Vem är Johanna?

Hihi, skicka en fråga till 118100. Vem är Johanna Masonen?

Fick svar;

Johanna är en kvinna i sina bästa år. Hon älskar mode och skor. En perfekt dag för Johanna är lite shopping med vänner och sen sitta lugnt och läsa veckorevyn.

Låter ju bra det! :)

Sliten tillbaka


Nytt lack; Turning Heads Red från Essie, party outfit, present till våran vän, champagne och ett presentkort på klassisk ansiktsbehandling, nytt armband från Topshop rea.

Jag är verkligen trött. Helgen har varit fylld med roliga saker och mindre sömn. På festen hade jag min H&M Trend klänning. En blomma från samma butik köpte jag när jag var där nere och satte på. Tjusigt tycker jag. Nu ska jag vila lite. Ses sen.

Mot göteborg!

Idag sticker jag till Göteborg! En vän fyller 25år och vi ska fira henne. Lite stressad just nu.. Men vi ses på söndag. Ha så fint!

Cake



Hej! Hur mår ni? Jag har varit väldigt trött idag. Att jag inte ens orkat gå i högklackat, då är man trött ;). Har varit på stan med Angelica. Vi åt en varsin jätte god sallad på Zanzibar. Sen gick vi runt i olika butiker. Tröttheten kom och en islatte blev våran paus. Halsen är verkligen inte så jätte bra men jag har en läkartid imorn bitti.
Har ni sett förresten att Eleven fått in produkter från Cake Beauty? Jag vill ha hair & body misten och handkrämen!

Trevlig kväll!

Big shots



Kom hem för en stund sen efter att ha hälsat på min väns nyfödda dotter. Söt liten tjej! Ikväll ska jag se nya serien Big Shots på femman. Har beskrivits som Desperate Housewifes på testosteron. 21:00 börjar det! Nån som ska se!? Jag blir aldrig mätt på nya serier..

Två ljusa



Asos har fina och unika klänningar tycker jag. Dessa två på rea skulle jag gärna ha hemma! Nu vill jag ha mera sol. Räcker med regn tycker jag.

Klickat från H&M



Rutig kjol i tunn skön bomull. H&M/Divided



Skärp med pärlor.

En liten beställning det. Kjolen är väldigt fin! Tunn och skön.

Nu; tomatsoppa från Knorr till lunch. Härligt krämig soppa.



Hair makeover



Efter uppbrottet med sin pojkvän Raffaello Follieri gjorde Anne Hathaway en hair makeover som kanske de flesta tjejer vill göra efter ett krossat hjärta. Förändring är aldrig fel! Jag gillar hennes långa bob frisyr och de röda solisarna till. Passar henne!

HP Bralet



Jag gillar min svarta Hanky Panky Bralet väldigt mycket att jag vill köpa en vit och en rosa också :)
Psst. Sex and the city-the movie var väldigt bra. Vill se den igen =)

Midsommarväder



Är det inte typiskt att det ska regna på midsommarafton? Men vi hade det trevlig iaf! Ikväll ska jag se Sex and the city filmen med ett gäng tjejer. Ser framemot det även om jag e trött just nu.. Igår hade jag på mig klänningen ovan. Gammalt reafynd från Asos. Ses lite senare!


Midsommarafton



Fin blomma från Topshop. Var är min tygblomma nånstans!?

Det är alltid lite speciellt med midsommarafton. Vilka träffar man? Vad händer? Vad ska man ha på sig.. Solen verkar komma och för att stanna hoppas jag. Ha en trevlig midsommarafton!

Shortsköp



Idag på Topshop i skärholmen fann jag ljusa jeansshorts. Som varit slut överallt. Ska nog ha dom ikväll när jag ska ut och se Sverige matchen..

Wedins resväskor



Jag gillar Wedins resväskor. Jag har den i mellan storleken i rosa och igår köpte jag den lilla i grått. Slitstarka och snygga! 

Den där klänningen



Fick ett tips av MiaShopping att klänningen var på rea hos TinTin Style. Jippi tänkte jag. Det fanns endast i stl: M men chansa och klickade hem den. Idag kom den. Jätte snygg på. Men tyvärr för stor.. Så typiskt. Den hade annars varit fin på midsommar. Jag får fortsätta leta!

Dagens underkläderköp



Det är inte ofta man köper lite dyrare underkläder. Idag köpte jag en Hanky Panky Bralet i svart. Hanky Panky har som vanligt sköna underkläder!

Marc Jacobs Splash


Graperfruit, Pear, Basil

När jag var på NK igår så såg jag dessa parfymer från Marc Jacobs. Min favorit var Graperfruit. En väldigt fräsh sommardoft skulle det vara. 600kr kostar den och flaskan var stor!

Min dag tillslut


Nya skorna. Från märket Depeche. Förr 399kr nu 99kr.


Eiffeltornet från Thomas Sabo



Puh, nu e jag hemma och kan koppla av lite. Jag börjar bli van med långa frisörbesök. Idag tog det 3h (!). Ljusare blev det och jag e nöjd! En runda på stan där jag fick ett par skor av syrran som kostade 99kr på rean, från Nilson. Eiffeltornet blev mitt också. Nu blir det te, mest mot halsen. Ska till läkaren och kolla den nästa vecka. Vem orkar ha ont i halsen!?
Idag fick jag nyheten att min söta vän har fött sitt första barn! En söt liten tjej. Ser framemot att träffa henne sen!

Trevlig kväll, ses!

Charms



Jag skulle vilja fylla på mitt Thomas Sabo armband med nya berlocker. Dessa tre ovan gillar jag. Ska kolla om butiken har Eiffeltornet idag. Annars kanske man klickar hem..
Annars blir det klipp+ slingor senare i eftermiddag!


Examensfest med fotboll



Regn ute och min näsa rinner, känner mig seg. Ikväll däremot är det examensfest kombinerat med fotboll. Spännande och kul. Jag tror Sverige vinner idag också ;). Jag skulle lätt ha på mig långklänningen ovan från Twist&Tango. Fin är den.


Knalliga färger



På sommaren använder jag sparsamt med smink. Mascara och kajal är viktigt. Men även solpuder, concealer.. I ögonskuggeväg till fest väljer jag gärna knalliga färger. Lösskuggor har mycket bra pigment och skimmer. Noubas Spicegold har ett gäng olika nyanser. Favoriten är Blå-grön och Beige guld.

Ständigt på jakt

 

Jag som precis köpt ett par nya skor, kikar ständigt efter nya. Dessa nyinkomna är mycket snygga! Gillar båda två. Ett par svarta skulle jag däremot behöva.

Nude



Nude och blekt är fint nu. Kjolarna ovan skulle jag gärna matcha med svart. En blekt jeansjacka och kjol skulle vara perfekt nu med. Topshop har det! Nu däremot blir det en kopp te. Köpte ett Throat comfort från Yogi Tea. Som jag hoppas är bra.

Just nu..



..vill jag ha ett nytt nagellack. My Place Or Yours låter lockande. Ett sofistikerande rosenrosa nyans. Skulle passa bra nu i sommar.
Nu måste jag fixa lunch!



Nya skor



Halsen är sådär. Men glad är jag över mina nya skor som kom idag från Topshop. Klickade hem dom förra tisdagen. Gladiator med klack och jag e n ö j d. Love them!

Blåa kilklackar

 
Kilklackar gillar jag. Dessa två blå från Asos är på rea just nu!. Fin fina.
Min hals mår sådär. Knaprat Bafucin och druckite te. Sömn är väl också ett botemedel!?

ljusa jeansshorts


Bild; Sofis Snapshots

Jag vill också ha ett par ljusa jeansshorts. De från Topshop är himlans snygga. Kanske får man leta på annat håll..
En annars trevlig dag har det varit. Bloggpicknicken var mysig i solen. Kul att Ni kom! Ska snart sova, är så trött efter denna långhelg. Men bra har den varit.

Vi ses!

Monki tröjan

 

Yes, jag lever i värmen. Har varit på söder idag med syrran. Köpte monki tröjan med uppkavlade ärmar. Ska ha den på mig tillsammans med klänning från FCUK och Asos sandaler. Snart ska jag träffa Stephanie och Angelica. Imorn blir det bloggpicnick. Trevligt!

Till Mocco



Jag är inte alls pigg. Var ute igår och det avgör saken. Men jag ska ta mig ut iaf! Ska till Mocco på Kungsholmen nu snart. Hörs lite senare!

Svalkande



Allt från Topshop förrutom parfymen :)

Idag skulle jag gärna ha på mig en sval klänning i 100% silk tillsammans med gladiatorskor och en liten plånbok/clutch i ljus rosa. Chloé parfymen doftar ljuvligt, prova den igår nämligen.

Nu ska ut i solen! Dock saknar jag en pool..det vore svalkande.

Lars Wallins smink



Idag har jag köpt ett rouge från Lars Wallins sminkkollektion. Snygg förpackning som känns genomtänkt. Jag tog en stark rosa nyans; Leia. 245kr kostar rouget.

Lunch time



Lindsay i snygga shorts och väst.

Snart kommer en vän hit. Vi ska äta lunch och njuta av värmen! Har på mina shorts, igen. Men jag gillar dom! Ha så fint i sommarvärmen.


Gladiator med klack.



Gladiatorskor med hög klack. Snygga som bara den. Från Topshop ofcourse.

Kliv in i SJP:s garderob..



Vem vill inte ha något som Sarah Jessica Parker haft på sig!? På Asos.com kan du shoppa kläder som är inspirerande av just henne. Exempelvis den rosa klänningen och nitskärpet som jag gillar! Kliv in i garderoben och kika själv efter nån favorit.

Kör på detta!



Mitt hår behöver en frisör! Jag har en tid inbokat om två veckor. Klipp och slingor. Den som väntar..

Vit skjorta från Gina Tricot, jeansshort avklippta jeans och sandaler från Asos är vad jag kör på idag. Mina ögon rinner lite och näsan. Allergi tabletter är lösningen för indring.


Rosa MJ


Tjusig rosa sak från Marc Jacobs. Hur fin skulle inte den vara i sommar?

Modeskytt -

Vem är Johanna?

Hihi, skicka en fråga till 118100. Vem är Johanna Masonen?

Fick svar;

Johanna är en kvinna i sina bästa år. Hon älskar mode och skor. En perfekt dag för Johanna är lite shopping med vänner och sen sitta lugnt och läsa veckorevyn.

Låter ju bra det! :)

Sliten tillbaka


Nytt lack; Turning Heads Red från Essie, party outfit, present till våran vän, champagne och ett presentkort på klassisk ansiktsbehandling, nytt armband från Topshop rea.

Jag är verkligen trött. Helgen har varit fylld med roliga saker och mindre sömn. På festen hade jag min H&M Trend klänning. En blomma från samma butik köpte jag när jag var där nere och satte på. Tjusigt tycker jag. Nu ska jag vila lite. Ses sen.

Mot göteborg!

Idag sticker jag till Göteborg! En vän fyller 25år och vi ska fira henne. Lite stressad just nu.. Men vi ses på söndag. Ha så fint!

Cake



Hej! Hur mår ni? Jag har varit väldigt trött idag. Att jag inte ens orkat gå i högklackat, då är man trött ;). Har varit på stan med Angelica. Vi åt en varsin jätte god sallad på Zanzibar. Sen gick vi runt i olika butiker. Tröttheten kom och en islatte blev våran paus. Halsen är verkligen inte så jätte bra men jag har en läkartid imorn bitti.
Har ni sett förresten att
Eleven fått in produkter från Cake Beauty? Jag vill ha hair & body misten och handkrämen!

Trevlig kväll!

Big shots



Kom hem för en stund sen efter att ha hälsat på min väns nyfödda dotter. Söt liten tjej! Ikväll ska jag se nya serien Big Shots på femman. Har beskrivits som Desperate Housewifes på testosteron. 21:00 börjar det! Nån som ska se!? Jag blir aldrig mätt på nya serier..

Två ljusa



Asos har fina och unika klänningar tycker jag. Dessa två på
rea skulle jag gärna ha hemma! Nu vill jag ha mera sol. Räcker med regn tycker jag.

Klickat från H&M



Rutig kjol i tunn skön bomull. H&M/Divided



Skärp med pärlor.

En liten beställning det. Kjolen är väldigt fin! Tunn och skön.

Nu; t
omatsoppa från Knorr till lunch. Härligt krämig soppa.



Hair makeover



Efter uppbrottet med sin pojkvän Raffaello Follieri gjorde Anne Hathaway en hair makeover som kanske de flesta tjejer vill göra efter ett krossat hjärta. Förändring är aldrig fel! Jag gillar hennes långa bob frisyr och de röda solisarna till. Passar henne!

HP Bralet



Jag gillar min svarta Hanky Panky Bralet väldigt mycket att jag vill köpa en vit och en rosa också :)
Psst. Sex and the city-the movie var väldigt bra. Vill se den igen =)

Midsommarväder



Är det inte typiskt att det ska regna på midsommarafton? Men vi hade det trevlig iaf! Ikväll ska jag se Sex and the city filmen med ett gäng tjejer. Ser framemot det även om jag e trött just nu.. Igår hade jag på mig klänningen ovan. Gammalt reafynd från Asos. Ses lite senare!


Midsommarafton



Fin blomma från Topshop. Var är min tygblomma nånstans!?

Det är alltid lite speciellt med midsommarafton. Vilka träffar man? Vad händer? Vad ska man ha på sig.. Solen verkar komma och för att stanna hoppas jag. Ha en trevlig midsommarafton!

Shortsköp



Idag på Topshop i skärholmen fann jag ljusa jeansshorts. Som varit slut överallt. Ska nog ha dom ikväll när jag ska ut och se Sverige matchen..

Wedins resväskor



Jag gillar
Wedins resväskor. Jag har den i mellan storleken i rosa och igår köpte jag den lilla i grått. Slitstarka och snygga! 

Den där klänningen



Fick ett tips av
MiaShopping att klänningen var på rea hos TinTin Style. Jippi tänkte jag. Det fanns endast i stl: M men chansa och klickade hem den. Idag kom den. Jätte snygg på. Men tyvärr för stor.. Så typiskt. Den hade annars varit fin på midsommar. Jag får fortsätta leta!

Dagens underkläderköp



Det är inte ofta man köper lite dyrare underkläder. Idag köpte jag en Hanky Panky Bralet i svart. Hanky Panky har som vanligt sköna underkläder!

Marc Jacobs Splash


Graperfruit, Pear, Basil

När jag var på NK igår så såg jag dessa parfymer från Marc Jacobs. Min favorit var Graperfruit. En väldigt fräsh sommardoft skulle det vara. 600kr kostar den och flaskan var stor!

Min dag tillslut


Nya skorna. Från märket Depeche. Förr 399kr nu 99kr.


Eiffeltornet från Thomas Sabo



Puh, nu e jag hemma och kan koppla av lite. Jag börjar bli van med långa frisörbesök. Idag tog det 3h (!). Ljusare blev det och jag e nöjd! En runda på stan där jag fick ett par skor av syrran som kostade 99kr på rean, från Nilson. Eiffeltornet blev mitt också. Nu blir det te, mest mot halsen. Ska till läkaren och kolla den nästa vecka. Vem orkar ha ont i halsen!?
Idag fick jag nyheten att min söta vän har fött sitt första barn! En söt liten tjej. Ser framemot att träffa henne sen!

Trevlig kväll, ses!

Charms



Jag skulle vilja fylla på mitt Thomas Sabo armband med nya berlocker. Dessa tre ovan gillar jag. Ska kolla om butiken har Eiffeltornet idag. Annars kanske man
klickar hem..
Annars blir det klipp+ slingor senare i eftermiddag!


Examensfest med fotboll



Regn ute och min näsa rinner, känner mig seg. Ikväll däremot är det examensfest kombinerat med fotboll. Spännande och kul. Jag tror Sverige vinner idag också ;). Jag skulle lätt ha på mig långklänningen
ovan från Twist&Tango. Fin är den.


Knalliga färger



På sommaren använder jag sparsamt med smink. Mascara och kajal är viktigt. Men även solpuder, concealer.. I ögonskuggeväg till fest väljer jag gärna knalliga färger. Lösskuggor har mycket bra pigment och skimmer.
Noubas Spicegold har ett gäng olika nyanser. Favoriten är Blå-grön och Beige guld.

Ständigt på jakt

 

Jag som precis köpt ett par
nya skor, kikar ständigt efter nya. Dessa nyinkomna är mycket snygga! Gillar båda två. Ett par svarta skulle jag däremot behöva.

Nude



Nude och blekt är fint nu. Kjolarna ovan skulle jag gärna matcha med svart. En blekt jeansjacka och kjol skulle vara perfekt nu med.
Topshop har det! Nu däremot blir det en kopp te. Köpte ett Throat comfort från Yogi Tea. Som jag hoppas är bra.

Just nu..



..vill jag ha ett nytt nagellack. My Place Or Yours låter lockande. Ett sofistikerande rosenrosa nyans. Skulle passa bra nu i sommar.
Nu måste jag fixa lunch!



Nya skor



Halsen är sådär. Men glad är jag över mina nya skor som kom idag från Topshop. Klickade hem dom förra tisdagen. Gladiator med klack och jag e n ö j d. Love them!

Blåa kilklackar

 
Kilklackar gillar jag. Dessa två blå från
Asos är på rea just nu!. Fin fina.
Min hals mår sådär. Knaprat Bafucin och druckite te. Sömn är väl också ett botemedel!?

ljusa jeansshorts


Bild;
Sofis Snapshots

Jag vill också ha ett par ljusa jeansshorts. De från Topshop är himlans snygga. Kanske får man leta på annat håll..
En annars trevlig dag har det varit. Bloggpicknicken var mysig i solen. Kul att Ni kom! Ska snart sova, är så trött efter denna långhelg. Men bra har den varit.

Vi ses!

Monki tröjan

 

Yes, jag lever i värmen. Har varit på söder idag med syrran. Köpte monki tröjan med uppkavlade ärmar. Ska ha den på mig tillsammans med klänning från FCUK och Asos sandaler. Snart ska jag träffa
Stephanie och Angelica. Imorn blir det bloggpicnick. Trevligt!

Till Mocco



Jag är inte alls pigg. Var ute igår och det avgör saken. Men jag ska ta mig ut iaf! Ska till Mocco på Kungsholmen nu snart. Hörs lite senare!

Svalkande



Allt från Topshop förrutom parfymen :)

Idag skulle jag gärna ha på mig en sval klänning i 100% silk tillsammans med gladiatorskor och en liten plånbok/clutch i ljus rosa. Chloé parfymen doftar ljuvligt, prova den igår nämligen.

Nu ska ut i solen! Dock saknar jag en pool..det vore svalkande.

Lars Wallins smink



Idag har jag köpt ett rouge från Lars Wallins sminkkollektion. Snygg förpackning som känns genomtänkt. Jag tog en stark rosa nyans; Leia. 245kr kostar rouget.

Lunch time



Lindsay i snygga shorts och väst.

Snart kommer en vän hit. Vi ska äta lunch och njuta av värmen! Har på mina shorts, igen. Men jag gillar dom! Ha så fint i sommarvärmen.


Gladiator med klack.



Gladiatorskor med hög klack. Snygga som bara den. Från Topshop ofcourse.

Kliv in i SJP:s garderob..



Vem vill inte ha något som Sarah Jessica Parker haft på sig!? På Asos.com kan du shoppa kläder som är inspirerande av just henne. Exempelvis den rosa klänningen och nitskärpet som jag gillar!
Kliv in i garderoben och kika själv efter nån favorit.

Kör på detta!



Mitt hår behöver en frisör! Jag har en tid inbokat om två veckor. Klipp och slingor. Den som väntar..

Vit skjorta från Gina Tricot, jeansshort avklippta jeans och sandaler från Asos är vad jag kör på idag. Mina ögon rinner lite och näsan. Allergi tabletter är lösningen för indring.


Rosa MJ


Tjusig rosa sak från Marc Jacobs. Hur fin skulle inte den vara i sommar?


Bloggtoppen.se
Top Mode & design bloggar

RSS 0.91