The New Begining.

image1041

The new begining(organic) t-shirt/klänning H&M (ny)
Converse
Tights-H&M
Väska-Nokia
Armband- topshop
Nagellack, Depend nr: 43

Rosa armband är fint.

image1040

Vart lite mini shopping. Armbandet köptes på Topshop. Härlig rosa färg som smalnar av runt om. De hade inte det silvriga jag visa, kanske på den andra topshop!? Schampoo och balsam från Schwarzkopf, Bonacure Light Volume. 145kr/flaskan. Dags att prova nytt.

Sen köpte jag ett nagellack, turkos-blå som jag visar sen!

Ses sen!

Stora armband.

67191-1039
Stora armband vill jag ha mera utav. De på bild kommer ifrån Topshop. Ett enkelt sätt att lägga till accessoarer på en outfit. Och gärna fler än en på samma arm och i olika material!


"Tröst" pris.

image1034
En grå puffig prasslig stoor kuvertväska fick jag hem idag! Den kommer ifrån Nokia Nseries. Alla som är med i tävlingen får nog denna skulle jag tro. Tack för den!
Inte långt kvar tills tävlingen är avlsutad.. Undrar om nån röstat på mig!? :) Även om jag inte är N.Y nära så hoppas jag på röster iaf.
Rösta nu i de sista dagarna!

Kram!

Parfym köp!

image1033
Måste tipsa om en annan parfym. Köpte parfymen ovan från Åhléns. En liten flaska på 20ml som passar utmärkt i väskan. Doften är riktigt ljuvlig. Perfekt i sommar. Flaskan kostar 149kr. Vilket är ett bra pris tycker jag, Vet inte hur jag ska beskriva doften, så gå och dofta på den!

Three Blondes.

image1032

Jag har testat rätt många hårfärger. Rött, mörkbrunt och blond som är jag är naturligt. Hårlängden har också varierats. Men på sommaren vill jag gärna vara ljushårig. Håret bleks ju en aning i solen också. Till hösten kanske jag provar det mörk bruna igen.
Tre kändisar jag tycker passar jätte bra i blond hår är Reese witherspoon, Christina Aguilera och Gwen Stefani. Dessa tre bär denna hårfärg väldigt bra! Jag gillar det korta med lockar och volym, även om jag inte skulle passa i det..

Nån annan du tycker passar jätte bra i blond? Brukar du ändra hårfärg till sommaren?

Budget kajal!

image1029
Jag tycker det finns många bra budget kajal pennor som gör sitt jobb bra. En kajal penna ska inte vara för hård utan lagom mjuk för att kunna få en mjuk linje. Jag har köpt och testat Niveas; Stay On Eye Pencil. En penna som man skruvar i änden för att få fram en jämn spets. Mycket lätt att arbeta med och resultatet blir bra! Jag har den i #09 Earth, en brun färg. Finns i 5 nyanser totalt och kostar ca: 80kr

Pink it is.

29mars07converse


Hitta mina converse, i rosa. Kände direkt att den färgen ska det bli. Skor som syns ska man ha ibland. En t-shirt från Monki blev det också. Snygg butik med massa fint. Värt ett besök!

Dagens outfit blir en neon orange topp (H&M), förklädesklänning (mangoshop.com), Tights (H&M), silverballerinas (La Redoute), Lackväska (Zara), Trekvartsjacka (H&M), Solisar (YSL). Försökte göra roliga bilder också, ;).

Sen så har jag funnit mina kilklackar jag vill ha, på Shoe Lounge/Souk. Vilken underbar skoavdelning... Massa skor, kilklackar.. Mmm..


Pick-me-up Spray

pickmeup


Denna parfym är jag väldigt nyfiken på. Varje doft signalerar något som skapar minnen och upplevelser. Ta till exempel Pink Lemonade som doftar en sommardag, Wet Garden som doftar en trädgård efter en regning dag. Jag vill prova Prickly Pear som ska ha en doft som är coolt, uppiggande och friskt!

Pris: 150 kr för en flaska på 30ml. Ser nu att de inte finns i lager, men går att beställa på www.pulpstore.se  Perfekt doft i sommar.

Linda gav en länk på en mera beskrivning på dofterna. Kika in om du är intresserad!


Maggie.

MaggieG

Vilken skön dag! Har gått från SÖS till Slussen. På vägen köpte jag en latte. Gick förbi medborgarplatsen och såg att Snaps hade öppnat sin uteservering. Så skönt! Det var redan fullsatt på eftermiddagen.
Upp på götgatsbacken gick jag förbi Monki som höll på att bygga och så i butiken. Den butiken ska jag besöka sen. Vart en glad promenad på stan. 
Tror det blir ett Converse köp imorn. Storlekarna är lite utplockat och har ändrat mig angående färg också.

Pss..Ett Buzzador paket har jag fått, mitt första, massa Extar Pastiller. Ätit lite, och mår lite illa, inget man äter i mängder, ;)

Nu ska jag se filmen Trust The Man där Maggie Gyllenhaal är med. Hon e grym tycker jag!
 

Kila stadigt!

     
Asos, Net-a-porter, DinSko

Kilklackar är något jag tycker om. Mitt första par var ett par vita från Nilsonsko som jag köpte då jag gick på högstadiet. Jag var nog den första i skolan som hade sådana. Åh så snygga de var! Skulle mer än gärna köpa ett par idag. Men det finns så många olika material på klacken och olika höjder. Viktigt att man går stadigt idom och att de inte känns hårda från början. Hur högt ska man gå?

1) Första kommer ifrån Asos och klackhöjden är 11,5cm. Korksula, lack och ankelrem. Bra med skon att den går upp där framme också. Lite bekvämmare att gå i. Höjden är rätt lagom, runt 10cm skulle jag köra på.

2) Net-a-porter kommer med denna sko från Kors By Michael Kors. Bast klack som är på 14cm och den går upp 4cm där fram. Svart mocha med rosett där fram. Riktigt snygg sko, frågan är om jag skulle klara 14cm?

3) Denna skor kommer ifrån DinSko. Svarta och vita remar. Klacken ser ut att vara bast eller nåt liknande flätat. Ser bekväm ut! Den skulle jag vilja prova. Nu vet jag inte höjden på klacken, men den ser lagom ut..


Sunny.

outfit27mars

Puh, precis duschat efter ett långt pass på gymmet. Solen vill fortfarande vara med oss och det gillar jag. Har på mig;
- Topp, beige/guld H&M
- Ski-pants, Asos
- Vans med döskallar och rosor, DinSko
- Väska, Zara
- Solisar, Tom Ford
- Kuverthalsband UO
- Armkedja, Gina Tricot

Have fun today :)

Kramis Johanna

New lipstick.

image1011
Nytt läppstift har jag köpt. Ett från Dior som heter Dior Addict 'Ultra Nude'. Valde nyansen Stripped Orange, en varm aprikos färg men som är neutral. Väldigt mjukt och behaglig mot läpparna. Hylsan känns också lyxig.

En H&M paket dök upp också. Klänningen och sjalen-

hallonr?  sjalen
Klänningens färg var fin, kommer sitta fint i sommar med lite solbränna. Sjalen var också fin, svart och vitt som jag gillar :)


M925 halsbandet hos mig.

Lumeneansiktsvatten

Var så nyfiken på ansiktsvattnet också, så jag köpte det idag. Recension kommer sen!

Tänkte visa mitt halsband från www.m925.se som jag nu fått hem.

m925  m9252

Jag är mycket nöjd med halsbandet! Snabb leverans och ett + för det lilla personliga meddelandet som tack för beställning!

Lumenes eye makeup remover.

Lumene

Jag har testat Lumene Eye Makeup remover. Denna passar till vattenfast smink och även för känsliga ögon. Har testat den två gånger och den tar bort allt smink med ett svep. Är mycket nöjd med produkten och vill verkligen tipsa om den! Finns en som är oljefri om man vill ha det.
Pris: 75kr
Betyg: F E M av 5

Inside my bag 2night,

insidemybag

Nyfikna Cicci ville se vad jag har i min väska. Detta kommer jag ha med mig ikväll då jag ska ut på söder ikväll. Blir min nya väska jag ska ha;

* Hårborste- Kicks
* Sachajuan Ocean Mist. Utmärkt spray för beach frisyren, som jag vill ha ikväll =)
* Liten neccesär, FACE med smink
* Parfym- Ralph Lauren HOT
* Liten metallic rosa fick spegel.
* Handkräm- Clarins
* Ett litet paket till vännen som fyllt år.
* Plånbok- Dior (Secondhand)

Sen kommer jag förstås ha nycklar med mig, ;) Och mobilen!

Ses kanske på stan, who knows. Vilket som, ha en trevlig kväll!


Lack väska har jag hittat.

   

Hemma igen från min kryssning. Haft det bra och hittat lite saker på stan. Lackväskan hitta jag på Zara, en säckmodell. Den gråa koftan har jag letat efter i min storlek här hemma på Lindex men varit slut. Så den var jag tvungen att köpa. Lång med knyt, fickor och stora knappar. På en jätte stor H&M hitta jag kornblåa tights. Riktigt snygga! Provat don till svart, grått och brunt. Bra färg kombination tycker jag.
Annars på taxfree blev det en rengöring från Dior, mascara från Helena Rubinstein- Lash Queen i brunt.

67191-1003

Kornblå tights H&M, tröjklänning Topshop, smalt lackskärp Myrorna.


Vi ses!

M som i Madonna.

image998

Har på mig idag:

* Byxor, H&M
* Silkblus, Malene Birger
* Skor, Dinsko
* Skinnjacka, MQ

Av ren nyfikenhet var jag på H&M idag för att kolla in Madonna kollektionen. Jag köpte ett par svarta vida kostymbyxor, de var riktigt snygga och vida som jag vill ha dom. Måste lägga upp dom bara.  Annars var den korta skinnjackan jätte snygg! Både den vita och svarta. De smala skärpen likaså. Jag hann beställa ett vitt skärp idag också.


En liten bild på byxorna :)

Blev det nåt för Er?

Nu ikväll ska jag på kryssning till Helsingfors för en liten shopping tur. Tillbaka på lördag, ses då!

En vacker vårdag..

Inte trodde jag att jag skulle vara med som tävlande i den stora modebloggstävlingen. Tack alla som nominerat mig från början! Jag är jätte glad att jag är med i tävlingen och känner mig smickrad. Du kan rösta en gång per dygn. Tyck till och rösta fram till den 1:a April kl: 00.00.

image995

Visst kommer solen skina en dag, inte som idag där jag hade förhoppningar om värme men frös och solisarna låg kvar i väskan.
Skulle den dagen gärna ha på mig ovanstående.

En snygg topp från American Vintage, lite skönt slappt i ljus grå färg. Till det ett par bootcut jeans, nu dominerar endast stuprör i min garderob. Dags för en annan modell. Ett par prisvärda från H&M vill jag testa. Skoval blir det ett par converse, annars blir det mycket höga klackar hos mig. Men ett par i naturvita känns mest som jag. Och väskan skulle bli en Miu Miu, en stor väska i snygg tan färg. Knutarna gillar jag på handtaget och rynket på väskan, det gör den mera speciell. Och nu har de fraktfritt på net-a-porter fram till den 28 mars.. ohh.. Lockande!? Ja. Absolut.
Glassen på bilden är jag nyfiken på hur den smakar, glitter ska den ha också (!).

Längtar efter picnick.

    
Klicka för större om ni vill

Dagens outfit blir;

Svart klänning, American Apparel
Munktröja, Organic H&M
Ski-Pants, Asos.com
Armband, Gina Tricot
Kuverthalsband, Urbanoutfitters.co.uk
Skor, vet inte än..
Väska, troligtvis liten longchamp.
Nagellack: Essie, mademoiselle.

Vad ska ni göra idag? Jag längtar efter picknick, lite tidigt för det kanske.. Men snart så..

Lite nytt till våren.

image990
Beställde hem en halterneck klänning i hallonrött. Nyfiken på färgen och om jag passar i den.. Halterneck har jag sen länge tyckt om. Sen följde en sjal med, rutmönstrat är snyggt!


Electric Ladyland

image989
Vill du ha en rosa jordgubbe eller ett vitt ekollon kanske!? Finns massa KJL smycken på Electric Ladyland. Shippar till Sverige gör dom. Skulle gärna vilja ha ett smycke därifrån, ett armband gärna!

Prickigt och mönstrat.

image988
Bilder: Net-a-porter och Wedins.


Min outfit var inte direkt lämpad för detta väder. Det började komma snöblandat regn, och där står man med tunn jacka, enkla skor och en tunn scarf. Önskar jag hade ett par gummistövlar, men har för mig att de är jobbiga att gå i!? Eller ett fint paraply, ett genomskinligt med prickar skulle jag gärna ta.

Kanske ska man vara beredd nästa gång det blir blött ute..


Nu ska jag torka håret och läsa lite ur Mina Hemligheter. Riktigt kul bok!


Orange



Alldeles snart ska jag träffa en god vän som bor i Göteborg, men som är i Stockholm nu. Ska bli trevligt!

Har på mig en enkel outfit-

-Topp, H&M
- Jeans, H&M
- Sjal, Gammal
- Skor, DinSko
- (Väska, liten longchamp)
- (Skinnjacka, H&M)
-(Solisar)

Ses sen!


Kanske denna!?

image984

Vi hitta ingen klänning igår. Vi var överallt på stan. Grön färg är inte lätt..Sen ska den passa på ett bröllop också. Men den ovan från Asos skulle man kunna ha. Aqua färg med silver ovan. Den är lite längre bak och lite kortare fram. Snyggt fall och med ljusa skor skulle den passa tror jag!


Dagens (nät)shopping.

image981

Jag har klickat hem detta halsband från M925. Tycker om den enkla designen och ringen. Pris: 349kr (fraktfritt)

Idag ska jag med andra tjejer in till stan för att kika på tärnklänningar som vi ska ha på oss i maj. Hoppas vi hittar nåt. Färgen på klänningen ska gå i grönt och vi har tänkt oss en modell som går till knäna, tubtops modell/ tunna axelband.

Om du vill tipsa nån butik i Sthlm, gör gärna det!

Ses!

Tiger runt armen.

image980

Har på mig ett jätte skönt linne från H&M organic i ljusrosa som jag köpte idag. Skulle gärna ha flera av det linnet hemma.  
Förövrigt önskar jag mig idag ett KJL armband, tiger i svart-vit. Har velat ha ormen, men denna är ju snygg tycker jag.. Finns på kyssjohanna och kostar 895kr. Nåt att fundera på tror jag.


Ikväll blir det bio iaf; Ghostrider står på biljetten.


Dagens budget!

67191-975 

Jag köpte dessa plastarmband på H&M idag. Säljs i två pack och kostade 20kr per två efter lite rea. De reflekterar lite i ljus också. Snyggt att ha två på en arm och blanda lite med andra armband t.ex.

Mitt nya halsband.

image973


Klicka för större bild.

Här är mitt nya kuverthalsband från Urban Outfitters. Gick väldigt smidigt att beställa, och det kom efter en vecka.
Jag är nöjd iaf!

Uppdatering: Idag (16 mars) ser jag att de har fått in halsbandet igen! Om ni är intresserade :)

www.urbanoutfitters.co.uk

Äntligen kan man ha solisar på.

image972
Det var en skön promenad i solen, satt ute utanför Gateau bageriet och drack en latte. Äntligen kan man ha solisar på =)
Nu ska jag hämta ett paket som kommit från Urban Outfitters, innehållande mitt halsband. Visar imorn!

Tänk om man bara skulle få testa dom..

image963
Wow vilka skor! Såg just på tv4s program "Efter Tio". Och Cosmos chefredaktör, Jonna Bergh Wahlström var där och prata om skor.. Dessa skor hade hon köpt och visade dom. Såg så snygga ut när hon höll i dom.. Själv säger hon att hon har närmare 50 par skor. Vad skulle man göra utan skor!?

Nu blir det vår promenad i ett par mindre glammiga skor, ett par vita sneakers jag hitta hemma igår..

Ses!

Smyckes feber?

image961   image962
Alex and Chloe´s.

Kyssjohanna har börjat få in en massa fna smycken, att jag måste ha något snart.. Dessa ovan var fina, We love coco, coco is dead och Coco is dead. Pris 500kr och 450kr.

Keds and Mischa.

keds


Ett par vita skor är så fräsht till våren. Har ett par hemma någonstans. Dessa såg jag i en tidning igår (Plaza Kvinna), ett par enkla tygskor från Keds. Mischa Barton bär ett par sådana på bild. De shippar inte till Sverige, men kanske finns det en butik som har dom!?
Nu ska jag leta efter mina tygskor och se om de är fina idag.

Fin sjal.

image959

Jag skulle vilja ha en fin sjal att knyta runt, nu i vår. Denna i färg skulle gärna få vara min i vår. Den är nästan två meter lång, vilket är bra, jag vill kunna 'virra' runt den ett par varv.

Plocka fram våren ur garderoben?

image958

Jag blir så rastlös när jag är sjuk. Åkte in till stan och kolla lite runt. Men det roade mig inte så mycket. Var inte på det humöret. Hade iaf på mig min förklädesklänning, svarta strumpbyxor, Zara trenchen, grön stor väska, rött lack och mina nya vårskor invigdes. Sköna att gå i var dom, perfekt, ska börja plocka fram mer vår ur min garderob.

Utmaning och nytt café?

Jag har fått en utmaning av några bloggare, att skriva sex saker om sig som är konstiga(?), här är mina-

1) Jag måste ha ett vattenglas vid sängen (fyllt med vatten såklart) innan jag går och lägger mig. Om jag skulle behöva dricka..

2) Jag kan inte gå hemifrån utan handkräm med mig, måste ha det!

3) Jag kan bli irriterad då det är stökigt hemma, vilket det kan bli då man inte bor ensam.. Och alla har inte har samma "syn" på när det är stökigt.

4) Jag kan lätt bli stressad för ingenting, det gör att jag kan ha avårt att koppla av. Tycker inte om när saker går sakta.. Tålamod är inte min starka sida.

5) Jag kan byta om fler gånger, även en vardag. Därav högar med kläder i rummet..

6) Jag måste ha nagellack på mig, kan vara neutralt med nåt måste jag ha! Därav mina ganska stora nagellacks köp..

Känner mig rätt trött, beror på förkylningen. Men hade det trevligt på stan. Besökte caféet Cozy som börjar bli ett favorit café just nu..

Korta shorts med tunika, sommar det.

image951

Trots lite förkyld och trött ska jag ut i det sköna vädret. Träffa en vän på stan, en promenad och fika blir det nog.
Fick lite inspiration, en lång tunika och korta shorts. Korta shorts hade jag förra sommaren, och kommer nog ha det i sommar med. Snyggt med en löstsittande topp/tunika till.

Vi ses!

Sailor halsband.

image954

Hitta ett fint halsband på Glitter. En plastankare i marinblått med två guldfärgade kedjor. Snyggt att det den ena kedjan är kortare tycker jag. Toppen jag har på mig köptes också idag på H&M, en orangeneon färgad A-linje formad.
Halsband 49,50kr och Toppen 98kr.

Vem hejar ni på ikväll? Jag hejar på Måns, Cara Mia =)

Ha en trevlig kväll!

Ae linnen.

image952

Jag är väldigt sugen på att beställa ett linne från American Eagle. Pris för ett linne är ungefär 120kr och frakten 180kr.
Det gråa med hjärtan på var fint men även det mörk gråa... Man skulle beställa ihop med någon/några vänner..

Go red.

image949

Idag har jag köpt en pin för att stödja kvinnors hjärtan. Kampanjen heter Go Red och är en internationell kampanj. Kunskapen om hjärtsjukdomar hos kvinnor är sämre studerad då kvinnor varit underrepresenterade i bl.a vetenskapliga studier. Läs mera. Pinen kostar 20kr och säljs bl.a på Kicks. Tycker alla ska köpa en!

Dagens outfit.

image948

Ont i halsen idag, känner mig trött. Vem orkar bli sjuk!?

Har på mig Hoody klänning, Sunshine 365/MQ, Strumpbyxor, Åhléns, Ankelboots med rosett, Scorett, Blått cherry-tee linne, armband Baglady, klocka, Guess.

Nu ska jag posta lite saker och köpa glass, det vore gott...

Ses alla!

Dagens fynd!

image946

Vilket strul det är med bloggen, nu verkar det funka iaf, smått tröttsamt..
Varit en sväng på söder idag, skönt väder. Inte alls kallt, även om det är grått ute. Gick förbi Myrorna och kika in. Fann ett lack skärp för 15kr och en kuvertväska för 75kr. Jag går aldrig (väldigt sällan iaf) in på second hand butiker, så det var ju kul att man hitta nåt.

Götgatsbacken hade mycket fint som väskorna på C/O Stockholm, Rodebjer på Weekday.. Frestelser hela gatan. En latte på Cozy som gör otroligt goda latten drack man också.

Ses!


Vilken snygging till kofta.

image941

Är på en koftjakt nu och såg denna av en slump på nätet. Ifrån The Stray Boys kommer denna ifrån. Ser underbart skön ut i 100% Linne. Fickorna gillar jag och den långa mudden ned till. Blir som en klänning om man vill det. (Längd ca:90cm) Priset är på 1000kr. Finns i svart också.

Love note.

image939
Halsbands brevet har blivit populärt från Cornelia. På Urban Outfitters finns det en billigare variant som kostar ca: 350kr med frakt (Sverige). Jag har klickat hem det!

Honey, I Love you.

image938

Köpte läppglanset idag. Det blev Honey, I Love You, nr: 208. En neutral färg som kan kombineras med läppenna om man vill ha mer färg.
Läppglanset sitter bra, känns bra på läpparna. Doften är god och neutral men anas inte så mycket.
Pris: 220kr

Jag ger detta läppglans F e m av 5. Prisvärt lyxgloss med en snygg hylsa.


Printed bags.

image936

Clutch med zebra mönster, Wedins 199.-, Genomskinlig väska med prickar, Wedins 249.-, Marc By Marc Jacobs väska, net-a-porter ca:1600kr + frakt, mönstrad väska från Accessorize ca: 500kr.

Väskor behöver inte alltid vara enfärgade. Jag är lite intresserad av en väska med mönster. Skulle bryta av snyggt med enfärgade plagg.  Den från Marc by Marc Jacobs skulle vara fin. Även fodret inne är mönstrat.

Ingen vintertyp klädsmässigt.

image934
Bild: Hollywoodrag.com

Härliga vårsol, här skiner solen jätte skönt. Hoppas det förblir så nu ;) Så man kan ha solisar och enbart en kofta då man går ut! Det ser jag framemot klädsmässigt. Är ingen vintertyp då det gäller kläder och skor..
Ska iväg och äta en lunch med syrran, känner redan nu hur glad jag blir av solen som skiner idag :)

Ha en toppen dag!


Color fever gloss.

Nytt från Lancôme är ett nytt läppglans, Color fever gloss.

image932

Hylsan ser otroligt lyxig ut. Jag är nyfiken på färgerna Dangerously Pink och Precious Beige.Åh vad jag vill ha den! Pris: 220kr och finns i butik nästa vecka.

Bloggen funkar bättre, härligt tycker jag! Ses imorn, hoppas ni haft en bra helg. Min har varit det med fest igår med ett glatt tjejgäng ♥

Dagens finaste.

En del bloggstrul har det varit p.g.a. uppdateringar som gjorts. Har inte kunnat logga in, och sen när det gick så kunde jag inte publicera något igår iaf.

image931
Dagens finaste tunika måste vara denna. Härligt silk material med puffärmar. Skulle vara fin i vå/sommar till silver ballerina och korta shorts, tights. Längd ca: 64cm.  Pris ca: 3400kr + frakt.

Bild: Net-a-porter

Bridget Jones dagbok.

67191-930 
Renee på Vogues omslag, februari 2007. (US)

Fick hem min box med Bridget Jones dagböcker + 'bortrivna sidor'. Dessa filmer kan jag se många gånger. Bra pris fick jag också, 149kr på CDON.com

Mars önskningar.

67191-928

Äntligen kanske man ska säga att mars månad har börjat Ett steg närmare våren. Fyra saker jag önskar mig (förrutom fint väder).

1) Marshmallov lipbalm. Har funnits ett tag på marknaden, men har inte testat den. Pris: 190kr+frakt  Accessora, Pulp store.

2) Ett armband från CC Skye. Vit läder med 18karats guldplätering. Pris: 2495kr, MrsH.

3) Ett baslinne från cherry-tee, dessa linnen borde vinna ett pris för bästa baslinne! Ett i färgen chocolate vill jag ha i garderoben..Pris: 249kr+frakt Shopaholic.

4) En väska med långa axelband, rätt liten sådan. I brun färg. Denna vore perfekt, 249kr Wedins.

Modeskytt -

The New Begining.

image1041

The new begining(organic) t-shirt/klänning H&M (ny)
Converse
Tights-H&M
Väska-Nokia
Armband- topshop
Nagellack, Depend nr: 43

Rosa armband är fint.

image1040

Vart lite mini shopping. Armbandet köptes på Topshop. Härlig rosa färg som smalnar av runt om. De hade inte det silvriga jag visa, kanske på den andra topshop!? Schampoo och balsam från Schwarzkopf, Bonacure Light Volume. 145kr/flaskan. Dags att prova nytt.

Sen köpte jag ett nagellack, turkos-blå som jag visar sen!

Ses sen!

Stora armband.

67191-1039
Stora armband vill jag ha mera utav. De på bild kommer ifrån Topshop. Ett enkelt sätt att lägga till accessoarer på en outfit. Och gärna fler än en på samma arm och i olika material!


"Tröst" pris.

image1034
En grå puffig prasslig stoor kuvertväska fick jag hem idag! Den kommer ifrån Nokia Nseries. Alla som är med i tävlingen får nog denna skulle jag tro. Tack för den!
Inte långt kvar tills tävlingen är avlsutad.. Undrar om nån röstat på mig!? :) Även om jag inte är N.Y nära så hoppas jag på röster iaf.
Rösta nu i de sista dagarna!

Kram!

Parfym köp!

image1033
Måste tipsa om en annan parfym. Köpte parfymen ovan från Åhléns. En liten flaska på 20ml som passar utmärkt i väskan. Doften är riktigt ljuvlig. Perfekt i sommar. Flaskan kostar 149kr. Vilket är ett bra pris tycker jag, Vet inte hur jag ska beskriva doften, så gå och dofta på den!

Three Blondes.

image1032

Jag har testat rätt många hårfärger. Rött, mörkbrunt och blond som är jag är naturligt. Hårlängden har också varierats. Men på sommaren vill jag gärna vara ljushårig. Håret bleks ju en aning i solen också. Till hösten kanske jag provar det mörk bruna igen.
Tre kändisar jag tycker passar jätte bra i blond hår är Reese witherspoon, Christina Aguilera och Gwen Stefani. Dessa tre bär denna hårfärg väldigt bra! Jag gillar det korta med lockar och volym, även om jag inte skulle passa i det..

Nån annan du tycker passar jätte bra i blond? Brukar du ändra hårfärg till sommaren?

Budget kajal!

image1029
Jag tycker det finns många bra budget kajal pennor som gör sitt jobb bra. En kajal penna ska inte vara för hård utan lagom mjuk för att kunna få en mjuk linje. Jag har köpt och testat
Niveas; Stay On Eye Pencil. En penna som man skruvar i änden för att få fram en jämn spets. Mycket lätt att arbeta med och resultatet blir bra! Jag har den i #09 Earth, en brun färg. Finns i 5 nyanser totalt och kostar ca: 80kr

Pink it is.

29mars07converse


Hitta mina converse, i rosa. Kände direkt att den färgen ska det bli. Skor som syns ska man ha ibland. En t-shirt från Monki blev det också. Snygg butik med massa fint. Värt ett besök!

Dagens outfit blir en neon orange topp (H&M), förklädesklänning (mangoshop.com), Tights (H&M), silverballerinas (La Redoute), Lackväska (Zara), Trekvartsjacka (H&M), Solisar (YSL). Försökte göra roliga bilder också, ;).

Sen så har jag funnit mina kilklackar jag vill ha, på Shoe Lounge/Souk. Vilken underbar skoavdelning... Massa skor, kilklackar.. Mmm..


Pick-me-up Spray

pickmeup


Denna parfym är jag väldigt nyfiken på. Varje doft signalerar något som skapar minnen och upplevelser. Ta till exempel Pink Lemonade som doftar en sommardag, Wet Garden som doftar en trädgård efter en regning dag. Jag vill prova Prickly Pear som ska ha en doft som är coolt, uppiggande och friskt!

Pris: 150 kr för en flaska på 30ml. Ser nu att de inte finns i lager, men går att beställa på
www.pulpstore.se  Perfekt doft i sommar.

Linda gav en länk på en mera beskrivning på dofterna. Kika in om du är intresserad!


Maggie.

MaggieG

Vilken skön dag! Har gått från SÖS till Slussen. På vägen köpte jag en latte. Gick förbi medborgarplatsen och såg att Snaps hade öppnat sin uteservering. Så skönt! Det var redan fullsatt på eftermiddagen.
Upp på götgatsbacken gick jag förbi Monki som höll på att bygga och så i butiken. Den butiken ska jag besöka sen. Vart en glad promenad på stan. 
Tror det blir ett Converse köp imorn. Storlekarna är lite utplockat och har ändrat mig angående färg också.

Pss..Ett Buzzador paket har jag fått, mitt första, massa Extar Pastiller. Ätit lite, och mår lite illa, inget man äter i mängder, ;)

Nu ska jag se filmen Trust The Man där Maggie Gyllenhaal är med. Hon e grym tycker jag!
 

Kila stadigt!

     
Asos, Net-a-porter, DinSko

Kilklackar är något jag tycker om. Mitt första par var ett par vita från Nilsonsko som jag köpte då jag gick på högstadiet. Jag var nog den första i skolan som hade sådana. Åh så snygga de var! Skulle mer än gärna köpa ett par idag. Men det finns så många olika material på klacken och olika höjder. Viktigt att man går stadigt idom och att de inte känns hårda från början. Hur högt ska man gå?

1) Första kommer ifrån Asos och klackhöjden är 11,5cm. Korksula, lack och ankelrem. Bra med skon att den går upp där framme också. Lite bekvämmare att gå i. Höjden är rätt lagom, runt 10cm skulle jag köra på.

2) Net-a-porter kommer med denna sko från Kors By Michael Kors. Bast klack som är på 14cm och den går upp 4cm där fram. Svart mocha med rosett där fram. Riktigt snygg sko, frågan är om jag skulle klara 14cm?

3) Denna skor kommer ifrån DinSko. Svarta och vita remar. Klacken ser ut att vara bast eller nåt liknande flätat. Ser bekväm ut! Den skulle jag vilja prova. Nu vet jag inte höjden på klacken, men den ser lagom ut..


Sunny.

outfit27mars

Puh, precis duschat efter ett långt pass på gymmet. Solen vill fortfarande vara med oss och det gillar jag. Har på mig;
- Topp, beige/guld H&M
- Ski-pants, Asos
- Vans med döskallar och rosor, DinSko
- Väska, Zara
- Solisar, Tom Ford
- Kuverthalsband UO
- Armkedja, Gina Tricot

Have fun today :)

Kramis Johanna

New lipstick.

image1011
Nytt läppstift har jag köpt. Ett från Dior som heter Dior Addict 'Ultra Nude'. Valde nyansen Stripped Orange, en varm aprikos färg men som är neutral. Väldigt mjukt och behaglig mot läpparna. Hylsan känns också lyxig.

En H&M paket dök upp också. Klänningen och sjalen-

hallonr?  sjalen
Klänningens färg var fin, kommer sitta fint i sommar med lite solbränna. Sjalen var också fin, svart och vitt som jag gillar :)


M925 halsbandet hos mig.

Lumeneansiktsvatten

Var så nyfiken på ansiktsvattnet också, så jag köpte det idag. Recension kommer sen!

Tänkte visa mitt halsband från
www.m925.se som jag nu fått hem.

m925  m9252

Jag är mycket nöjd med halsbandet! Snabb leverans och ett + för det lilla personliga meddelandet som tack för beställning!

Lumenes eye makeup remover.

Lumene

Jag har testat Lumene Eye Makeup remover. Denna passar till vattenfast smink och även för känsliga ögon. Har testat den två gånger och den tar bort allt smink med ett svep. Är mycket nöjd med produkten och vill verkligen tipsa om den!
Finns en som är oljefri om man vill ha det.
Pris: 75kr
Betyg: F E M av 5

Inside my bag 2night,

insidemybag

Nyfikna Cicci ville se vad jag har i min väska. Detta kommer jag ha med mig ikväll då jag ska ut på söder ikväll. Blir min nya väska jag ska ha;

* Hårborste- Kicks
* Sachajuan Ocean Mist. Utmärkt spray för beach frisyren, som jag vill ha ikväll =)
* Liten neccesär, FACE med smink
* Parfym- Ralph Lauren HOT
* Liten metallic rosa fick spegel.
* Handkräm- Clarins
* Ett litet paket till vännen som fyllt år.
* Plånbok- Dior (Secondhand)

Sen kommer jag förstås ha nycklar med mig, ;) Och mobilen!

Ses kanske på stan, who knows. Vilket som, ha en trevlig kväll!


Lack väska har jag hittat.

   

Hemma igen från min kryssning. Haft det bra och hittat lite saker på stan. Lackväskan hitta jag på Zara, en säckmodell. Den gråa koftan har jag letat efter i min storlek här hemma på Lindex men varit slut. Så den var jag tvungen att köpa. Lång med knyt, fickor och stora knappar. På en jätte stor H&M hitta jag kornblåa tights. Riktigt snygga! Provat don till svart, grått och brunt. Bra färg kombination tycker jag.
Annars på taxfree blev det en rengöring från Dior, mascara från Helena Rubinstein- Lash Queen i brunt.

67191-1003

Kornblå tights H&M, tröjklänning Topshop, smalt lackskärp Myrorna.


Vi ses!

M som i Madonna.

image998

Har på mig idag:

* Byxor, H&M
* Silkblus, Malene Birger
* Skor, Dinsko
* Skinnjacka, MQ

Av ren nyfikenhet var jag på H&M idag för att kolla in Madonna kollektionen. Jag köpte ett par svarta vida kostymbyxor, de var riktigt snygga och vida som jag vill ha dom. Måste lägga upp dom bara.  Annars var den korta skinnjackan jätte snygg! Både den vita och svarta. De smala skärpen likaså. Jag hann beställa ett vitt skärp idag också.


En liten bild på byxorna :)

Blev det nåt för Er?

Nu ikväll ska jag på kryssning till Helsingfors för en liten shopping tur. Tillbaka på lördag, ses då!

En vacker vårdag..

Inte trodde jag att jag skulle vara med som tävlande i den stora modebloggstävlingen. Tack alla som nominerat mig från början! Jag är jätte glad att jag är med i tävlingen och känner mig smickrad. Du kan rösta en gång per dygn. Tyck till och rösta fram till den 1:a April kl: 00.00.

image995

Visst kommer solen skina en dag, inte som idag där jag hade förhoppningar om värme men frös och solisarna låg kvar i väskan.
Skulle den dagen gärna ha på mig ovanstående.

En snygg topp från American Vintage, lite skönt slappt i ljus grå färg. Till det ett par bootcut jeans, nu dominerar endast stuprör i min garderob. Dags för en annan modell. Ett par prisvärda från H&M vill jag testa. Skoval blir det ett par converse, annars blir det mycket höga klackar hos mig. Men ett par i naturvita känns mest som jag. Och väskan skulle bli en Miu Miu, en stor väska i snygg tan färg. Knutarna gillar jag på handtaget och rynket på väskan, det gör den mera speciell. Och nu har de fraktfritt på net-a-porter fram till den 28 mars.. ohh.. Lockande!? Ja. Absolut.
Glassen på bilden är jag nyfiken på hur den smakar, glitter ska den ha också (!).

Längtar efter picnick.

    
Klicka för större om ni vill

Dagens outfit blir;

Svart klänning, American Apparel
Munktröja, Organic H&M
Ski-Pants, Asos.com
Armband, Gina Tricot
Kuverthalsband, Urbanoutfitters.co.uk
Skor, vet inte än..
Väska, troligtvis liten longchamp.
Nagellack: Essie, mademoiselle.

Vad ska ni göra idag? Jag längtar efter picknick, lite tidigt för det kanske.. Men snart så..

Lite nytt till våren.

image990
Beställde hem en halterneck klänning i hallonrött. Nyfiken på färgen och om jag passar i den.. Halterneck har jag sen länge tyckt om. Sen följde en sjal med, rutmönstrat är snyggt!


Electric Ladyland

image989
Vill du ha en rosa jordgubbe eller ett vitt ekollon kanske!? Finns massa KJL smycken på
Electric Ladyland. Shippar till Sverige gör dom. Skulle gärna vilja ha ett smycke därifrån, ett armband gärna!

Prickigt och mönstrat.

image988
Bilder: Net-a-porter och Wedins.


Min outfit var inte direkt lämpad för detta väder. Det började komma snöblandat regn, och där står man med tunn jacka, enkla skor och en tunn scarf. Önskar jag hade ett par gummistövlar, men har för mig att de är jobbiga att gå i!? Eller ett fint paraply, ett genomskinligt med prickar skulle jag gärna ta.

Kanske ska man vara beredd nästa gång det blir blött ute..


Nu ska jag torka håret och läsa lite ur Mina Hemligheter. Riktigt kul bok!


Orange



Alldeles snart ska jag träffa en god vän som bor i Göteborg, men som är i Stockholm nu. Ska bli trevligt!

Har på mig en enkel outfit-

-Topp, H&M
- Jeans, H&M
- Sjal, Gammal
- Skor, DinSko
- (Väska, liten longchamp)
- (Skinnjacka, H&M)
-(Solisar)

Ses sen!


Kanske denna!?

image984

Vi hitta ingen klänning igår. Vi var överallt på stan. Grön färg är inte lätt..Sen ska den passa på ett bröllop också. Men den ovan från Asos skulle man kunna ha. Aqua färg med silver ovan. Den är lite längre bak och lite kortare fram. Snyggt fall och med ljusa skor skulle den passa tror jag!


Dagens (nät)shopping.

image981

Jag har klickat hem detta halsband från
M925. Tycker om den enkla designen och ringen. Pris: 349kr (fraktfritt)

Idag ska jag med andra tjejer in till stan för att kika på tärnklänningar som vi ska ha på oss i maj. Hoppas vi hittar nåt. Färgen på klänningen ska gå i grönt och vi har tänkt oss en modell som går till knäna, tubtops modell/ tunna axelband.

Om du vill tipsa nån butik i Sthlm, gör gärna det!

Ses!

Tiger runt armen.

image980

Har på mig ett jätte skönt linne från H&M organic i ljusrosa som jag köpte idag. Skulle gärna ha flera av det linnet hemma.  
Förövrigt önskar jag mig idag ett KJL armband, tiger i svart-vit. Har velat ha ormen, men denna är ju snygg tycker jag.. Finns på kyssjohanna och kostar 895kr. Nåt att fundera på tror jag.


Ikväll blir det bio iaf; Ghostrider står på biljetten.


Dagens budget!

67191-975 

Jag köpte dessa plastarmband på H&M idag. Säljs i två pack och kostade 20kr per två efter lite rea. De reflekterar lite i ljus också. Snyggt att ha två på en arm och blanda lite med andra armband t.ex.

Mitt nya halsband.

image973


Klicka för större bild.

Här är mitt nya kuverthalsband från Urban Outfitters. Gick väldigt smidigt att beställa, och det kom efter en vecka.
Jag är nöjd iaf!

Uppdatering: Idag (16 mars) ser jag att de har fått in halsbandet igen! Om ni är intresserade :)

www.urbanoutfitters.co.uk

Äntligen kan man ha solisar på.

image972
Det var en skön promenad i solen, satt ute utanför Gateau bageriet och drack en latte. Äntligen kan man ha solisar på =)
Nu ska jag hämta ett paket som kommit från Urban Outfitters, innehållande mitt halsband. Visar imorn!

Tänk om man bara skulle få testa dom..

image963
Wow vilka skor! Såg just på tv4s program
"Efter Tio". Och Cosmos chefredaktör, Jonna Bergh Wahlström var där och prata om skor.. Dessa skor hade hon köpt och visade dom. Såg så snygga ut när hon höll i dom.. Själv säger hon att hon har närmare 50 par skor. Vad skulle man göra utan skor!?

Nu blir det vår promenad i ett par mindre glammiga skor, ett par vita sneakers jag hitta hemma igår..

Ses!

Smyckes feber?

image961   image962
Alex and Chloe´s.

Kyssjohanna har börjat få in en massa fna smycken, att jag måste ha något snart.. Dessa ovan var fina, We love coco, coco is dead och Coco is dead. Pris 500kr och 450kr.

Keds and Mischa.

keds


Ett par vita skor är så fräsht till våren. Har ett par hemma någonstans. Dessa såg jag i en tidning igår (Plaza Kvinna), ett par enkla tygskor från Keds. Mischa Barton bär ett par sådana på bild. De shippar inte till Sverige, men kanske finns det en butik som har dom!?
Nu ska jag leta efter mina tygskor och se om de är fina idag.

Fin sjal.

image959

Jag skulle vilja ha en fin sjal att knyta runt, nu i vår.
Denna i färg skulle gärna få vara min i vår. Den är nästan två meter lång, vilket är bra, jag vill kunna 'virra' runt den ett par varv.

Plocka fram våren ur garderoben?

image958

Jag blir så rastlös när jag är sjuk. Åkte in till stan och kolla lite runt. Men det roade mig inte så mycket. Var inte på det humöret. Hade iaf på mig min förklädesklänning, svarta strumpbyxor, Zara trenchen, grön stor väska, rött lack och mina nya vårskor invigdes. Sköna att gå i var dom, perfekt, ska börja plocka fram mer vår ur min garderob.

Utmaning och nytt café?

Jag har fått en utmaning av några bloggare, att skriva sex saker om sig som är konstiga(?), här är mina-

1) Jag måste ha ett vattenglas vid sängen (fyllt med vatten såklart) innan jag går och lägger mig. Om jag skulle behöva dricka..

2) Jag kan inte gå hemifrån utan handkräm med mig, måste ha det!

3) Jag kan bli irriterad då det är stökigt hemma, vilket det kan bli då man inte bor ensam.. Och alla har inte har samma "syn" på när det är stökigt.

4) Jag kan lätt bli stressad för ingenting, det gör att jag kan ha avårt att koppla av. Tycker inte om när saker går sakta.. Tålamod är inte min starka sida.

5) Jag kan byta om fler gånger, även en vardag. Därav högar med kläder i rummet..

6) Jag måste ha nagellack på mig, kan vara neutralt med nåt måste jag ha! Därav mina ganska stora nagellacks köp..

Känner mig rätt trött, beror på förkylningen. Men hade det trevligt på stan. Besökte caféet
Cozy som börjar bli ett favorit café just nu..

Korta shorts med tunika, sommar det.

image951

Trots lite förkyld och trött ska jag ut i det sköna vädret. Träffa en vän på stan, en promenad och fika blir det nog.
Fick lite inspiration, en lång tunika och korta shorts. Korta shorts hade jag förra sommaren, och kommer nog ha det i sommar med. Snyggt med en löstsittande topp/tunika till.

Vi ses!

Sailor halsband.

image954

Hitta ett fint halsband på Glitter. En plastankare i marinblått med två guldfärgade kedjor. Snyggt att det den ena kedjan är kortare tycker jag. Toppen jag har på mig köptes också idag på H&M, en orangeneon färgad A-linje formad.
Halsband 49,50kr och Toppen 98kr.

Vem hejar ni på ikväll? Jag hejar på Måns, Cara Mia =)

Ha en trevlig kväll!

Ae linnen.

image952

Jag är väldigt sugen på att beställa ett linne från
American Eagle. Pris för ett linne är ungefär 120kr och frakten 180kr.
Det gråa med hjärtan på var fint men även det mörk gråa... Man skulle beställa ihop med någon/några vänner..

Go red.

image949

Idag har jag köpt en pin för att stödja kvinnors hjärtan. Kampanjen heter Go Red och är en internationell kampanj. Kunskapen om hjärtsjukdomar hos kvinnor är sämre studerad då kvinnor varit underrepresenterade i bl.a vetenskapliga studier.
Läs mera. Pinen kostar 20kr och säljs bl.a på Kicks. Tycker alla ska köpa en!

Dagens outfit.

image948

Ont i halsen idag, känner mig trött. Vem orkar bli sjuk!?

Har på mig Hoody klänning, Sunshine 365/MQ, Strumpbyxor, Åhléns, Ankelboots med rosett, Scorett, Blått cherry-tee linne, armband Baglady, klocka, Guess.

Nu ska jag posta lite saker och köpa glass, det vore gott...

Ses alla!

Dagens fynd!

image946

Vilket strul det är med bloggen, nu verkar det funka iaf, smått tröttsamt..
Varit en sväng på söder idag, skönt väder. Inte alls kallt, även om det är grått ute. Gick förbi Myrorna och kika in. Fann ett lack skärp för 15kr och en kuvertväska för 75kr. Jag går aldrig (väldigt sällan iaf) in på second hand butiker, så det var ju kul att man hitta nåt.

Götgatsbacken hade mycket fint som väskorna på C/O Stockholm, Rodebjer på Weekday.. Frestelser hela gatan. En latte på Cozy som gör otroligt goda latten drack man också.

Ses!


Vilken snygging till kofta.

image941

Är på en koftjakt nu och såg denna av en slump på nätet. Ifrån
 The Stray Boys kommer denna ifrån. Ser underbart skön ut i 100% Linne. Fickorna gillar jag och den långa mudden ned till. Blir som en klänning om man vill det. (Längd ca:90cm) Priset är på 1000kr. Finns i svart också.

Love note.

image939
Halsbands brevet har blivit populärt från
Cornelia. På Urban Outfitters finns det en billigare variant som kostar ca: 350kr med frakt (Sverige). Jag har klickat hem det!

Honey, I Love you.

image938

Köpte läppglanset idag. Det blev Honey, I Love You, nr: 208. En neutral färg som kan kombineras med läppenna om man vill ha mer färg.
Läppglanset sitter bra, känns bra på läpparna. Doften är god och neutral men anas inte så mycket.
Pris: 220kr

Jag ger detta läppglans F e m av 5. Prisvärt lyxgloss med en snygg hylsa.


Printed bags.

image936

Clutch med zebra mönster, Wedins 199.-, Genomskinlig väska med prickar, Wedins 249.-, Marc By Marc Jacobs väska, net-a-porter ca:1600kr + frakt, mönstrad väska från Accessorize ca: 500kr.

Väskor behöver inte alltid vara enfärgade. Jag är lite intresserad av en väska med mönster. Skulle bryta av snyggt med enfärgade plagg.  
Den från Marc by Marc Jacobs skulle vara fin. Även fodret inne är mönstrat.

Ingen vintertyp klädsmässigt.

image934
Bild: Hollywoodrag.com

Härliga vårsol, här skiner solen jätte skönt. Hoppas det förblir så nu ;) Så man kan ha solisar och enbart en kofta då man går ut! Det ser jag framemot klädsmässigt. Är ingen vintertyp då det gäller kläder och skor..
Ska iväg och äta en lunch med syrran, känner redan nu hur glad jag blir av solen som skiner idag :)

Ha en toppen dag!


Color fever gloss.

Nytt från Lancôme är ett nytt läppglans, Color fever gloss.

image932

Hylsan ser otroligt lyxig ut. Jag är nyfiken på färgerna Dangerously Pink och Precious Beige.Åh vad jag vill ha den! Pris: 220kr och finns i butik nästa vecka.

Bloggen funkar bättre, härligt tycker jag! Ses imorn, hoppas ni haft en bra helg. Min har varit det med fest igår med ett glatt tjejgäng ♥

Dagens finaste.

En del bloggstrul har det varit p.g.a. uppdateringar som gjorts. Har inte kunnat logga in, och sen när det gick så kunde jag inte publicera något igår iaf.

image931
Dagens finaste tunika måste vara denna. Härligt silk material med puffärmar. Skulle vara fin i vå/sommar till silver ballerina och korta shorts, tights. Längd ca: 64cm.  Pris ca: 3400kr + frakt.

Bild: Net-a-porter

Bridget Jones dagbok.

67191-930 
Renee på Vogues omslag, februari 2007. (US)

Fick hem min box med Bridget Jones dagböcker + 'bortrivna sidor'. Dessa filmer kan jag se många gånger. Bra pris fick jag också, 149kr på CDON.com

Mars önskningar.

67191-928

Äntligen kanske man ska säga att mars månad har börjat Ett steg närmare våren. Fyra saker jag önskar mig (förrutom fint väder).

1) Marshmallov lipbalm. Har funnits ett tag på marknaden, men har inte testat den. Pris: 190kr+frakt  
Accessora, Pulp store.

2) Ett armband från CC Skye. Vit läder med 18karats guldplätering. Pris: 2495kr, MrsH.

3) Ett baslinne från cherry-tee, dessa linnen borde vinna ett pris för bästa baslinne! Ett i färgen chocolate vill jag ha i garderoben..Pris: 249kr+frakt Shopaholic.

4) En väska med långa axelband, rätt liten sådan. I brun färg. Denna vore perfekt, 249kr Wedins.


Bloggtoppen.se
Top Mode & design bloggar

RSS 0.91