Classy!

image1746

Snyggt Paris! Marc By Marc Jacobs klänning med markerad midja. En klänning jag skulle kunna tänka mig att bära. Det är markeringen i midjan och mönstret som gör den speciell. Riktigt classy!

Nu ska jag äta räkor och avokado!

Today

image1744 

- Klänning köpt på rea hos MQ. Små blommig!
- Falke gråa strumpbyxor
- Bruna stövlar, Nilson
- "Dataväska", H&M
- Armband, Cocoo.se

Köpte väskan igår på H&M. Var lite trött att gå omkring med datan i en tygpåse. Så då blev det denna!

Svarta väskan

image1743
Jag "behöver" en svart större väska. Miu Miu och Marc Jacobs har fina. Jag får börja spara.. 

royal rajah ruby

67191-1742

Mörkt mörkt vinrött lack har jag nu testat från OPI. Gillar färgen mycket!


Ponchon blev min

67191-174167191-174067191-1739

Den gråa gillade jag mest. Fanns svart också! One size. Ett skönt plagg!  Den ska användas så fort solen är framme lite mer..

absolute chloé

image1737

Idag vill jag vara klädd i Chloé hela vägen!

- Stövlar
- Klänning
- Väska

Jobbsök för mig idag!

Snygga ponchon

emmaponchoponcho
Bild; Lindex.se

Den här ponchon vill jag ha/prova! Ser hur skön ut som helst. Perfekt till vardags. Åh, vill prova den nu! Pris; 299kr

Kändisars telefonklotter

björnskifs
Björn Skifs



Christer Lindarw och Lill Lindfors telefonklotter


Snart drar Telia igång med en kampanj om hemtelefoni där de avslöjar kändisars privata telefonklotter. Björn Skifs, Lill Lindfors, Christer Lindarw, Kajsa Bergqvist och Camilla Läckberg är med. Myckt intressant med telefonklotter. Riktigt sådär konstnärlig är jag inte. Nu var det ett tag sen man "telefonklottrade"..
Kampanjen drar igång den 5:e februari och fortsätter under våren 2008.

Klottrar ni när ni pratar i telefon?

70 procent

image1728

70% är ju nästan gratis. Shopbop kör sin slutrea nu också. Den första klänningen kommer ifrån Mara Hoffman som har ett snyggt mönster i 100% silk! Skorna är ett par Marc By Marc Jacobs. Fin fina är dom. Sista klänningen skulle jag kunna bära till vardag som fest. Kanske tillsammans med skorna?!

sofis mode

sofi
Bild; Aftonbladet.se

Idag kommer det första numret av Sofis Mode tillsammans med Aftonbladet. Första numret är gratis när du köper Aftonbladet! Jag har tidningen framför mig och ska läsa den snart!

Bamboo

bamboo  bamboo2

Dessa fina bamboo örhängen beställde jag hos Cocoo.se. Fick många komplimanger för dom i helgen. Jag funderar på att beställa ett till par. Finns i olika storlekar och även som hjärtformade som jag vill ha..

Goodies

image1723

Super snygg i rött. Goodies från Christian Louboutin i den röda påsen. Rachel Bilson är alltid lika vardagssnygg. Förövrigt är det riktigt kallt. Fryser nästan jämt. Måste man ta fram mössan igen!? Igår frös jag mest om fötterna, men då hade jag inga strumpor i mina nya skor..

Kommer bli en kul lördag

party

Lovade visa resultat men fick inte så bra bilder. Men snyggt blev det! Två på naglarna, en vid ögonvrån har jag :)

Snart ska jag bege mig till stan för tjejmiddagen, sen hamnar vi något ställe.

Ses!

Strazz

strazz
Köpte igår en burk med swarovskij stenar på Make Up Store. Man kan ha dom på naglarna, vid ögonvrån. Lite där man vill! Man fäster stenarna med ögonfranslim och de kan återanvändas. Ska testa redan idag då jag ska på tjejmiddag. Visar sen!

Pris: 110kr (40 stycken stenar)

Partyparty

67191-1720
Ikväll ska jag vara hemma men imorn blir det tjejmiddag och utgång! Då skulle jag gärna ha ovanstående på mig. Lite tufft och coolt!

- Jeans, Sass & Bide
- Coolt linne!
- Sjukt snygga skor!
- Väska från Chloé

Skorna är verkligen grymt snygga! Eller vad säger ni?

Trevlig kväll på er!

Clutchen dagtid

image1718
Visst kan man ha en kuvertväska under dagtid? Jag gillar det och tycker det är bekvämt ibland, då har man med sig det allra nödvändigaste. Nu finns varianter med handrem och avtagbara axelband i många olika modeller. Jag gillar små som stora väskor!

Termosmugg

starbucksmuggen

Jag drack latte ur min Starbucks termosmugg. Rosa och fin. Kollar på lite skräckfilmer nu. Kort paus men ska se den andra filmen nu, The Reaping. Jag bli alltid rädd men gillar att se dom iaf! Det var allt för denna gång.

Ses!

Dagens; i love london

ilovelondon

- I Love London t-shirt
- American Apparel kjol
- Falke svarta strumpbyxor
- Stövlar, Scorett
- Klocka, Guess

Idag ska jag träffa en vän! Ska bli kul! Vi börjar med en latte..

Vårjackan

image1714
Topshop

Snygg sak detta är! En vår jacka vill jag köpa snart. Kanske blir det sådan variant. Nu snart ska jag på middag hos en vän!


Rachel Leigh

rachelleigh2rachelleigh

Mitt halsband har varit på villovägar ett tag! Men Misskate skickade ett nytt och igår fick jag det. Det är alltså Wishbone från Rachel Leigh. Mycket fint!

moon over mumbai

opi

Fick hem ett par OPI lack. Testat det ena lacket, En isgrå färg. OPI lacken är lätta att applicera så att det bli jämt. Färgen blir ljus och fräsch! Lacket kommer finnas i India Collection.

Naked Juice bar

nakedjuicebar

Uppfriskande god färspressad juice drack jag idag från naked juice bar i Sickla Galleria. Pineapple Paradise tror jag juicen jag drack hette. Mango, apelsin och ananas! Godis det!

Fashion against Aids

67191-1709

Den 31:a januari kl: 10.00 i H&M butikerna och på nätet säljs t-shirts, linnen som olika kändisar varit med och designat. 129kr/styck kommer de att kosta och 25% går till Aids forskningen. Mycket bra och jag ska köpa för den goda sakens skull.

Grått på fötterna

image1708
Att välja en grå färg på sina stövlar kanske man inte gör i första hand. Men visst kan det vara snyggt. Hayden och Selma väljer grått på sina stövlar. Kan ni tänka er gråa stövlar/skor? Det saknar jag i min garderob..

Kyligt, eller hur!?

outfit2  outfit

Kyligt! Iväg på lite ärenden.
Långtröja, Rodebjer, strumpbyxor, Twilfit, Knästrumpor, H&M, Stövlar, Nilson skor, kappa, MQ och ankarhalsband, glitter.

 

Alba

image1705

Vilken trött dag. Kvällen igår var kul! Idag har man inte åstadkommit med så mycket alls. Gillar Albas outfit med neutrala färger. Vardags fin med scarfen och knästrumpor i stövlarna. Imorn ska jag försöka komma upp för en promenad innan frukost. Det vore en bra måndags start.

Ses!

svarta pumpsen

svartapumps
Donna Girl/Have2have, Pleaser/Have2Have, Topshop

Ikväll ska jag träffa en vän för lite drinkar på stan. Ska bli trevligt! Ofta har jag ett "sko problem", vilka skor ska jag ha på mig!? Ikväll skulle jag gärna ha ett par svarta pumps. Som funkar alltid! Gärna de från Topshop skulle jag ha på mig! Blir iaf svarta skor ikväll, stövlar kanske.. Och Indiska väskan följer med!

Trevlig kväll!

Dagens köp!

plånbokindiska plånbokindiska2

Billig plånbok/liten väska från Indiska. För en femtiolapp får du den! Lite Marc Jacobs inspirerad med mönstrat foder och kortfacken. Handremmen kan man ta bort. Finns i svart också!

Jag är en...

image1701

Svart Chanel 2.55


Classy as hell, quiltad, cool och skarp. Du kan lätt ge lite fel intryck med dina guldkedjor. Du kan ibland uppfattas som kall, men framför allt är du ju SVINDYR ? vilket innebär att folk antingen älskar eller hatar dig. Gemensamt för alla är dock att de avundas din svala, snygga, sofistikerade stil. Tänk på det när de ger dig onda blickar i ryggen...

Resultat från Veckorevyn.com Vilken handväska är du?

Visst vill jag ha en chanel 2.55, men allra helst en röd.

Blommiga inköp

NyscarfBlommigtivår

Mina ikoner har inte synts till sen igår kväll när jag tänkt skriva ett inlägg, dvs när jag ska ladda upp en bild eller länka. Mailade hjälpen nyss och fick svar direkt! Klicka på "Ändra textredigerare". Jaha, var det bara det!? Hade man nästan kunna lista ut. Men då vet man om det händer igen :)

Köpte en blommig blus igår och en blommig scarf från Vero Moda. Fina saker kan man hitta där. Materialet är tunt och lätt på blusen. Scarf; 100kr och blus; 300kr.

Vårkänslor

image1696
Bild; www.noiretblanc.se

Lite vårkänslor får man idag! Solen skiner och det är inte lika kallt. Cool byxdress från Noir et Blanc. Äger ingen byxdress själv, känns svårburet på mig. Men snyggt på rätt person!


Dior flower blossom



Diors vårkollektion Flower Blossom Collection har kommit med fina färger. Jag fick ett läppglans i present idag av mamma. Mörk rosa är det! Även om bilden inte visar det så tydligt. Nr: 577 Fuchsia Poplin.

I kollektionen finns även en puderpalett. Så fin! Så fin att man kanske inte vill använda den..;) Snyggt skimmer får man!

image1695

Fin va!?

Rain

image1689 image1690

En snygg regnkappa skulle vara ett perfekt alternativ då det regnar idag! Och ett par gummistövlar. Jag vart sugen på ett par till. Har ett par med snörning, men skulle gärna vilja ha ett par utan.. Blir nog gummistövlar idag iaf. Någon regnkappa har jag inte.

Vad gör ni denna regniga onsdag?

Regnbågens färger

image1688
Godingar i regnbågens färger ungefär. I flerfärgade skor skulle jag inviga våren med! Väskan kommer i från Marni. Färglad och fin den med. Hoppas finna budgetalternativ.

I Love shoes

image1685

Fick igår i brevlådan t-shirten designad av Anna Larsson från Modemecka. Like it! Stl: L som sitter lagom.
Även denna är fin från Anna!
Min första beställning från Modemecka, snabb levernas och trevligt bemöttande!

Opi India collection

image1684
OPI:s vår/sommar kollektion verkar ha riktigt fina färger! Inspirationen är hämtad från färgsprakande Indien. Lysande orange, rosigt rosa och guldgula, totalt 12 nyanser kommer att fnnas. OPI lack finns i över 70 länder och årligen säljs 35 miljoner flaskor!
130kr kostar en flaska och finns att köpa på NK, Kicks och Åhléns.

Jag vill ha ett rosa! Och kanske nån till :)

Baslinnen

image1683
Jag gillar Cherry Tees baslinnen. Skulle kunna fylla min garderob med många färger! 

Pop lampa

image1682
Lampa, Pop från MIO.

Bl.a denna snygga lampa köpte min vän och hennes sambo idag, som de ska ha i vardagsrummet. Vi var både på Ikea och Mio. Med en fika emellan så orkade man gå runt. Finns så mycket fint att köpa till hemmet hos Mio! Man blir sugen själv.

Kom hem rätt precis och snart ska jag se Singing Bee på Tv3 kl: 20. Ska du?

outfit; musse pigg

image1681

- Musse Pigg T-shirt, Topshop
- Kjol, Divided/H&M
- Strumpbyxor, Twilfit
- Ugg
- LV, Speedy 30

Ska en sväng till Ikea snart, en vän ska köpa lite grejer till nya lägenheten!

Ha en fin söndag, här har vi sol just nu!

Favorites

image1679
Jag gillar mitt läppbalsam och handkräm från Kiehl´s. Jag skulle vilja ha kitet med ovanstående i. Läppbalsam, fuktkräm, bodylotion och shampoo. Allt ligger i en neccesär!

Rosa rouge är ju härligt

image1678

Köpte ett rosa roge. Härligt rosa blir det. Inte så mörkt som bilden visar. Blush Subtil nr: 01 från Lancôme. Var lite trött på mina andra rouge som är åt det bruna hållet. En smart förpackning med spegel och borste.

vårkänslor

image1677

Vilka vårkänslor man får av dessa bilder. Men även jeansen lockar mig. De kommer ifrån Dittos. Det var på 70-talet som dessa jeans nådde kultstatus. Nu till våren kommer de att säljas på Harrods i London. Men finns att beställa hos Misskate!

Tycker du om jeans i färg?

home sweet home



Yes, då var man hemma igen. Landade igår kväll. Skorna ovan köptes på Topshop! Mycket fina till våren sen. Resan har förövrigt varit bra. Mycket dåligt väder, men vad gör det!? Var inne på Primark också, men fann inget denna gång tyvärr. Stoort, mycket folk och det fanns i princip allt. Ska man gå dit så ska man inte vara trött, då går man mest förbi allt. Finns fler gånger :)

Nya t-shirts

image1676

Nya T-shirts har jag köpt. Musse Piggen kommer ifrån Topshop, finns på Tall avdelningen. Ännu en frukost på Caffé Nero, de har goda panini! Idag skiner solen, skönt!

Vilken surprise!

image1672

Sitter och äter en frukost på Caffé Nero nu. Regnar lite och blåser. Igår fick jag en överraskning av min pojkvän som en försenad julklapp. En Speedy 30. Vart väldigt överraskad över det! Valde med det rutiga mönstret som är röd innuti. Idag ska jag till Primark och se vad utbudet bjuder på!

Ses!

Packning m.m

image1671

Håller på att packa, måla naglarna svarta och surfar runt. Var på NK tidigare idag, en minst sagt låång kö sträcktes utanför. Stod kanske i 20 min innan vi kom in. Köpte inget speciellt men kom hem med; mini flaskor av Bumble & Bumble schampo och balsam, Kenzo parfym 30ml för 160kr på rean.

Åker tidigt imorn bitti. Känns väldigt kul att åka iväg! Tar med datan också, hoppas på att få en uppkoppling så att jag kan skriva ett eller fler inlägg!

snygg kjol

image1670

Katie Holmes i Hollywood under en shopping runda. Oversize birkin och en snygg kjol. Vad skönt det vore om man kunde gå omkring så i London på måndag. Men varmare lär det vara än här iaf!

Smycken på posten



Fick hem CC-skye armbandet idag. Jag gillar det mycket! Sen kom ett halsband från Modette. En stor diamant i plast med kulkedja. Det var snällt av dom! Tack.




rosa skjortan

image1666

H&M har en fin skjorta till våren. Marc By Marc Jacobs har en likande som kanske är inspiration till den. H&M:s variant ser lite mer utsvängd ut, men det kanske den inte är!? Vill prova den iaf! Ser fin ut!

21 Juni 2008!

image1663

Då har Sex And The City filmen SVERIGE premiär! Längtar!!!

2 Januari 2008

image1662

Det var en mycket trevlig nyårsafton! Vi spela spel, åt middag och hade det bara trevligt. Dagen efter spenderades med sista säsongen av S.A.T.C och bagels och starbuckslatte! (Min vän har starbucks kaffebönor hemma).

Idag ska jag träffa en vän som är på besök från Göteborg! Mycket trevligt!

Ha en fin start på året.

Modeskytt -

Classy!

image1746

Snyggt Paris! Marc By Marc Jacobs klänning med markerad midja. En klänning jag skulle kunna tänka mig att bära. Det är markeringen i midjan och mönstret som gör den speciell. Riktigt classy!

Nu ska jag äta räkor och avokado!

Today

image1744 

- Klänning köpt på rea hos MQ. Små blommig!
- Falke gråa strumpbyxor
- Bruna stövlar, Nilson
- "Dataväska", H&M
- Armband, Cocoo.se

Köpte väskan igår på H&M. Var lite trött att gå omkring med datan i en tygpåse. Så då blev det denna!

Svarta väskan

image1743
Jag "behöver" en svart större väska. Miu Miu och Marc Jacobs har fina. Jag får börja spara.. 

royal rajah ruby

67191-1742

Mörkt mörkt vinrött lack har jag nu testat från OPI. Gillar färgen mycket!


Ponchon blev min

67191-174167191-174067191-1739

Den gråa gillade jag mest. Fanns svart också! One size. Ett skönt plagg!  Den ska användas så fort solen är framme lite mer..

absolute chloé

image1737

Idag vill jag vara klädd i Chloé hela vägen!

-
Stövlar
- Klänning
- Väska

Jobbsök för mig idag!

Snygga ponchon

emmaponchoponcho
Bild;
Lindex.se

Den här ponchon vill jag ha/prova! Ser hur skön ut som helst. Perfekt till vardags. Åh, vill prova den nu! Pris; 299kr

Kändisars telefonklotter

björnskifs
Björn Skifs



Christer Lindarw och Lill Lindfors telefonklotter


Snart drar Telia igång med en kampanj om hemtelefoni där de avslöjar kändisars privata telefonklotter. Björn Skifs, Lill Lindfors, Christer Lindarw, Kajsa Bergqvist och Camilla Läckberg är med. Myckt intressant med telefonklotter. Riktigt sådär konstnärlig är jag inte. Nu var det ett tag sen man "telefonklottrade"..
Kampanjen drar igång den 5:e februari och fortsätter under våren 2008.

Klottrar ni när ni pratar i telefon?

70 procent

image1728

70% är ju nästan gratis.
Shopbop kör sin slutrea nu också. Den första klänningen kommer ifrån Mara Hoffman som har ett snyggt mönster i 100% silk! Skorna är ett par Marc By Marc Jacobs. Fin fina är dom. Sista klänningen skulle jag kunna bära till vardag som fest. Kanske tillsammans med skorna?!

sofis mode

sofi
Bild; Aftonbladet.se

Idag kommer det första numret av
Sofis Mode tillsammans med Aftonbladet. Första numret är gratis när du köper Aftonbladet! Jag har tidningen framför mig och ska läsa den snart!

Bamboo

bamboo  bamboo2

Dessa fina bamboo örhängen beställde jag hos
Cocoo.se. Fick många komplimanger för dom i helgen. Jag funderar på att beställa ett till par. Finns i olika storlekar och även som hjärtformade som jag vill ha..

Goodies

image1723

Super snygg i rött. Goodies från Christian Louboutin i den röda påsen. Rachel Bilson är alltid lika vardagssnygg. Förövrigt är det riktigt kallt. Fryser nästan jämt. Måste man ta fram mössan igen!? Igår frös jag mest om fötterna, men då hade jag inga strumpor i
mina nya skor..

Kommer bli en kul lördag

party

Lovade
visa resultat men fick inte så bra bilder. Men snyggt blev det! Två på naglarna, en vid ögonvrån har jag :)

Snart ska jag bege mig till stan för tjejmiddagen, sen hamnar vi något ställe.

Ses!

Strazz

strazz
Köpte igår en burk med
swarovskij stenar på Make Up Store. Man kan ha dom på naglarna, vid ögonvrån. Lite där man vill! Man fäster stenarna med ögonfranslim och de kan återanvändas. Ska testa redan idag då jag ska på tjejmiddag. Visar sen!

Pris: 110kr (40 stycken stenar)

Partyparty

67191-1720
Ikväll ska jag vara hemma men imorn blir det tjejmiddag och utgång! Då skulle jag gärna ha ovanstående på mig. Lite tufft och coolt!

- Jeans,
Sass & Bide
- Coolt linne!
- Sjukt snygga skor!
- Väska från Chloé

Skorna är verkligen grymt snygga! Eller vad säger ni?

Trevlig kväll på er!

Clutchen dagtid

image1718
Visst kan man ha en kuvertväska under dagtid? Jag gillar det och tycker det är bekvämt ibland, då har man med sig det allra nödvändigaste. Nu finns varianter med handrem och avtagbara axelband i många olika modeller. Jag gillar små som stora väskor!

Termosmugg

starbucksmuggen

Jag drack latte ur min Starbucks termosmugg. Rosa och fin. Kollar på lite skräckfilmer nu. Kort paus men ska se den andra filmen nu, The Reaping. Jag bli alltid rädd men gillar att se dom iaf! Det var allt för denna gång.

Ses!

Dagens; i love london

ilovelondon

- I Love London t-shirt
- American Apparel kjol
- Falke svarta strumpbyxor
- Stövlar, Scorett
- Klocka, Guess

Idag ska jag träffa en vän! Ska bli kul! Vi börjar med en latte..

Vårjackan

image1714
Topshop

Snygg sak detta är! En vår jacka vill jag köpa snart. Kanske blir det sådan variant. Nu snart ska jag på middag hos en vän!


Rachel Leigh

rachelleigh2rachelleigh

Mitt halsband har varit på villovägar ett tag! Men
Misskate skickade ett nytt och igår fick jag det. Det är alltså Wishbone från Rachel Leigh. Mycket fint!

moon over mumbai

opi

Fick hem ett par OPI lack. Testat det ena lacket, En isgrå färg. OPI lacken är lätta att applicera så att det bli jämt. Färgen blir ljus och fräsch! Lacket kommer finnas i
India Collection.

Naked Juice bar

nakedjuicebar

Uppfriskande god färspressad juice drack jag idag från
naked juice bar i Sickla Galleria. Pineapple Paradise tror jag juicen jag drack hette. Mango, apelsin och ananas! Godis det!

Fashion against Aids

67191-1709

Den 31:a januari kl: 10.00 i H&M butikerna och på nätet säljs t-shirts, linnen som olika kändisar varit med och designat. 129kr/styck kommer de att kosta och 25% går till Aids forskningen. Mycket bra och jag ska köpa för den goda sakens skull.

Grått på fötterna

image1708
Att välja en
grå färg på sina stövlar kanske man inte gör i första hand. Men visst kan det vara snyggt. Hayden och Selma väljer grått på sina stövlar. Kan ni tänka er gråa stövlar/skor? Det saknar jag i min garderob..

Kyligt, eller hur!?

outfit2  outfit

Kyligt! Iväg på lite ärenden.
Långtröja, Rodebjer, strumpbyxor, Twilfit, Knästrumpor, H&M, Stövlar, Nilson skor, kappa, MQ och ankarhalsband, glitter.

 

Alba

image1705

Vilken trött dag. Kvällen igår var kul! Idag har man inte åstadkommit med så mycket alls. Gillar Albas outfit med neutrala färger. Vardags fin med scarfen och knästrumpor i stövlarna. Imorn ska jag försöka komma upp för en promenad innan frukost. Det vore en bra måndags start.

Ses!

svarta pumpsen

svartapumps
Donna Girl/Have2have, Pleaser/Have2Have, Topshop

Ikväll ska jag träffa en vän för lite drinkar på stan. Ska bli trevligt! Ofta har jag ett "sko problem", vilka skor ska jag ha på mig!? Ikväll skulle jag gärna ha ett par svarta pumps. Som funkar alltid! Gärna de från Topshop skulle jag ha på mig! Blir iaf svarta skor ikväll, stövlar kanske.. Och Indiska väskan följer med!

Trevlig kväll!

Dagens köp!

plånbokindiska plånbokindiska2

Billig plånbok/liten väska från Indiska. För en femtiolapp får du den! Lite Marc Jacobs inspirerad med mönstrat foder och kortfacken. Handremmen kan man ta bort. Finns i svart också!

Jag är en...

image1701

Svart Chanel 2.55


Classy as hell, quiltad, cool och skarp. Du kan lätt ge lite fel intryck med dina guldkedjor. Du kan ibland uppfattas som kall, men framför allt är du ju SVINDYR ? vilket innebär att folk antingen älskar eller hatar dig. Gemensamt för alla är dock att de avundas din svala, snygga, sofistikerade stil. Tänk på det när de ger dig onda blickar i ryggen...

Resultat från Veckorevyn.com
Vilken handväska är du?

Visst vill jag ha en chanel 2.55, men allra helst en röd.

Blommiga inköp

NyscarfBlommigtivår

Mina ikoner har inte synts till sen igår kväll när jag tänkt skriva ett inlägg, dvs när jag ska ladda upp en bild eller länka. Mailade hjälpen nyss och fick svar direkt! Klicka på "Ändra textredigerare". Jaha, var det bara det!? Hade man nästan kunna lista ut. Men då vet man om det händer igen :)

Köpte en blommig blus igår och en blommig scarf från Vero Moda. Fina saker kan man hitta där. Materialet är tunt och lätt på blusen. Scarf; 100kr och blus; 300kr.

Vårkänslor

image1696
Bild;
www.noiretblanc.se

Lite vårkänslor får man idag! Solen skiner och det är inte lika kallt. Cool byxdress från Noir et Blanc. Äger ingen byxdress själv, känns svårburet på mig. Men snyggt på rätt person!


Dior flower blossom



Diors vårkollektion Flower Blossom Collection har kommit med fina färger. Jag fick ett läppglans i present idag av mamma. Mörk rosa är det! Även om bilden inte visar det så tydligt. Nr: 577 Fuchsia Poplin.

I kollektionen finns även en puderpalett. Så fin! Så fin att man kanske inte vill använda den..;) Snyggt skimmer får man!

image1695

Fin va!?

Rain

image1689 image1690

En
snygg regnkappa skulle vara ett perfekt alternativ då det regnar idag! Och ett par gummistövlar. Jag vart sugen på ett par till. Har ett par med snörning, men skulle gärna vilja ha ett par utan.. Blir nog gummistövlar idag iaf. Någon regnkappa har jag inte.

Vad gör ni denna regniga onsdag?

Regnbågens färger

image1688
Godingar i regnbågens färger ungefär. I
flerfärgade skor skulle jag inviga våren med! Väskan kommer i från Marni. Färglad och fin den med. Hoppas finna budgetalternativ.

I Love shoes

image1685

Fick igår i brevlådan t-shirten designad av Anna Larsson från
Modemecka. Like it! Stl: L som sitter lagom.
Även denna är fin från Anna!
Min första beställning från Modemecka, snabb levernas och trevligt bemöttande!

Opi India collection

image1684
OPI:s vår/sommar kollektion verkar ha riktigt fina färger! Inspirationen är hämtad från färgsprakande Indien. Lysande orange, rosigt rosa och guldgula, totalt 12 nyanser kommer att fnnas. OPI lack finns i över 70 länder och årligen säljs 35 miljoner flaskor!
130kr kostar en flaska och finns att köpa på NK, Kicks och Åhléns.

Jag vill ha ett rosa! Och kanske nån till :)

Baslinnen

image1683
Jag gillar
Cherry Tees baslinnen. Skulle kunna fylla min garderob med många färger! 

Pop lampa

image1682
Lampa,
Pop från MIO.

Bl.a denna snygga lampa köpte min vän och hennes sambo idag, som de ska ha i vardagsrummet. Vi var både på Ikea och Mio. Med en fika emellan så orkade man gå runt. Finns så mycket fint att köpa till hemmet hos Mio! Man blir sugen själv.

Kom hem rätt precis och snart ska jag se Singing Bee på Tv3 kl: 20. Ska du?

outfit; musse pigg

image1681

- Musse Pigg T-shirt, Topshop
- Kjol, Divided/H&M
- Strumpbyxor, Twilfit
- Ugg
- LV, Speedy 30

Ska en sväng till Ikea snart, en vän ska köpa lite grejer till nya lägenheten!

Ha en fin söndag, här har vi sol just nu!

Favorites

image1679
Jag gillar mitt läppbalsam och handkräm från Kiehl´s. Jag skulle vilja ha
kitet med ovanstående i. Läppbalsam, fuktkräm, bodylotion och shampoo. Allt ligger i en neccesär!

Rosa rouge är ju härligt

image1678

Köpte ett rosa roge. Härligt rosa blir det. Inte så mörkt som bilden visar. Blush Subtil nr: 01 från Lancôme. Var lite trött på mina andra rouge som är åt det bruna hållet. En smart förpackning med spegel och borste.

vårkänslor

image1677

Vilka vårkänslor man får av dessa bilder. Men även jeansen lockar mig. De kommer ifrån Dittos. Det var på 70-talet som dessa jeans nådde kultstatus. Nu till våren kommer de att säljas på Harrods i London. Men finns att beställa hos
Misskate!

Tycker du om jeans i färg?

home sweet home



Yes, då var man hemma igen. Landade igår kväll. Skorna ovan köptes på Topshop! Mycket fina till våren sen. Resan har förövrigt varit bra. Mycket dåligt väder, men vad gör det!? Var inne på Primark också, men fann inget denna gång tyvärr. Stoort, mycket folk och det fanns i princip allt. Ska man gå dit så ska man inte vara trött, då går man mest förbi allt. Finns fler gånger :)

Nya t-shirts

image1676

Nya T-shirts har jag köpt. Musse Piggen kommer ifrån Topshop, finns på Tall avdelningen. Ännu en frukost på Caffé Nero, de har goda panini! Idag skiner solen, skönt!

Vilken surprise!

image1672

Sitter och äter en frukost på Caffé Nero nu. Regnar lite och blåser. Igår fick jag en överraskning av min pojkvän som en försenad julklapp. En Speedy 30. Vart väldigt överraskad över det! Valde med det rutiga mönstret som är röd innuti. Idag ska jag till Primark och se vad utbudet bjuder på!

Ses!

Packning m.m

image1671

Håller på att packa, måla naglarna svarta och surfar runt. Var på NK tidigare idag, en minst sagt låång kö sträcktes utanför. Stod kanske i 20 min innan vi kom in. Köpte inget speciellt men kom hem med; mini flaskor av Bumble & Bumble schampo och balsam, Kenzo parfym 30ml för 160kr på rean.

Åker tidigt imorn bitti. Känns väldigt kul att åka iväg! Tar med datan också, hoppas på att få en uppkoppling så att jag kan skriva ett eller fler inlägg!

snygg kjol

image1670

Katie Holmes i Hollywood under en shopping runda. Oversize birkin och en
snygg kjol. Vad skönt det vore om man kunde gå omkring så i London på måndag. Men varmare lär det vara än här iaf!

Smycken på posten



Fick hem CC-skye armbandet idag. Jag gillar det mycket! Sen kom ett halsband från Modette. En stor diamant i plast med kulkedja. Det var snällt av dom! Tack.




rosa skjortan

image1666

H&M har en fin skjorta till våren. Marc By Marc Jacobs har en likande som kanske är inspiration till den. H&M:s variant ser lite mer utsvängd ut, men det kanske den inte är!? Vill prova den iaf! Ser fin ut!

21 Juni 2008!

image1663

Då har Sex And The City filmen SVERIGE premiär! Längtar!!!

2 Januari 2008

image1662

Det var en mycket trevlig nyårsafton! Vi spela spel, åt middag och hade det bara trevligt. Dagen efter spenderades med sista säsongen av S.A.T.C och bagels och starbuckslatte! (Min vän har starbucks kaffebönor hemma).

Idag ska jag träffa en vän som är på besök från Göteborg! Mycket trevligt!

Ha en fin start på året.


Bloggtoppen.se
Top Mode & design bloggar

RSS 0.91