Säsongsstart



Yes, nu är man hemma. Det gick hur bra som helst sa dom. Det betyder att jag kan se Susan och resten av hemmafruarna ikväll, 21.00 på femman :)



Jag har sjöutsikt









Man ser Globen härifrån. Mycket fin utsikt, speciellt på kvällarna! Tänk om man hade det hemifrån..

Jag vill åka hem. Nu känner jag mig så pass bra att jag vill/kan åka hem. Vi får se i e.m. En rätt grå och regnig dag förövrigt.



Samma utsikt, men grå och regnig. Rätt skönt att vara inomhus då. Även om lite friskluft vore skönt just nu.

Ha det fint idag alla ni!

Just nu läser jag boken I denn

MMS

Just nu läser jag boken I denna ljuva sommartid av Mari Jungstedt. Bra kriminalroman.


Detta skulle jag vilja hitta under en lövhög




Jag är kvar på sös och kommer ev. hem imorn. Just nu skulle jag vilja fylla hösten med detta;

- Overknee strumpor från Lindex. Randigt är snyggt!
- Lila kofta från Acne, hur mysig verkar inte den!?
- Svart läderväska från Asos med en rosett.
- Lyxhylsan från YSL. Vill ha!
- Tre-i-ett från Essie med Baslack, överlack och stärkande.

Utmaning


En utmaning av Angelica tänkte jag göra.

- Spets Absolut som detalj på underkläder eller på ett linne. Eller varför inte på ett par leggins?
- Höga stövlar Jaa, platta, låg klack..så snyggt!
- Vadlånga kjolar Nej, inget jag passar i, tror jag!?
- Leopardmönstrat Vill ha en snygg BH i leopardmönstrat.
- Mössa Den svarta mössan med paljetter på har jag provat på Accessorize. Riktigt mysig och fin!

Fredags besök



Har precis haft besök av Stephanie. Hon hade med sig nallen Daisy och ett armband som hon gjort med en skyddsängel. Väldigt gulligt! Tidigare har mina föräldrar och syster varit här och gett mig tidningar. Alltid bra.

Operationen gick bra, mår bättre än vad jag trodde jag skulle efter. Kanske får jag komma hem på måndag redan. Hoppas.

Tack alla rara för era kommentarer!

Ses snart!

Kramis

Tidig morgon



Den här tröjan köpte jag för några dagar sen. Kommer ifrån Lindex. Stor och mysig!
Idag ska jag till Sös. Ska genomgå en operation, min sista. En mag-och tarm operation. Kommer att vara inlagd 5-7 dagar och jag tar med mig datan. Lite syselsättning emellanåt iaf. Sjukt nervös nu. Kl: 07 ska jag vara på avdelningen..

Ses snart!

Kramis

/J.

Fyrklöver



Erica Weiner/Kyssjohanna.se

Jag vill ha ett fyrklöver. "One leaf for fame, one leaf for wealth, and one leaf for a faithful lover, and one leaf to bring glorious health, are all in a four leaf clover."

Baslinne under



Bild

Jag inspireras idag av Gwyneth Paltrow som har ett American Apparel linne under sin kavaj och skinnkjol till. Mer linnen och t-shirts tack!

Skor skor skor

 


Skjorta, Lindex, strumpbyxor, H&M, Acne Pistols, Nya! Kappa, MQ, Väska, DKNY.

Är i SKHLM just nu. Köpte skorna. Men nu får jag inte köpa mera skor..

Snörning, spänne och klack



Dessa fina svarta boots från Dinsko prova jag idag. Så snygga! Ska köpa dom imorn. Kom hem precis från en bio, Patrik 1,5. Riktigt underhållande!!

Rutig men tuff

 
Net-a-porter

Jag är lite svag för väskor som syns. Jag gillar denna från Marc By Marc Jacobs! Vill klicka hem.

Armband från Bados

   

Fin fina armband i färg från Bados. Ett nytt märke hos Accessora. Jag känner för att frossa i armband nu! Köpa en massa nya och ha flera runt armleden.

New Bianco shoes

   

Här e mina nya skor från Bianco! Jag gillar modellen och färgen mycket. Och klacken e speciell i lila och rosa :) 800kr går dom på.

Nu ska jag baka paj!

Rosa försvarets



Druckit en färskpressad juice, min favorit just nu! Köpte även Försvarets Hudsalva i rosa! 2kr går till Rosa bandet och mot bröstcancerforskningen.  Urbra.

Whyreds overknee



Snygga over knee strumpor från Whyred. Bruna och lila upptill. 600kr går de loss på. Finns i one size i webbshoppen; Whyred loves E-shopping

Vill ha dom!

Love Details



Köpte de fina legginsen på Lindex idag. Men knappdetaljer längst ner. 199kr kostar dom. Sen har jag köpt ett par skor från Bianco som e hos skomakaren för omklackning. Visar sen!

Nu, har jag en kamera! Yay!


Kortare

   Det är inte bara Victoria som ändrat sin frisyr. Kate Moss har låtit lockarna falla. Snyggt eller inte? Är det en ny hårtrend att kapa av håret!? Eva Longoria och Kate Holmes verkar också gilla sina frisyrer.

Jag tänker spara mitt hår!

Bridget Jones



Ska se andra Bridget Jones filmen på trean nu! Alltid lika kul att se :)

Ska ni se?



Saknar att ha kamera



Jobbigt att inte ha en kamera! Min gick ju sönder första dagen i London. Men snart, väldigt snart ska jag köpa en. Tänkte lägga upp bilder från syrrans kamera. Men då hitttar jag inte sladden! Aja, får hållas lite. Lite till.

Höstens Trender

Blev utmanad av söta och trevliga HannahSthlm om att tycka tlll om Höstens Trender;

Here we go!

1) Spets- Jaa, gärna som underkläder, linne med spetskant att ha under koftor o.s.v.
2) Höga Stövlar- Ja, absolut! Älskar stövlar. Det får mig att längta till hösten.
3) Vadlånga kjolar- Kommer inte funka på mig.
4) Baggy jeans- Nä, kommer inte köpa det.
5) Det dressade modet- Ja absolut!
6) Halvöppna skortyp håliga skor- Nä, men peep toe kan jag ha i höst!
7) Kilklackar- Ja, det gillar jag mycket!
8) Capen- Inte varit så sugen på det alls.
9) Leopardmönstrat- Vill gärna ha i underkläder.
10) Kappor i glada färger- Är ju sugen på en i stark rosa. Får se hur det blir..Nu har jag sett en grå jag vill ha!
11) Rutigt- Ja, min långa rutiga skjorta från Lindex gillar jag!
12) Väst- Jag prova en snygg svart väst från Monki. Köpte den inte och har inte hittat nån annan, kanske finns den kvar!?
13) Hatt och andra huvudbonader- Ja, vissa mössor och så funkar!

Jag utmanar; Lottisin, Kelly, Malenas Place.

Se så fin långtröja jag prova

MMS

Se så fin långtröja jag prova på gina tricot. 299kr får du den för. bra pris!


Lace up



Dinsko & Vagabond


Ett par grova kängor med snörning skulle sitta fint nu i höst. Ska ta och prova några nästa gång jag e i stan.

Hjärta kate moss



Har ni sett den fiina koftan från Topshop? Kate Moss Autumn kollektionen är den ifrån. Den skulle jag gärna bära!

Snygga skinnjackan



Jag har inte lagt undan skinnjackan än. Denna snygga från Asos vill jag ha!

Mina små taxfree köp

 



Vet om inte om mitt nya chanel lack syns så bra. Men jag köpte det på Taxfreen. Nr: 481 Fantastic. En plommonlila nyans, inte så mörk men inte så ljus heller.. Sen köpte jag min favorit concealer från Lancome. Den lilla tuben räcker läänge och täcker mycket bra. Min helg i Helsingfors var mycket trevlig, alltid lika kul att träffa min kusin och hennes barn. Idag ska jag städa hemma.

Vi ses!

se så fina presenter jag fick

MMS

se så fina presenter jag fick av angelica. tack snälla. om en kvart ska jag till tandis. lagom kul. ses senare.


Till Helsingfors



Lika många, eller lika snygga väskor har jag inte med mig. Och ingen som bär åt mig heller :).

Ska åka bort i helgen. Flyger till Helsingfors för att hälsa på min gudson, som fyller 1 år. Åker tillsammans med syrran och kommer hem söndag kväll!

HöstLista

Jag tänkte också göra en höstlista på vad jag vill ha-

Jeans/Byxor:
Jag vill ha ett par raka svarta byxor, ett par svarta jeans.

Klänningar: En svart klänning, "koft-tröjklänningar"

Kjolar: Jag vill ha Acnes kjol!

Jackor: Behöver ingen just nu.

Skor: Acne Pistols, flera andra skor..

Koftor/Tröjor: Långa, stora koftor..

Väskor: En Stooor väska vill jag ha.

Blusar/Toppar: Lite bas är aldrig fel när det gäller t-shirt och toppar.

Accessoarer:
Halsdukar, handskar behövs alltid även om man har sina favoriter hemma.

Harlequin



Vilka snygga skor från Topshop! Lite småcoola tycker jag :)

sitter på zanzibar och äter en

MMS

sitter på zanzibar och äter en nybakad kanelbulle med en latte. huvudet mår sådär. ska hem och vila sen.


Otur på Zara

Idag hände en sak på Zara som man kanske inte förväntar sig när man besöker en butik. Efter en fika med Angelica på E.H bestämde vi oss för att gå till Zara i Sturegallerian för att kika lite. På övervåningen såg vi en väska och tittade på den. På hyllan ovan stod en ställning med en annan väska som helt plötsligt ramlar på mig. Aj skriker jag, för ont gjorde det. Kolla i spegeln för att se hur det gick, och det blödde från ett öppet sår. Vi gick fram till kassan och berättade det hela och vi fick gå ner där jag fick sitta på en stol. Ont som bara den hade jag och huvudet kändes tungt. De visste inte om vi skulle till sjukhuset eller bara plåstra om. Efter ett besök på apoteket bestämde vi oss för att åka till Cityakuten. En anställd på Zara följde med mig i taxi dit. Fick vänta ett tag innan jag fick träffa en läkare och han sydde ett stygn. Jag ska nu vila och får inte jobba på 3 dagar. En lätt hjärnskakning har man fått och det känns fortfarande i huvudet. Huvudkontoret på Zara har ringt mig och beklagat det hela. En ersättning måste jag få för detta. Och fortsättning följer av det hela...

Nu ska jag kolla på en film, The Air I Breath heter den.

Ses imorn!

 

Update;
För en stund sen ringde det på dörren och ett blombud kom med en stor blombukett, en liten chokladask och ett Krya På Dig kort. Vad snällt av Zara!

Modeskytt -

Säsongsstart



Yes, nu är man hemma. Det gick hur bra som helst sa dom. Det betyder att jag kan se Susan och resten av hemmafruarna ikväll, 21.00 på femman :)



Jag har sjöutsikt









Man ser Globen härifrån. Mycket fin utsikt, speciellt på kvällarna! Tänk om man hade det hemifrån..

Jag vill åka hem. Nu känner jag mig så pass bra att jag vill/kan åka hem. Vi får se i e.m. En rätt grå och regnig dag förövrigt.



Samma utsikt, men grå och regnig. Rätt skönt att vara inomhus då. Även om lite friskluft vore skönt just nu.

Ha det fint idag alla ni!

Just nu läser jag boken I denn

MMS

Just nu läser jag boken I denna ljuva sommartid av Mari Jungstedt. Bra kriminalroman.


Detta skulle jag vilja hitta under en lövhög




Jag är kvar på sös och kommer ev. hem imorn. Just nu skulle jag vilja fylla hösten med detta;

- Overknee strumpor från Lindex. Randigt är snyggt!
- Lila kofta från Acne, hur mysig verkar inte den!?
- Svart läderväska från Asos med en rosett.
- Lyxhylsan från YSL. Vill ha!
- Tre-i-ett från Essie med Baslack, överlack och stärkande.

Utmaning


En utmaning av
Angelica tänkte jag göra.

- Spets Absolut som detalj på underkläder eller på ett linne. Eller varför inte på ett par leggins?
- Höga stövlar Jaa, platta, låg klack..så snyggt!
- Vadlånga kjolar Nej, inget jag passar i, tror jag!?
- Leopardmönstrat Vill ha en snygg BH i leopardmönstrat.
- Mössa Den svarta mössan med paljetter på har jag provat på Accessorize. Riktigt mysig och fin!

Fredags besök



Har precis haft besök av
Stephanie. Hon hade med sig nallen Daisy och ett armband som hon gjort med en skyddsängel. Väldigt gulligt! Tidigare har mina föräldrar och syster varit här och gett mig tidningar. Alltid bra.

Operationen gick bra, mår bättre än vad jag trodde jag skulle efter. Kanske får jag komma hem på måndag redan. Hoppas.

Tack alla rara för era kommentarer!

Ses snart!

Kramis

Tidig morgon



Den här tröjan köpte jag för några dagar sen. Kommer ifrån Lindex. Stor och mysig!
Idag ska jag till Sös. Ska genomgå en operation, min sista. En mag-och tarm operation. Kommer att vara inlagd 5-7 dagar och jag tar med mig datan. Lite syselsättning emellanåt iaf. Sjukt nervös nu. Kl: 07 ska jag vara på avdelningen..

Ses snart!

Kramis

/J.

Fyrklöver



Erica Weiner/Kyssjohanna.se

Jag vill ha ett fyrklöver. "One leaf for fame, one leaf for wealth, and one leaf for a faithful lover, and one leaf to bring glorious health, are all in a four leaf clover."

Baslinne under



Bild

Jag inspireras idag av Gwyneth Paltrow som har ett American Apparel linne under sin kavaj och skinnkjol till. Mer linnen och t-shirts tack!

Skor skor skor

 


Skjorta, Lindex, strumpbyxor, H&M, Acne Pistols, Nya! Kappa, MQ, Väska, DKNY.

Är i
SKHLM just nu. Köpte skorna. Men nu får jag inte köpa mera skor..

Snörning, spänne och klack



Dessa fina svarta boots från Dinsko prova jag idag. Så snygga! Ska köpa dom imorn. Kom hem precis från en bio, Patrik 1,5. Riktigt underhållande!!

Rutig men tuff

 
Net-a-porter

Jag är lite svag för väskor som syns. Jag gillar denna från Marc By Marc Jacobs! Vill klicka hem.

Armband från Bados

   

Fin fina armband i färg från Bados. Ett nytt märke hos
Accessora. Jag känner för att frossa i armband nu! Köpa en massa nya och ha flera runt armleden.

New Bianco shoes

   

Här e mina nya skor från Bianco! Jag gillar modellen och färgen mycket. Och klacken e speciell i lila och rosa :) 800kr går dom på.

Nu ska jag baka paj!

Rosa försvarets



Druckit en färskpressad juice, min favorit just nu! Köpte även Försvarets Hudsalva i rosa! 2kr går till Rosa bandet och mot bröstcancerforskningen.  Urbra.

Whyreds overknee



Snygga over knee strumpor från Whyred. Bruna och lila upptill. 600kr går de loss på. Finns i one size i webbshoppen;
Whyred loves E-shopping

Vill ha dom!

Love Details



Köpte de fina legginsen på Lindex idag. Men knappdetaljer längst ner. 199kr kostar dom. Sen har jag köpt ett par skor från Bianco som e hos skomakaren för omklackning. Visar sen!

Nu, har jag en kamera! Yay!


Kortare

   Det är inte bara Victoria som ändrat sin frisyr. Kate Moss har låtit lockarna falla. Snyggt eller inte? Är det en ny hårtrend att kapa av håret!? Eva Longoria och Kate Holmes verkar också gilla sina frisyrer.

Jag tänker spara mitt hår!

Bridget Jones



Ska se andra Bridget Jones filmen på trean nu! Alltid lika kul att se :)

Ska ni se?



Saknar att ha kamera



Jobbigt att inte ha en kamera! Min gick ju sönder första dagen i London. Men snart, väldigt snart ska jag köpa en. Tänkte lägga upp bilder från syrrans kamera. Men då hitttar jag inte sladden! Aja, får hållas lite. Lite till.

Höstens Trender

Blev utmanad av söta och trevliga HannahSthlm om att tycka tlll om Höstens Trender;

Here we go!

1) Spets- Jaa, gärna som underkläder, linne med spetskant att ha under koftor o.s.v.
2) Höga Stövlar- Ja, absolut! Älskar stövlar. Det får mig att längta till hösten.
3) Vadlånga kjolar- Kommer inte funka på mig.
4) Baggy jeans- Nä, kommer inte köpa det.
5) Det dressade modet- Ja absolut!
6) Halvöppna skortyp håliga skor- Nä, men peep toe kan jag ha i höst!
7) Kilklackar- Ja, det gillar jag mycket!
8) Capen- Inte varit så sugen på det alls.
9) Leopardmönstrat- Vill gärna ha i underkläder.
10) Kappor i glada färger- Är ju sugen på en i stark rosa. Får se hur det blir..Nu har jag sett en grå jag vill ha!
11) Rutigt- Ja, min långa rutiga skjorta från Lindex gillar jag!
12) Väst- Jag prova en snygg svart väst från Monki. Köpte den inte och har inte hittat nån annan, kanske finns den kvar!?
13) Hatt och andra huvudbonader- Ja, vissa mössor och så funkar!

Jag utmanar; Lottisin, Kelly, Malenas Place.

Se så fin långtröja jag prova

MMS

Se så fin långtröja jag prova på gina tricot. 299kr får du den för. bra pris!


Lace up



Dinsko & Vagabond


Ett par grova kängor med snörning skulle sitta fint nu i höst. Ska ta och prova några nästa gång jag e i stan.

Hjärta kate moss



Har ni sett den fiina koftan från Topshop? Kate Moss
Autumn kollektionen är den ifrån. Den skulle jag gärna bära!

Snygga skinnjackan



Jag har inte lagt undan skinnjackan än.
Denna snygga från Asos vill jag ha!

Mina små taxfree köp

 



Vet om inte om mitt nya chanel lack syns så bra. Men jag köpte det på Taxfreen. Nr: 481 Fantastic. En plommonlila nyans, inte så mörk men inte så ljus heller.. Sen köpte jag min favorit concealer från Lancome. Den lilla tuben räcker läänge och täcker mycket bra. Min helg i Helsingfors var mycket trevlig, alltid lika kul att träffa min kusin och hennes barn. Idag ska jag städa hemma.

Vi ses!

se så fina presenter jag fick

MMS

se så fina presenter jag fick av angelica. tack snälla. om en kvart ska jag till tandis. lagom kul. ses senare.


Till Helsingfors



Lika många, eller lika snygga väskor har jag inte med mig. Och ingen som bär åt mig heller :).

Ska åka bort i helgen. Flyger till Helsingfors för att hälsa på min gudson, som fyller 1 år. Åker tillsammans med syrran och kommer hem söndag kväll!

HöstLista

Jag tänkte också göra en höstlista på vad jag vill ha-

Jeans/Byxor:
Jag vill ha ett par raka svarta byxor, ett par svarta jeans.

Klänningar: En svart klänning, "koft-tröjklänningar"

Kjolar: Jag vill ha
Acnes kjol!

Jackor: Behöver ingen just nu.

Skor: Acne Pistols, flera andra skor..

Koftor/Tröjor: Långa, stora koftor..

Väskor: En Stooor väska vill jag ha.

Blusar/Toppar: Lite bas är aldrig fel när det gäller t-shirt och toppar.

Accessoarer:
Halsdukar, handskar behövs alltid även om man har sina favoriter hemma.

Harlequin



Vilka snygga skor från Topshop! Lite
småcoola tycker jag :)

sitter på zanzibar och äter en

MMS

sitter på zanzibar och äter en nybakad kanelbulle med en latte. huvudet mår sådär. ska hem och vila sen.


Otur på Zara

Idag hände en sak på Zara som man kanske inte förväntar sig när man besöker en butik. Efter en fika med Angelica på E.H bestämde vi oss för att gå till Zara i Sturegallerian för att kika lite. På övervåningen såg vi en väska och tittade på den. På hyllan ovan stod en ställning med en annan väska som helt plötsligt ramlar på mig. Aj skriker jag, för ont gjorde det. Kolla i spegeln för att se hur det gick, och det blödde från ett öppet sår. Vi gick fram till kassan och berättade det hela och vi fick gå ner där jag fick sitta på en stol. Ont som bara den hade jag och huvudet kändes tungt. De visste inte om vi skulle till sjukhuset eller bara plåstra om. Efter ett besök på apoteket bestämde vi oss för att åka till Cityakuten. En anställd på Zara följde med mig i taxi dit. Fick vänta ett tag innan jag fick träffa en läkare och han sydde ett stygn. Jag ska nu vila och får inte jobba på 3 dagar. En lätt hjärnskakning har man fått och det känns fortfarande i huvudet. Huvudkontoret på Zara har ringt mig och beklagat det hela. En ersättning måste jag få för detta. Och fortsättning följer av det hela...

Nu ska jag kolla på en film, The Air I Breath heter den.

Ses imorn!

 

Update;
För en stund sen ringde det på dörren och ett blombud kom med en stor blombukett, en liten chokladask och ett Krya På Dig kort. Vad snällt av Zara!


Bloggtoppen.se
Top Mode & design bloggar

RSS 0.91