Sporty!

67191-825
Jag tycker om den sportiga stilen. Den långa hoodien som går till knäna skulle jag gärna ta på mig. Mjuka och sköna material. Bekvämhet. Dessa tre ovan faller mig i smak. Sportigt och snyggt. En vårdag skulle jag kunna gå i stan med dessa kläder. Den sportiga stilen gör sig inte bara rätt vid träning, även utanför.

Sportiga stilen, något för dig?

Dagens sötaste!

67191-821

Dagens sötaste måste ändå vara dessa armband av Angela Gotborn. Swarovskikristaller, swarovskipärlor och guldplätering. Priset är 1195kr. Ett högt pris men så fina.. Born to Shop skulle jag säga ja till.

Bilder: Accessora.se

Tävling avslutad!

 Nu är jag hemma och säger Grattis till Anna från Top Look! Det var svårt att bara välja en sådär, så jag skrev ett nummer mellan 1-11på små lappar (Elva hade deltagit) och blandade lapparna och drog en.

Anna, skicka mig din adress så skickar jag mascaran till dig! [email protected]

Jag har kollat lite på vad Ni vill läsa mer av och ska göra det bästa av förslagen!

Tack alla som svarat!


MJ skorna, hemma!

67191-824  67191-823

Åh nu har dom nya MJ skorna kommit. Provat dom och de passa bra. Nu väntar jag som de flesta, ett väder skifte så jag kan använda dessa!

Uppe rätt tidigt nu, ska till SÖS för en behandling. När jag kommer hem drar jag vinnaren!

Ses sen! ♥

Asos got it..

67191-822
Nu har även jag beställt dessa ski pants från asos. I svart. Dom ser helläckra ut! Kanske passar dom t.o.m till min oversize t-tröja jag köpte idag..

Budget shopping!

Lite budget shopping vart det idag;

67191-819

En kjol 'Marcy Skirt'  från Indiska. En väldigt skön kjol i 100% viskos med fickor på sidan. 159kr!

En lite oversize t-shirt H&M, med uppvikta kanter på ärmslutet. 98kr. Snygg till kjol med högmidja, under klänningar t.ex. Fanns i vitt också.

Vart osäker först om jag skulle behålla kjolen med tanke på vad jag ska ha till den. Men jag behåller nog den. Får hitta kombinationer till den!

Dagens rosa!

67191-817
Hanky Panky har väldigt snygga och sköna underkläder. Nu säljer Blush en plåtlåda med tre stycken stringtrosor. Pris; 639.-. Skulle vara fint till alla hjärtans dag ♥

Tävling!

Jag ska ha en första tävling här på bloggen. Priset blir en mini mascara, Dior Show i svart.

Jag har snart bloggat i nio månader, och jag vill ge er läsare möjlighet att påverka. Vad vill ni läsa? Nåt speciellt tema? Eller nåt annat?
Skriv!

Svara under kommentarer eller maila [email protected]

Jag drar slumpmässigt ut personen som vinner som sedan mailar mig sin adress! 

Uppdatering: 31/1.

Tävling avslutad!

Håkansson The Remover

67191-816

Jag har testat Håkansson- The remover.  En parfymfri och uppfriskande remover. Tar bort mascara och annat smink väldigt bra. Det krävdes dock två borttagningar på varje öga. Lagom stor flaska på 100ml. Jag tycker denna remover islutändan var bra! Känns mild och skonsam. Pris: 239kr hos  Smashing.

Betyg:
67191-78767191-78767191-78767191-787

Nästa test blir nagelbandspeeling från Deborah.


 

Home again!

67191-812

67191-814

Nu är jag hemma efter en härlig helg! Resan har gått bra. Bröllopet var fint och man har ätit och druckit gott. Brudparet var fina och dagen efter åkte de på sin bröllopsresa till Mauritius och är borta i 9 dagar, hur skönt är inte det!? Kallt har det varit, så med min vita kappa klarade man sig knappt med. Men man var ändå inte ute så mycket. Ingen shopping blev det i Helsingfors för det var stängt under söndagen. Men Tax-free handlade jag.


Klicka för större bild, om du vill :)

Chanel, ögonskuggepalett.
Chanel, foundation som jag har nu.
Clarins, Handkräm. Riktigt mjukgörande handkräm.
Clarins, Beauty Flash Balm. Utmärkt under makeupen! Har provat den i helgen.
Dior Show mini mascaror 5st.

Nu måste jag ta en dusch, ses lite senare!

Frisörbesök!

67191-811
Före och efter

Frisörbesöket gick bra. Klippte av en bit där bak så det blev rakt och inte u-format. Snedlugg och slingor och färg. Håret känns friskt och skönt nu!

Snart ska jag åka iväg till Silja Line båten som åker till Helsingfors. Imorn är bröllopet och jag är hemma på måndag!

Ha en trevlig helg så ses vi snart! ♥

Budget tips!

67191-810

Idag ger jag ett budget tips på metallic lack. Jag köpte ett i silver från Mavala men finns i guld också. Snygg silver färg med två appliceringar! Vill man inte lägga ner pengar på Essies så är detta suveränt!

Veckans fynd!

67191-806

Beställde hem dessa shorts idag. 70% nedsatta på shopaholic och betalade 747kr för dessa från Lauren Moffatt. Ser framemot att dessa kommer till mig! De verkar sköna!

Min Garderob!

67191-805

Idag har jag städat min garderob. Torkat av damm på hyllor och rensat bland kläder jag inte använder alls. Vad skönt det känns! Jag har en hörngarderob från PAX, Ikea. Som man kan bygga ut. Tyvärr har jag inte den platsen, nu iaf. Ovan ser ni hur det ser ut. Jag har inte organiserat efter färg som många gör utan efter plagg. Tröjklänningar hänger bredvid varann, koftor bredvid varann, klänningar, fest linnen och skjortor.

Längst ner har jag mina pumps och andra skor. Garderoben är så pass djup att den rymmer mycket. Kläder jag inte använder så mycket har jag längst in i hörnet. Som min nya beige A-linje formade jacka från H&M. Som inte funkar i detta klimat. Jeansen rullar jag ihop, så man får plats med alla. Och de finns längst ner. Högst upp finns tröjor som min H&M cashmeretröja, V-ringad vit från Benetton. Den känns bra organiserad, bra ljus har jag med spotlightskena i taket.

Svart jag vill ha nu.

67191-804

Svart är bland den snyggaste färg man kan ha på allt.
Svart klänning med långa ärmar är något jag skulle vilja ha nu. Inte bara dom ärmlösa och tubklänningarna. Denna från Asos skulle jag gärna prova. Tights svarta kombineras lätt. Svarta från H&M gillar jag. Detta långa halsband Winter Onyx med berlock i slipad onyx från madebyme skulle jag gärna hänga runt halsen. Marc Jacobs snygga quiltade plånbok skulle jag mer än gärna klicka hem. En stor plånbok med fack är vad jag vill ha just nu. Svart nagellack är riktigt snyggt till vintern. Lackar gärna dom  i den färgen nu.

Någonting i svart du vill ha nu?

Volymen?

67191-801

Jag har testat en av Lumenes mascaror, nämligen Sky fi Volume Mascara. En mascara som ska ge fransarna volym som jag vill ha. Applicerade två gånger med denna mascara. Men den gav ingen volym alls. Positivt med denna mascara var att den inte kladdade alls. Men ingen speciell mascara detta..
Då har Maybelline och Nivea bättre budget mascaror.

Betyg:
67191-787 67191-787 
Pris: 120kr

Nästa test blir Håkansson the remover!

Antingen eller..

Denna 'antingen eller lista' har jag tagit ifrån Kerstin.

Scarf eller Turban
Bruuns Bazaar eller Mads Nørgaard
Hög klack eller Ballerina
H&M eller Hérmes
Förklädesklänning eller A-linjeklänning
Edith eller Paddington
Stenar/kristaller
eller Nitar
En-axel klänning eller Tubklänning
Neon eller Pastell
Kroppsnära eller A-linjeformat
Pyton eller Leopard
Modeblogg eller Modemagasin
Baddräkt eller Bikini
Chloé
eller Cacharel
Blommigt eller Prickigt
Guldmetallic eller Silvermetallic
Tighta byxor eller vida byxor
Sportchick eller Lyxhippie
90-tal
eller 80-tal
Techometallic eller romantiskt

Nya VR kom idag, har bläddrat lite och läst artikeln om Sophie som Stina skrivit. Kul att läsa den! Bra gjord tycker jag.

Hej så länge!

En fest och en vardags..

Nu är träningskortet köpt. De hade ett jätte bra pris. 329kr/månad i ett år. Inga medlemsavgifter eller administrationsavg. som många gym har. Man får träna i vilket Nautilus gym som helst i Stockholm. Så imorn ska jag börja! Peppad :)

Mina två klänningar tänkte jag visa;

67191-795

Först en A.A klänning från Nelly som jag har i svart. Rätt ljus rosa färg, så den blir snygg till vår/sommar.

Den andra från Asos ser ut så här..

67191-802  Klicka för större bild!

En vit siden klänning med svart band upp till. Något skrynklig på bild, inte hunnit stryka den än. Snygg lite annorlunda fest klänning. Ska ha svarta heltäckade strumbyxor till.

Nu är jag trött, att simma tog på krafterna. Ska testa en ny mascara jag köpt från Lumene. Show U later ♥

Badhuset.

Nu snart ska jag iväg o simma. Och bada bastu efteråt. Det var läänge sen man badade i badhus. Ska bli skönt det. Efter det ska jag hämta min vita kappa från kemtvätt, köpa ett träningskort på Nautilus. Ja, jag ska börja träna. Att gå promenader nu är ingen idé. Så spinning och springa på löparband ska jag köra bl.a.

Fick två paket igår också. Ett från Nelly och ett från Asos. Båda innehöll klänningar. =)

Ses senare!


Mys tofflor!

67191-794


Vad kallt det är! Varit ute en sväng i morse i snön. Inte lätt att gå i tjock snö, allt var inte plogat. Halt var det också. Höll på att halka fler gånger. Men nu hemma så fryser jag iaf. Ett par mystofflor skulle jag vilja ha. Har inga riktigt varma. Dessa rosa vore nåt att ha. Ser ursköna ut. Vill ha dom nu!

En dag på stan..

67191-793  67191-792

..för att köpa en klänning jag ska ha på mig på bröllopet jag ska på nästa helg. Blev en lila med omlott uringning. Ett pärlhalsband köptes också på Glitter. Ett fynd det för 59,50kr. Svarta heltäckande strumpbyxor och svarta pumps och min lila väska från Ellos blir det till.


Klicka för större.

Nu är det bara ett frisörbesök på fredag. Sen är det klart :)

Mer skor..

67191-791

Fåfäng har börjat rea ut mera. Dessa skor är nedsatta till 1200kr. Jag har varit nära att klicka hem dom flera gånger. Men väntat på att de ska rea ut dom. Nu är dom beställda!  Köpte ju ett par idag. Men behåller dom också.. tror jag.

Dagens köp, skor!

67191-789

Dagens köp blev ett par flats från Dinsko. Ett par svarta som liknar mycket Chloés snygga. Sköna och stilrena med spännet.

För tung väska?

67191-786

I min väska finns det idag..

Plånbok, LV
Mjuk neccesär, FACE med smink och annat smått.
Mobil: Sony Ericsson K610i
Mobil: Samsung Z500
Hårborste, Köpt nyligen på Åhléns. Bra hårborste som ger håret glans och hårbottenmassage.
Randig kalender, köpt i London.
Penna
Extra tuggummi.
Näsdukar, H&M
Nästan tom handkräm, Elisabeth Arden Eight Hour.
Spegel rund.
Nyckelband med nyckel hem.
Rosa korthålalre, Ordning & Reda.
Rosa portmonä med värktabletter i.

Läste en artikel i Expressen igår om att kvinnornas väskor väger ganska mycket och att det kan vara skadligt. Jag tycker att min är ganska tung ibland. Vägde innehållet i väskan idag och den vägde: 2,1kg. Det är ganska mycket det. Trenden idag är stora väskor och mer kan man stoppa i dom. Och man bör byta arm då och då. Det gör inte jag. Men kanske ska man tänka på det, då väskan väger mer..

Metallic

67191-783

Det finns mycket metallic på det mesta. Jag själv tycker det är snyggt och hakar gärna på den trenden!
Här kommer det i silver.

* Cybershadow, silver. Make Up Store. Cybershadow är lite krämigare än vanlig skugga. Perfekt för festen.

* Hårklämma i form av en rosett. Accessorize.

* Essie lack, Silver Bullions. Ett metallic lack skulle jag gärna vilja ha! Blush.

* Metall top FCUK. En snygg partytop till svarta stuprör och pumps.

* Drömskor. Christian Louboutin. Pumps i läder. Net-a-porter.

* En annan dröm, Chloé Paddington i metallic silver. MrsH.

Paket till mig!

La Redoute paket kom till mig idag. Hämtade det på en gång. I den innehöll..

67191-778
En ljusblå skjorta. Skön kvalite med ren bomullspoplin. Snyggt att ha den tillsammans med shorts. Bra basplagg och den kostar från 199kr. Finns i vit och rosa också.

67191-781

Mina favorit ballerinas. Har dom i svart  och jag bodde i dom förra sommaren. Ursköna att ha på sig, inga skavsår alls. Beställde nu i ett par silverfärgade. Med en silver-glitter kant runt om. Rekomenderar dessa ballerina och de finns i olika färger. Pris: 379kr. Dom finns inte på hemsidan, bara i katalogen.

67191-779

Röda skor. En rosett fram och en rem runt vristen. Snygga till sommaren till en klänning. Stabil tjock klack. Blir nog en favorit till sommaren. Pris: 429kr.

Jag är nöjd med alla köp. Behöver inte skicka tillbaka nåt, skönt!

Så gick det..

67191-776
Nyhet från Beauty and the Geek, Divided.

Jag som inte skulle beställa nåt mera från H&M just nu, gjorde en beställning på denna klänning av nyfikenhet. Fanns mera jag ville ha, men det fick bli ett plagg just nu. Nyfiken på hur denna klänning sitter och ser ut, det återstår att se. Modellen ser snygg ut på bild iaf!

Modeskytt testar Tokidoki

67191-777

Smashbox sminket Tokidoki har kommit. En serie som lockar för deras roliga design på förpackningarna. Jag har testat lipglosset Dolcissima och kräm rouge sticket Bella.

Läppglanset har en pensel som man applicerar med. Den nyans som jag beställde är en beige rosa nyans. En matt färg med lite gloss. Känns skönt på läpparna, inte klistrigt. Ett mera vardagsgloss än festgloss då jag vill ha mera glans och mindre färg.

Betyg på detta gloss blir (av fem möjliga):

67191-78767191-78767191-787


Krämrouget som jag testat har ett stick som man snurrar upp som ett läppstift. Detta stift är långsmalt och tar inte stor plats. Nästintill doftfri vilket är okej, även om en god doft på smink är ett plus. Lätt att applicera och torkar inte in i huden direkt så man hinner applicera det. Färgen gav den rosiga looken jag vill ha på kinderna. Hållbarheten är lång och håller under dagen. Detta krämrouge är det bästa jag testat hittils.

Betyg på detta rouge blir:

67191-78767191-78767191-78767191-787


Sköna ting.

67191-768

Har denna sköna klänning från A.A i svart. Snart kommer en rosa hem till mig. Lite rea var det på den också.

Nåt annat som är rosa är min kamera som har kommit! Den ska testas snart!

67191-769

Mitt smink från Tokidoki har kommit också, visar det sen!

Ha en trevlig kväll!

Bekväm outfit.

67191-767

Tröjklänning, Rodebjer
Tights, H&M
Stövlar, Nilsonsko
Väska, Euston Mulberry

Idag ska jag lämna in min vita kappa på kemtvätt. Den är annat än vit just nu. Sen blir det lunch ute!

Ha en trevlig tisdag!

Rodebjer nytt.

67191-765

Var en sväng på Västermalmsgallerian idag. Där har dom mycket fina butiker. Hittade en tröjklänning från Rodebjer. En randig i skönt material. Köptes på Solo. En lunch åt jag på DubbelW. Mycket god mat som hemgjord pasta och latte :)

Lyx foundation.

67191-763
Den absolut bästa foundation jag provat hittils är denna burk från chanel. Täcker mycket bra, att puder inte är nödvändigt efteråt om inte vid fest. Har solskyddsfaktor 12 dessutom. Jag har nyans 30 cendré.  Pris ca: 350kr.

Uppdatering 15/1.

Knas med internet., men nu funkar det.

Några ville att jag skulle berätta mer om Chanel Teint Innocence.  Så jag skriver lite mer om den.
Denna foundation täcker mycket bra men ger ett naturligt silkeslent resultat. Huden blir mjuk, återfuktad och skyddad. Denna foundation ger en mycket naturlig finish. Och den ska passa alla hudtyper. Vad jag vet. Och finns i 6 olika nyanser.

Euston.

67191-759  67191-760

Det vart en Mulberry väska. En Euston Darwin Oak. Köpte den på NK, med 30% rea. Jag är mycket nöjd då jag ville ha en väska som håller länge och som är riktigt snygg :)

Klänning!

67191-758

Klänning, H&M
Glansiga tights, Gina Tricot.
Väska, Longchamp
Stövlar, Kors By Michael Kors.

Ska möta upp syrran på stan! Ska kolla efter en väska. Kanske en Mulberry, de har ju Rea nu.

Ha en trevlig lördag!

Ny Rosa!

67191-756
Jag har klickat hem denna digitalkamera på komplett.se. Har velat ha den ett tag, så jag beställde den i rosa såklart :)

Tokidoki.

67191-754

Tokidoki betyder 'ibland' på japanska, detta eftersom alla väntar på ögonblicken som ska ändra ödet . (Citerat från Eleven)

Smashbox har kommit med en kollektion som heter just Tokidoki. I en begränsad upplaga för att hylla våren! Hur bra låter inte det. Jag som älskar smink måste prova nåt av detta, eller fler produkter. Återigen förpackningarna som är snygga. Och smashbox har bra smink tycker jag.

Det är på Eleven som har denna kollektion. Jag vill prova läppglanset och rougesticket.

Uppdatering; Jag klickade hem läppglans och rouge. Återkommer sen när de dyker upp!

Bloom rouget!

67191-751   Klicka för större.

Rouget låg i brevlådan idag! Äntligen. Har redan hunnit prova rouget, är man nyfiken så är man.

Rouget har en mörkare rosa än ljus. Ingen speciell doft. Förpackningen var smidig med ett lock som hade en spegel innanför.

Verkar vara ett bra rouge även om färgen jag valde (Hibiscus) inte säger mig nåt speciellt.

Prisvärt var det, 129kr hos Blush. Men den ger inte den solkyssta looken som jag ville ha,  kanske är det ett kräm rouge man ska testa!?

Mintgrön!

I vår kommer vi får se massa härliga ljusa färger. Jag har redan tjuvstartat med att köpa en mintgrön tunika från H&M för att pigga upp garderoben lite mot det gråa som jag har en del av.

67191-749

Sitter skönt mot kroppen och har en snygg ljus grön färg. Och på ärmslutet är det tre tryck knappar som gör att den hänger ner lite på ärmarna. Ska ha den till tights och stuprörs jeans!

Två..

67191-745
..riktigt söta klänningar. Den första kommer ifrån shopintuition och kostar 105$ och den andra från Asos för 379kr. Jag skulle ta den andra. En önskeklänning det i vår..

Svaren..

Gick inte så bra att gå in på bloggen igår kväll. Så svaren kommer nu!

1) Jag har två tatueringar.

Falskt. Jag har bara en.

2) Jag har varit i Afrika.


Sant. Egypten har jag åkt till, 2002 var jag där. Det var en minnesvärd resa.

3) Jag har bott i Uppsala.

Sant. Bodde där en termin 2004, då jag läste en kurs.

4) Jag tycker inte om Sushi.

Sant. Det gör jag inte, och kommer nog inte att börja gilla det..

5) Jag har inte tagit studenten.

Falskt. Det har jag gjort. Samhällsprogrammet med kulturinriktning.

Det var kul att se hur ni gissade =)


Katalog ankomst.

La Redoute katalogen kom idag till mig, får se om det blir nån beställning. Storlekarna är ju lite knepiga.. Annars kommer nog mitt rouge idag, det var skickat igår. Då ska jag testa den sen :)

Sant eller falskt svaren kommer ikväll också, vill du gissa, så gör det gärna.

Ses lite senare, ♥


Promenad outfit.

67191-741

Nu ska jag snart iväg på en promenad, innan frukost. Ovanstående skulle jag gärna ta på mig.

- Byxor, TopShop.
- Hoodie, H&M
- Linne, Cherry-Tee (shopaholic)
- Puma skor, La Redoute
- iPod nano, rosa.

Moccasin.

Jag behöver och vill ha ett par platta skor till våren. Jag tänker moccasin. Ett par från Marc Jacobs vore inte fel. Vill ha dom! Lammullsfodrade och cognacfärgade. Dom verkar mjuka och sköna att gå i. Det är ett krav och att dom är snygga förstås. Pris; 2000kr.
67191-739
Net-a-porter.


Tisdag.

67191-736

Dagens outfit blir;

Svart tröja, H&M
ByxorHilfiger Denim
Keps, Rea fynd(35kr) från H&M Herr avd.



Sant eller Falskt?

Blev utmanad av Käthe. :)

1) Jag har två tatueringar.

2) Jag har varit i Afrika

3) Jag har bott i Uppsala.

4) Jag tycker inte om Sushi.

5) Jag har inte tagit studenten.

Två av dessa fem är falska. Vilka då? Gissa på!

Utmanar alla! Om ni antar utmaningen, skriv en kommentar så jag kan kika in =)

Nykysst look vill jag ha.

67191-731
Vill prova ett nytt rouge, så jag beställde ett från Bloom i nyansen Hibiscus. Som ska ge en rosa nyans för nykysst look. En spegel är det dessutom med i förpackningen. Berättar sen vad jag tyckte om rouget! ♥

Dagens nätshopping under 250kr.

67191-730   67191-729

Dagens köp blev från Ellos. En tunika med knyt runt och dolda fickor vilket jag tycker om och en lila sammets väska med kedjehandtag. Väskan kostade endast 97kr och tunikan 129kr. Första gången jag lägger en beställning från Ellos. Hoppas dom är fina i verkligheten också!

Sexigt läppglans!

67191-728
När jag såg Liparazzi läppglanset som hade en lampa och en spegel på hylsan, så beställde jag det direkt! Men nu när jag har funnit Sexysmile, så vill jag ha den också! Smarta läppglans är vad som behövs.
Detta läppglans tar bort fläckar på tänderna, gör dom vitare och ger dig en fräschare andedräkt. Samtidigt som den gör dina läppar sexigare med glosset. Välj bland nyanser som Bombshell Blonde, Stripped Bare eller varför inte Cafe Latte? Jag vill prova detta! Jag måste.

Eleven har dom dessa smarta gloss. Perfekt i party väskan.

Tre gånger mönstrat

67191-726

Jag vill se lite mer mönstrat i garderoben. Just klänningar iaf. En kul variation mot de enfärgade. Den första kommer ifrån Shopbop, och dom två andra ifrån Asos.

Vit väska?

67191-724

Jag är lite sugen på en vit väska. Dessa två på bilden kommer ifrån Chloé. Nyinkommet för våren 07. Har ingen vit väska och nu när vår och sommar kommer så funkar det med vitt!

Pris på den översta; Quilted bay handbag kostar €1195 och den andra; Box Edith Handbag €795.

Vad tycker ni om vita väskor just nu?  

Nytt smink är spännande..

67191-722  67191-721

Jag håller jämt utkik på nya sminkprodukter som finns att beställa. Det är på nätet som det mest spännande sminket finns..

DuWop har kommit med nya produkter. Först en rosa väska med 5 produkter; med bl.a DuWops bästsäljande förstorande lipgloss- Lip Venom. Rouget som finns (i mini förpackning) med har jag testat och tycker det är bra, även Venom glosset Spicy som bokstavligt talat ger en stickande spicy känsla på läpparna. Party Gloss det!

Sen kommer DuWop Shadow Lift.som jag gärna vill testa. En halvtäckande flytande ögonskugga som hjälper till att göra ögonlocket slätare. Och ger en skimmrande finish. Fyra nyanser finns det att välja bland. Pris: 350kr.
Jag säger ja tack till Phoenix-matt violett.

Varmt snart?

67191-719  67191-718Bilder style.com

Jag ger nästan upp om att snön ska komma. Jag är ingen vinter typ som gillar att åka skidor t.ex. Även om snön kan se mysig ut när den ligger vit på marken. Trots ingen snö känns solen och våren långt borta. Jag vill se ut som bilderna ovan från Chloé visningen, våren 07. Shorts som jag tyckte mycket om i somras. Klänningar och gärna med fickor och hängslen så man kan ha en blus eller en t-tröja under. 
Undrar om det blir vår tidigare i London än hos oss? Ja, en helg i London skulle jag vilja ha så fort värmen kommit dit.

Nu blir det en låång promenad. En timme ska jag gå med iPoden till hands. Känner mig duktig som gick igår och nu även idag.

Ha en trevlig fredag Ni alla!

I min beautybox.

67191-717

Jag förvarar mitt smink i en metall beautybox. Som jag köpte på Åhléns för 300kr. Rymmer rätt mycket, även om jag skulle behöva mer utrymme för mitt smink ;)

Fick ett mail igår från Nelly. Att min kjol som jag beställde inte finns. De sa att det inte ens skulle ha gått att beställa kjolen..(!) Så nu blir jag utan kjol. Jag som trodde jag hade tur när jag fick den i min storlek..

Dagens köp!

67191-714

Blev en klänning från MQ. Grå med skärp och svarta knappar. 399kr fick jag för den. Snygg vardags klänning!

Väntat!

Jaaa, äntligen sker det som väntat. Sex And The City blir film!

Snygg skolåda, snygga skor.

67191-713


I en stor låda innehöll en snygg skolåda.
67191-709

Mina boots kom igår! Jag provade dom direkt och dom passa perfekt! Ingen stor skillnad med att gå upp en ½ storlek. Jag är mycket nöjd med skorna och net-a-porter. Enkelt att beställa och snabb leverans, rekomenderar verkligen att beställa därifrån!

Nu idag ska jag på MQ rean som startar idag. Fick presentkort i julklapp från den butiken och kanske hittar jag något.

Ses sen!

Dress for a wedding.

Detta blir mitt första inlägg iår. Känns bra med det nya året och jag ska börja leva lite nyttigare, vill gå ner x antal kilo. :)

Väntar på mina boots som inte kommit, men de har kommit till Sverige iaf =). Annars denna månad ska jag köpa en klänning som jag ska ha på mig på ett bröllop i slutet av denna månad.

Detta skulle jag vilja ha..


67191-708

* Rosa klänning Anna Sui. En rosa dröm med snyggt mönster och detaljer.
* Pumps, Christian Louboutin Christian kan skor.
* Clutch, Bottega Veneta En guldig clutch för att matcha skorna.

€1700 skulle denna outfit gå på. En bra bit över vad jag skulle ha råd med.

Uppdatering; Vad komiskt, ungefär 10 minuter efter att jag publicerat detta inlägg ringde det på dörren. Mina boots kom! Jag visar dom sen.. Men jag kan avslöja att jag älskar dom!

Modeskytt -

Sporty!

67191-825
Jag tycker om den sportiga stilen. Den långa hoodien som går till knäna skulle jag gärna ta på mig. Mjuka och sköna material. Bekvämhet. Dessa tre ovan faller mig i smak. Sportigt och snyggt. En vårdag skulle jag kunna gå i stan med dessa kläder. Den sportiga stilen gör sig inte bara rätt vid träning, även utanför.

Sportiga stilen, något för dig?

Dagens sötaste!

67191-821

Dagens sötaste måste ändå vara dessa armband av Angela Gotborn. Swarovskikristaller, swarovskipärlor och guldplätering. Priset är 1195kr. Ett högt pris men så fina.. Born to Shop skulle jag säga ja till.

Bilder: Accessora.se

Tävling avslutad!

 Nu är jag hemma och säger Grattis till Anna från Top Look! Det var svårt att bara välja en sådär, så jag skrev ett nummer mellan 1-11på små lappar (Elva hade deltagit) och blandade lapparna och drog en.

Anna, skicka mig din adress så skickar jag mascaran till dig! [email protected]

Jag har kollat lite på vad Ni vill läsa mer av och ska göra det bästa av förslagen!

Tack alla som svarat!


MJ skorna, hemma!

67191-824  67191-823

Åh nu har dom nya MJ skorna kommit. Provat dom och de passa bra. Nu väntar jag som de flesta, ett väder skifte så jag kan använda dessa!

Uppe rätt tidigt nu, ska till SÖS för en behandling. När jag kommer hem
drar jag vinnaren!

Ses sen! ♥

Asos got it..

67191-822
Nu har även jag beställt dessa ski pants från
asos. I svart. Dom ser helläckra ut! Kanske passar dom t.o.m till min oversize t-tröja jag köpte idag..

Budget shopping!

Lite budget shopping vart det idag;

67191-819

En kjol 'Marcy Skirt'  från Indiska. En väldigt skön kjol i 100% viskos med fickor på sidan. 159kr!

En lite oversize t-shirt H&M, med uppvikta kanter på ärmslutet. 98kr. Snygg till kjol med högmidja, under klänningar t.ex. Fanns i vitt också.

Vart osäker först om jag skulle behålla kjolen med tanke på vad jag ska ha till den. Men jag behåller nog den. Får hitta kombinationer till den!

Dagens rosa!

67191-817
Hanky Panky har väldigt snygga och sköna underkläder. Nu säljer Blush en plåtlåda med tre stycken stringtrosor. Pris; 639.-. Skulle vara fint till alla hjärtans dag ♥

Tävling!

Jag ska ha en första tävling här på bloggen. Priset blir en mini mascara, Dior Show i svart.

Jag har snart bloggat i nio månader, och jag vill ge er läsare möjlighet att påverka. Vad vill ni läsa? Nåt speciellt tema? Eller nåt annat?
Skriv!

Svara under kommentarer eller maila
[email protected]

Jag drar slumpmässigt ut personen som vinner som sedan mailar mig sin adress! 

Uppdatering: 31/1.

Tävling avslutad!

Håkansson The Remover

67191-816

Jag har testat Håkansson- The remover.  En parfymfri och uppfriskande remover. Tar bort mascara och annat smink väldigt bra. Det krävdes dock två borttagningar på varje öga. Lagom stor flaska på 100ml. Jag tycker denna remover islutändan var bra! Känns mild och skonsam. Pris: 239kr hos  
Smashing.

Betyg:
67191-78767191-78767191-78767191-787

Nästa test blir nagelbandspeeling från Deborah.


 

Home again!

67191-812

67191-814

Nu är jag hemma efter en härlig helg! Resan har gått bra. Bröllopet var fint och man har ätit och druckit gott. Brudparet var fina och dagen efter åkte de på sin bröllopsresa till Mauritius och är borta i 9 dagar, hur skönt är inte det!? Kallt har det varit, så med min vita kappa klarade man sig knappt med. Men man var ändå inte ute så mycket. Ingen shopping blev det i Helsingfors för det var stängt under söndagen. Men Tax-free handlade jag.


Klicka för större bild, om du vill :)

Chanel, ögonskuggepalett.
Chanel, foundation som jag har nu.
Clarins, Handkräm. Riktigt mjukgörande handkräm.
Clarins, Beauty Flash Balm. Utmärkt under makeupen! Har provat den i helgen.
Dior Show mini mascaror 5st.

Nu måste jag ta en dusch, ses lite senare!

Frisörbesök!

67191-811
Före och efter

Frisörbesöket gick bra. Klippte av en bit där bak så det blev rakt och inte u-format. Snedlugg och slingor och färg. Håret känns friskt och skönt nu!

Snart ska jag åka iväg till Silja Line båten som åker till Helsingfors. Imorn är bröllopet och jag är hemma på måndag!

Ha en trevlig helg så ses vi snart! ♥

Budget tips!

67191-810

Idag ger jag ett budget tips på metallic lack. Jag köpte ett i silver från Mavala men finns i guld också. Snygg silver färg med två appliceringar! Vill man inte lägga ner pengar på Essies så är detta suveränt!

Veckans fynd!

67191-806

Beställde hem dessa shorts idag. 70% nedsatta på shopaholic och betalade 747kr för dessa från Lauren Moffatt. Ser framemot att dessa kommer till mig! De verkar sköna!

Min Garderob!

67191-805

Idag har jag städat min garderob. Torkat av damm på hyllor och rensat bland kläder jag inte använder alls. Vad skönt det känns! Jag har en hörngarderob från PAX,
Ikea. Som man kan bygga ut. Tyvärr har jag inte den platsen, nu iaf. Ovan ser ni hur det ser ut. Jag har inte organiserat efter färg som många gör utan efter plagg. Tröjklänningar hänger bredvid varann, koftor bredvid varann, klänningar, fest linnen och skjortor.

Längst ner har jag mina pumps och andra skor. Garderoben är så pass djup att den rymmer mycket. Kläder jag inte använder så mycket har jag längst in i hörnet. Som min nya beige A-linje formade jacka från H&M. Som inte funkar i detta klimat. Jeansen rullar jag ihop, så man får plats med alla. Och de finns längst ner. Högst upp finns tröjor som min H&M cashmeretröja, V-ringad vit från Benetton. Den känns bra organiserad, bra ljus har jag med spotlightskena i taket.

Svart jag vill ha nu.

67191-804

Svart är bland den snyggaste färg man kan ha på allt.
Svart klänning med långa ärmar är något jag skulle vilja ha nu. Inte bara dom ärmlösa och tubklänningarna.
Denna från Asos skulle jag gärna prova. Tights svarta kombineras lätt. Svarta från H&M gillar jag. Detta långa halsband Winter Onyx med berlock i slipad onyx från madebyme skulle jag gärna hänga runt halsen. Marc Jacobs snygga quiltade plånbok skulle jag mer än gärna klicka hem. En stor plånbok med fack är vad jag vill ha just nu. Svart nagellack är riktigt snyggt till vintern. Lackar gärna dom  i den färgen nu.

Någonting i svart du vill ha nu?

Volymen?

67191-801

Jag har testat en av Lumenes mascaror, nämligen
Sky fi Volume Mascara. En mascara som ska ge fransarna volym som jag vill ha. Applicerade två gånger med denna mascara. Men den gav ingen volym alls. Positivt med denna mascara var att den inte kladdade alls. Men ingen speciell mascara detta..
Då har Maybelline och Nivea bättre budget mascaror.

Betyg:
67191-787 67191-787 
Pris: 120kr

Nästa test blir Håkansson the remover!

Antingen eller..

Denna 'antingen eller lista' har jag tagit ifrån Kerstin.

Scarf eller Turban
Bruuns Bazaar eller Mads Nørgaard
Hög klack eller Ballerina
H&M eller Hérmes
Förklädesklänning eller A-linjeklänning
Edith eller Paddington
Stenar/kristaller
eller Nitar
En-axel klänning eller Tubklänning
Neon eller Pastell
Kroppsnära eller A-linjeformat
Pyton eller Leopard
Modeblogg eller Modemagasin
Baddräkt eller Bikini
Chloé
eller Cacharel
Blommigt eller Prickigt
Guldmetallic eller Silvermetallic
Tighta byxor eller vida byxor
Sportchick eller Lyxhippie
90-tal
eller 80-tal
Techometallic eller romantiskt

Nya VR kom idag, har bläddrat lite och läst artikeln om Sophie som Stina skrivit. Kul att läsa den! Bra gjord tycker jag.

Hej så länge!

En fest och en vardags..

Nu är träningskortet köpt. De hade ett jätte bra pris. 329kr/månad i ett år. Inga medlemsavgifter eller administrationsavg. som många gym har. Man får träna i vilket Nautilus gym som helst i Stockholm. Så imorn ska jag börja! Peppad :)

Mina två klänningar tänkte jag visa;

67191-795

Först en A.A klänning från Nelly som jag har i svart. Rätt ljus rosa färg, så den blir snygg till vår/sommar.

Den andra från Asos ser ut så här..

67191-802  Klicka för större bild!

En vit siden klänning med svart band upp till. Något skrynklig på bild, inte hunnit stryka den än. Snygg lite annorlunda fest klänning. Ska ha svarta heltäckade strumbyxor till.

Nu är jag trött, att simma tog på krafterna. Ska testa en ny mascara jag köpt från Lumene. Show U later ♥

Badhuset.

Nu snart ska jag iväg o simma. Och bada bastu efteråt. Det var läänge sen man badade i badhus. Ska bli skönt det. Efter det ska jag hämta min vita kappa från kemtvätt, köpa ett träningskort på Nautilus. Ja, jag ska börja träna. Att gå promenader nu är ingen idé. Så spinning och springa på löparband ska jag köra bl.a.

Fick två paket igår också. Ett från Nelly och ett från Asos. Båda innehöll klänningar. =)

Ses senare!


Mys tofflor!

67191-794


Vad kallt det är! Varit ute en sväng i morse i snön. Inte lätt att gå i tjock snö, allt var inte plogat. Halt var det också. Höll på att halka fler gånger. Men nu hemma så fryser jag iaf. Ett par mystofflor skulle jag vilja ha. Har inga riktigt varma.
Dessa rosa vore nåt att ha. Ser ursköna ut. Vill ha dom nu!

En dag på stan..

67191-793  67191-792

..för att köpa en klänning jag ska ha på mig på bröllopet jag ska på nästa helg. Blev en lila med omlott uringning. Ett pärlhalsband köptes också på Glitter. Ett fynd det för 59,50kr. Svarta heltäckande strumpbyxor och svarta pumps och min lila väska från Ellos blir det till.


Klicka för större.

Nu är det bara ett frisörbesök på fredag. Sen är det klart :)

Mer skor..

67191-791

Fåfäng har börjat rea ut mera. Dessa skor är nedsatta till 1200kr. Jag har varit nära att klicka hem dom flera gånger. Men väntat på att de ska rea ut dom. Nu är dom beställda!  Köpte ju ett par idag. Men behåller dom också.. tror jag.

Dagens köp, skor!

67191-789

Dagens köp blev ett par flats från
Dinsko. Ett par svarta som liknar mycket Chloés snygga. Sköna och stilrena med spännet.

För tung väska?

67191-786

I min väska finns det idag..

Plånbok, LV
Mjuk neccesär, FACE med smink och annat smått.
Mobil: Sony Ericsson K610i
Mobil: Samsung Z500
Hårborste, Köpt nyligen på Åhléns. Bra hårborste som ger håret glans och hårbottenmassage.
Randig kalender, köpt i London.
Penna
Extra tuggummi.
Näsdukar, H&M
Nästan tom handkräm, Elisabeth Arden Eight Hour.
Spegel rund.
Nyckelband med nyckel hem.
Rosa korthålalre, Ordning & Reda.
Rosa portmonä med värktabletter i.

Läste en artikel i Expressen igår om att kvinnornas väskor väger ganska mycket och att det kan vara skadligt. Jag tycker att min är ganska tung ibland. Vägde innehållet i väskan idag och den vägde: 2,1kg. Det är ganska mycket det. Trenden idag är stora väskor och mer kan man stoppa i dom. Och man bör byta arm då och då. Det gör inte jag. Men kanske ska man tänka på det, då väskan väger mer..

Metallic

67191-783

Det finns mycket metallic på det mesta. Jag själv tycker det är snyggt och hakar gärna på den trenden!
Här kommer det i silver.

* Cybershadow, silver.
Make Up Store. Cybershadow är lite krämigare än vanlig skugga. Perfekt för festen.

* Hårklämma i form av en rosett. Accessorize.

* Essie lack, Silver Bullions. Ett metallic lack skulle jag gärna vilja ha! Blush.

* Metall top FCUK. En snygg partytop till svarta stuprör och pumps.

* Drömskor. Christian Louboutin. Pumps i läder. Net-a-porter.

* En annan dröm, Chloé Paddington i metallic silver. MrsH.

Paket till mig!

La Redoute paket kom till mig idag. Hämtade det på en gång. I den innehöll..

67191-778
En ljusblå skjorta. Skön kvalite med ren bomullspoplin. Snyggt att ha den tillsammans med shorts. Bra basplagg och den kostar från 199kr. Finns i vit och rosa också.

67191-781

Mina favorit ballerinas. Har dom i svart  och jag bodde i dom förra sommaren. Ursköna att ha på sig, inga skavsår alls. Beställde nu i ett par silverfärgade. Med en silver-glitter kant runt om. Rekomenderar dessa ballerina och de finns i olika färger. Pris: 379kr. Dom finns inte på hemsidan, bara i katalogen.

67191-779

Röda skor. En rosett fram och en rem runt vristen. Snygga till sommaren till en klänning. Stabil tjock klack. Blir nog en favorit till sommaren. Pris: 429kr.

Jag är nöjd med alla köp. Behöver inte skicka tillbaka nåt, skönt!

Så gick det..

67191-776
Nyhet från Beauty and the Geek, Divided.

Jag som inte skulle beställa nåt mera från
H&M just nu, gjorde en beställning på denna klänning av nyfikenhet. Fanns mera jag ville ha, men det fick bli ett plagg just nu. Nyfiken på hur denna klänning sitter och ser ut, det återstår att se. Modellen ser snygg ut på bild iaf!

Modeskytt testar Tokidoki

67191-777

Smashbox sminket Tokidoki har kommit. En serie som lockar för deras roliga design på förpackningarna. Jag har testat lipglosset
Dolcissima och kräm rouge sticket Bella.

Läppglanset har en pensel som man applicerar med. Den nyans som jag beställde är en beige rosa nyans. En matt färg med lite gloss. Känns skönt på läpparna, inte klistrigt. Ett mera vardagsgloss än festgloss då jag vill ha mera glans och mindre färg.

Betyg på detta gloss blir (av fem möjliga):

67191-78767191-78767191-787


Krämrouget som jag testat har ett stick som man snurrar upp som ett läppstift. Detta stift är långsmalt och tar inte stor plats. Nästintill doftfri vilket är okej, även om en god doft på smink är ett plus. Lätt att applicera och torkar inte in i huden direkt så man hinner applicera det. Färgen gav den rosiga looken jag vill ha på kinderna. Hållbarheten är lång och håller under dagen. Detta krämrouge är det bästa jag testat hittils.

Betyg på detta rouge blir:

67191-78767191-78767191-78767191-787


Sköna ting.

67191-768

Har denna sköna klänning från A.A i svart. Snart kommer en rosa hem till mig. Lite rea var det på den också.

Nåt annat som är rosa är min kamera som har kommit! Den ska testas snart!

67191-769

Mitt smink från Tokidoki har kommit också, visar det sen!

Ha en trevlig kväll!

Bekväm outfit.

67191-767

Tröjklänning, Rodebjer
Tights, H&M
Stövlar, Nilsonsko
Väska, Euston Mulberry

Idag ska jag lämna in min vita kappa på kemtvätt. Den är annat än vit just nu. Sen blir det lunch ute!

Ha en trevlig tisdag!

Rodebjer nytt.

67191-765

Var en sväng på
Västermalmsgallerian idag. Där har dom mycket fina butiker. Hittade en tröjklänning från Rodebjer. En randig i skönt material. Köptes på Solo. En lunch åt jag på DubbelW. Mycket god mat som hemgjord pasta och latte :)

Lyx foundation.

67191-763
Den absolut bästa foundation jag provat hittils är
denna burk från chanel. Täcker mycket bra, att puder inte är nödvändigt efteråt om inte vid fest. Har solskyddsfaktor 12 dessutom. Jag har nyans 30 cendré.  Pris ca: 350kr.

Uppdatering 15/1.

Knas med internet., men nu funkar det.

Några ville att jag skulle berätta mer om Chanel Teint Innocence.  Så jag skriver lite mer om den.
Denna foundation täcker mycket bra men ger ett naturligt silkeslent resultat. Huden blir mjuk, återfuktad och skyddad. Denna foundation ger en mycket naturlig finish. Och den ska passa alla hudtyper. Vad jag vet. Och finns i 6 olika nyanser.

Euston.

67191-759  67191-760

Det vart en Mulberry väska. En Euston Darwin Oak. Köpte den på NK, med 30% rea. Jag är mycket nöjd då jag ville ha en väska som håller länge och som är riktigt snygg :)

Klänning!

67191-758

Klänning, H&M
Glansiga tights, Gina Tricot.
Väska, Longchamp
Stövlar, Kors By Michael Kors.

Ska möta upp syrran på stan! Ska kolla efter en väska. Kanske en Mulberry, de har ju Rea nu.

Ha en trevlig lördag!

Ny Rosa!

67191-756
Jag har klickat hem denna digitalkamera på
komplett.se. Har velat ha den ett tag, så jag beställde den i rosa såklart :)

Tokidoki.

67191-754

Tokidoki betyder 'ibland' på japanska, detta eftersom alla väntar på ögonblicken som ska ändra ödet . (Citerat från Eleven)

Smashbox har kommit med en kollektion som heter just Tokidoki. I en begränsad upplaga för att hylla våren! Hur bra låter inte det. Jag som älskar smink måste prova nåt av detta, eller fler produkter. Återigen förpackningarna som är snygga. Och smashbox har bra smink tycker jag.

Det är på
Eleven som har denna kollektion. Jag vill prova läppglanset och rougesticket.

Uppdatering; Jag klickade hem läppglans och rouge. Återkommer sen när de dyker upp!

Bloom rouget!

67191-751   Klicka för större.

Rouget låg i brevlådan idag! Äntligen. Har redan hunnit prova rouget, är man nyfiken så är man.

Rouget har en mörkare rosa än ljus. Ingen speciell doft. Förpackningen var smidig med ett lock som hade en spegel innanför.

Verkar vara ett bra rouge även om färgen jag valde (Hibiscus) inte säger mig nåt speciellt.

Prisvärt var det, 129kr hos Blush. Men den ger inte den solkyssta looken som jag ville ha,  kanske är det ett kräm rouge man ska testa!?

Mintgrön!

I vår kommer vi får se massa härliga ljusa färger. Jag har redan tjuvstartat med att köpa en mintgrön tunika från H&M för att pigga upp garderoben lite mot det gråa som jag har en del av.

67191-749

Sitter skönt mot kroppen och har en snygg ljus grön färg. Och på ärmslutet är det tre tryck knappar som gör att den hänger ner lite på ärmarna. Ska ha den till tights och stuprörs jeans!

Två..

67191-745
..riktigt söta klänningar. Den
första kommer ifrån shopintuition och kostar 105$ och den andra från Asos för 379kr. Jag skulle ta den andra. En önskeklänning det i vår..

Svaren..

Gick inte så bra att gå in på bloggen igår kväll. Så svaren kommer nu!

1) Jag har två tatueringar.

Falskt. Jag har bara en.

2) Jag har varit i Afrika.


Sant. Egypten har jag åkt till, 2002 var jag där. Det var en minnesvärd resa.

3) Jag har bott i Uppsala.

Sant. Bodde där en termin 2004, då jag läste en kurs.

4) Jag tycker inte om Sushi.

Sant. Det gör jag inte, och kommer nog inte att börja gilla det..

5) Jag har inte tagit studenten.

Falskt. Det har jag gjort. Samhällsprogrammet med kulturinriktning.

Det var kul att se hur ni gissade =)


Katalog ankomst.

La Redoute katalogen kom idag till mig, får se om det blir nån beställning. Storlekarna är ju lite knepiga.. Annars kommer nog mitt rouge idag, det var skickat igår. Då ska jag testa den sen :)

Sant eller falskt svaren kommer ikväll också, vill du gissa, så gör det gärna.

Ses lite senare, ♥


Promenad outfit.

67191-741

Nu ska jag snart iväg på en promenad, innan frukost. Ovanstående skulle jag gärna ta på mig.

-
Byxor, TopShop.
- Hoodie, H&M
- Linne, Cherry-Tee (shopaholic)
- Puma skor, La Redoute
- iPod nano, rosa.

Moccasin.

Jag behöver och vill ha ett par platta skor till våren. Jag tänker moccasin. Ett par från Marc Jacobs vore inte fel. Vill ha dom! Lammullsfodrade och cognacfärgade. Dom verkar mjuka och sköna att gå i. Det är ett krav och att dom är snygga förstås. Pris; 2000kr.
67191-739
Net-a-porter.


Tisdag.

67191-736

Dagens outfit blir;

Svart tröja, H&M
Byxor
Hilfiger Denim
Keps, Rea fynd(35kr) från H&M Herr avd.



Sant eller Falskt?

Blev utmanad av Käthe. :)

1) Jag har två tatueringar.

2) Jag har varit i Afrika

3) Jag har bott i Uppsala.

4) Jag tycker inte om Sushi.

5) Jag har inte tagit studenten.

Två av dessa fem är falska. Vilka då? Gissa på!

Utmanar alla! Om ni antar utmaningen, skriv en kommentar så jag kan kika in =)

Nykysst look vill jag ha.

67191-731
Vill prova ett nytt rouge, så jag beställde ett från Bloom i nyansen
Hibiscus. Som ska ge en rosa nyans för nykysst look. En spegel är det dessutom med i förpackningen. Berättar sen vad jag tyckte om rouget! ♥

Dagens nätshopping under 250kr.

67191-730   67191-729

Dagens köp blev från
Ellos. En tunika med knyt runt och dolda fickor vilket jag tycker om och en lila sammets väska med kedjehandtag. Väskan kostade endast 97kr och tunikan 129kr. Första gången jag lägger en beställning från Ellos. Hoppas dom är fina i verkligheten också!

Sexigt läppglans!

67191-728
När jag såg
Liparazzi läppglanset som hade en lampa och en spegel på hylsan, så beställde jag det direkt! Men nu när jag har funnit Sexysmile, så vill jag ha den också! Smarta läppglans är vad som behövs.
Detta läppglans tar bort fläckar på tänderna, gör dom vitare och ger dig en fräschare andedräkt. Samtidigt som den gör dina läppar sexigare med glosset. Välj bland nyanser som Bombshell Blonde, Stripped Bare eller varför inte Cafe Latte? Jag vill prova detta! Jag måste.

Eleven har dom dessa smarta gloss. Perfekt i party väskan.

Tre gånger mönstrat

67191-726

Jag vill se lite mer mönstrat i garderoben. Just klänningar iaf. En kul variation mot de enfärgade. Den första kommer ifrån
Shopbop, och dom två andra ifrån Asos.

Vit väska?

67191-724

Jag är lite sugen på en vit väska. Dessa två på bilden kommer ifrån Chloé. Nyinkommet för våren 07. Har ingen vit väska och nu när vår och sommar kommer så funkar det med vitt!

Pris på den översta;
Quilted bay handbag kostar €1195 och den andra; Box Edith Handbag €795.

Vad tycker ni om vita väskor just nu?  

Nytt smink är spännande..

67191-722  67191-721

Jag håller jämt utkik på nya sminkprodukter som finns att beställa. Det är på nätet som det mest spännande sminket finns..

DuWop har kommit med nya produkter. Först en rosa väska med 5 produkter; med bl.a DuWops bästsäljande förstorande lipgloss- Lip Venom. Rouget som finns (i mini förpackning) med har jag testat och tycker det är bra, även Venom glosset Spicy som bokstavligt talat ger en stickande spicy känsla på läpparna. Party Gloss det!

Sen kommer DuWop Shadow Lift.som jag gärna vill testa. En halvtäckande flytande ögonskugga som hjälper till att göra ögonlocket slätare. Och ger en skimmrande finish. Fyra nyanser finns det att välja bland. Pris: 350kr.
Jag säger ja tack till Phoenix-matt violett.

Varmt snart?

67191-719  67191-718Bilder style.com

Jag ger nästan upp om att snön ska komma. Jag är ingen vinter typ som gillar att åka skidor t.ex. Även om snön kan se mysig ut när den ligger vit på marken. Trots ingen snö känns solen och våren långt borta. Jag vill se ut som bilderna ovan från Chloé visningen, våren 07. Shorts som jag tyckte mycket om i somras. Klänningar och gärna med fickor och hängslen så man kan ha en blus eller en t-tröja under. 
Undrar om det blir vår tidigare i London än hos oss? Ja, en helg i London skulle jag vilja ha så fort värmen kommit dit.

Nu blir det en låång promenad. En timme ska jag gå med iPoden till hands. Känner mig duktig som gick igår och nu även idag.

Ha en trevlig fredag Ni alla!

I min beautybox.

67191-717

Jag förvarar mitt smink i en metall beautybox. Som jag köpte på Åhléns för 300kr. Rymmer rätt mycket, även om jag skulle behöva
mer utrymme för mitt smink ;)

Fick ett mail igår från Nelly. Att min kjol som jag beställde inte finns. De sa att det inte ens skulle ha gått att beställa kjolen..(!) Så nu blir jag utan kjol. Jag som trodde jag hade tur när jag fick den i min storlek..

Dagens köp!

67191-714

Blev en klänning från MQ. Grå med skärp och svarta knappar. 399kr fick jag för den. Snygg vardags klänning!

Väntat!

Jaaa, äntligen sker det som väntat. Sex And The City blir film!

Snygg skolåda, snygga skor.

67191-713


I en stor låda innehöll en snygg skolåda.
67191-709

Mina boots kom igår! Jag provade dom direkt och dom passa perfekt! Ingen stor skillnad med att gå upp en ½ storlek. Jag är mycket nöjd med skorna och
net-a-porter. Enkelt att beställa och snabb leverans, rekomenderar verkligen att beställa därifrån!

Nu idag ska jag på MQ rean som startar idag. Fick presentkort i julklapp från den butiken och kanske hittar jag något.

Ses sen!

Dress for a wedding.

Detta blir mitt första inlägg iår. Känns bra med det nya året och jag ska börja leva lite nyttigare, vill gå ner x antal kilo. :)

Väntar på
mina boots som inte kommit, men de har kommit till Sverige iaf =). Annars denna månad ska jag köpa en klänning som jag ska ha på mig på ett bröllop i slutet av denna månad.

Detta skulle jag vilja ha..


67191-708

* Rosa klänning Anna Sui. En rosa dröm med snyggt mönster och detaljer.
* Pumps, Christian Louboutin Christian kan skor.
* Clutch, Bottega Veneta En guldig clutch för att matcha skorna.

€1700 skulle denna outfit gå på. En bra bit över vad jag skulle ha råd med.

Uppdatering; Vad komiskt, ungefär 10 minuter efter att jag publicerat detta inlägg ringde det på dörren. Mina boots kom! Jag visar dom sen.. Men jag kan avslöja att jag älskar dom!


Bloggtoppen.se
Top Mode & design bloggar

RSS 0.91