Nyårsafton!

67191-703

* Klänning, FCUK
* Glitter smalt skärp, H&M
* Strumpbyxor, Viktor&Rolf for H&M
* Skor, Tamaris, Nilsonsko.
* Halsband ballerina, Steven Shein
*Champagne, rosa. Lanson.

Gott Nytt År! Ha en riktigt trevlig kväll! Ses till det nya året!

Uppdate; 1/1-07

67191-704

Gårdagen var mycket trevlig! Fyrverkerier såg vi på stan, på ett berg vid Zinkensdamm där många ville se hela Stockholm lysa upp! Första dan på året.. vad ska man göra då?

Trender 2006 jag gillade-

67191-702

Det som föll i smaken hos mig 2006..


Tightsen- En utmärkt basplagg. Att ha under klänningar, tröjklänningar. Används flitigt hos mig.

Tröjklänningen- Oversize, klänningen som såg ut som en tröja. Har en garderob med en antal sådana. Love them.

Klänningar- Kommit en massa under 2006, och fler lär det bli 2007..

Ankelbootsen- Föll i min smak direkt. De med rosett gillar jag mycket som jag har.

Långa halsband- Också något som jag har hemma. Kenneth J Lane, Madebyme har snygga långa halsband. Även om jag gärna varierar med korta.

Shortsen- Under sommaren var detta ett hett plagg som jag gillar. Nåt jag kommer använda i vår också..

Vad använde du flitigt 2006?

Mini shopping.


67191-699  Klicka för större bild
Tre par strumpor från MQ, tre för en hundring. Lösögonskugga, Cool. M.U.S

Snygga knästrumpor hittade jag idag och ett par vanliga. Bra pris på dom. Och en blå ögonskugga som ska användas imorn, sotade ögon i blått blir det.

Nya VR köptes också och juleskumm som ska ätas. Yammie!

Boken Älskade skor kommer ut i januari och den kommer jag att köpa då. Skriven av Paola Jacobbi. Man får lära sig allt om hur man tar hand om sina skor och varför röda skor har en signal du inte ska underskatta. (Läst från VR). Håll utkik efter boken! Pris ca: 140kr, beroende på var man beställer/köper den.

67191-701
Snyggt omslag som är rosa dessutom!

Nyår!


67191-697
Imorn är det redan nyårsafton, ja hela detta år har gått. Jag tycker det känns bra, nytt år med nya möjligheter och förhoppningar. Själv kommer jag att ha en svart klänning på mig. Och piffa till den med lite accessoarer. En dröm vore att ha en klänning från Diane Von Furstenberg..Så snygga klänningar!

 Klicka för större.
Denna ovan t.ex. Med ett axelband och ett band som hänger ner.

Det var länge sen jag hade nyårslöften och kommer strunta i det iår också. Varför ha jobbiga löften man ändå inte kan hålla!? Jag ska ha drömmar och mål istället, som man kan sikta på. Ett bättre år hoppas jag på =)

Så jag ser framemot 2007 som snart kommer!


Nya boots till mig snart

67191-694

Mitt internet funkade inte igår kväll..nåt allmänt fel. Men nu funkar det! Skulle ha beställt bootsen ovan från Kors By Michael Kors igår, men det gick ju inte. Så jag gjorde det idag! Rea var det på dom och rågummisula har jag velat ha ett tag. Min storlek var tyvärr slut (37). Men jag tog 37,5. Det måste väl funka!? Hoppas.. Kommer väl nästa vecka!! Min första beställning för övrigt på Net-a-porter.

Mer rea!

67191-693
Shopaholic har också börjat sin rea. 40% på allt! (gäller ej Cherry-Tee och Petit Bateau sortimentet). Det är priserna på produkterna som gäller. Dessa tre ovan skulle jag gärna velat klicka hem därifrån!

En skön jacka från Lauren Moffatt. En jacka med volym, ballongärmar, och knapparna gav det lilla extra på den.

En par röda skor från Seychelles. Har inga röda skor. Och dessa skulle gärna få pryda min skohylla.

En underbar kofta från Lily mcNeal. En lång kofta i 100% merionoull. Snyggt att ha den som tröjklänning då den är lång.

Nelly rea!

67191-692

Denna kjol klickade jag hem nyss från Nelly. 149kr fick jag för den =)

Ska du klicka hem nåt från Nelly rean?

Blev ett mascara köp idag, Amplicils från Lancôme.




Ha en trevlig kväll ♥

Vår nytt

67191-687 67191-685

H&M börjar få in mycket vårnytt som man kan beställa. Jag föll för denna A-Linje formade jacka. Klickade hem den! I den beige färgen. Kommer i mitten av Januari. Inte läge för att använda den då, men jag får vänta :) 

Elle Lyx

Har gått och blivit förkyld..som de flesta antar jag. En tidig promenad idag till sjukhuset för att ta ett blodprov. På vägen hem köpte jag ELLE LYX. Såg så lockande ut på tidningshyllan.. Får se om innehållet är detsamma.. Måste ha min mascara, ska åka sen och köpa den. 


Liten väska på stan.

67191-684

Var en sväng på Åhléns idag, mycket folk som man nästan förväntade sig. Skulle köpa en mascara, men den var slut som jag ville ha.. Köpte däremot två dvd- wedding crashers och Välkommen till familjen. Ska se dom idag =). Väskan ovan hade jag idag, som jag fick i julklapp. Färgen är mörkblå om det inte syns. 
 

En Little miss christmas bl.a

67191-683

Denna t-tröjan fick jag bl.a i julklapp. Riktigt söt den också, kanske att använda varje jul!? Gårdagen vart mysig med mat, godis och lite film. Något trött idag men en bio kanske ska man gå på idag (har blivit så på juldagen). Pojkvännen kommer hit iaf.

Vad hittar Ni själv på idag?

 Ses

Julafton

67191-679

Avkoppling

Har badat bastu och haft min nya inpackning i håret som känns så mjukt nu!
Lackat naglarna i Bordeaux, bakat lussebullar och klätt granen.
Nu blir det Vanity Fair som man fick med i Glamour tidningen!

Trevlig kväll, ♥

Dan före dan

67191-68067191-682

Idag
blir det julbak, lussebullar och pepparkakor. Fixa det sista inför imorn. Skulle gärna vilja ha på mig idag klänningen ovan i puderrosa, som också har ett lite lägre pris. Har en i svart, men skulle gärna ha denna i min garderob också. Och sen tillsammans med klänningen, Marc Jacobs stövlar med rågummisula (vill fortfarande ha dom så mycket)

Ses

Little Pink Book

67191-676
Jag har rätt mycket smink hemma, men kan ändå inte få nog av alla ögonskuggor och annat smink. Denna söta bok från Too Faced skulle jag vilja ha. Perfekt att ha med i väskan..

Printed Tees

67191-674

Blev en T-shirt från Urban Outfitters igår. En grå Little Miss Fun =). Den ska jag ha på mig idag. Idag blir det att lämna in två par skor, för att klacka om. Gäller att ta hand om sina skor..

Vad gör Ni själva idag?

Ha en fin dag iaf!

Varm jacka!

67191-673

Jag skulle vilja ha en varm, riktigt varm jacka. En fjällräven skulle jag kunna tänka mig i svart, även om den anses uttjatad. Men den skulle hålla många år. Och det är det jag vill.

Vad har ni själva för varma jackor nu i vinter?

The Holiday!

67191-671
The Holiday
var verkligen en bra film. Semestern som blev annorlunda. Vill se den igen. Snart. Så bra var den. I filmen byter två kvinnor hus med varann, de träffar personer de inte annars skulle ha träffat. De firar jul med personer de lärt känna. En annorlunda semester blev det tillslut. Julkänslan fick man lite av att de fira jul med dom man tycker om, som får en att må bra. Att vara tillsammans. En toppen film. Ja, det sa jag visst.. Ett bra filmtips nu i jul!


Julkänsla av The Holiday?

67191-668

Idag blir det min Rodebjer klänning tillsammans med tights och benvärmare från Marc Jacobs. Och mina ankelboots. Väskan blir den nya. Ser ruggigt kallt ute nu, ska träffa en vän på stan för en fika. Och Sen ikväll ska jag se The Holiday! Det ser jag framemot. Kanske får man lite julkänsla av filmen.. Känner inte riktigt av det än..Det får bli att klä granen snart iaf.

Dagens köp!

67191-666

Det vart benvärmare från Marc Jacobs. Tog dom svarta.. De har gått åt, för det fanns ett par gråa kvar efter jag köpt mina.

67191-663
En väska från Bazaar köptes också, halva priset var det på den och den sista. Liknar ju botkier väskan..

67191-661
Bumble & Bumble Thickening shampoo, balsam och Deeep inpackning.

67191-667

Party skor i silver. Nyinkommet i Nilson skobutik. 399.- var inte ett dåligt pris för dom.

Köpte den sista julklappen också, skönt då behöver jag inte jaga nåt mer..

Shopping på stan!

67191-658
In till stan blir det idag. Ska köpa den sista julklappen (Jaa..den sista), shampoo, balsam från Bumble & Bumble och en julklapp till mig.. Kanske blir det benvärmarna, eller en väska, kanske skor..Det får vi se!

Outfit på stadsrundan blir;

67191-659

* Klänning, A.A (Nelly.se)
* Tights, H&M
* Benvärmare, Nelly.se (Nya)
* Stövlar, Scorett

Nu ska jag snart åka! Ses ♥

Vår sjalen

67191-655  67191-657
Vårsjal H&M & Benvärmare Marc Jacobs..


Ett rätt så stort H&M paket hämtade jag idag.. Innehöll lite julklappar som en morgonrock till pappa.. Men denna rosa sjal som är vårens nyheter beställde jag! Mycket fin och påminner om min från Gina Tricot.

Har även varit på jakt på stan tillsammans med min pojkvän som är inte så sugen på att gå runt i affärer.. efter Marc by Marc Jacobs plånboken(som skulle vara ifrån honom).. var inne på Nathalie Shuterman, NK..men inget resultat. NK hade däremot fått in Marc Jacobs väskor och de snygga benvärmarna med knappar på sidan. Som jag var lite sugen på.. Får köpa nåt annat som julklapp istället , ska åka in till stan imorn utan honom ;)
 

Trist...


Jag skulle precis klicka hem denna blåa plånbok idag, som jag ska få i julklapp! Men så är den slut! Finns bara kvar i en creme färgad färg. Typiskt! Jag som ville ha den.. E-LUXURY shippar ju inte hit. C/O Stockholm har inte den kvar heller.. Så trist tycker jag.

Får väl kolla på nåt annat jag vill ha.. Kanske en Guess väska!?

ms bijoux

67191-654
Ms Bijoux har fina smycken och prisvärda! Dessa örhängen, vingar i guld har jag klickat hem för endast 69kr. Sen beställde jag halsbandet också, som julklapp.
Finns hos accessora.se

Nya skor, dinsko.

 67191-650 

Det blev Dinsko skorna. Mycket fina! Passar till mina kostym byxor som till klänning. Tycker om blandningen med mocka och skinn.

Även ett nytt nagellack köptes, M.U.S har fått ny kostym på deras lack och ska vara bättre. Slog till på Celebration som är en metallic grön färg, rätt mörk. Kul att varva med det svarta och mörk lila som man oftast bär. .


Godingar!

67191-647

Dessa skor från DinSko ska jag kolla på idag! En "herrsko" med klack och snörning.
Hoppas dom finns i min storlek!

svart ett säkert kort..

Köpte pyjamasen idag på H&M, den beige. För en femtiolapp. =)


Ikväll ska jag ut med ett gäng, fira min syster som fyllt år. Länge sen man var ute och dansa framför allt. Ska ha på mig en svart klänning FCUK, svarta pumps, svart skinnjacka och svarta strumpbyxor... Ska försöka med att locka håret också. Och lösögonfransar har jag också! Köpte dom på H&M för 30kr, likadana som användes vid stylingen på aftonbladet. Hoppas jag lyckas få dit dom.. 

Nu är jag hemma, klockan är runt halv tre. Såå ont i fötterna nu. Lösögonfransarna satt på plats, trevligt sällskap, Laroy hamna vi på till slut, fötterna sa ifrån och jag tog en taxi hem. Men en lyckat kväll, Nu sova.. /Johanna


Lördag

Det blir cashmere tröjan idag med, men till en kjol..

67191-645


Cashmere tröjan, LOGG H&M
Linne, A.A
Kjol, Miss Selfridge London
Tights blanka, Gina Tricot
Knästrumpor, H&M
Stövlar, Vagabond

Inget H&M paket har kommit, men såg på Mina sidor att det finns att hämta på videostället jag hämtar paket. Men det har skickats en avi, fast jag ber om att få ett sms..

Vi ses!

cashmere outfit

Dagens outfit blir med cashmere tröjan.

67191-642

Cashmere tröja, Logg H&M
Jeans, Acne
Stövlar, Scorett

Nu ska jag in till stan! Det blir bl.a. Urban Outfitters...

Ses!


Little miss..

Äntligen funkar bloggen som den ska!

Köpte cashmere tröjan idag på H&M, den gråa. Riktigt skön att ha på sig. Så jag är nöjd. Blir en outfit bild på den nån dag.. 
 
Annars så har jag hittat söta tees på U.O.

67191-63967191-638

Jag är inte så mycket för tryck på t-shirt, men dessa är ritkigt söta. Finns på Urban Outfitters och kostar runt 400kr. Ännu en sak jag vill ha denna månad..

Lucia! OCh mer Marc Jacobs önskningar..

Irriterande när man inte kan publicera nåt på bloggen...Men nu verkar det funka..

Idag är det Lucia! Min syster fyller år idag, så lite firande idag. Själv ska jag tillbringa ungefär halva dagen på sjukhuset. Ska få en behandling för min mage. Hoppas det går bra, sist kunde vi inte göra det för att jag var sjuk.. Ingen förkylning får man ha nämligen..

Mer Marc Jacobs jag vill ha, väskor;

67191-63667191-635 
Marc Jacobs Bal Harbour Satchel och Marc Jacobs Trish Leather Bag.

Nån av dessa skulle gärna få tillhöra mig..

Dags att gå, Ha en trevlig Lucia!


Marc by Marc Jacobs önskningar..

67191-634
Stövlar med rågummiklack från Marc by Marc Jacobs. Vill så gärna ha dom! I svart färg, som fungerar till det mesta.. En plånbok, gärna i blått. Som rymmer rätt mycket, kan användas som en liten kuvertväska. Sett den på C/O Stockholm.

Önskelistan fortsätter bara.. Och julafton är det redan nästa helg.

Tips!

67191-631Bild: Aftonbladet.se/mode

Det här kitet kan du köpa på FACE Stockholm i begränsad upplaga. Innehåller ögonskugga, läppglans, highlighter, créme rouge och en kajalpenna.
Jag skulle gärna vilja ha detta smink kit. Priset är 395kr och 100 kr går till Rädda Barnen. Vilket är ju jätte bra! Att köpa smink och att stödja samtidigt är en mycket bra idé.

Kanske en bra julklapp till den som älskar smink!?

Beauty flash balm

67191-630
Den här produkten vill jag prova!
 
Bra grund innan make-up.
Stramar upp hyn när den känns trött och hängig.
Gör ansiktet mjukt och skönt
Reducerar linjer och rynkor i ansiktet.

Verkar ju bra, så den vill jag ha på min hylla i badrummet!

Helgen..

..har varit trevlig! Teater på lördagen, deras första genrep inför publik. När Harry mötte Sally, en väldigt rolig teater där Harry spelades av Jakob Eklund och Sally Eva Röse.

Sen åkte jag till min vän för en glögg kväll med lussebullar, pepparkakor och gorgonzola.. Mycket gott och vi såg två bra filmer till natten.. Sen idag skulle jag köpa shampoo, inpackning på NK, men de var slut.. Ville inte köpa nån annan, så jag får väl besöka C/O Stockholm sen.

Bakgrunden på tv:n går nobelprisutdelning. Karolina Lassbo ska ju vara med på nobelfesten sen, måste vara kul! Och spännande kan jag tänka mig... Vilken klädångest jag skulle ha om jag var bjuden.. (vilket inte kommer hända ;), men om det var fallet.. =)Karolina däremot designade sin egen klänning för ikväll.

Snart blir det lite film och godis.. mums!

Guldjackan och teater.

Min guldjacka från H&M kom igår! Lite glansig guld jacka, men inte föör mycket. Så jag behåller den.. Idag på dagen ska jag på teater på stadsteatern och se När Harry mötte Sally. Blev medbjuden på en förvisning. Den har annars premiär den 14 december. Efter det ska jag på glöggkväll hos en vän.

67191-629

Ha en trevlig lördag,

I min neccessär..

67191-627

Jag gillar verkligen min sammets blåa neccessär. Rymmer bra mycket med tanke på att den är som en "påse". Den följer med min väska och i den har jag...

♣ Nagelolja från Essie. Doftar underbart gott och är mjukgörande för dina nagelband.
♣ Hårsnoddar och spännen från H&M. Alltid bra att ha med sig..
♣ Essie glas fil.
♣ Badger Cinnamon bay. Bra läppbalsm mot dina läppar
Vanilla ögonpenna från M.U.S, ger en piggare blick.
♣ Läppenna, Wood. Också från M.U.S. En neutral färg. 
♣ Model Co tops, med remover. Smarta tops som tar bort mascara som hamnat under ögonen, eller annat smink som hamnat fel under dagen... Säljs nu lite billigare på Blush.

Handkrämen Eight Hour är också med, men direkt i väskan!

 

Nytt på H&M

67191-622

Den 14:onde december kommer den gråa cashmere tröjan till H&M.

Annars har jag kikat lite på vår nytt på H&M, bl.a

67191-626
En scarf i rosa med klassiskt tryck. 59,90.- En stor väska! 179.- 2007 ska väskan vara stor inte bara rymma det nödvändigaste, utan, allt. En trench coat med snygga detaljer, pris för den 398kr.

Skulle tänka mig den rosa scarfen, och kanske trenchen..jag har ju en beige..men..

så här blev..

..det med Wild Things från Essie på naglarna;

67191-621

En metallic röd färg som Blush beskriver den. Men jag tycker det är mer pärlemoskimmer i lacket. Satin som jag visat ger mer metallic och en riktigt snygg röd färg!  Snyggt lack detta, det som gjorde det var skimmret i lacket. Som man redan ser i flaskan..   

Nu: Cosmo läsning!

Nya byxor.

67191-620

H&M såg jag dessa ljus gråa kostym byxorna med smala ränder. Sköna att ha på sig och snygga till högklackat som jag har nu på bilden. Något för långa, se de ska läggas upp en bit. Nu har man mera variation i byxgarderoben och variation tycker jag om.

Annars kom det på posten idag ett mini lack från Essie, i färgen: Wild Thing. Jag vann den i Hotspots adventskalender! Håller på att lacka med det nu :). Nya cosmo ska också läsas idag..

Trevlig kväll!

Dagens svart & vitt.

67191-619

♦ Klänning, svart. A.A (Nelly.se)
♦ Tights, vita. H&M
♦ Knästrumpor, svarta. H&M
♦ Stövlar, Scorett
♦ Kofta, Stockhlm, MQ.

Har även provat Luminizer som jag blandat med min foundation för lite lyster i ansiktet. Pudrar lite på näsan för att den inte ska bli så blank av luminizern. Jag köpte min på M.U.S och i nyans: Beam. För lite mera lyster tar jag en skugga, Sunbreeze och duttar lite i ögonvrån med en puderborste. Blir inte för mycket utan ett lagom lyster i ansiktet. Prova!

Vill ha!

67191-616

Stockholmstreetstyle har fått prova denna tröja från H&M som kommer vara Gift of the day. 100% cashmere i grått. För 298kr! Den vill jag bara ha!! Ska sikta på den, och hoppas man får tag på den sen.. När den kommer..

Festlig tisdag

Kvällen igår var jätte kul! Mycket folk, vin, drinkar och live band. En liten goodiebag med produkter skulle man få, men den innehöll M.U.S magasinet i en kasse + en singel med ena bandet CJ Palmer som spelade där. 

Idag är man något trött, min vän som var med skulle till skolan på morgonen. Jag själv tog ett varmt bad, drack en massa vatten för att bota en del av baksmällan. Sen ringde en vän jag inte sett på ett tag och ville luncha, det gjorde vi trots att min kropp var trött. Men lite piggare blev man ;)

Ikväll ska jag se Mamma MiaCirkus. Ska bli kul och avkopplande! Det ser jag framemot =)

Paket från Shopaholic kom, inte det som försvann men den nya sändningen! Så det blir en fin julklapp :). Även en julklapp från Blush kom, ett nagellack som ska ges bort och en Essie nagelolja (Man fick oljan på köpet när man köpte ett Essie lack, om man skrev Hotspot som rabattkod) till mig som jag inte hunnit testa. Men den ska ner i min blåa neccessär.

Nu ska jag lägga mig ner i soffan ett tag, så trött som jag är..

Café Opera!

67191-615

Nu ska vi åka! Här är min outfit för ikväll.

Ses imorn! ♥

Paket borta..

Beställde en grej från Shopaholic som julklapp den 21 november. Men har inte kommit än! Så jag mailade Taru om det. Hon sade att de har skickat det redan dagen efter min beställning. Så det betyder att mitt paket är på vilovägar och tappats bort.. Men fick ett mail nu av henne, att hon skickar en ny! Snällt. Hoppas det kommer fram.
Bra service det!

Ikväll däremot ska jag på Café Opera tillsammans med en vän. Fick inbjudan till det. Ska bli kul!

Tights tycks gå sönder ibland, har två svarta. Men ett par har ett ganska stort hål..Så ett par nya, gärna blanka ska jag kika på, och kanske en Tigi produkt. (VR gav ut 50.- rabatt på en)

Ses sen, med en kvälls outfit!

Dagens kläder.

67191-613

Ösregnar ute nu. Jag har inga par skor som passar det vädret. Jag tänker på rågummistövlar. Men det blir detta inför Bortspolad på bio!

◊ Klänning, MQ
◊ Skärp, MQ
◊ Tights, H&M
◊ Knästrumpor, Åhléns
◊ Stövlar med spänne upp till, Scorett




Uppdatering av skönhet.

Behöver uppdatera i min skönhets hörna lite. Det mesta börjar eller har tagit slut.

Detta skulle jag vilja prova! 

67191-611

•Fuktkräm från Dior. Ger ordentligt med fukt, vilket jag behöver nu till vintern! Och kallare lär det bli..

•Jag har rakt och rätt tunt hår, så ett shampoo som ger volym vore nåt. 

•Inpackning kör jag med ca: 2 ggr i veckan. Man kan aldrig ha inpackning för ofta enligt min frisör. Vill gärna prova Deeep från Bumble & Bumble.

Ska kolla in i veckan!
 


Gåshud..

67191-610

Kom precis hem efter ha sett den sista Wallander filmen; Hemligheten. Den var verkligen jätte bra! Fick gåshud att jag frös och lindade in mig i min halsduk. Väldigt spännande! Ett måste att se om Ni gillar dessa filmer..



Nagellack

Satin från Mavala köpte jag igår! Underbart röd färg som ger lite mer metalic på det röda. Ingen matt färg. Jätte snygg var den iaf. Jag lackade med ett lager. Under använder jag ett baslack och toppar med Essies Good to go. Som gör att lacket torkar lite fortare och lacket håller länge..


67191-609



Carmen vs Christina

67191-608

Även kändisar använder Viktor & Rolf kläder från H&M. Carmen vs Christina ovan bär samma hjärtprydda blus. Vem bar den bäst? Är det snyggast att ha den instoppd med en längre kjol eller utanför en kortare kjol?
Jag tycker båda var snygga på sitt sätt. Instoppad blus tillsammans med en längre kjol ger en mer sofistikerad look tillsammans med ett par pumps. Medans Carmens är mer "vågad", att ha blusen utanför och bära den med en kort kjol. Även de hjärt prydda strumpbyxorna kombinerar hon denna look.

Lite av smaksak tror jag.

Nyårs drömmar..

67191-607

Jag börjar redan tänka lite på nyår, när det gäller kläder. Gillar att vara ett steg före när det gäller att hitta outfits. Detta är som sagt Nyårs drömmar...

Klänning från Tomas Maier, underbart lila! Dröm skor från Christian Louboutin i satin. Ett mörkt lila lack från Essie, Hot Commodity. Örhängen, stjärnfall, Asos. Benefit The Gloss skulle jag gärna vilja prova.

Skulle inte vara helt fel att ha detta på sig. Glammig var ordet.

lite av impuls

67191-606
Dagens Gift of the dayH&M var denna guldiga korta jacka med päls krage. Jag klickade hem den! Vet inte om jag vill ha den eller om jag passar i den.. Men det får vi se. 149.- är ju inte mycket för jackan. Så kanske tycker jag om den! ♥

Modeskytt -

Nyårsafton!

67191-703

* Klänning, FCUK
* Glitter smalt skärp, H&M
* Strumpbyxor, Viktor&Rolf for H&M
* Skor, Tamaris, Nilsonsko.
* Halsband ballerina, Steven Shein
*Champagne, rosa.
Lanson.

Gott Nytt År! Ha en riktigt trevlig kväll! Ses till det nya året!

Uppdate; 1/1-07

67191-704

Gårdagen var mycket trevlig! Fyrverkerier såg vi på stan, på ett berg vid Zinkensdamm där många ville se hela Stockholm lysa upp! Första dan på året.. vad ska man göra då?

Trender 2006 jag gillade-

67191-702

Det som föll i smaken hos mig 2006..


Tightsen- En utmärkt basplagg. Att ha under klänningar, tröjklänningar. Används flitigt hos mig.

Tröjklänningen- Oversize, klänningen som såg ut som en tröja. Har en garderob med en antal sådana. Love them.

Klänningar- Kommit en massa under 2006, och fler lär det bli 2007..

Ankelbootsen- Föll i min smak direkt. De med rosett gillar jag mycket som jag har.

Långa halsband- Också något som jag har hemma. Kenneth J Lane,
Madebyme har snygga långa halsband. Även om jag gärna varierar med korta.

Shortsen- Under sommaren var detta ett hett plagg som jag gillar. Nåt jag kommer använda i vår också..

Vad använde du flitigt 2006?

Mini shopping.


67191-699 
 Klicka för större bild
Tre par strumpor från MQ, tre för en hundring. Lösögonskugga, Cool. M.U.S

Snygga knästrumpor hittade jag idag och ett par vanliga. Bra pris på dom. Och en blå ögonskugga som ska användas imorn, sotade ögon i blått blir det.

Nya VR köptes också och juleskumm som ska ätas. Yammie!

Boken Älskade skor kommer ut i januari och den kommer jag att köpa då. Skriven av Paola Jacobbi. Man får lära sig allt om hur man tar hand om sina skor och varför röda skor har en signal du inte ska underskatta. (Läst från VR). Håll utkik efter boken! Pris ca: 140kr, beroende på var man beställer/köper den.

67191-701
Snyggt omslag som är rosa dessutom!

Nyår!


67191-697
Imorn är det redan
nyårsafton, ja hela detta år har gått. Jag tycker det känns bra, nytt år med nya möjligheter och förhoppningar. Själv kommer jag att ha en svart klänning på mig. Och piffa till den med lite accessoarer. En dröm vore att ha en klänning från Diane Von Furstenberg..Så snygga klänningar!

 Klicka för större.
Denna ovan t.ex. Med ett axelband och ett band som hänger ner.

Det var länge sen jag hade nyårslöften och kommer strunta i det iår också. Varför ha jobbiga löften man ändå inte kan hålla!? Jag ska ha drömmar och mål istället, som man kan sikta på. Ett bättre år hoppas jag på =)

Så jag ser framemot 2007 som snart kommer!


Nya boots till mig snart

67191-694

Mitt internet funkade inte igår kväll..nåt allmänt fel. Men nu funkar det! Skulle ha beställt bootsen ovan från Kors By Michael Kors igår, men det gick ju inte. Så jag gjorde det idag! Rea var det på dom och rågummisula har jag velat ha ett tag. Min storlek var tyvärr slut (37). Men jag tog 37,5. Det måste väl funka!? Hoppas.. Kommer väl nästa vecka!! Min första beställning för övrigt på
Net-a-porter.

Mer rea!

67191-693
Shopaholic har också börjat sin rea. 40% på allt! (gäller ej Cherry-Tee och Petit Bateau sortimentet). Det är priserna på produkterna som gäller. Dessa tre ovan skulle jag gärna velat klicka hem därifrån!

En skön jacka från Lauren Moffatt. En jacka med volym, ballongärmar, och knapparna gav det lilla extra på den.

En par röda skor från Seychelles. Har inga röda skor. Och dessa skulle gärna få pryda min skohylla.

En underbar kofta från Lily mcNeal. En lång kofta i 100% merionoull. Snyggt att ha den som tröjklänning då den är lång.

Nelly rea!

67191-692

Denna kjol klickade jag hem nyss från
Nelly. 149kr fick jag för den =)

Ska du klicka hem nåt från Nelly rean?

Blev ett mascara köp idag, Amplicils från Lancôme.




Ha en trevlig kväll ♥

Vår nytt

67191-687 67191-685

H&M börjar få in mycket vårnytt som man kan beställa. Jag föll för denna A-Linje formade jacka. Klickade hem den! I den beige färgen. Kommer i mitten av Januari. Inte läge för att använda den då, men jag får vänta :) 

Elle Lyx

Har gått och blivit förkyld..som de flesta antar jag. En tidig promenad idag till sjukhuset för att ta ett blodprov. På vägen hem köpte jag ELLE LYX. Såg så lockande ut på tidningshyllan.. Får se om innehållet är detsamma.. Måste ha min mascara, ska åka sen och köpa den. 


Liten väska på stan.

67191-684

Var en sväng på Åhléns idag, mycket folk som man nästan förväntade sig. Skulle köpa en mascara, men den var slut som jag ville ha.. Köpte däremot två dvd-
wedding crashers och Välkommen till familjen. Ska se dom idag =). Väskan ovan hade jag idag, som jag fick i julklapp. Färgen är mörkblå om det inte syns. 
 

En Little miss christmas bl.a

67191-683

Denna t-tröjan fick jag bl.a i julklapp. Riktigt söt den också, kanske att använda varje jul!? Gårdagen vart mysig med mat, godis och lite film. Något trött idag men en bio kanske ska man gå på idag (har blivit så på juldagen). Pojkvännen kommer hit iaf.

Vad hittar Ni själv på idag?

 Ses

Julafton

67191-679

Avkoppling

Har badat bastu och haft min nya inpackning i håret som känns så mjukt nu!
Lackat naglarna i Bordeaux, bakat lussebullar och klätt granen.
Nu blir det Vanity Fair som man fick med i Glamour tidningen!

Trevlig kväll, ♥

Dan före dan

67191-68067191-682

Idag
blir det julbak, lussebullar och pepparkakor. Fixa det sista inför imorn. Skulle gärna vilja ha på mig idag klänningen ovan i puderrosa, som också har ett
lite lägre pris. Har en i svart, men skulle gärna ha denna i min garderob också. Och sen tillsammans med klänningen, Marc Jacobs stövlar med rågummisula (vill fortfarande ha dom så mycket)

Ses

Little Pink Book

67191-676
Jag har rätt mycket smink hemma, men kan ändå inte få nog av alla ögonskuggor och annat smink. Denna
söta bok från Too Faced skulle jag vilja ha. Perfekt att ha med i väskan..

Printed Tees

67191-674

Blev en T-shirt från Urban Outfitters igår. En grå Little Miss Fun =). Den ska jag ha på mig idag. Idag blir det att lämna in två par skor, för att klacka om. Gäller att ta hand om sina skor..

Vad gör Ni själva idag?

Ha en fin dag iaf!

Varm jacka!

67191-673

Jag skulle vilja ha en varm, riktigt varm jacka. En
fjällräven skulle jag kunna tänka mig i svart, även om den anses uttjatad. Men den skulle hålla många år. Och det är det jag vill.

Vad har ni själva för varma jackor nu i vinter?

The Holiday!

67191-671
The Holiday
var verkligen en bra film. Semestern som blev annorlunda. Vill se den igen. Snart. Så bra var den. I filmen byter
två kvinnor hus med varann, de träffar personer de inte annars skulle ha träffat. De firar jul med personer de lärt känna. En annorlunda semester blev det tillslut. Julkänslan fick man lite av att de fira jul med dom man tycker om, som får en att må bra. Att vara tillsammans. En toppen film. Ja, det sa jag visst.. Ett bra filmtips nu i jul!


Julkänsla av The Holiday?

67191-668

Idag blir det min Rodebjer klänning tillsammans med tights och benvärmare från Marc Jacobs. Och mina ankelboots. Väskan blir den nya. Ser ruggigt kallt ute nu, ska träffa en vän på stan för en fika. Och Sen ikväll ska jag se
The Holiday! Det ser jag framemot. Kanske får man lite julkänsla av filmen.. Känner inte riktigt av det än..Det får bli att klä granen snart iaf.

Dagens köp!

67191-666

Det vart benvärmare från Marc Jacobs. Tog dom svarta.. De har gått åt, för det fanns ett par gråa kvar efter jag köpt mina.

67191-663
En väska från Bazaar köptes också, halva priset var det på den och den sista. Liknar ju
botkier väskan..

67191-661
Bumble & Bumble Thickening shampoo, balsam och Deeep inpackning.

67191-667

Party skor i silver. Nyinkommet i Nilson skobutik. 399.- var inte ett dåligt pris för dom.

Köpte den sista julklappen också, skönt då behöver jag inte jaga nåt mer..

Shopping på stan!

67191-658
In till stan blir det idag. Ska köpa den sista julklappen (Jaa..den sista), shampoo, balsam från Bumble & Bumble och en julklapp till mig.. Kanske blir det benvärmarna, eller en väska, kanske skor..Det får vi se!

Outfit på stadsrundan blir;

67191-659

* Klänning, A.A
(Nelly.se)
* Tights, H&M
* Benvärmare, Nelly.se (Nya)
* Stövlar, Scorett

Nu ska jag snart åka! Ses ♥

Vår sjalen

67191-655  67191-657
Vårsjal H&M & Benvärmare Marc Jacobs..


Ett rätt så stort H&M paket hämtade jag idag.. Innehöll lite julklappar som en morgonrock till pappa.. Men denna rosa sjal som är vårens nyheter beställde jag! Mycket fin och påminner om min från Gina Tricot.

Har även varit på jakt på stan tillsammans med min pojkvän som är inte så sugen på att gå runt i affärer.. efter Marc by Marc Jacobs plånboken(som skulle vara ifrån honom).. var inne på
Nathalie Shuterman, NK..men inget resultat. NK hade däremot fått in Marc Jacobs väskor och de snygga benvärmarna med knappar på sidan. Som jag var lite sugen på.. Får köpa nåt annat som julklapp istället , ska åka in till stan imorn utan honom ;)
 

Trist...


Jag skulle precis klicka hem denna blåa plånbok idag, som jag ska få i julklapp! Men så är den slut! Finns bara kvar i en creme färgad färg. Typiskt! Jag som ville ha den.. E-LUXURY shippar ju inte hit. C/O Stockholm har inte den kvar heller.. Så trist tycker jag.

Får väl kolla på nåt annat jag vill ha.. Kanske en Guess väska!?

ms bijoux

67191-654
Ms Bijoux har fina smycken och prisvärda! Dessa örhängen, vingar i guld har jag klickat hem för endast 69kr. Sen beställde jag halsbandet också, som julklapp.
Finns hos
accessora.se

Nya skor, dinsko.

 67191-650 

Det blev Dinsko skorna. Mycket fina! Passar till mina kostym byxor som till klänning. Tycker om blandningen med mocka och skinn.

Även ett nytt nagellack köptes, M.U.S har fått ny kostym på deras lack och ska vara bättre. Slog till på Celebration som är en metallic grön färg, rätt mörk. Kul att varva med det svarta och mörk lila som man oftast bär. .


Godingar!

67191-647

Dessa skor från
DinSko ska jag kolla på idag! En "herrsko" med klack och snörning.
Hoppas dom finns i min storlek!

svart ett säkert kort..

Köpte pyjamasen idag på H&M, den beige. För en femtiolapp. =)


Ikväll ska jag ut med ett gäng, fira min syster som fyllt år. Länge sen man var ute och dansa framför allt. Ska ha på mig en svart klänning FCUK, svarta pumps, svart skinnjacka och svarta strumpbyxor... Ska försöka med att locka håret också. Och lösögonfransar har jag också! Köpte dom på H&M för 30kr, likadana som användes vid stylingen på aftonbladet. Hoppas jag lyckas få dit dom.. 

Nu är jag hemma, klockan är runt halv tre. Såå ont i fötterna nu. Lösögonfransarna satt på plats, trevligt sällskap, Laroy hamna vi på till slut, fötterna sa ifrån och jag tog en taxi hem. Men en lyckat kväll, Nu sova.. /Johanna


Lördag

Det blir cashmere tröjan idag med, men till en kjol..

67191-645


Cashmere tröjan, LOGG H&M
Linne, A.A
Kjol, Miss Selfridge London
Tights blanka, Gina Tricot
Knästrumpor, H&M
Stövlar, Vagabond

Inget H&M paket har kommit, men såg på Mina sidor att det finns att hämta på videostället jag hämtar paket. Men det har skickats en avi, fast jag ber om att få ett sms..

Vi ses!

cashmere outfit

Dagens outfit blir med cashmere tröjan.

67191-642

Cashmere tröja, Logg H&M
Jeans, Acne
Stövlar, Scorett

Nu ska jag in till stan! Det blir bl.a. Urban Outfitters...

Ses!


Little miss..

Äntligen funkar bloggen som den ska!

Köpte cashmere tröjan idag på H&M, den gråa. Riktigt skön att ha på sig. Så jag är nöjd. Blir en outfit bild på den nån dag.. 
 
Annars så har jag hittat söta tees på U.O.

67191-63967191-638

Jag är inte så mycket för tryck på t-shirt, men dessa är ritkigt söta. Finns på Urban Outfitters och kostar runt 400kr. Ännu en sak jag vill ha denna månad..

Lucia! OCh mer Marc Jacobs önskningar..

Irriterande när man inte kan publicera nåt på bloggen...Men nu verkar det funka..

Idag är det Lucia! Min syster fyller år idag, så lite firande idag. Själv ska jag tillbringa ungefär halva dagen på sjukhuset. Ska få en behandling för min mage. Hoppas det går bra, sist kunde vi inte göra det för att jag var sjuk.. Ingen förkylning får man ha nämligen..

Mer Marc Jacobs jag vill ha, väskor;

67191-63667191-635 

Marc Jacobs Bal Harbour Satchel och Marc Jacobs Trish Leather Bag.

Nån av dessa skulle gärna få tillhöra mig..

Dags att gå, Ha en trevlig Lucia!


Marc by Marc Jacobs önskningar..

67191-634
Stövlar med rågummiklack från Marc by Marc Jacobs. Vill så gärna ha dom! I svart färg, som fungerar till det mesta.. En plånbok, gärna i blått. Som rymmer rätt mycket, kan användas som en liten kuvertväska. Sett den på C/O Stockholm.

Önskelistan fortsätter bara.. Och julafton är det redan nästa helg.

Tips!

67191-631Bild: Aftonbladet.se/mode

Det här kitet kan du köpa på FACE Stockholm i begränsad upplaga. Innehåller ögonskugga, läppglans, highlighter, créme rouge och en kajalpenna.
Jag skulle gärna vilja ha detta smink kit. Priset är 395kr och 100 kr går till Rädda Barnen. Vilket är ju jätte bra! Att köpa smink och att stödja samtidigt är en mycket bra idé.

Kanske en bra julklapp till den som älskar smink!?

Beauty flash balm

67191-630
Den här produkten vill jag prova!
 
Bra grund innan make-up.
Stramar upp hyn när den känns trött och hängig.
Gör ansiktet mjukt och skönt
Reducerar linjer och rynkor i ansiktet.

Verkar ju bra, så den vill jag ha på min hylla i badrummet!

Helgen..

..har varit trevlig! Teater på lördagen, deras första genrep inför publik. När Harry mötte Sally, en väldigt rolig teater där Harry spelades av Jakob Eklund och Sally Eva Röse.

Sen åkte jag till min vän för en glögg kväll med lussebullar, pepparkakor och gorgonzola.. Mycket gott och vi såg två bra filmer till natten.. Sen idag skulle jag köpa shampoo, inpackning på NK, men de var slut.. Ville inte köpa nån annan, så jag får väl besöka C/O Stockholm sen.

Bakgrunden på tv:n går nobelprisutdelning.
Karolina Lassbo ska ju vara med på nobelfesten sen, måste vara kul! Och spännande kan jag tänka mig... Vilken klädångest jag skulle ha om jag var bjuden.. (vilket inte kommer hända ;), men om det var fallet.. =)Karolina däremot designade sin egen klänning för ikväll.

Snart blir det lite film och godis.. mums!

Guldjackan och teater.

Min guldjacka från H&M kom igår! Lite glansig guld jacka, men inte föör mycket. Så jag behåller den.. Idag på dagen ska jag på teater på stadsteatern och se När Harry mötte Sally. Blev medbjuden på en förvisning. Den har annars premiär den 14 december. Efter det ska jag på glöggkväll hos en vän.

67191-629

Ha en trevlig lördag,

I min neccessär..

67191-627

Jag gillar verkligen min sammets blåa neccessär. Rymmer bra mycket med tanke på att den är som en "påse". Den följer med min väska och i den har jag...

♣ Nagelolja från Essie. Doftar underbart gott och är mjukgörande för dina nagelband.
♣ Hårsnoddar och spännen från H&M. Alltid bra att ha med sig..
♣ Essie glas fil.
♣ Badger Cinnamon bay. Bra läppbalsm mot dina läppar
Vanilla ögonpenna från M.U.S, ger en piggare blick.
♣ Läppenna, Wood. Också från M.U.S. En neutral färg. 
♣ Model Co tops, med remover. Smarta tops som tar bort mascara som hamnat under ögonen, eller annat smink som hamnat fel under dagen... Säljs nu lite billigare på
Blush.

Handkrämen Eight Hour är också med, men direkt i väskan!

 

Nytt på H&M

67191-622

Den 14:onde december kommer den gråa cashmere tröjan till H&M.

Annars har jag kikat lite på vår nytt på H&M, bl.a

67191-626
En scarf i rosa med klassiskt tryck. 59,90.- En stor väska! 179.- 2007 ska väskan vara stor inte bara rymma det nödvändigaste, utan, allt. En trench coat med snygga detaljer, pris för den 398kr.

Skulle tänka mig den rosa scarfen, och kanske trenchen..jag har ju en beige..men..

så här blev..

..det med Wild Things från Essie på naglarna;

67191-621

En metallic röd färg som
Blush beskriver den. Men jag tycker det är mer pärlemoskimmer i lacket. Satin som jag visat ger mer metallic och en riktigt snygg röd färg!  Snyggt lack detta, det som gjorde det var skimmret i lacket. Som man redan ser i flaskan..   

Nu: Cosmo läsning!

Nya byxor.

67191-620

H&M såg jag dessa ljus gråa kostym byxorna med smala ränder. Sköna att ha på sig och snygga till högklackat som jag har nu på bilden. Något för långa, se de ska läggas upp en bit. Nu har man mera variation i byxgarderoben och variation tycker jag om.

Annars kom det på posten idag ett mini lack från Essie, i färgen:
Wild Thing. Jag vann den i Hotspots adventskalender! Håller på att lacka med det nu :). Nya cosmo ska också läsas idag..

Trevlig kväll!

Dagens svart & vitt.

67191-619

♦ Klänning, svart. A.A
(Nelly.se)
♦ Tights, vita. H&M
♦ Knästrumpor, svarta. H&M
♦ Stövlar, Scorett
♦ Kofta, Stockhlm, MQ.

Har även provat Luminizer som jag blandat med min foundation för lite lyster i ansiktet. Pudrar lite på näsan för att den inte ska bli så blank av luminizern. Jag köpte min på M.U.S och i nyans: Beam. För lite mera lyster tar jag en skugga, Sunbreeze och duttar lite i ögonvrån med en puderborste. Blir inte för mycket utan ett lagom lyster i ansiktet. Prova!

Vill ha!

67191-616

Stockholmstreetstyle har fått prova denna tröja från H&M som kommer vara Gift of the day. 100% cashmere i grått. För 298kr! Den vill jag bara ha!! Ska sikta på den, och hoppas man får tag på den sen.. När den kommer..

Festlig tisdag

Kvällen igår var jätte kul! Mycket folk, vin, drinkar och live band. En liten goodiebag med produkter skulle man få, men den innehöll M.U.S magasinet i en kasse + en singel med ena bandet CJ Palmer som spelade där. 

Idag är man något trött, min vän som var med skulle till skolan på morgonen. Jag själv tog ett varmt bad, drack en massa vatten för att bota en del av baksmällan. Sen ringde en vän jag inte sett på ett tag och ville luncha, det gjorde vi trots att min kropp var trött. Men lite piggare blev man ;)

Ikväll ska jag se Mamma Mia
Cirkus. Ska bli kul och avkopplande! Det ser jag framemot =)

Paket från Shopaholic kom, inte det som försvann men den nya sändningen! Så det blir en fin julklapp :). Även en julklapp från Blush kom, ett nagellack som ska ges bort och en Essie nagelolja (Man fick oljan på köpet när man köpte ett Essie lack, om man skrev Hotspot som rabattkod) till mig som jag inte hunnit testa. Men den ska ner i min blåa neccessär.

Nu ska jag lägga mig ner i soffan ett tag, så trött som jag är..

Café Opera!

67191-615

Nu ska vi åka! Här är min outfit för ikväll.

Ses imorn! ♥

Paket borta..

Beställde en grej från Shopaholic som julklapp den 21 november. Men har inte kommit än! Så jag mailade Taru om det. Hon sade att de har skickat det redan dagen efter min beställning. Så det betyder att mitt paket är på vilovägar och tappats bort.. Men fick ett mail nu av henne, att hon skickar en ny! Snällt. Hoppas det kommer fram.
Bra service det!

Ikväll däremot ska jag på Café Opera tillsammans med en vän. Fick inbjudan till det. Ska bli kul!

Tights tycks gå sönder ibland, har två svarta. Men ett par har ett ganska stort hål..Så ett par nya, gärna blanka ska jag kika på, och kanske en Tigi produkt. (VR gav ut 50.- rabatt på en)

Ses sen, med en kvälls outfit!

Dagens kläder.

67191-613

Ösregnar ute nu. Jag har inga par skor som passar det vädret. Jag tänker på rågummistövlar. Men det blir detta inför Bortspolad på bio!

◊ Klänning, MQ
◊ Skärp, MQ
◊ Tights, H&M
◊ Knästrumpor, Åhléns
◊ Stövlar med spänne upp till, Scorett




Uppdatering av skönhet.

Behöver uppdatera i min skönhets hörna lite. Det mesta börjar eller har tagit slut.

Detta skulle jag vilja prova! 

67191-611

•Fuktkräm från Dior. Ger ordentligt med fukt, vilket jag behöver nu till vintern! Och kallare lär det bli..

•Jag har rakt och rätt tunt hår, så ett shampoo som ger volym vore nåt. 

•Inpackning kör jag med ca: 2 ggr i veckan. Man kan aldrig ha inpackning för ofta enligt min frisör. Vill gärna prova Deeep från Bumble & Bumble.

Ska kolla in i veckan!
 


Gåshud..

67191-610

Kom precis hem efter ha sett den sista Wallander filmen; Hemligheten. Den var verkligen jätte bra! Fick gåshud att jag frös och lindade in mig i min halsduk. Väldigt spännande! Ett måste att se om Ni gillar
dessa filmer..



Nagellack

Satin från Mavala köpte jag igår! Underbart röd färg som ger lite mer metalic på det röda. Ingen matt färg. Jätte snygg var den iaf. Jag lackade med ett lager. Under använder jag ett baslack och toppar med Essies Good to go. Som gör att lacket torkar lite fortare och lacket håller länge..


67191-609



Carmen vs Christina

67191-608

Även kändisar använder Viktor & Rolf kläder från H&M. Carmen vs Christina ovan bär samma hjärtprydda blus. Vem bar den bäst? Är det snyggast att ha den instoppd med en längre kjol eller utanför en kortare kjol?
Jag tycker båda var snygga på sitt sätt. Instoppad blus tillsammans med en längre kjol ger en mer sofistikerad look tillsammans med ett par pumps. Medans Carmens är mer "vågad", att ha blusen utanför och bära den med en kort kjol. Även de hjärt prydda strumpbyxorna kombinerar hon denna look.

Lite av smaksak tror jag.

Nyårs drömmar..

67191-607

Jag börjar redan tänka lite på nyår, när det gäller kläder. Gillar att vara ett steg före när det gäller att hitta outfits. Detta är som sagt Nyårs drömmar...

Klänning från Tomas Maier, underbart lila! Dröm skor från Christian Louboutin i satin. Ett mörkt lila lack från Essie, Hot Commodity. Örhängen, stjärnfall, Asos. Benefit The Gloss skulle jag gärna vilja prova.

Skulle inte vara helt fel att ha detta på sig. Glammig var ordet.

lite av impuls

67191-606
Dagens
Gift of the dayH&M var denna guldiga korta jacka med päls krage. Jag klickade hem den! Vet inte om jag vill ha den eller om jag passar i den.. Men det får vi se. 149.- är ju inte mycket för jackan. Så kanske tycker jag om den! ♥


Bloggtoppen.se
Top Mode & design bloggar

RSS 0.91