Mitt äventyr idag!

Sitter just nu på Gabriels kompis jobb. Vi har varit på stan en sväng.. Hitta min klänning på MQ som jag velat ha så läänge. Glad jag är! Bild kommer sen. Och älskling köpte den till mig, snällt.
Sen köptes även ett Nuxe läppglans med solskyddsfaktor. En fika även på Espresso House med good latte blev av...

Vad resten av dagen bjuds på får vi se...

Uppdatering; Äventyret idag fortsatte med att åka till Barkaby Outlet! Där massa intressanta butiker finns..
Jag köpte dessa skor på Scorett där;

 Klicka för större :)
Guldsko med klack och svarta pumps, yeahh nu har jag ett par. 350kr/styck.

Och här kommer bild på den efterlängtade klänningen!

67191-308
Så nöjd med denna! Jag trodde jag aldrig skulle få den, e.s den är slut överallt. Men MQ Norrlandsgatan hade den =)

Nu blir det läsning ikväll och ev. ett varmt bad...

Ha så bra ikväll =)


Orkar jag se oredan?

Har börjat läsa nu i Bergdorfs blondiner och jag gillar boken nu såhär i början :). Tänkte jag skulle läsa mer idag och ev. städa garderoben. OM jag orkar se den överhuvudtaget idag...
Men ser hellre lite på Desperate Housewifes =). Ja det får bli så, så länge.. Kanske får jag ett ryck att städa sen. Man måste ju ha lust också..

Ses sen, och ha en fortsatt bra söndag ni alla!


Uppdatering; Är hos Gabriels vän, vi ska se...gissa vad!? Superman Returns som hans vän laddat ner(han älskar superman ;)..Aja, inte tänkt se den igen nu. Men vad gör man inte för att träffa sötis :) En latte på vägen har jag fått.. Efter filmen ska vi promenera vid kanalen i Södertälje där vi är...mysigt..

C´ya!

Men åhh..

Trött jag blir! På min garderob..som ständigt är i en oreda. Måste fixa det snart! Går ju inte att ha det så här.. Hittar knappt nåt, och jag tror att kläder har försvunnit..

Ska träffa syrran min idag, och hon skulle till Ikea. Hmm...undrar om man ska hänga på!? Och kolla på förvaring och så.. Men helst skulle jag vilja ha en stooor garderob på en gång, allra helst en walk-in, men det går ju inte nu..Kan bli så irriterad på oreda. Som mitt rum är lite av just nu..

Kan man ha större problem?? ;)

Tänk om man hade en egen lägenhet, med mycket plats för kläder, skor, väskor.. Drömmande ord från mig..


Test av skimmer olja..

67191-301

NUXE Golden shimmer har jag nu köpt. Kikat på den ett tag och slog till idag. Man har läst så mycket om den och i senaste VR fick den också bra betyg!

Har testat den nu på benen, och den ger det skimmer som man vill ha! Man kan använda den i håret och ansiktet också. Kort sagt; Bra olja som ger ett snyggt skimmer på kroppen! Skaka bara flaskan noga innan den används! Mer behövs nog inte säga :) Pris: 295kr.


Min favo serie och en ny bok och...

67191-300

Jag beställde igår min favo serie Desperate Housewifes säsong 1 på CDON.com och fick den redan idag. Debbie hade beställt den och det var ju rea + fraktfritt så jag gjorde detsamma ;)
Sen så har jag köpt idag; Bergdorf Blondiner av Plum Sykes. Och ett impulsköp av läppglans: Maybellines shiny licious peaches ´n´cream. Goo doft på denna!

Just nu ösregnar det och jag känner bara för att vara hemma. Ska se en film jag hyrt (North Country) och bara ha en filt i soffan :)

Ha en super fredag!!

High Heels!

67191-299

Jag vill ha ett par high heels! Men så här smal klack tror jag inte..Skulle bli vingligt för mig, i början iaf. Är van vid klack, men så smala-nej.  Gärna lite tjockare klack. Ska kolla i London sen efter ett par. Har sett lite på Zara också.. Men letar än. Skulle ni kunna gå i dessa som Micha Barton har? Vad föredrar ni som skor med högklack? Modell o.s.v ?

Superman Returns.

67191-298
Kate Bosworth som spelar Lois Lane och Brandon Routh som spelar Superman.


Lite trött just nu..Men ska se Superman Returns ikväll på Rigoletto kl: 23.59. Behöver en latte för att hålla mig vaken känner jag nu.. :) Filmen är nämligen 2h 30min lång! Ska på den bion med Gabriel som han heter :) och hans vänner.

Annars idag har jag inte gjort nåt speciellt, fikat med syrran som kommit hem. Laddat ner lite låtar till iPoden..

Nu måste jag fixa iordning mig, ha en trevlig kväll alla! ♥ Kramis.

Uppdatering; Klockan är nu 03:26 och filmen skulle jag vilja säga var okey. Inte jätte bra men inte dålig heller. Godkänd iaf! En latte fick man på espresso house som stängde 23:00, bra där :)
Jag känner nu att jag tycker mer och mer om Gabriel.. Så sööt är han. Nu ska jag sova! Ses imorn =)


Test av färgad dagkräm..

67191-297

Igår var jag en sväng på Kicks och köpte en färgad dagkräm. Har aldrig prova en sådan förrut. Men vill ha en nu till sommaren. Jag valde Lancômes Aqua Fusion Teinté. Jag frågade hon som jobba där och hon nämnde denna. Finns i fyra olika nyanser. Jag valde nr: 2. Den har dessutom solskyddsfaktor 15. Vilket är bra! Jag har testat denna nu på morgonen. Och den känns mjuk och skön på ansiktet. Ger en naturlig färg i ansiktet. Tuben är på 50ml och är behändig. Får lätt plats i väskan. Pris på denna går på 270kr.

Jag gillar mycket Lancômes produkter. Och denna är suverän. Om du är ute efter en färgad dagkräm så har jag ett tips iaf, och det är denna.


H&M kläderna i min garderob.

Yes!Har provat allt som kom med i paketet. Och jag är nöjd med allt!

67191-290

Först min vita ullkappa Åhh vad jag gillar den! Stora vita knappar som går ända upp. Bra längd som går till knäna. Och snygg vit färg. 998kr.

 Klicka för större

Sen kommer min gråa cardigan! Med stora knappar där också, som går ända upp. Väldigt skön att ha på sig. Kommer användas mycket sen! 298kr.

 Klicka för större

Mina svarta byxor! Mudd nedtill med knäppning som man kan reglera själv. Gillar dessa mycket. Snyggt till stövlar i höst/vinter.

 Klicka för större

Sen min rosa halsduk som bara var så skön...

Det var min H&M beställning, väntar sen på resten. Som skulle komma i mitten av september, verkligen låång tid. Men kommer nog iaf inte använda skinnhandskar nu :) Men min svarta cardigan jag beställde för 2 månader sen.. vill jag gärna ha nu!


Sen så har jag en ny parfym som syrran kom med när hon kom hem från Finland igår.


 Amor Amor Cacharel Eau Fraiche. Goo doft  verkligen! =)

Äntligen funkar nätet!

Mitt internet har inte funkat sen åskan kom, men nu funkar det! Äntligen :) Så det vart inget inlägg igår..

Igår var jag och bada men en kompis och hennes kille+hans vän, vi åkte en liten motorbåt och stanna vid en klippa. Mysigt! Bada och grilla lite korv. Det vart kul! Sen åkte vi hem till kompisen och såg på en scary film..

Idag är G ledig så jag ska träffa honom då =)!

Länge sen en dagens outfit var hos mig, här kommer den;

67191-287

Ha en underbar dag, så hörs vi senare idag!

Uppdatering; Det var snabbt! Mitt H&M paket har kommit! Där fanns min gråa kofta, min rosa halsduk, vita kappan och svarta byxorna.. Bilder kommer sen! Har även köpt idag ett rosa skal till min iPod och en topp från Zara, svart med ett stort glitter ankare. Ikväll blir det film med G hemma hos mig!

♥ Johanna

Madebyme for me.

67191-286

Idag kom mitt halsband från Madebyme i brevlådan. Candy Luxury heter det. Pris: 499kr exkl. frakt.
Mycket nöjd med detta halsband! Fanns många fler man skulle vilja ha..

Här är vädret konstigt, det åskar nu, men det vart varmt innan.. Kanske därför det känts så kvavt..

Ska äta middag snart, sen kommer en vän ikväll och det blir nån film hemma.

Hej hej så länge

Bröllop och sånt..

Gårdagen gick bra. Vi var tre som servera drygt 80 gäster och sen en kock som gjorde maten. Vi hjälpte med att lägga upp maten, öppna champagne flaskor, vin, duka av, diska och allt möjligt som behövdes göra under kvällen! Vi hade ett flyt hela kvällen och alla vart nöjda. Men man vart trött i slutet.. Kom hem vid 04 i morse. Ont i fötterna och rygg. Somna direkt när jag kom hem.

Innan bröllopet igår träffa jag G, vi åkte till stan och fika och åt lunch. Fick en stor röd ros av han och en stor Miranda nalle som jag alltid velat ha. Så sööt. Vi ska ses ikväll med..tillsammans med lite av hans vänner..

Nu ska jag fixa iordning mig, känns som det kommer ta lite längre tid nu när man är trött ;)

Ses!

En lång dag väntar mig..

Mår bättre idag, fått sova. Och inte så ont i magen iaf. Snart runt klockan 10 kommer G och hämtar mig, vi ska till stan och bara umgås innan jag ska till bröllopet! Svarta byxor och svart skjorta är nedpackat som serverings outfit.

Hinner inte svara på kommentarer nu, utan det blir imorn! Kommer nog hem rätt sent/tidigt på morgonen.

Hoppas Ni har en skön lördag!

Trött och hängig nu..

Är väldigt trött och mår lite sådär.. Vakna tidigt i morse med väldans magvärk. Känns något bättre nu iaf. Men inte kunnat äta så mycket. Ska vila under dagen och kolla på nån film kanske. Och bläddra i H&M höst katalogen som kom idag :)

På kvällen blir det bio med älskling och hans vän+tjej. Blir trevligt! Imorn blir det jobb.. Jag och två andra ska servera på ett bröllop. Vi ska jobba i ungefär 12 timmar.. puh. Men vi får betalt 1000kr som kommer gå till London.  Just nu känns det sådär att jobba, för att man mår som man gör nu. Men det blir säkert bra...

Nää, det blir soffan nu. Orkar inte så mycket mera nu.

Ha en skön fredag!!

Kramisar Johanna


Uppdatering; Mår något bättre,och lite lite piggare. Klockan är kvart i åtta och jag har bytt om och sminkat mig..

67191-285

* Röd klänning, ASOS.
* Leggins med spets, Twilfit.
* Pumps med rosett, DinSko.
(Känns trånga..men vi åker bil så jag får tåla ;)
* Halsband, Kenneth Jay Lane
* Väska, Rizzo
* Hår uppsatt lite slarvigt med ett spänne.

G kommer och hämtar mig när han duschat och så... Så bara ta det lugnt innan dess =)

Ha en fortsatt skön fredag så syns vi imorn!

Londonresan bokad!

Jaaa nu är London resan bokad. Jag och Annie åker den 10 augusti och stannar i två nätter, hemma den 12: e på kvällen. Läängtar dit!! Det blir intensiv shopping.. då ;)

Ha en fortsatt trevlig kväll!!

H&M Höst


Klicka för större bild.

Detta ovan beställde jag från H&M. Inte fått nån katalog..Men kunde se lite höst nytt på nätet. Ska komma v. 30! Hoppas då.. (Skinnhandskarna skulle komma mitten av september) Sen väntar jag ju fortfarande på min svarta cardigan jag beställde i april tror jag (!)

Dagens outfit bjuder jag på idag:


Min nya jeans väst , märket  Zoul från MQ, shorts JC, ribbat linne svart MQ. På fötterna; troligtvis svarta ballerina.

Ha en underbar dag alla!


Rea fynd från Asos!

67191-27767191-274
Röd klänning från Asos och Tubtops klänning rosa/vit från Asos. På rea =). Kom idag, och jag var nöjd med båda dom!

Har åkt runt lite i köpcentrum, Farsta och Kista.. Men ingen lycka att hitta klänningen. Men så fick jag ett insidertips på min mail! Att den kommer finnas.. Då ska jag bara ha den! Tack för tipset Igen Fia.

Just nu är jag bara trött, ska laga nån middag och se på film. Köpte en jeans väst från MQ iaf idag: (MQ fan som jag är ;)


Mycket snygg på, kanske inte såå bra bild. Men visar sen när den är på :)

Sen så är jag en ägare av en iPod nano vit, 4GB. Som G:s lillebror hade i fyra månader, men ville sälja den.. Fick den för 1500kr, men den ska G betala. För att jag hjälpte honom i måndags med lite jobb. Ska fylla den med massa låtar sen :)

Ha en trevlig kväll alla! Så hörs vi mera sen.

Mína nya jeans!

Här är dom, mina nya jeans! Är väldigt nöjd med dessa :) Vad tycks?

67191-267
Provas med mina nya ankelboots. Klicka för större bild på den lilla bilden.

Har även lackat mina naglar med Essie;


Ett naturligt lack, fint tycker jag. Sägs att det ska sitta hårt och inte flagna snabbt.. vi kollar det sen :)

ModelCo Blotting paper har jag testat idag, min haka t.ex. kan lätt bli blank. Och jag tog en bit av detta magiska papper. Man tar så stor bit man behöver. Pappret är väldigt tunnt. Och otroligt att det ska hjälpa mot detta. Men det funka (!). Bra att ha i väskan med andra ord..

Min Biotherm spray är också bra, gillar den lika mycket som min håkansson. Ska ha en i väskan. Biotherm kanske då.. Känns svalkande och skönt! Bästa tips från mig, att ha med sig. Så ansiktet känns fräsht!

Ska iväg en stund...men kommer ikväll sen :)

Ha en fortsatt skön tisdag!


En låång dag men bra sådan.

67191-266

Det har varit en låång dag idag.. Hjälpt G med att fixa mat åt hans bäste vän och hans filmgäng som filma en reklam spel grej, hur man nu ska kalla det :) Som ska visas i september. Vi fixa mat och allt. Kul var det! Han kom och hämta mig vid halv fem imorse och sen kom jag hem vid åtta på kvällen.. Vid samma tid kom mina föräldrar hem!  De hade med sig lite saker fårn Taxfree :)

* Ralph Lauren HOT parfymen
* Elisabeth Arden, Eight hour Hand treatment
* Hypnose från Lancome, mascara svart.
* Biotherm- Soothing refreshing spring mist . (En spray att spraya i ansiktet för att fräsha upp, som min  Håkansson spray.
* En ljuslykta från Pentik. 

Sen kom även mitt Blush paket idag! Beställde ModelCo Blotting paper och Essie "Mademoiselle" nagellack. Recension på dessa kommer imorn :)

Nu ska jag sova...en tröttis nu =)

Kramis ♥


Min dröm väska.. En av dom..

Min dröm väska fortfarande... Chloé Paddington med det gigantiska hänglåset. Men visst finns det många väskor man vill ha!?  Har du nån drömväska du vill ha såå mycket?



67191-264
Bild; chloe.com


Inte en helt fel söndag..

Min söndag har hittils känts bra :). Hängt på Waynes och snackat och haft skoj med personalen. Shoppat lite smått;

67191-261
En denim kjol med hög midja från MQ, 499kr. Sen ett hårband med leopard mösnter, H&M och Isa Doras waterproof kräm skugga. Ska provas imorn!

Resten av kvällen..laga en kyckling middag, tvätta och små städa.. Imorn kommer päronen hem på kvällen.

Ha en skön söndag, kramis!

Skräckfilm.. me love!

Tänt ljus, förberett middag tills ikväll :). Snart kommer G hit.. Vi ska äta, se en skräckis, The Ring 2.. uhh..scary är den tycker jag. Är väldans lättskrämd ;)

Köpte ett par Jeans idag, I Diesel!!  Har inte gillat Diesel jeans så, men dessa var nyinkommna och de satt snyggt. Passar nog bra till mina nya ankel boots. Ville ju ha Acne, men nu vart det inte så.. Tycker det är jätte svårt att köpa jeans. Men det finns en kille jag känner lite som jobbar i en klädbutik som hjälpte mig. Super! Dessa var i stuprör, mellan blå ungefär.. Ska lägga upp dom, så dessa får jag på tisdag =). Visar dom då!

Hoppas Ni har en skön lördag kväll alla...

Test av Håkansson.

Nu har jag provat mina Håkansson produkter!

Vitamin Spray Rose-  Provade den i morse först. Sprayade på mitt ansikte två gånger, stäng ögonen och spraya 20 cm ifrån ansiktet. Denna spray doftade en neutral ros doft. Sådär lagom. Och den gav en fräshhet i ansiktet. Kändes bra! Sen så sprayade jag även efter att jag sminkat mig. För att det ska hålla längre.. Vi får se då ;). Men jag gilla den spray mycket! Bra att ha i väskan, för en snabb uppfräshning av ansiktet. Pris hos Smashing; 239kr.  Finns även i bl.a Kiwi, Fruit...

The Powder- En väldigt liten burk! Trodde den skulle vara större. Men då kan man ju ha den i väskan. Jobbigt med stora förpackningar i väskan, när man annars har så mycket där. Ett väldigt lätt puder som jag använde med en stor borste, efter min foundation. Jag har ett annat lös puder från M.U.S också.. Men Håkanssons känns inte så torr på huden. Känns smidigare på, om Ni förstår ;) Denna lilla burk kostar 199kr. Den ska räcka länge också säger dom. Men jag gilla detta puder. Jag kan tycka just puder och foundation är svårt att hitta nån bra.. Men detta puder får följa med mig nu :)

Sminkade ju mig också, använde min nya ögonskugga från MAC; Aquadisiac.


Skuggan gilla jag, en snygg turkos skugga som ger ögonen en helt annan look :)

Resten av outfiten vart denna;

67191-258
H&M klänning randig, sidenband runt, svarta skor DinSko, Johanna halsbandet och min metallic väska. Har också första gången använt Hollywood F Tape, guu så braa det är. Nu behöver man inte vara orolig att klänningen ska halka ner ;)

Ikväll blir det middag hemma och film med G, ska bli mysigt.. Har städat mycket imorse och fixat lite. Nu måste jag snart få min morgon latte ;)

Ses lite senare! ♥

Håkansson från Smashing!

Jag beställde två produkter från Smashing, när VR gav 25% rabatt! Dessa kom i brevlådan idag..


Håkansson The Powder och Håkansson Vitamin Spray Rose

Aldrig provat dessa produkter förr eller något från Håkansson. Ska prova dessa imorgon bitti vid sminkningen!

Ikväll denna fredag tänkte jag städa lite hemma, hyra nån film.. Ska träffa min älskling imorn och göra nåt..

Ha så bra under fredag kvällen! Kramis Johanna

Uppdateing: Dax att sova snart.. Som vanligt kan man inte låta bli; Har beställt lite från Asos rean, Blush och Madebyme.. Men säger inte vad nu. Det får ni se sen när jag fått beställningarna =). Imorn får Ni veta vad jag tyckte om Håkanssons produkter! Natti natti!

Gårdagen min...

67191-252

Vart ingen mer bloggning igår sen, åkte till stan först för att träffa Tina. Och halsbandet är mitt nu! Se ovan =). Så snyggt, kommer en dagens outfit med den på.

Köpte även lite andra saker;


Ankelboots från Nilson sko,  Hollywood F Tape & Hanky Panky trosor och linne..

Var på G: s jobb ett tag, sen körde han hem mig.. Då ringer hans kompis och fråga om vi ville grilla med några stycken, så vi åkte till dom sen..  Det var trevligt!

Ska snart iväg och dricka min latte, måste städa här hemma i helgen också. Mina päron kommer hem på måndag.

Här kommer en bild på mig och halsbandet;

67191-254
Lite dålig bild tycker jag, men jag har svarta shorts med en längre top från Gina Tricot, köptes igår. Och Kenneth Jay Lane halsbandet :)

Jag har varit med på bloggtoppen sedan ett tag, vill ni lägga en kommentar om min blogg till mig så gör gärna det här.  =)

Ha en underbar fredag alla goa!!

Johnny Depp kan =)

Kommit hem nu från bion! Såg den på Rigoletto på Kungsgatan. Fullsatt var det! Och filmen var braaa! Mycket humor i filmen och J. Deep gör bra ifrån sig igen. Och O.Bloom var inte så seg i denna film som i ettan tycker jag.  Och även Stellan Skarsgård var med i filmen.  Se den =) Väntas nu bara Trean som kommer nästa år..

Men på dagen idag var jag och slinga, tona och klippte håret;

67191-247
Vart en uppljusning och det slitna klipptes bort. Känns bra det.

Sen var det ett inköp :) en brun skinnajcka.. på MQ..


Vad tycks?


Har fått tag på Tina också, så jag ska träffa henne imorn lite innan 11 imorn bitti på NK. Då får jag halsbandet :)

Nu ska jag sova.. Natti natti!


Snygg förvaring bl.a

Hemkommen efter att pojkvännen G körde hem mig. Hade på dagen en picknick med mina vänner, vi var på Tantolunden  beläget på södermalm. Efter det köptes t r e nya ögonskuggor;


Högst upp en bronzig lösskugga "Watt", till vänster en ljus skugga "Flirt" som highlight från Samshbox och MAC skuggan "Aquadisiac"

Granit hittade jag bra förvarning till mina skärp och scarfs;


Svarta stabila flätade fyrkantiga korgar.

Är rätt trött nu, ska läsa i nya VR som kom på posten. Imorn väntas frisör besök =). Ska färga, slinga och klippa mig! Äntligen.. Sen på kvällen blir det bio; Pirates of the caribbean 2.

Ses imorn,

Natti natti!

Utmaning!

Jag blev utmanad av Debbie, jag gillar utmaningar på bloggen och jag ställer gärna upp.. Här kommer den;


Fem saker i min frys, sett ifrån ett funktionellt perspektiv:
  • Kyckling och lax 
  • Is! Älskar is!
  • Vaniljglass från GB.
  • Bröd
  • Bär (Blåbär & Hallon)

Fem saker i min garderob:

  • Kläder som är tryckta i garderoben.
  • Skärp
  • Handdukar små till ansiktet
  • En tom liten förvaringslåda i korg material.
  • Galgar överallt. De som inte får plats att hänga upp.

Fem saker i min bil: (Läs pappas & mammas bil)

  • CD-skivor jag vill ha när jag kör.
  • Papper
  • Mammas solglasögon.
  • Gamla parkerings biljetter.
  • Små mynt i ett fack.

Fem saker i min handväska:

  • Läppglans of course och nån läppbalsam (Rosebud)
  • Min mobil.
  • Plånbok
  • Alvedon
  • Handkräm!

I handväskan har jag ju mycket mer ;). Men det var ju f e m saker man skulle skriva :)

Och nu så utmanar jag 5 personer... Annie, Jocelyn, Tesan, Vintage Jessica & Wiiberg


Bumble and Bumble i håret och svarta kläder.

Morning! Precis tagit en dusch och tvättat mitt hår med Bumble and Bumble. Och det är ett shampoo som inte löddrar mycket alls, nästan ingenting alls. Men jag tycker det var lätt att arbeta in shampoot i håret. Och man behöver inte mycket alls! Sen så tog jag balsamet., som jag kände nästan direkt att det var bra. Håret blir inte sådär strävt som det kan bli ibland, utan det var lent och lätt att reda ut. Jag hade ingen speciell doft på mitt shampoo, men doftade gott för det. På NK där jag köpte mitt fanns det några andra dofter och de står på flaskan att de är för olika hår och så. Mitt var för normalt hår och gav hårbotten en lugnande känsla. Bra!
Priset varierade på dessa olika shampoon, jag betalade 169 och 179kr för mitt.  Finns också att beställa på MrsH

Dagens outfit består av....

67191-243 

.... svart kjol och ribbat svart linne. Longchampen och YSL solisarna. Två guldhalsband. På fötterna; sandaletter (Ej på bilden)

Till stan idag, träffa vänner! Ska bli mysigt.

Hoppas eran tisdag blir braa!

Kramis Johanna

Mina inköp och sånt där..

Goo kväll! Har kommit hem nu rätt sent ikväll. Träffa en vän och fika sen åkte vi till stan en stund..Hon hade på sig ett svart Juicy set, so lovely! Sugen på ett :) Och sen träffa jag Han :). Vi åt middag sen gick vi på bio igen, såg 16 Blocks

Men här kommer bilder från det jag shoppat =)


Från vänster; Juicy Tube "Pamplemousse"- ger lite glitter på läpparna, och go doft. Sen YSL Touche blush med en spegel på locket, nyans: 2- härligt skimmer på kinderna, me like! Sen Bumble and Bumble shampoo och balsam "Seaweed" från NK, ser framemot att prova dessa :). Sen har vi mina svarta YSL solisar! Köptes på NK, super läckra tycker jag.

Sen köpte jag två väskor;

67191-237
Från Rizzo! En Quiltad skinn väska med kedje handtag. Nu har jag en! Gillar den såå mycket. Köptes på Rizzo butiken.


67191-236

En Longchamp, mörkbrun lite större väska med längre handtag. Perfekt till hösten men även nuu :)


Dessa var mina inköp!

Imorn träffa lite vänner som ska åka bort. Träffa Honom, som är min pojkvän nu också =). Kan inte tro det bara ;).

Känner för en dusch nu, med bumble and bumble i håret. Ska berätta vad jag tyckte om denna sort sen..

Natti natti alla! Kramis :)

Shopping och café besök.

När jag vakna så gick jag till datan för att kolla mitt saldo på kontot. Fick en chock! Jag hade fått in pengar från mitt försäkringsbolag, e.s. jag är sjukskriven har jag fått det :)
Så jaa.. det blir att åka in till stan och shoppa! Massa fiint. Sen ska jag hälsa på min date på det café han jobbar på!

67191-235
Svart kjol, Fcuk
Prickigt halterneck linne-brunt med vita prickar, H&M
Ballerina Svarta, La Redoute
Uppsatt hår och mascara + läppglans!

Kommer visa allt sen vad jag köpt :)

Ha en underbaaar söndag Ni alla goa!


Uppdatering: Kommit hem från en svettig dag på stan. Köpte lite saker :) YSL solglasögon, Longchamp väska, en Rizzo väska bl.a Bilder kommer imorn. Ska nämligen iväg till min kompis nu =). Ses imorn e.m!

Ha en fortsatt skön söndag och Tack för alla fina kommentarer!

Varmt och Poseidon ikväll..

Kan det bli mera v a r m t !? Tror inte det... Har precis tagit en dusch, men så känns det inte.. Ska snart iväg på bion, Poseidon ska vi se ikväll =)

Har på mig min randiga klänning från H&M, svarta leggins, flätat silver skärp,metallic väskan och högklackat från DinSko.. Och en svart kofta, om det behövs.. Men vi åker bil så det blir kanske inte nödvändigt..

Ha en trevlig lördag kväll ♥


Uppdatering: Hemma nu..klockan är 01.30. Och måste säga att date nr: 2 var också mysig. Shit ;). Bio först, sen var vi på Café Albert om har öppet sent (Fre-lör till 05.00). Man är bland massa moln nu och dagdrömmer, hihi =)

Natti natti!

Små irriterad..

Jag skulle ha träffat Tina igår. Hon skulle skicka ett sms om tid. För att hon skulle även träffa Marie Sernholt samtidigt.. Men jag fick inget sms eller mail igår!! Har skickat ett mail till henne nu, om när vi ska ses. Vill ju ha halsbandet! Hoppas jag får reda på nåt idag då... (!) Grr..

Nåt annat roligare; Idag ska jag in till stan en sväng. Ska träffa en söt kille :). Och äta lunch och så.. Han ska köpa en parfym som jag ska få välja =). Och imorn ska vi på bio... Ska bli kuul.

Nu ska jag duscha och fixa mig....Hoppas jag fått nåt svar på mailet eller nåt meddelande av henne...


Ses!


Uppdatering: Kommit hem nu! Klockan är lite efter 18. Daten gick jätte bra! Han är verkligen så sööt. Imorn blir det bio =). Nu ska jag snart iväg till min vän, film kväll och pizza :)
Sen fick jag ett mail av Tina, hon hade inte mitt nummer på sig, så hon kunde inte höra av sig (!) Och hon kunde ses, måndag eller så... Får halsbandet då!

Ha en trevlig kväll alla goa!

Kramis Johanna ♥

Känner på mig en bra dag..

Picnicken igår var härlig! Vi åt sallad, jordgubbar. Jag drack en Latte :) och min vän en smoothie. Otroligt varmt och skönt. Dock hade jag inte så bra promenad vänliga skor, de kilklackar jag hade gjorde att mina fötter var ömma och ont gjorde det.

En helt annan sak; Idag ska jag träffa Tina som var på bloggträffen och pratade om de olika produkter som fanns med i Goodiebagen och andra smycken och sånt man kan köpa. Jag ska nämligen köpa detta halsband. Wuhuu! Blev kär i det direkt, och kan inte sluta tänka på det ;)
Kommer visa bild sen ikväll eller imorn =)

Nu ska jag äta frukost, sen träffa syrran ett tag. Och dricka dagens Latte.
 Har också tänt dessa rökelse stickor från Voluspa. Ljuvligt det doftar..(Fanns med i goodiebagen)

Ses sen!

♥Johanna



Dagens klänning.

67191-233

Idag blir det klänning. En från H&M. Romantisk härlig i denimturkos. Till det ett par kilklackar.
Idag ska jag nämligen på picnick med en vän, till Humlegården ska vi! Vi köper något att äta på vägen och sitter på en filt och njuuuter av sooolen!!

Njut Ni med ute!!


För mig blir det shorts och ribbat

67191-231

Kläder: Svart ribbat linne
              Shorts. Gråa med svarta streck.

Accessoarer: Två stela armband. Guld från H&M, det andra från London.

Smink: Bronzer, Maybelline Dream mousse Blush "Plum" Lash stylist mascara och Liparazzi på läpparna.


Ikväll ska det grillas, och ha det trevligt. Annars får dagen visa sig vad det blir =)

Dröm skor idag..

67191-229

Manolo Blahnik

Femhundra fyrtiofem dollar kostar dessa.

Jag drömmer om Manolos!

Movie 2 night!

67191-228Idag har det verkligen varit stekhett! Men nu ikväll ska det tittas på film hemma, Pirates of the caribbean. Jag har blivit medbjuden på att se nr 2 av denna film som har premiär den 12 juli på bio av Waynes coffee personalen. Så jag måste ju bara se ettan!
Har Ni sett filmen?

Bild: Filmpunkten.se


Sunday morning!

67191-227

Wuhuu Morning alla! Solen är het och jag ska snart iväg. Har på mig min nya vita skjorta från Gina Tricot som köptes igår på rea =). Mycket sval och skön är den! Har den även i rosa som skymtar på bilden.
Svarta korta shorts och troligtvis mina svarta ballerinas =)

Have a sunny sunady you all! ♥

Nu när solen skiner så mycket har jag inte varit här såå mycket, men jag läser absolut alla Era kommentarer och tänker absolut svara!  Kramis /Johanna

Modeskytt -

Mitt äventyr idag!

Sitter just nu på Gabriels kompis jobb. Vi har varit på stan en sväng.. Hitta min klänning på MQ som jag velat ha så läänge. Glad jag är! Bild kommer sen. Och älskling köpte den till mig, snällt.
Sen köptes även ett Nuxe läppglans med solskyddsfaktor. En fika även på
Espresso House med good latte blev av...

Vad resten av dagen bjuds på får vi se...

Uppdatering; Äventyret idag fortsatte med att åka till Barkaby Outlet! Där massa intressanta butiker finns..
Jag köpte dessa skor på Scorett där;

 Klicka för större :)
Guldsko med klack och svarta pumps, yeahh nu har jag ett par. 350kr/styck.

Och här kommer bild på den efterlängtade klänningen!

67191-308
Så nöjd med denna! Jag trodde jag aldrig skulle få den, e.s den är slut överallt. Men MQ Norrlandsgatan hade den =)

Nu blir det läsning ikväll och ev. ett varmt bad...

Ha så bra ikväll =)


Orkar jag se oredan?

Har börjat läsa nu i Bergdorfs blondiner och jag gillar boken nu såhär i början :). Tänkte jag skulle läsa mer idag och ev. städa garderoben. OM jag orkar se den överhuvudtaget idag...
Men ser hellre lite på Desperate Housewifes =). Ja det får bli så, så länge.. Kanske får jag ett ryck att städa sen. Man måste ju ha lust också..

Ses sen, och ha en fortsatt bra söndag ni alla!


Uppdatering; Är hos Gabriels vän, vi ska se...gissa vad!? Superman Returns som hans vän laddat ner(han älskar superman ;)..Aja, inte tänkt se den igen nu. Men vad gör man inte för att träffa sötis :) En latte på vägen har jag fått.. Efter filmen ska vi promenera vid kanalen i Södertälje där vi är...mysigt..

C´ya!

Men åhh..

Trött jag blir! På min garderob..som ständigt är i en oreda. Måste fixa det snart! Går ju inte att ha det så här.. Hittar knappt nåt, och jag tror att kläder har försvunnit..

Ska träffa syrran min idag, och hon skulle till
Ikea. Hmm...undrar om man ska hänga på!? Och kolla på förvaring och så.. Men helst skulle jag vilja ha en stooor garderob på en gång, allra helst en walk-in, men det går ju inte nu..Kan bli så irriterad på oreda. Som mitt rum är lite av just nu..

Kan man ha större problem?? ;)

Tänk om man hade en egen lägenhet, med mycket plats för kläder, skor, väskor.. Drömmande ord från mig..


Test av skimmer olja..

67191-301

NUXE Golden shimmer har jag nu köpt. Kikat på den ett tag och slog till idag. Man har läst så mycket om den och i senaste
VR fick den också bra betyg!

Har testat den nu på benen, och den ger det skimmer som man vill ha! Man kan använda den i håret och ansiktet också. Kort sagt; Bra olja som ger ett snyggt skimmer på kroppen! Skaka bara flaskan noga innan den används! Mer behövs nog inte säga :) Pris: 295kr.


Min favo serie och en ny bok och...

67191-300

Jag beställde igår min favo serie Desperate Housewifes säsong 1 på
CDON.com och fick den redan idag. Debbie hade beställt den och det var ju rea + fraktfritt så jag gjorde detsamma ;)
Sen så har jag köpt idag; Bergdorf Blondiner av Plum Sykes. Och ett impulsköp av läppglans: Maybellines shiny licious peaches ´n´cream. Goo doft på denna!

Just nu ösregnar det och jag känner bara för att vara hemma. Ska se en film jag hyrt (North Country) och bara ha en filt i soffan :)

Ha en super fredag!!

High Heels!

67191-299

Jag vill ha ett par high heels! Men så här smal klack tror jag inte..Skulle bli vingligt för mig, i början iaf. Är van vid klack, men så smala-nej.  Gärna lite
tjockare klack. Ska kolla i London sen efter ett par. Har sett lite på Zara också.. Men letar än. Skulle ni kunna gå i dessa som Micha Barton har? Vad föredrar ni som skor med högklack? Modell o.s.v ?

Superman Returns.

67191-298
Kate Bosworth som spelar Lois Lane och Brandon Routh som spelar Superman.


Lite trött just nu..Men ska se
Superman Returns ikväll på Rigoletto kl: 23.59. Behöver en latte för att hålla mig vaken känner jag nu.. :) Filmen är nämligen 2h 30min lång! Ska på den bion med Gabriel som han heter :) och hans vänner.

Annars idag har jag inte gjort nåt speciellt, fikat med syrran som kommit hem. Laddat ner lite låtar till iPoden..

Nu måste jag fixa iordning mig, ha en trevlig kväll alla! ♥ Kramis.

Uppdatering; Klockan är nu 03:26 och filmen skulle jag vilja säga var okey. Inte jätte bra men inte dålig heller. Godkänd iaf! En latte fick man på espresso house som stängde 23:00, bra där :)
Jag känner nu att jag tycker mer och mer om Gabriel.. Så sööt är han. Nu ska jag sova! Ses imorn =)


Test av färgad dagkräm..

67191-297

Igår var jag en sväng på
Kicks och köpte en färgad dagkräm. Har aldrig prova en sådan förrut. Men vill ha en nu till sommaren. Jag valde Lancômes Aqua Fusion Teinté. Jag frågade hon som jobba där och hon nämnde denna. Finns i fyra olika nyanser. Jag valde nr: 2. Den har dessutom solskyddsfaktor 15. Vilket är bra! Jag har testat denna nu på morgonen. Och den känns mjuk och skön på ansiktet. Ger en naturlig färg i ansiktet. Tuben är på 50ml och är behändig. Får lätt plats i väskan. Pris på denna går på 270kr.

Jag gillar mycket Lancômes produkter. Och denna är suverän. Om du är ute efter en färgad dagkräm så har jag ett tips iaf, och det är denna.


H&M kläderna i min garderob.

Yes!Har provat allt som kom med i paketet. Och jag är nöjd med allt!

67191-290

Först min vita ullkappa Åhh vad jag gillar den! Stora vita knappar som går ända upp. Bra längd som går till knäna. Och snygg vit färg. 998kr.

 Klicka för större

Sen kommer min gråa cardigan! Med stora knappar där också, som går ända upp. Väldigt skön att ha på sig. Kommer användas mycket sen! 298kr.

 Klicka för större

Mina svarta byxor! Mudd nedtill med knäppning som man kan reglera själv. Gillar dessa mycket. Snyggt till stövlar i höst/vinter.

 Klicka för större

Sen min rosa halsduk som bara var så skön...

Det var min H&M beställning, väntar sen på resten. Som skulle komma i mitten av september, verkligen låång tid. Men kommer nog iaf inte använda skinnhandskar nu :) Men min svarta cardigan jag beställde för 2 månader sen.. vill jag gärna ha nu!


Sen så har jag en ny parfym som syrran kom med när hon kom hem från Finland igår.


 Amor Amor Cacharel Eau Fraiche. Goo doft  verkligen! =)

Äntligen funkar nätet!

Mitt internet har inte funkat sen åskan kom, men nu funkar det! Äntligen :) Så det vart inget inlägg igår..

Igår var jag och bada men en kompis och hennes kille+hans vän, vi åkte en liten motorbåt och stanna vid en klippa. Mysigt! Bada och grilla lite korv. Det vart kul! Sen åkte vi hem till kompisen och såg på en scary film..

Idag är G ledig så jag ska träffa honom då =)!

Länge sen en dagens outfit var hos mig, här kommer den;

67191-287

Ha en underbar dag, så hörs vi senare idag!

Uppdatering; Det var snabbt! Mitt H&M paket har kommit! Där fanns min gråa kofta, min rosa halsduk, vita kappan och svarta byxorna.. Bilder kommer sen! Har även köpt idag ett rosa skal till min iPod och en topp från Zara, svart med ett stort glitter ankare. Ikväll blir det film med G hemma hos mig!

♥ Johanna

Madebyme for me.

67191-286

Idag kom mitt halsband från
Madebyme i brevlådan. Candy Luxury heter det. Pris: 499kr exkl. frakt.
Mycket nöjd med detta halsband! Fanns många fler man skulle vilja ha..

Här är vädret konstigt, det åskar nu, men det vart varmt innan.. Kanske därför det känts så kvavt..

Ska äta middag snart, sen kommer en vän ikväll och det blir nån film hemma.

Hej hej så länge

Bröllop och sånt..

Gårdagen gick bra. Vi var tre som servera drygt 80 gäster och sen en kock som gjorde maten. Vi hjälpte med att lägga upp maten, öppna champagne flaskor, vin, duka av, diska och allt möjligt som behövdes göra under kvällen! Vi hade ett flyt hela kvällen och alla vart nöjda. Men man vart trött i slutet.. Kom hem vid 04 i morse. Ont i fötterna och rygg. Somna direkt när jag kom hem.

Innan bröllopet igår träffa jag G, vi åkte till stan och fika och åt lunch. Fick en stor röd ros av han och en
stor Miranda nalle som jag alltid velat ha. Så sööt. Vi ska ses ikväll med..tillsammans med lite av hans vänner..

Nu ska jag fixa iordning mig, känns som det kommer ta lite längre tid nu när man är trött ;)

Ses!

En lång dag väntar mig..

Mår bättre idag, fått sova. Och inte så ont i magen iaf. Snart runt klockan 10 kommer G och hämtar mig, vi ska till stan och bara umgås innan jag ska till bröllopet! Svarta byxor och svart skjorta är nedpackat som serverings outfit.

Hinner inte svara på kommentarer nu, utan det blir imorn! Kommer nog hem rätt sent/tidigt på morgonen.

Hoppas Ni har en skön lördag!

Trött och hängig nu..

Är väldigt trött och mår lite sådär.. Vakna tidigt i morse med väldans magvärk. Känns något bättre nu iaf. Men inte kunnat äta så mycket. Ska vila under dagen och kolla på nån film kanske. Och bläddra i H&M höst katalogen som kom idag :)

På kvällen blir det bio med älskling och hans vän+tjej. Blir trevligt! Imorn blir det jobb.. Jag och två andra ska servera på ett bröllop. Vi ska jobba i ungefär 12 timmar.. puh. Men vi får betalt 1000kr som kommer gå till London.  Just nu känns det sådär att jobba, för att man mår som man gör nu. Men det blir säkert bra...

Nää, det blir soffan nu. Orkar inte så mycket mera nu.

Ha en skön fredag!!

Kramisar Johanna


Uppdatering; Mår något bättre,och lite lite piggare. Klockan är kvart i åtta och jag har bytt om och sminkat mig..

67191-285

* Röd klänning, ASOS.
* Leggins med spets, Twilfit.
* Pumps med rosett, DinSko.
(Känns trånga..men vi åker bil så jag får tåla ;)
* Halsband, Kenneth Jay Lane
* Väska, Rizzo
* Hår uppsatt lite slarvigt med ett spänne.

G kommer och hämtar mig när han duschat och så... Så bara ta det lugnt innan dess =)

Ha en fortsatt skön fredag så syns vi imorn!

Londonresan bokad!

Jaaa nu är London resan bokad. Jag och Annie åker den 10 augusti och stannar i två nätter, hemma den 12: e på kvällen. Läängtar dit!! Det blir intensiv shopping.. då ;)

Ha en fortsatt trevlig kväll!!

H&M Höst


Klicka för större bild.

Detta ovan beställde jag från H&M. Inte fått nån katalog..Men kunde se lite höst nytt på nätet. Ska komma v. 30! Hoppas då.. (Skinnhandskarna skulle komma mitten av september) Sen väntar jag ju fortfarande på min svarta cardigan jag beställde i april tror jag (!)

Dagens outfit bjuder jag på idag:


Min nya jeans väst , märket  Zoul från MQ, shorts JC, ribbat linne svart MQ. På fötterna; troligtvis svarta ballerina.

Ha en underbar dag alla!


Rea fynd från Asos!

67191-27767191-274
Röd klänning från Asos och Tubtops klänning rosa/vit från Asos. På rea =). Kom idag, och jag var nöjd med båda dom!

Har åkt runt lite i köpcentrum, Farsta och Kista.. Men ingen lycka att hitta klänningen. Men så fick jag ett insidertips på min mail! Att den kommer finnas.. Då ska jag bara ha den! Tack för tipset Igen Fia.

Just nu är jag bara trött, ska laga nån middag och se på film. Köpte en jeans väst från MQ iaf idag: (MQ fan som jag är ;)


Mycket snygg på, kanske inte såå bra bild. Men visar sen när den är på :)

Sen så är jag en ägare av en iPod nano vit, 4GB. Som G:s lillebror hade i fyra månader, men ville sälja den.. Fick den för 1500kr, men den ska G betala. För att jag hjälpte honom i måndags med lite jobb. Ska fylla den med massa låtar sen :)

Ha en trevlig kväll alla! Så hörs vi mera sen.

Mína nya jeans!

Här är dom, mina nya jeans! Är väldigt nöjd med dessa :) Vad tycks?

67191-267

Provas med mina nya ankelboots. Klicka för större bild på den lilla bilden.

Har även lackat mina naglar med Essie;


Ett naturligt lack, fint tycker jag. Sägs att det ska sitta hårt och inte flagna snabbt.. vi kollar det sen :)

ModelCo Blotting paper har jag testat idag, min haka t.ex. kan lätt bli blank. Och jag tog en bit av detta magiska papper. Man tar så stor bit man behöver. Pappret är väldigt tunnt. Och otroligt att det ska hjälpa mot detta. Men det funka (!). Bra att ha i väskan med andra ord..

Min Biotherm spray är också bra, gillar den lika mycket som min håkansson. Ska ha en i väskan. Biotherm kanske då.. Känns svalkande och skönt! Bästa tips från mig, att ha med sig. Så ansiktet känns fräsht!

Ska iväg en stund...men kommer ikväll sen :)

Ha en fortsatt skön tisdag!


En låång dag men bra sådan.

67191-266

Det har varit en låång dag idag.. Hjälpt G med att fixa mat åt hans bäste vän och hans filmgäng som filma en reklam spel grej, hur man nu ska kalla det :) Som ska visas i september. Vi fixa mat och allt. Kul var det! Han kom och hämta mig vid halv fem imorse och sen kom jag hem vid åtta på kvällen.. Vid samma tid kom mina föräldrar hem!  De hade med sig lite saker fårn Taxfree :)

* Ralph Lauren HOT parfymen
* Elisabeth Arden, Eight hour Hand treatment
* Hypnose från Lancome, mascara svart.
* Biotherm- 
Soothing refreshing spring mist . (En spray att spraya i ansiktet för att fräsha upp, som min  Håkansson spray.
* En ljuslykta från Pentik. 

Sen kom även mitt Blush paket idag! Beställde ModelCo Blotting paper och Essie "Mademoiselle" nagellack. Recension på dessa kommer imorn :)

Nu ska jag sova...en tröttis nu =)

Kramis ♥


Min dröm väska.. En av dom..

Min dröm väska fortfarande... Chloé Paddington med det gigantiska hänglåset. Men visst finns det många väskor man vill ha!?  Har du nån drömväska du vill ha såå mycket?



67191-264
Bild; chloe.com


Inte en helt fel söndag..

Min söndag har hittils känts bra :). Hängt på Waynes och snackat och haft skoj med personalen. Shoppat lite smått;

67191-261

En denim kjol med hög midja från MQ, 499kr. Sen ett hårband med leopard mösnter, H&M och Isa Doras waterproof kräm skugga. Ska provas imorn!

Resten av kvällen..laga en kyckling middag, tvätta och små städa.. Imorn kommer päronen hem på kvällen.

Ha en skön söndag, kramis!

Skräckfilm.. me love!

Tänt ljus, förberett middag tills ikväll :). Snart kommer G hit.. Vi ska äta, se en skräckis, The Ring 2.. uhh..scary är den tycker jag. Är väldans lättskrämd ;)

Köpte ett par Jeans idag, I
Diesel!!  Har inte gillat Diesel jeans så, men dessa var nyinkommna och de satt snyggt. Passar nog bra till mina nya ankel boots. Ville ju ha Acne, men nu vart det inte så.. Tycker det är jätte svårt att köpa jeans. Men det finns en kille jag känner lite som jobbar i en klädbutik som hjälpte mig. Super! Dessa var i stuprör, mellan blå ungefär.. Ska lägga upp dom, så dessa får jag på tisdag =). Visar dom då!

Hoppas Ni har en skön lördag kväll alla...

Test av Håkansson.

Nu har jag provat mina Håkansson produkter!

Vitamin Spray Rose-  Provade den i morse först. Sprayade på mitt ansikte två gånger, stäng ögonen och spraya 20 cm ifrån ansiktet. Denna spray doftade en neutral ros doft. Sådär lagom. Och den gav en fräshhet i ansiktet. Kändes bra! Sen så sprayade jag även efter att jag sminkat mig. För att det ska hålla längre.. Vi får se då ;). Men jag gilla den spray mycket! Bra att ha i väskan, för en snabb uppfräshning av ansiktet. Pris hos
Smashing; 239kr.  Finns även i bl.a Kiwi, Fruit...

The Powder- En väldigt liten burk! Trodde den skulle vara större. Men då kan man ju ha den i väskan. Jobbigt med stora förpackningar i väskan, när man annars har så mycket där. Ett väldigt lätt puder som jag använde med en stor borste, efter min foundation. Jag har ett annat lös puder från M.U.S också.. Men Håkanssons känns inte så torr på huden. Känns smidigare på, om Ni förstår ;) Denna lilla burk kostar 199kr. Den ska räcka länge också säger dom. Men jag gilla detta puder. Jag kan tycka just puder och foundation är svårt att hitta nån bra.. Men detta puder får följa med mig nu :)

Sminkade ju mig också, använde min nya ögonskugga från MAC; Aquadisiac.


Skuggan gilla jag, en snygg turkos skugga som ger ögonen en helt annan look :)

Resten av outfiten vart denna;

67191-258
H&M klänning randig, sidenband runt, svarta skor DinSko, Johanna halsbandet och min metallic väska. Har också första gången använt Hollywood F Tape, guu så braa det är. Nu behöver man inte vara orolig att klänningen ska halka ner ;)

Ikväll blir det middag hemma och film med G, ska bli mysigt.. Har städat mycket imorse och fixat lite. Nu måste jag snart få min morgon latte ;)

Ses lite senare! ♥

Håkansson från Smashing!

Jag beställde två produkter från Smashing, när VR gav 25% rabatt! Dessa kom i brevlådan idag..


Håkansson The Powder och Håkansson Vitamin Spray Rose

Aldrig provat dessa produkter förr eller något från Håkansson. Ska prova dessa imorgon bitti vid sminkningen!

Ikväll denna fredag tänkte jag städa lite hemma, hyra nån film.. Ska träffa min älskling imorn och göra nåt..

Ha så bra under fredag kvällen! Kramis Johanna

Uppdateing: Dax att sova snart.. Som vanligt kan man inte låta bli; Har beställt lite från Asos rean, Blush och Madebyme.. Men säger inte vad nu. Det får ni se sen när jag fått beställningarna =). Imorn får Ni veta vad jag tyckte om Håkanssons produkter! Natti natti!

Gårdagen min...

67191-252

Vart ingen mer bloggning igår sen, åkte till stan först för att träffa Tina. Och halsbandet är mitt nu! Se ovan =). Så snyggt, kommer en dagens outfit med den på.

Köpte även lite andra saker;


Ankelboots från Nilson sko,  Hollywood F Tape & Hanky Panky trosor och linne..

Var på G: s jobb ett tag, sen körde han hem mig.. Då ringer hans kompis och fråga om vi ville grilla med några stycken, så vi åkte till dom sen..  Det var trevligt!

Ska snart iväg och dricka min latte, måste städa här hemma i helgen också. Mina päron kommer hem på måndag.

Här kommer en bild på mig och halsbandet;

67191-254
Lite dålig bild tycker jag, men jag har svarta shorts med en längre top från Gina Tricot, köptes igår. Och Kenneth Jay Lane halsbandet :)

Jag har varit med på bloggtoppen sedan ett tag, vill ni lägga en kommentar om min blogg till mig så gör gärna det här.  =)

Ha en underbar fredag alla goa!!

Johnny Depp kan =)

Kommit hem nu från bion! Såg den på Rigoletto på Kungsgatan. Fullsatt var det! Och filmen var braaa! Mycket humor i filmen och J. Deep gör bra ifrån sig igen. Och O.Bloom var inte så seg i denna film som i ettan tycker jag.  Och även Stellan Skarsgård var med i filmen.  Se den =) Väntas nu bara Trean som kommer nästa år..

Men på dagen idag var jag och slinga, tona och klippte håret;

67191-247
Vart en uppljusning och det slitna klipptes bort. Känns bra det.

Sen var det ett inköp :) en brun skinnajcka.. på MQ..


Vad tycks?


Har fått tag på Tina också, så jag ska träffa henne imorn lite innan 11 imorn bitti på NK. Då får jag halsbandet :)

Nu ska jag sova.. Natti natti!


Snygg förvaring bl.a

Hemkommen efter att pojkvännen G körde hem mig. Hade på dagen en picknick med mina vänner, vi var på Tantolunden  beläget på södermalm. Efter det köptes t r e nya ögonskuggor;


Högst upp en bronzig lösskugga "Watt", till vänster en ljus skugga "Flirt" som highlight från Samshbox och MAC skuggan "Aquadisiac"

Granit hittade jag bra förvarning till mina skärp och scarfs;


Svarta stabila flätade fyrkantiga korgar.

Är rätt trött nu, ska läsa i nya VR som kom på posten. Imorn väntas frisör besök =). Ska färga, slinga och klippa mig! Äntligen.. Sen på kvällen blir det bio; Pirates of the caribbean 2.

Ses imorn,

Natti natti!

Utmaning!

Jag blev utmanad av Debbie, jag gillar utmaningar på bloggen och jag ställer gärna upp.. Här kommer den;


Fem saker i min frys, sett ifrån ett funktionellt perspektiv:
  • Kyckling och lax 
  • Is! Älskar is!
  • Vaniljglass från GB.
  • Bröd
  • Bär (Blåbär & Hallon)

Fem saker i min garderob:

  • Kläder som är tryckta i garderoben.
  • Skärp
  • Handdukar små till ansiktet
  • En tom liten förvaringslåda i korg material.
  • Galgar överallt. De som inte får plats att hänga upp.

Fem saker i min bil: (Läs pappas & mammas bil)

  • CD-skivor jag vill ha när jag kör.
  • Papper
  • Mammas solglasögon.
  • Gamla parkerings biljetter.
  • Små mynt i ett fack.

Fem saker i min handväska:

  • Läppglans of course och nån läppbalsam (Rosebud)
  • Min mobil.
  • Plånbok
  • Alvedon
  • Handkräm!

I handväskan har jag ju mycket mer ;). Men det var ju f e m saker man skulle skriva :)

Och nu så utmanar jag 5 personer... Annie, Jocelyn, Tesan, Vintage Jessica & Wiiberg


Bumble and Bumble i håret och svarta kläder.

Morning! Precis tagit en dusch och tvättat mitt hår med Bumble and Bumble. Och det är ett shampoo som inte löddrar mycket alls, nästan ingenting alls. Men jag tycker det var lätt att arbeta in shampoot i håret. Och man behöver inte mycket alls! Sen så tog jag balsamet., som jag kände nästan direkt att det var bra. Håret blir inte sådär strävt som det kan bli ibland, utan det var lent och lätt att reda ut. Jag hade ingen speciell doft på mitt shampoo, men doftade gott för det. På NK där jag köpte mitt fanns det några andra dofter och de står på flaskan att de är för olika hår och så. Mitt var för normalt hår och gav hårbotten en lugnande känsla. Bra!
Priset varierade på dessa olika shampoon, jag betalade 169 och 179kr för mitt.  Finns också att beställa på MrsH

Dagens outfit består av....

67191-243 

.... svart kjol och ribbat svart linne. Longchampen och YSL solisarna. Två guldhalsband. På fötterna; sandaletter (Ej på bilden)

Till stan idag, träffa vänner! Ska bli mysigt.

Hoppas eran tisdag blir braa!

Kramis Johanna

Mina inköp och sånt där..

Goo kväll! Har kommit hem nu rätt sent ikväll. Träffa en vän och fika sen åkte vi till stan en stund..Hon hade på sig ett svart Juicy set, so lovely! Sugen på ett :) Och sen träffa jag Han :). Vi åt middag sen gick vi på bio igen, såg 16 Blocks

Men här kommer bilder från det jag shoppat =)


Från vänster; Juicy Tube "Pamplemousse"- ger lite glitter på läpparna, och go doft. Sen YSL Touche blush med en spegel på locket, nyans: 2- härligt skimmer på kinderna, me like! Sen Bumble and Bumble shampoo och balsam "Seaweed" från NK, ser framemot att prova dessa :). Sen har vi mina svarta YSL solisar! Köptes på NK, super läckra tycker jag.

Sen köpte jag två väskor;

67191-237
Från Rizzo! En Quiltad skinn väska med kedje handtag. Nu har jag en! Gillar den såå mycket. Köptes på Rizzo butiken.


67191-236

En Longchamp, mörkbrun lite större väska med längre handtag. Perfekt till hösten men även nuu :)


Dessa var mina inköp!

Imorn träffa lite vänner som ska åka bort. Träffa Honom, som är min pojkvän nu också =). Kan inte tro det bara ;).

Känner för en dusch nu, med bumble and bumble i håret. Ska berätta vad jag tyckte om denna sort sen..

Natti natti alla! Kramis :)

Shopping och café besök.

När jag vakna så gick jag till datan för att kolla mitt saldo på kontot. Fick en chock! Jag hade fått in pengar från mitt försäkringsbolag, e.s. jag är sjukskriven har jag fått det :)
Så jaa.. det blir att åka in till stan och shoppa! Massa fiint. Sen ska jag hälsa på min date på det café han jobbar på!

67191-235
Svart kjol, Fcuk
Prickigt halterneck linne-brunt med vita prickar, H&M
Ballerina Svarta, La Redoute
Uppsatt hår och mascara + läppglans!

Kommer visa allt sen vad jag köpt :)

Ha en underbaaar söndag Ni alla goa!


Uppdatering: Kommit hem från en svettig dag på stan. Köpte lite saker :) YSL solglasögon, Longchamp väska, en Rizzo väska bl.a Bilder kommer imorn. Ska nämligen iväg till min kompis nu =). Ses imorn e.m!

Ha en fortsatt skön söndag och Tack för alla fina kommentarer!

Varmt och Poseidon ikväll..

Kan det bli mera v a r m t !? Tror inte det... Har precis tagit en dusch, men så känns det inte.. Ska snart iväg på bion, Poseidon ska vi se ikväll =)

Har på mig min randiga klänning från H&M, svarta leggins, flätat silver skärp,metallic väskan och högklackat från DinSko.. Och en svart kofta, om det behövs.. Men vi åker bil så det blir kanske inte nödvändigt..

Ha en trevlig lördag kväll ♥


Uppdatering: Hemma nu..klockan är 01.30. Och måste säga att date nr: 2 var också mysig. Shit ;). Bio först, sen var vi på Café Albert om har öppet sent (Fre-lör till 05.00). Man är bland massa moln nu och dagdrömmer, hihi =)

Natti natti!

Små irriterad..

Jag skulle ha träffat Tina igår. Hon skulle skicka ett sms om tid. För att hon skulle även träffa Marie Sernholt samtidigt.. Men jag fick inget sms eller mail igår!! Har skickat ett mail till henne nu, om när vi ska ses. Vill ju ha halsbandet! Hoppas jag får reda på nåt idag då... (!) Grr..

Nåt annat roligare; Idag ska jag in till stan en sväng. Ska träffa en söt kille :). Och äta lunch och så.. Han ska köpa en parfym som jag ska få välja =). Och imorn ska vi på bio... Ska bli kuul.

Nu ska jag duscha och fixa mig....Hoppas jag fått nåt svar på mailet eller nåt meddelande av henne...


Ses!


Uppdatering: Kommit hem nu! Klockan är lite efter 18. Daten gick jätte bra! Han är verkligen så sööt. Imorn blir det bio =). Nu ska jag snart iväg till min vän, film kväll och pizza :)
Sen fick jag ett mail av Tina, hon hade inte mitt nummer på sig, så hon kunde inte höra av sig (!) Och hon kunde ses, måndag eller så... Får halsbandet då!

Ha en trevlig kväll alla goa!

Kramis Johanna ♥

Känner på mig en bra dag..

Picnicken igår var härlig! Vi åt sallad, jordgubbar. Jag drack en Latte :) och min vän en smoothie. Otroligt varmt och skönt. Dock hade jag inte så bra promenad vänliga skor, de kilklackar jag hade gjorde att mina fötter var ömma och ont gjorde det.

En helt annan sak; Idag ska jag träffa Tina som var på bloggträffen och pratade om de olika produkter som fanns med i Goodiebagen och andra smycken och sånt man kan köpa. Jag ska nämligen köpa
detta halsband. Wuhuu! Blev kär i det direkt, och kan inte sluta tänka på det ;)
Kommer visa bild sen ikväll eller imorn =)

Nu ska jag äta frukost, sen träffa syrran ett tag. Och dricka dagens Latte.
 Har också tänt dessa rökelse stickor från Voluspa. Ljuvligt det doftar..(Fanns med i goodiebagen)

Ses sen!

♥Johanna



Dagens klänning.

67191-233

Idag blir det klänning. En från H&M. Romantisk härlig i denimturkos. Till det ett par kilklackar.
Idag ska jag nämligen på picnick med en vän, till Humlegården ska vi! Vi köper något att äta på vägen och sitter på en filt och njuuuter av sooolen!!

Njut Ni med ute!!


För mig blir det shorts och ribbat

67191-231

Kläder: Svart ribbat linne
              Shorts. Gråa med svarta streck.

Accessoarer: Två stela armband. Guld från H&M, det andra från London.

Smink: Bronzer, Maybelline Dream mousse Blush "Plum" Lash stylist mascara och Liparazzi på läpparna.


Ikväll ska det grillas, och ha det trevligt. Annars får dagen visa sig vad det blir =)

Dröm skor idag..

67191-229

Manolo Blahnik

Femhundra fyrtiofem dollar kostar dessa.

Jag drömmer om Manolos!

Movie 2 night!

67191-228Idag har det verkligen varit stekhett! Men nu ikväll ska det tittas på film hemma, Pirates of the caribbean. Jag har blivit medbjuden på att se nr 2 av denna film som har premiär den 12 juli på bio av Waynes coffee personalen. Så jag måste ju bara se ettan!
Har Ni sett filmen?

Bild: Filmpunkten.se


Sunday morning!

67191-227

Wuhuu Morning alla! Solen är het och jag ska snart iväg. Har på mig min nya vita skjorta från Gina Tricot som köptes igår på rea =). Mycket sval och skön är den! Har den även i rosa som skymtar på bilden.
Svarta korta shorts och troligtvis mina svarta ballerinas =)

Have a sunny sunady you all! ♥

Nu när solen skiner så mycket har jag inte varit här såå mycket, men jag läser absolut alla Era kommentarer och tänker absolut svara!  Kramis /Johanna


Bloggtoppen.se
Top Mode & design bloggar

RSS 0.91