktigt sugen på att beställa dom! Så läckra är dom. Svarta pumps är vad jag behöver och med korsade remar fram gör den mera snygg. Vill ha!

Två fina!

image1383

Två mycket fina plagg från Rodebjers höst/vinter kollektion. Speciellt den andra vill jag kika närmare på! Fin färg och snygg modell. 
Har inte besökt butiken i Stockholm ännu. Får ta och göra det snart!
 

Receptet!

image1381

Fanns en önskning om att få receptet på Sega Chokladrutor och det  kommer här! Receptet kommer ifrån boken Kladdkakor av Maria Öhrn. Finns massa goda recept där!

100 g Smör eller Margarin
2 ägg
3 dl Strösocker
1 ½ dl Vetemjöl
4 msk kakao
1 ½  tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver

Smörj och bröa en ugnsform med måtten 20 * 25cm. Smält smöret på svag värme. Vispa ägg och socker pösigt och rör ner det smälta smöret. Blanda mjölet med kakao, vaniljsocker och bakpulver. Rör försiktigt ner blandningen i äggsmeten. Häll smeten i formen och grädda 35min i 150°C.

Kakan blir tunn med en frasigare yta. Mycket god =)

Glamorös mugg

image1380

En stoor mugg i brunt och guld från Indiska. Te "Höstglöd" från Bönor & Blad och hembakade sega choklad rutor.

Jag gillar stora muggar. Nytt te ska jag dricka snart tillsammans med en film!

Trevlig kväll, vad händer för er?

Purple rain

image1377

Lila kommer bli en favorit färg för mig i höst. I lagom mycket. Väskan kommer ifrån Asos och ser bra rymlig ut! Skorna från skopunkten har jag provat och de riktigt sköna. En fickspegel i lila från H&M. Fendis armband skulle passa med det mesta. Och Miu Miu klänningen var riktigt fin! Den vill jag gärna ha!

Malene Birger AW07

image1375

Jag tycker om Malene Birgers kläder och det finns massa härliga, mysiga plagg i fina fäger på Malene Birgers höst/vinterkollektion! Koftan på den andra bilden var riktigt fin! Även klänningen på den sista bilden..
Nåt att spana in!


Fredag!

image1373

Har varit och gjort lite ärenden. Hade på mig H&M koftan, Missoni Sport halsduk, strumpbyxor H&M och rosa converse. Varmt och skönt väder idag!
Lite städning snart!

H&M kofta och ny i håret.

image1371  image1372

Nyfärgat och klippt! Två nyanser mörkare än vad jag haft innan. H&M koftan fann jag också! 2 stycken S hängde lite "gömt" bland andra kläder. Blir en favorit till strumpbyxor, jeans och även ovanför klänningen när det blir kallare.

Klipp & Färg

image1370

I filmen Powder Blue där Jessica Biel ska spela en strippa fick hon göra en klippning och färgning av håret. Brunt blev det och något kortare. Själv ska jag till frisören idag för att klippa och färga. Mörk brunt kommer det bli, men inte så mycket på längden. Gillar ni Jessicas klipp och färg?

Dagens vill ha!

image1368

Åskan ville slå ner igen igår och därför blev internet och tv:n nere.. Överlevde med SATC och tidningar igår :)

Jag fullkomligt gillar denna modell på plånbok! Kan även användas som en liten väska. Vore en dröm i höst att bära denna.

Skinnhandskar

image1367

Bild: Korta från H&M, 198kr & Långa från Wedins, 399kr

Mycket skinn ska det bli i höst. Även handskarna som ska vara korta eller långa.

Vilken modell föredrar du?

Själv vill jag nog ha de korta. Har testat ett par långa hos Wedins. De var snygga, men det blir korta för min del!

Choklad och guld

image1366

I höst vill jag ha choklad bruna nyanser och guld smycken! Miu Miu har en grymt snygg choklad brun väska. Ett brunt Juicy set skulle också sitta fint i höst. Örhängerna som jag gillar kommer ifrån Philippa Holland/Browns. Fendis tre armband säljs ihop och känns mycket höstigt!

Souk Street Fashion Award

Fick ett mail om ett event som kommer att ske på SOUK. Som kommer pågå den 6:e-8:e september! SOUK vill uppmuntra folk till att ha en egen cool stil och erbjuder fina priser! I samarbete med pixbox.se kommer det att finnas en fotograf som fotar folk som är snyggt klädda och har en egen stil. Bilderna läggs sedan på storbildsskärmar på SOUK och på pixbox.se. Den 16:e utses vinnaren och kommer att synas på ett helt uppslag i nöjesguiden i Oktober.

Utöver det så är 1:a pris ett 5000kr presentkort på SOUK och en kväll på NRJ at the club på Café Opera den 26e september. Innan det får han/hon styling i form av hår och make up på Souk Haircare respektive Pashions Cosmetics. 2:a ? 5:e plats får ett 1000kr presentkort på SOUK och 5:e ? 10:e plats får ett 500kr presentkort på SOUK.

Låter det intressant? Så gå och visa upp din snygga & personliga outfit!

Tiny and Mine

image1365
Haft lite problem med min internet uppkoppling. Nu ska det funka bra!

Halsbandet ovan är riktigt fint. Ibland vill man ha ett enkelt halsband. Det ovan är en nyhet hos Madebyme! Kedjans längd får man välja själv och välja mellan hjärta eller stjärna. Jag skulle ta en kort kedja och ta en stjärna. Tror jag.
Pris: 399kr http://www.madebyme.e-butik.se/

Modeskytt -

English Rose

image1421

Har på mig nu ett Juicy set i grått. Men vad fin färgen är på juicy setet ovan. Skulle vilja bära detta nu i höst! Färgen heter English Rose. Man borde passa på att beställa då dollarn ligger rätt lågt nu. Finns på shopbop.com.

Idag är det annars en speciell dag. Jag ska in på sjukhus och genomgå en tarm operation. Kommer förhoppningsvis hem tis-ons nästa vecka! Ses då alla!


P.s Idag öppnar även en 2000m² skobutik på drottninggatan, Feetfirst. Hade varit kul att besöka!


Små ting

image1419

Dagens lilla shopping består av;

- Chai Tea från Espresso House som blandas med varmt vatten och varm mjölk. 69kr. Inte testat än, men ikväll så!
- Gråa ribbade strumpbyxor, Lindex. 129kr
- Två pack näsdukar, H&M 19.50kr

Nu ska jag bara vila..

Vill ha en skobudget.

image1416

Förkyld har jag lyckats bli idag. Man blir inte speciellt pigg eller så. Men skulle gärna handla ett par skor. Något av ovanstånde skulle vara en dröm! En sko budget till denna höst vore nåt, så många olika par jag skulle vilja ha.. Istället får jag kolla lite i SATS boxen och kanske äta glass.

Inside my makeup bag.

image1414

Visst är det spännande att se vad andra har i sina väskor eller i sina sminkneccesärer. Att få ta del av andras favoriter och tips är alltid kul!

Ovan är Ellen Pompeos innehåll i hennes sminkneccesär. Jag gillar kitet Passport to Africa från Lauren Hotton och duo läppglanset från Sephora.

Själv har jag mina favoriter här;

image1415

- MODEL Co blotting paper som tar bort blanka partier på haka och panna. - Favorit mascara som jag återkommer till; YSL- Volume Effet Faux Cils. Den ger verkligen VOLYM. - Bronzer från DIOR som även doftar gott! - MAC blush i nyansen Peaches. - Foundation, Chanel. Täcker mycket bra! - Carmex läppbalsam som även ger glans. - KenzoKI ansiktsspray.

Gå in på instyle.com för att se andra kändisars innehåll.

Pink!

image1413
Vilket fint set i rosa som Asos har. Som fixar platt, volym och lockigt hår! Märket är ghd och kändisar som gillar det märket är bl.a Madonna, Cameron Diaz.
Fin present det!

Bohemian Modern

     
Press bilder, Indiska. Klicka för större!

I morgon den 25:e september kommer det att bli förändringar hos INDISKA, där INDISKA höjer modegraden och lanserar sin egen stil; Bohemian Modern. INDISKA kommer då att släppa en ny reklamkampanj med temat Made In Indiska. Där de blandar den skandinaviska enkelheten och den indiska mångfalden.

Kommer bli spännande och jag kommer att kika in imorn!

Inget topp humör..

image1408

Inte på topp humör idag. Pojkvännen och jag har gjort slut. Vi vill helt enkelt olika i vårat förhållande idag. Har inga speciella planer idag, ett spinning pass blir det ikväll iaf!

- Rutig klänning, H&M
- Organic tights, H&M
- Ankelboots, Scorett
- Klocka, Guess
- Krockomönstrad skärp, Wedins

Ha en bra dag alla!

Nya rutiga

image1406 

Min nya rutiga klänning som kom hem från H&M. Gillar färgsättningen och modellen! Favorit med dolda fickor också! Sen kom även ett par tights från Organic kollektionen. Det behövs alltid.

Rolig krönika!

Alex Schulman har skrivit en rolig krönika om modebloggar! Jag skratta då jag läste den =)

"Jag har så svårt för modebloggar. De är så jobbiga att läsa att jag måste kisa när jag gör det,
som när man var barn och såg på film med mamma och pappa och
plötsligt visade någon kvinna brösten och man kände att man bara ville slå sig själv med en kastrull i pannan och somna in.

Det jag stör mig på mest är de här modebloggarnas gravallvar.
Det rör sig om småbrudar som berättar att de går in i klädaffärer
och stöter på en blus som de "bara måste ha". Jag förstår inte det där. Vadå måste ha?"...

Fortsättning här;
http://blogg.aftonbladet.se/14002/perma/554974/
(Kan tyvärr inte länka, så hela adressen kommer med =)


SOUK

image1405

Det var riktigt kul igår! Massa rosa-röd champagne drack jag och Kelly. Modevisningen var som en show. Danny och Dilba sjöng sina Hits. Sen gick vi vidare till Café Opera. Nu är jag bara trött. En kopp kaffe?!

SOUK Fashion!

image1404

Ikväll ska jag på en modevisning på SOUK. Ska möta upp Kelly (
http://kellybellybutton.blogg.se) innan och det ska bli riktigt trevligt med mingel, bubbel och modevisning!

- Klänning, Acne
- Strumpbyxor, H&M
- Lack pumps, Ellos
- Armband, Cocoo.se
- Kuvertväska, H&M

Sen skinnjacka tror jag!

SJP

image1403

Sarah Jessica Parker i en enkel men snygg outfit! Här är hon på en kickoff fest inför Sex And The City filmen som har premiär någon gång nästa år. Snygga t-shirtar är något jag vill ha nu..

Säsongs start!

image1402

Vart en lång dag på stan! Kommit hem från ett spinning pass nu och ska snart se säsongs start av Desperate Housewifes. Spännande! På Ginza.se säljer de en box med säsong 1-3 för 799kr som man kan boka! Kanske något i Dvd hyllan?

Tisdag

image1401

Idag ska jag in till stan. Fixa naglarna. Och en kappa och stövlar måste jag hitta!

- Tunika, H&M
- Cashmere kofta, La Redoute
- Strumpbyxor, H&M
- Stövlar (gamla), Nilson skor
- Väska, Mulberry Euston
- Äpple halsband, Guldfynd

Estée Lauder in Pink.

image1400

Snart är det oktober. Nåja, om ett par veckor. Insamlingar, försäljning av smink och annat med rosa som färg för att få in pengar till bröstcancer fonden. Estée Lauder har som exempel smink med rosa bandet i strass som pryder puder dosan. Snygg och lyxig är den!

Röd Mabel

image1398  image1399

Vad snygg väska Kate Bosworth har. Passar bra till en något enklare klädsel. Väskan kommer ifrån Mulberry och heter Mabel. Vill ha en snygg röd väska. Och denna modell skulle hålla!
Röd väska, något för dig?

Dagens tips!

image1397

Idag har jag varit på en fantastisk utställning, Casa Cor. I T-house har arkitekter och designer inrett 40 olika rum. På bild ovan är; Modeskaparens rum som var fantastiskt! Andra bilden är biblioteket. På Engelbrektsgatan 1 hittar ni dit. Nära Humlegården. 150kr i inträde, men värt varenda krona. Skulle kunna gå igen!

Läs mer på
www.casacor.se

Mera nytt hos Cocoo!

image1396

Snart kommer det in mera nytt hos Cocoo. Bland annat dessa armband ovan. Stenar är riktigt snyggt! Sen de stora hjärtformade örhängerna gillade jag.

www.cocoo.se

Svarta ormen

image1395

Idag fick jag min beställning från cocoo.se. En svart orm med strass hade jag beställt! Gillar det mycket!

Fredag!

image1394

- Klänning Rodebjer
- Strumpbyxor, H&M
- Stövlar med rågummiklack, Kors By Michael Kors
- Lackväska, Zara
- Armband, Cocoo.se
- Stor ring, H&M
- Läder skärp, H&M

Ha en bra fredag!

Rutigt i höst

image1392
Rutigt kan vara riktigt fint. Klänningen från H&M ser fin ut med grått som bas. Kate Bosworth har en rutig blus som ser riktigt fin ut med jeansen. Jag skulle tänka mig kjol eller klänning i rutigt. Funkar i höst!

Stövel mani

image1390

Idag skulle jag mer än gärna komma hem med en stor sko kartong! Innehållandes ett par stövlar. Första paret kommer ifrån SthlmDG och finns på Nilson. Jag gillar kanten som kan vikas ner och även upp. Priset är 499kr(!) I mitten är det en Novita/Scorett stövel för 1699kr. En klassisk svart stövel. Skaftet ser högt ut. Sen dyrgriparen från Marc By Marc Jacobs för ca:3200kr.

Svenska top model

image1389

Ikväll är det dags för den svenska versionen av top model. Ser framemot det. Juryn som finns på bild är Daniel Lindström från Café, Vendela-programledaren, Steve Terry som är proffsstylist på Tony & Guy och Sanna Rönn från modellagenturen Mikas.

Tv 3 kl: 21.00 sitter iaf jag och kollar!
Nu: en kopp kaffe skulle sitta fint.

Show your boots!

image1388

Kelly (
http://kellybellybutton.blogg.se/) uppmanade att visa sina stövlar. Min samling är inte såå stor. Men vill gärna utöka den!

Fr.v. Vagabond, Kors By Michael Kors, Nilson skor, Scorett.

Clutch Me If You Can

image1387

Ett av mina favorit lack i höst kommer bli Essies Clutch Me If You Can. Härlig mörk vinröd färg. Köpte detta lack i november förra året och har varit en favorit sen dess!

Black Heels!

image1384
Bild: Aftonbladet & Asos.

Snygga skor som Sofi, Lindsay och Dita har på sig. Asos säljer denna sko och jag är riktigt sugen på att beställa dom! Så läckra är dom. Svarta pumps är vad jag behöver och med korsade remar fram gör den mera snygg. Vill ha!

Två fina!

image1383

Två mycket fina plagg från Rodebjers höst/vinter kollektion. Speciellt den andra vill jag kika närmare på! Fin färg och snygg modell. 
Har inte besökt butiken i Stockholm ännu. Får ta och göra det snart!
 

Receptet!

image1381

Fanns en önskning om att få receptet på Sega Chokladrutor och det  kommer här! Receptet kommer ifrån boken Kladdkakor av Maria Öhrn. Finns massa goda recept där!

100 g Smör eller Margarin
2 ägg
3 dl Strösocker
1 ½ dl Vetemjöl
4 msk kakao
1 ½  tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver

Smörj och bröa en ugnsform med måtten 20 * 25cm. Smält smöret på svag värme. Vispa ägg och socker pösigt och rör ner det smälta smöret. Blanda mjölet med kakao, vaniljsocker och bakpulver. Rör försiktigt ner blandningen i äggsmeten. Häll smeten i formen och grädda 35min i 150°C.

Kakan blir tunn med en frasigare yta. Mycket god =)

Glamorös mugg

image1380

En stoor mugg i brunt och guld från Indiska. Te "Höstglöd" från Bönor & Blad och hembakade sega choklad rutor.

Jag gillar stora muggar. Nytt te ska jag dricka snart tillsammans med en film!

Trevlig kväll, vad händer för er?

Purple rain

image1377

Lila kommer bli en favorit färg för mig i höst. I lagom mycket. Väskan kommer ifrån Asos och ser bra rymlig ut! Skorna från skopunkten har jag provat och de riktigt sköna. En fickspegel i lila från H&M. Fendis armband skulle passa med det mesta. Och Miu Miu klänningen var riktigt fin! Den vill jag gärna ha!

Malene Birger AW07

image1375

Jag tycker om Malene Birgers kläder och det finns massa härliga, mysiga plagg i fina fäger på Malene Birgers höst/vinterkollektion! Koftan på den andra bilden var riktigt fin! Även klänningen på den sista bilden..
Nåt att spana in!


Fredag!

image1373

Har varit och gjort lite ärenden. Hade på mig H&M koftan, Missoni Sport halsduk, strumpbyxor H&M och rosa converse. Varmt och skönt väder idag!
Lite städning snart!

H&M kofta och ny i håret.

image1371  image1372

Nyfärgat och klippt! Två nyanser mörkare än vad jag haft innan. H&M koftan fann jag också! 2 stycken S hängde lite "gömt" bland andra kläder. Blir en favorit till strumpbyxor, jeans och även ovanför klänningen när det blir kallare.

Klipp & Färg

image1370

I filmen Powder Blue där Jessica Biel ska spela en strippa fick hon göra en klippning och färgning av håret. Brunt blev det och något kortare. Själv ska jag till frisören idag för att klippa och färga. Mörk brunt kommer det bli, men inte så mycket på längden. Gillar ni Jessicas klipp och färg?

Dagens vill ha!

image1368

Åskan ville slå ner igen igår och därför blev internet och tv:n nere.. Överlevde med SATC och tidningar igår :)

Jag fullkomligt gillar denna modell på plånbok! Kan även användas som en liten väska. Vore en dröm i höst att bära denna.

Skinnhandskar

image1367

Bild: Korta från H&M, 198kr & Långa från Wedins, 399kr

Mycket skinn ska det bli i höst. Även handskarna som ska vara korta eller långa.

Vilken modell föredrar du?

Själv vill jag nog ha de korta. Har testat ett par långa hos Wedins. De var snygga, men det blir korta för min del!

Choklad och guld

image1366

I höst vill jag ha choklad bruna nyanser och guld smycken! Miu Miu har en grymt snygg choklad brun väska. Ett brunt Juicy set skulle också sitta fint i höst. Örhängerna som jag gillar kommer ifrån Philippa Holland/Browns. Fendis tre armband säljs ihop och känns mycket höstigt!

Souk Street Fashion Award

Fick ett mail om ett event som kommer att ske på SOUK. Som kommer pågå den 6:e-8:e september! SOUK vill uppmuntra folk till att ha en egen cool stil och erbjuder fina priser! I samarbete med pixbox.se kommer det att finnas en fotograf som fotar folk som är snyggt klädda och har en egen stil. Bilderna läggs sedan på storbildsskärmar på SOUK och på pixbox.se. Den 16:e utses vinnaren och kommer att synas på ett helt uppslag i nöjesguiden i Oktober.

Utöver det så är 1:a pris ett 5000kr presentkort på SOUK och en kväll på NRJ at the club på Café Opera den 26e september. Innan det får han/hon styling i form av hår och make up på Souk Haircare respektive Pashions Cosmetics. 2:a ? 5:e plats får ett 1000kr presentkort på SOUK och 5:e ? 10:e plats får ett 500kr presentkort på SOUK.

Låter det intressant? Så gå och visa upp din snygga & personliga outfit!

Tiny and Mine

image1365
Haft lite problem med min internet uppkoppling. Nu ska det funka bra!

Halsbandet ovan är riktigt fint. Ibland vill man ha ett enkelt halsband. Det ovan är en nyhet hos Madebyme! Kedjans längd får man välja själv och välja mellan hjärta eller stjärna. Jag skulle ta en kort kedja och ta en stjärna. Tror jag.
Pris: 399kr
http://www.madebyme.e-butik.se/


Bloggtoppen.se
Top Mode & design bloggar

RSS 0.91