En ny outfit senare..



Så såg jag ut sen.. på minnesstunden.  Kommer bli ett byte av kläder sen igen ;)

Nu väntas god mat, trevligt sällskap och drinkar!


My outfit Now.


Ska iväg hem, ska på minnesstund. En god vän till mamma har gått bort. Måste byta om, men detta har jag på mig nu: (Man ser även en av deras katt i bakrunden, mitzi)



Klippte av mina Replay jeans till shorts, vart bra!

Ikväll ska det bli middag här, bjuder över en go vän. Ska bli trevligt!

Fyndat!



Åkte in till stan idag. Hittade detta snygga skärp på H&M på hamngatan. De har verkligen ett stort utbud. Såg även en söt vit klänning som jag vill ha..men provade inte den. Sen hittade jag leggins på Twilfit.

Köpte med mig en muffins på Waynes. Älskar deras blåbärs muffins. Så den ska jag mumsa på ikväll...

It´s a rainy day..

En låång dag på arlanda igår blev det, vart vittne till Annies mamma som gifte sig, och sen middag. Sen passade jag på att fika med min vän som jobbar på arlanda. Kom hem på kvällen..

Ska kanske ta och köpa ett par leggins, svarta. Behöver det!

Alla mina kläder ligger nu i resväskan. Annie har fått klart sin walk-in-closet innan de åkte. Wow, vad snygg den blev. En helfigursspegel, söta kartonger att ha skor i, hyllor, snygga galgar... Vill också ha. Får passa på att använda den när hon är i Thailand :)

Inte så nice väder...grått.. Shopping humör som vanligt :)


Testar en ny handkräm.

Jag har testat en annan handkräm. Almond Oil Hand Rescue Treatment från Body Shop. Min vän som var med mig i stan när jag färga håret, hade den. Jag prova. Och ville köpa den. Så det gjorde jag idag. En burk på 100ml, för 132kr. Vilken skön handkräm! Fanns även som tub, men jag valde burken. (Samma mängd i båda).

Doftar gott, och går in i händerna snabbt. Super skön!

Like like much.


Ny färgat hår!





Ja.. jag gjorde blekta skingor, sen en toning. Fick en härlig nyans ljusare. Jag blev nöjd! Ska fortsätta lägga i slingor sen där igen.

Och denna outfit hade jag på mig, man kan även se hur mörkt håret var innan...



Svarta korta shorts, MQ, strumpbyxor gråa, Twilfit, ribbat vitt linne, MQ, Kofta, Vila, Ballerina, DInSko

Nu ska jag packa det sista, de kommer och hämtar mig om ett par timmar.

Tittut

Var på träningen idag, skönt.. Körde ett  BT pass, bodytoning. Styrka och lite rnb rörelser.. Hårt var det, men det känns bra efteråt.
Håller på att prova lite kläder, kan göra det på kvällen ibland. Funderar på att ha mina svarta korta short och leggins, och nåt över.... Men vi får se imorn.

Nu gäller det O.C på femman...

Måste packa mer också, får bli sen.. alltid sen, som man säger..

Gult!

Åt lunch precis på altan hemma. Första lunchen ute! Så skönt. Gick och köpte grillad kyckling, potatis sallad, coca cola. Och gjorde en sallad till, gott!
Denna kjol jag har på mig var ett riktigt fynd, 112kr på rea på H&M! Så skön att ha på sig. Och sån fin gul färg.


En latte skulle sitta fint nu...



Mascara test!

Har provat Niveas Lash Designer Mascara. Köpte den i brunt. Den var bra, jag tänker använda den till vardags..Den är inte klumpig, borsten är bra! Me like den..
Hey Annie, du ville ha mascara tips! Här har du ett. :)

What a feelin´!

Yeahh.. kan man säga, om detta sköna väder i Stockholm.
Måste packa min rosa reseäska på hjul, ska bo borta i tre veckor. Annie och hennes sambo åker till Thailand i tre veckor! Guu vad nice. En stor trea för mig och två katter. Blir bra det. Sen har dom en espresso maskin hemma, latte latte.. hihi.

Får ta med mig det mesta, i skor väg, kjolar, klänningar och så.. Man kan ju alltid åka hem o hämta. Får låna deras bil också.

Ska till dom på torsdag, sen på fredag åker dom..

Vart så sugen, apropå nåt helt annat  när Sigrid skrev om den vita klänningen. Att beställa en från Asos.com! Blev inspirerad.
De hade andra massa fina saker jag vill ha.
Får bli en another time det..

Simma lugnt!


Jag nu!





Har på mig en brun balongkjol från Vila, ett svart ribbat linne från MQ, väska från Finland- Betty Barclay. Ballerina från DinSko.  Lite smink som brun mascara, rouge och läppglans.

Nu ska jag ut i det fina vädret!

Oups, såg inte såå glad på bilden, men det är jag ;)

Cýa!

Nu nåt roligare..

På torsdag nästa vecka har jag bokat frisör tid, ska färga håret! Såå härligt att bli ompysslad hos frissan. Jag ska till Academy of Hair på Biblioteksgatan 27 på östermalm. Gillar den frisörsalongen!
En tjej som jag gått hos där som färgar är verkligen urbra, men nu fick jag reda på att hon slutat, trist. Så en ny tjej har börjat jobba där med färg. Blir nog bra iaf.
Jag vill ha håret lite ljusare, har varit mörk hårig i lite över ett år nu. Har även provat rött. Det mesta kan man säga :)

Älskar att förändra mitt hår! Man blir så glad då.

Nu ska jag bläddra lite i min nya VR. Man fick med En extra hårbok, Perfekt!


Have fun!

Drama drama..

Är   trött nu.. Totalt orkeslös. Haft en bra helg. Var ute och dansa i fredags, träffa J sen, gick en lång och skön promenad med honom i lördags, vi gick i skogen, satt på en klippa och vattnet var stilla. Och solen sken så skönt.. men det slutade tråkigt igår kväll. Tjafs blev det! Han vart arg på mig och jag vart det på honom!
Hatar sånt!
Tycker om honom, men vi är inte tillsammans. Jag vill ses igen, inte att det ska sluta så här, p.g.a det som hände igår. Han har många bra sidor, jag trivs med att vara med honom. Men kan bli irriterad på honom ibland. Grr.. Vi har inte känt varandra länge alls, 3,5 månad.
Att läsa av människor är inte lätt, man reagerar så olika på vissa saker. Vi får se hur det går...

Åt som frukost en god wrap idag på Waynes. Med kyckling, guccamole och gurka! Love gurka till allt !


Blir premiär att grilla idag. Solen skiner skönt också.

Ha en go söndag!


Ur söta förpackningar!




Är dessa inte ur söta att ha i väskan!

Jag ska ha en av dom iaf!

Finns på blush.se, accessora.se



En icke vår dag.

Vilken ruggig dag. Ingen sol, bara grått..
Har bäddat rent i sängen idag, så skönt att krypa ner i nytvättade lakan.
Ikväll blir det en bio, "When a stranger calls" ska vi se..

Ses sen!

Du Wop.

Jaaaaaaa, fick läppglanset idag. Provade med detsamma. Man kände den stickande känslan på läpparna, och den gav ett snyggt glans. Gillar den!
Nästa köp och test av make-up blir ett cremé rouge..

Kaffe kaffe

"Är det gott med lättmjölk?"  Sa han i cafét när jag beställde latte.. Ja, sa jag, om inte nyttigt, vilket låter bra när man beställer med lättmjölk. :)
Och visst beställde jag en till, satt i café baren.

Hade på mig mina svarta korta shorts, svarta strumpbyxor och en mint grön v-ringad topp. Och mina beige trenchcoat, super nice väder ute.

Handkräm

Handkräms missbruk! Jag har börjat använda Elizabeth Ardens kända "8 hour" hand treatment, suverän tycker jag! Har såna torrisar till händer, och denna mjuknar verkligen upp. Love it!

Chloé



Är den inte söt med rosetten runt om, längden. Jag skulle inte tacka nej till denna..

Inte mycket kläder här..

Är kvar hos Annie och hennes sambo. Inga kläder har man med. Trodde inte jag skulle stanna så länge. Men ett vitt ribbat linne som jag använder mycket har jag, och mina 7 for all Mankind jeans. Och ett långt halsband i guld.

Nu ska jag hänga upp tvätten här!


Att saker bara försvinner ibland..

Solen skiner verkligen skönt idag.. Man blir så glad då.
Vilken kväll jag hade igår.. tappa bort  bilnycklarna till bilen! Jag förstår bara inte hur det gick till.. Träffa J som jag träffar och han hjälpte mig också, ringa och leta efter dom..men inga nycklar fann vi. Två vänner till mig kom dit jag var, och lämna extra nycklarna.
Det var schysst, jag var inte ens i närheten av var dom bor.. Nu e jag hos dom, och blivit bjuden på påskmiddag :) Trevligt. Köpte fina tulpaner idag. Såå fint med snitt blommor.

Skulle behöva lite concealer under ögonen, de känns mörka och trötta nu..

På återseende!

Trevlig påsk!



It´s a beautiful Day.

Härliga sol, hade på min svarta korta trenchcoat från Vila och mina jeans från Gina Tricot, och en kamoflage tröja från MQ. Och mina solisar.

Har fikat med min syster idag, och två vänner till oss. Det var riktigt trevligt. Vi uppdaterade det senaste som hänt... vilket kan vara en massa ibland.

Köpte ett par korta svarta shorts, riktigt snygga! Från MQ. 

Sov inte så bra i natt, så man är lite små trött.. Men mår bra ändå.

Efterlyser om ett bra créme rouge! Nån som vet något bra??

Tack på förhand!



Modell för en dag.

Vilket kul pass idag på träningen, aerobics vart det idag. Inte tränat på länge, varit sjuk. Men idag satte jag igång. Så det känns bra.
Har nu beställt DuWops läppglans i färgen Lantana. Kommer nog få det i veckan, hoppas!
Dags att färga håret snart, och boka tid för fotografering. Modell för en dag :)

Måste köpa handkräm också, de hade inte den på båten jag åkte med. Igår vart man trött, låg i soffan, och blev bjuden på gooood hemma gjord caesarsallad, med kyckling, bacon och gurka som jag älskar. Mums!


Lite tv nu och kanske måla naglarna.

Hej hej.

Vinst!

Wuuhuu, jag vann på hästar igår, DagensDubbel, med Annie. Lite över 4500kr vann vi. Så nu ska jag beställa DuWops läppglans.

67191-1



Tycker om rosa

Idag skiner solen verkligen skönt. Ska gå en promenad med min vän Annie. Hon tycker jag har ett alltför stort latte sug, :). Så ett waynes coffee ska vi till sen. Ikväll sen blir det en kryssning med Birka Paradise. Ska se om de säljer Elizabeth Arden Eight hour hand treatment för mina torra händer.

Idag har jag på mig en kjol från Vero Moda, Gosha. Den har en sån härlig rosa färg.


Vi ses!

Mina solisar





Underbara solisar! Dessa från Gucci älskar jag.

Min favorit!

67191-767191-8

Lindsay Lohan är min favorit stil ikon. Hon klär sig snyggt, hon varierar sin frisyr, hon är dessutom en bra skådis. Hon har en stor passion av väskor som jag själv har, bl.a balenciaga. Jag tycker om förändring och skulle aldrig kunna gå i samma frisyr år efter år.. Just nu e jag mörkhårig och har varit det i lite över ett år. Innan dess var jag blond, som jag föddes som. Funderar på lite ljusare nu till sommaren..får se.


Mitt nya fynd idag

67191-6

Köpte denna klänning från H&M idag. Ett riktigt fynd vill jag säga för 249kr.
Jag skrev igår att jag ville hitta fler klänningar, och jag brukar sällan göra det. Men fann denna, och kunde inte motstå att inte köpa den. Så nu vill jag ha mera sol, en fejk solbränna och bara strosa runt i denna med ett par kilklackar jag köpte förra året från Din Sko.

(Vill du se närmare, klicka på bilden)

Döskallar

67191-4


Döskallar är nåt man ser mycket just nu, spec. på sjalar. Lindsay Lohan som är en av mina favoriter, klär sig i en sådan sjal här. Döskallemönsret finns på märket Thomas Wylde som Paula Thomas grundat.
Man ser andra som klär sig med denna döskalle trend som Kate Moss, Paris Hilton, Sienna Miller.
Döskallar är inget jag själv tänkt på att klä mig i. Men när man ser just Lindsay Lohan t.ex så tycker iaf jag att det ser snyggt ut...

Resultat av provning av ansiktsmask

Jag har nu provat ansiktsmasken jag köpte. Jag började med att använda en skonsam ansiktspeeling för att ta bort orenheter på djupet, jag använde en från biotherm som jag fick som prov förpackning. Sen använde jag lancomes ansiktsmask jag köpt idag. Jag applicerade den tunt över panna, kinder, haka, näsa och halsen. Lät den sitta i 5 minuter. Man kände hur ansiktet började stelna av masken. Sen sköljde jag ansiktet med varmt vatten. Smörjde in sedan med en fukt kräm, som är anpassat efter mig. Jag använder cliniques fuktkräm. Som är suverän tycker jag. Jag brukar få lite torrare hy på vintern. Så denna är suverän.

Ansiktsmasken tycker jag var väldigt bra. Jag känner nu efteråt att ansiktet känns renare och fräschare. Ska göra detta en gång i veckan nu. Denna mask passar bra om man har normal till blandad hy.

Priset är rätt så dyrt, 320kr för 100ml, men den är väldigt dryg, så man behöver inte ta mycket. Så denna rekomenderar jag!


Mode magasin

Ska köpa nya veckorevyn idag, nytt nummer har släppt. Ingen sol verkar titta fram idag. Kanske ska jag sätta mig på ett café med en latte och bara läsa det nya nummret.
Jag pluggar inte just nu eller jobbar. Sjukskriven är jag sedan ett tag.
Riktigt tråkigt är det. Lååångsamt. Men ska börja plugga så fort jag blir bra.

Cýa snart igen!

Nyklippt.

Idag var jag och klippte mig! Känns alltid skönt att gå till frisören. Jag håller på att spara till längre hår. Men håret längs ögonen tycks ta lång tid att växa, tycker man iaf. Och nu klippte jag den, kanske ett par centimeter för mycket.

Inget skönt väder idag inte, vill ha mera sol. Att känna solen värma ens kinder när man går ut. Jag har svårt för lång dragna vintrar. Mmm..sol kom hit! Värm mig.

Har köpt för ett tag sen två stycken snygga trenchcoats, en svart kort, och en beige som jag vill använda snart!

Nu blir det inte så mycket mera ikväll,

bye bye.


Läppglans!

67191-1Detta läppglans från Duwop vill jag ha! Älskar läppglans. Det måste jag prova.. Ska beställa det från accessora.  nån dag..


Latte sugen.

Ikväll blir det bio, Hills have eyes ska jag och Annie se. Är så latte sugen. Får dra med Annie till ett café innan. Hon kommer nog skoja till det att jag e latte beroende, men det är ju så gott. Med lättmjölk, brun socker och kanel på är det klart.
Nu ska jag måla naglarna i färgen "Tomb" från Make Up Store.

Vill ha!

Kan inte låta bli att drömma om att köpa en chloé väska. Man blir ju såå kär. Jag och min kompis Annie, som ska åka med mig till London. Vi är tokiga i väskor.
Vi kan sitta o prata om väskor och skor, även inför hennes kille. Och lära honom om mode, jätte kul tycker jag.
Kom på just nu, ett halsband jag hade när jag var liten. Ett som jag köpte i en leksaksbutik, som det stod ens namn på. Som Carrie har i Sex and the city. Vill hitta det, men det är nog borta.. Får kolla vinden nån dag.

Ska sova snart, ska gå igenom garderoben igen imorn!

Städning av garderob!

Hur får jag egentligen plats med allt? Det får jag inte, skulle behöva ett rum att ha alla sina kläder och skor..
Blir att städa lite idag, har en förmåga att ha saker jag inte ens använder, eller troligtvis inte kommer att använda. Och ha det kvar..Men då blir desto bättre plats kanske för nya fynd.
Blir en grundlig städning idag.

Skriver mer sen hur det gick...

Jag




Hej alla!

Min första dag här med min blogg.
Stort intresserad av väskor och skor. Men såklart av kläder också.
Planerar en resa till London i höst för att shoppa. Längtar! Min kompis och jag var där förra sommaren, blir att åka minst en gång per år.
Då blir det att kolla på väskor och skor. Man kan aldrig ha för mycket av den varan iaf..

Modeskytt -

En ny outfit senare..



Så såg jag ut sen.. på minnesstunden.  Kommer bli ett byte av kläder sen igen ;)

Nu väntas god mat, trevligt sällskap och drinkar!


My outfit Now.


Ska iväg hem, ska på minnesstund. En god vän till mamma har gått bort. Måste byta om, men detta har jag på mig nu: (Man ser även en av deras katt i bakrunden, mitzi)



Klippte av mina Replay jeans till shorts, vart bra!

Ikväll ska det bli middag här, bjuder över en go vän. Ska bli trevligt!

Fyndat!



Åkte in till stan idag. Hittade detta snygga skärp på H&M på hamngatan. De har verkligen ett stort utbud. Såg även en söt vit klänning som jag vill ha..men provade inte den. Sen hittade jag leggins på Twilfit.

Köpte med mig en muffins på Waynes. Älskar deras blåbärs muffins. Så den ska jag mumsa på ikväll...

It´s a rainy day..

En låång dag på arlanda igår blev det, vart vittne till Annies mamma som gifte sig, och sen middag. Sen passade jag på att fika med min vän som jobbar på arlanda. Kom hem på kvällen..

Ska kanske ta och köpa ett par leggins, svarta. Behöver det!

Alla mina kläder ligger nu i resväskan. Annie har fått klart sin walk-in-closet innan de åkte. Wow, vad snygg den blev. En helfigursspegel, söta kartonger att ha skor i, hyllor, snygga galgar... Vill också ha. Får passa på att använda den när hon är i Thailand :)

Inte så nice väder...grått.. Shopping humör som vanligt :)


Testar en ny handkräm.

Jag har testat en annan handkräm. Almond Oil Hand Rescue Treatment från Body Shop. Min vän som var med mig i stan när jag färga håret, hade den. Jag prova. Och ville köpa den. Så det gjorde jag idag. En burk på 100ml, för 132kr. Vilken skön handkräm! Fanns även som tub, men jag valde burken. (Samma mängd i båda).

Doftar gott, och går in i händerna snabbt. Super skön!

Like like much.


Ny färgat hår!





Ja.. jag gjorde blekta skingor, sen en toning. Fick en härlig nyans ljusare. Jag blev nöjd! Ska fortsätta lägga i slingor sen där igen.

Och denna outfit hade jag på mig, man kan även se hur mörkt håret var innan...



Svarta korta shorts, MQ, strumpbyxor gråa, Twilfit, ribbat vitt linne, MQ, Kofta, Vila, Ballerina, DInSko

Nu ska jag packa det sista, de kommer och hämtar mig om ett par timmar.

Tittut

Var på träningen idag, skönt.. Körde ett  BT pass, bodytoning. Styrka och lite rnb rörelser.. Hårt var det, men det känns bra efteråt.
Håller på att prova lite kläder, kan göra det på kvällen ibland. Funderar på att ha mina svarta korta short och leggins, och nåt över.... Men vi får se imorn.

Nu gäller det O.C på femman...

Måste packa mer också, får bli sen.. alltid sen, som man säger..

Gult!

Åt lunch precis på altan hemma. Första lunchen ute! Så skönt. Gick och köpte grillad kyckling, potatis sallad, coca cola. Och gjorde en sallad till, gott!
Denna kjol jag har på mig var ett riktigt fynd, 112kr på rea på H&M! Så skön att ha på sig. Och sån fin gul färg.


En latte skulle sitta fint nu...



Mascara test!

Har provat Niveas Lash Designer Mascara. Köpte den i brunt. Den var bra, jag tänker använda den till vardags..Den är inte klumpig, borsten är bra! Me like den..
Hey Annie, du ville ha mascara tips! Här har du ett. :)

What a feelin´!

Yeahh.. kan man säga, om detta sköna väder i Stockholm.
Måste packa min rosa reseäska på hjul, ska bo borta i tre veckor. Annie och hennes sambo åker till Thailand i tre veckor! Guu vad nice. En stor trea för mig och två katter. Blir bra det. Sen har dom en espresso maskin hemma, latte latte.. hihi.

Får ta med mig det mesta, i skor väg, kjolar, klänningar och så.. Man kan ju alltid åka hem o hämta. Får låna deras bil också.

Ska till dom på torsdag, sen på fredag åker dom..

Vart så sugen, apropå nåt helt annat  när
Sigrid skrev om den vita klänningen. Att beställa en från Asos.com! Blev inspirerad.
De hade andra massa fina saker jag vill ha.
Får bli en another time det..

Simma lugnt!


Jag nu!





Har på mig en brun balongkjol från Vila, ett svart ribbat linne från MQ, väska från Finland- Betty Barclay. Ballerina från DinSko.  Lite smink som brun mascara, rouge och läppglans.

Nu ska jag ut i det fina vädret!

Oups, såg inte såå glad på bilden, men det är jag ;)

Cýa!

Nu nåt roligare..

På torsdag nästa vecka har jag bokat frisör tid, ska färga håret! Såå härligt att bli ompysslad hos frissan. Jag ska till Academy of Hair på Biblioteksgatan 27 på östermalm. Gillar den frisörsalongen!
En tjej som jag gått hos där som färgar är verkligen urbra, men nu fick jag reda på att hon slutat, trist. Så en ny tjej har börjat jobba där med färg. Blir nog bra iaf.
Jag vill ha håret lite ljusare, har varit mörk hårig i lite över ett år nu. Har även provat rött. Det mesta kan man säga :)

Älskar att förändra mitt hår! Man blir så glad då.

Nu ska jag bläddra lite i min nya
VR. Man fick med En extra hårbok, Perfekt!


Have fun!

Drama drama..

Är   trött nu.. Totalt orkeslös. Haft en bra helg. Var ute och dansa i fredags, träffa J sen, gick en lång och skön promenad med honom i lördags, vi gick i skogen, satt på en klippa och vattnet var stilla. Och solen sken så skönt.. men det slutade tråkigt igår kväll. Tjafs blev det! Han vart arg på mig och jag vart det på honom!
Hatar sånt!
Tycker om honom, men vi är inte tillsammans. Jag vill ses igen, inte att det ska sluta så här, p.g.a det som hände igår. Han har många bra sidor, jag trivs med att vara med honom. Men kan bli irriterad på honom ibland. Grr.. Vi har inte känt varandra länge alls, 3,5 månad.
Att läsa av människor är inte lätt, man reagerar så olika på vissa saker. Vi får se hur det går...

Åt som frukost en god wrap idag på
Waynes. Med kyckling, guccamole och gurka! Love gurka till allt !


Blir premiär att grilla idag. Solen skiner skönt också.

Ha en go söndag!


Ur söta förpackningar!




Är dessa inte ur söta att ha i väskan!

Jag ska ha en av dom iaf!

Finns på blush.se, accessora.se



En icke vår dag.

Vilken ruggig dag. Ingen sol, bara grått..
Har bäddat rent i sängen idag, så skönt att krypa ner i nytvättade lakan.
Ikväll blir det en bio,
"When a stranger calls" ska vi se..

Ses sen!

Du Wop.

Jaaaaaaa, fick läppglanset idag. Provade med detsamma. Man kände den stickande känslan på läpparna, och den gav ett snyggt glans. Gillar den!
Nästa köp och test av make-up blir ett cremé rouge..

Kaffe kaffe

"Är det gott med lättmjölk?"  Sa han i cafét när jag beställde latte.. Ja, sa jag, om inte nyttigt, vilket låter bra när man beställer med lättmjölk. :)
Och visst beställde jag en till, satt i café baren.

Hade på mig mina svarta korta shorts, svarta strumpbyxor och en mint grön v-ringad topp. Och mina beige trenchcoat, super nice väder ute.

Handkräm

Handkräms missbruk! Jag har börjat använda Elizabeth Ardens kända "8 hour" hand treatment, suverän tycker jag! Har såna torrisar till händer, och denna mjuknar verkligen upp. Love it!

Chloé



Är den inte söt med rosetten runt om, längden. Jag skulle inte tacka nej till denna..

Inte mycket kläder här..

Är kvar hos Annie och hennes sambo. Inga kläder har man med. Trodde inte jag skulle stanna så länge. Men ett vitt ribbat linne som jag använder mycket har jag, och mina 7 for all Mankind jeans. Och ett långt halsband i guld.

Nu ska jag hänga upp tvätten här!


Att saker bara försvinner ibland..

Solen skiner verkligen skönt idag.. Man blir så glad då.
Vilken kväll jag hade igår.. tappa bort  bilnycklarna till bilen! Jag förstår bara inte hur det gick till.. Träffa J som jag träffar och han hjälpte mig också, ringa och leta efter dom..men inga nycklar fann vi. Två vänner till mig kom dit jag var, och lämna extra nycklarna.
Det var schysst, jag var inte ens i närheten av var dom bor.. Nu e jag hos dom, och blivit bjuden på påskmiddag :) Trevligt. Köpte fina tulpaner idag. Såå fint med snitt blommor.

Skulle behöva lite concealer under ögonen, de känns mörka och trötta nu..

På återseende!

Trevlig påsk!



It´s a beautiful Day.

Härliga sol, hade på min svarta korta trenchcoat från Vila och mina jeans från Gina Tricot, och en kamoflage tröja från MQ. Och mina solisar.

Har fikat med min syster idag, och två vänner till oss. Det var riktigt trevligt. Vi uppdaterade det senaste som hänt... vilket kan vara en massa ibland.

Köpte ett par korta svarta shorts, riktigt snygga! Från MQ. 

Sov inte så bra i natt, så man är lite små trött.. Men mår bra ändå.

Efterlyser om ett bra créme rouge! Nån som vet något bra??

Tack på förhand!



Modell för en dag.

Vilket kul pass idag på träningen, aerobics vart det idag. Inte tränat på länge, varit sjuk. Men idag satte jag igång. Så det känns bra.
Har nu beställt DuWops läppglans i färgen Lantana. Kommer nog få det i veckan, hoppas!
Dags att färga håret snart, och boka tid för fotografering.
Modell för en dag :)

Måste köpa handkräm också, de hade inte den på båten jag åkte med. Igår vart man trött, låg i soffan, och blev bjuden på gooood hemma gjord caesarsallad, med kyckling, bacon och gurka som jag älskar. Mums!


Lite tv nu och kanske måla naglarna.

Hej hej.

Vinst!

Wuuhuu, jag vann på hästar igår, DagensDubbel, med Annie. Lite över 4500kr vann vi. Så nu ska jag beställa DuWops läppglans.

67191-1



Tycker om rosa

Idag skiner solen verkligen skönt. Ska gå en promenad med min vän Annie. Hon tycker jag har ett alltför stort latte sug, :). Så ett waynes coffee ska vi till sen. Ikväll sen blir det en kryssning med Birka Paradise. Ska se om de säljer Elizabeth Arden Eight hour hand treatment för mina torra händer.

Idag har jag på mig en kjol från Vero Moda, Gosha. Den har en sån härlig rosa färg.


Vi ses!

Mina solisar





Underbara solisar! Dessa från Gucci älskar jag.

Min favorit!

67191-767191-8

Lindsay Lohan är min favorit stil ikon. Hon klär sig snyggt, hon varierar sin frisyr, hon är dessutom en bra skådis. Hon har en stor passion av väskor som jag själv har, bl.a
balenciaga. Jag tycker om förändring och skulle aldrig kunna gå i samma frisyr år efter år.. Just nu e jag mörkhårig och har varit det i lite över ett år. Innan dess var jag blond, som jag föddes som. Funderar på lite ljusare nu till sommaren..får se.


Mitt nya fynd idag

67191-6

Köpte denna klänning från H&M idag. Ett riktigt fynd vill jag säga för 249kr.
Jag skrev igår att jag ville hitta fler klänningar, och jag brukar sällan göra det. Men fann denna, och kunde inte motstå att inte köpa den. Så nu vill jag ha mera sol, en fejk solbränna och bara strosa runt i denna med ett par kilklackar jag köpte förra året från Din Sko.

(Vill du se närmare, klicka på bilden)

Döskallar

67191-4


Döskallar är nåt man ser mycket just nu, spec. på sjalar. Lindsay Lohan som är en av mina favoriter, klär sig i en sådan sjal här. Döskallemönsret finns på märket
Thomas Wylde som Paula Thomas grundat.
Man ser andra som klär sig med denna döskalle trend som Kate Moss, Paris Hilton, Sienna Miller.
Döskallar är inget jag själv tänkt på att klä mig i. Men när man ser just Lindsay Lohan t.ex så tycker iaf jag att det ser snyggt ut...

Resultat av provning av ansiktsmask

Jag har nu provat ansiktsmasken jag köpte. Jag började med att använda en skonsam ansiktspeeling för att ta bort orenheter på djupet, jag använde en från biotherm som jag fick som prov förpackning. Sen använde jag lancomes ansiktsmask jag köpt idag. Jag applicerade den tunt över panna, kinder, haka, näsa och halsen. Lät den sitta i 5 minuter. Man kände hur ansiktet började stelna av masken. Sen sköljde jag ansiktet med varmt vatten. Smörjde in sedan med en fukt kräm, som är anpassat efter mig. Jag använder cliniques fuktkräm. Som är suverän tycker jag. Jag brukar få lite torrare hy på vintern. Så denna är suverän.

Ansiktsmasken tycker jag var väldigt bra. Jag känner nu efteråt att ansiktet känns renare och fräschare. Ska göra detta en gång i veckan nu. Denna mask passar bra om man har normal till blandad hy.

Priset är rätt så dyrt, 320kr för 100ml, men den är väldigt dryg, så man behöver inte ta mycket. Så denna rekomenderar jag!


Mode magasin

Ska köpa nya veckorevyn idag, nytt nummer har släppt. Ingen sol verkar titta fram idag. Kanske ska jag sätta mig på ett café med en latte och bara läsa det nya nummret.
Jag pluggar inte just nu eller jobbar. Sjukskriven är jag sedan ett tag.
Riktigt tråkigt är det. Lååångsamt. Men ska börja plugga så fort jag blir bra.

Cýa snart igen!

Nyklippt.

Idag var jag och klippte mig! Känns alltid skönt att gå till frisören. Jag håller på att spara till längre hår. Men håret längs ögonen tycks ta lång tid att växa, tycker man iaf. Och nu klippte jag den, kanske ett par centimeter för mycket.

Inget skönt väder idag inte, vill ha mera sol. Att känna solen värma ens kinder när man går ut. Jag har svårt för lång dragna vintrar. Mmm..sol kom hit! Värm mig.

Har köpt för ett tag sen två stycken snygga trenchcoats, en svart kort, och en beige som jag vill använda snart!

Nu blir det inte så mycket mera ikväll,

bye bye.


Läppglans!

67191-1Detta läppglans från Duwop vill jag ha! Älskar läppglans. Det måste jag prova.. Ska beställa det från accessora.  nån dag..


Latte sugen.

Ikväll blir det bio, Hills have eyes ska jag och Annie se. Är så latte sugen. Får dra med Annie till ett café innan. Hon kommer nog skoja till det att jag e latte beroende, men det är ju så gott. Med lättmjölk, brun socker och kanel på är det klart.
Nu ska jag måla naglarna i färgen "Tomb" från
Make Up Store.

Vill ha!

Kan inte låta bli att drömma om att köpa en chloé väska. Man blir ju såå kär. Jag och min kompis Annie, som ska åka med mig till London. Vi är tokiga i väskor.
Vi kan sitta o prata om väskor och skor, även inför hennes kille. Och lära honom om mode, jätte kul tycker jag.
Kom på just nu, ett halsband jag hade när jag var liten. Ett som jag köpte i en leksaksbutik, som det stod ens namn på. Som Carrie har i Sex and the city. Vill hitta det, men det är nog borta.. Får kolla vinden nån dag.

Ska sova snart, ska gå igenom garderoben igen imorn!

Städning av garderob!

Hur får jag egentligen plats med allt? Det får jag inte, skulle behöva ett rum att ha alla sina kläder och skor..
Blir att städa lite idag, har en förmåga att ha saker jag inte ens använder, eller troligtvis inte kommer att använda. Och ha det kvar..Men då blir desto bättre plats kanske för nya fynd.
Blir en grundlig städning idag.

Skriver mer sen hur det gick...

Jag




Hej alla!

Min första dag här med min blogg.
Stort intresserad av väskor och skor. Men såklart av kläder också.
Planerar en resa till London i höst för att shoppa. Längtar! Min kompis och jag var där förra sommaren, blir att åka minst en gång per år.
Då blir det att kolla på väskor och skor. Man kan aldrig ha för mycket av den varan iaf..


Bloggtoppen.se
Top Mode & design bloggar

RSS 0.91