Min skönhetslista.


Här kommer min skönhetslista som många gjort.

67191-923

Rengöring: Dior Cleansing Milk for face and eyes
Ansiktsvatten: Nivea
Skrubb el mask: Clinique 7 day scrub.
Ögonmakeup remover: Håkansson the remover
Dagkräm: Dior HydAaction Deep Hydration Rich Creme
Nattkräm: Dior HydrAction Serum Radical Ultra Hydratant och Dior Dagkrämen
Ögonkräm: Clinique All About Eyes Rich

Primer: Smashbox Photo.
Foundation: Chanel Teint Innocence
Färgad dagkräm: Ingen just nu.
Concealer: YSL touche eclát och Make Up Store cover all mix.
Löst puder: Loose powder Make Up Store & Håkansson the Powder.
Fast puder: Dual Foundation Make Up Store.

Rouge fast: Make Up Store, Bloom, MAC,
Rouge kräm/tint/stain: DuWop, Smashbox Tokidoki Skintint, Make Up Store Duo Blush.
Highlighter: Jag använder skimmer delen i Duo Blushen från Make Up Store.
Bronzer: Dior Bronze Sun Powder. Doftar gott och bra är den!

Mascara: DiorShow,
Mascara vattenfast: Kanebo 38°
Eyeliner/kajal penna: Make Up Store kajal.
Eyeliner flytande/gel/kräm: Använder ingen.
Ögonskugga fast: MAC, Make up Store,Chanel palett med fyra skuggor.
Ögonskugga lös: Make Up Store dust

Läppenna: Make Up Store lippencil.
Läppstift: Clinique (används sällan) och Make Up Store (nyans: bare)
Läppbalsam: Rosebud Salve Strawberry, Crazy Rumors bl.a.
Läppglans: Tokidoki Smashbox, H&M, Liparazzi mfl.
"Plumper": DuWop.

Hudkräm: Bodybutter- cocoa butter, Body Shop.
Bodylotion: Ingen just nu.
Brun-utan-sol eller en "skimmer"produkt: Dove Summer Glow med skimmer och Nuxe 'guldolja'
Skrubb: Ole Henriksen Rub n Buff Spa Salt Scrub.
Schampo: Bumble & Bumble Thickening.
Balsam: Bumble & Bumble Thickening.
Stylingprodukt: Wella hårspray, Sachajuan Shine serum och Ocean Mist.

Handkräm:
Olive från Åhléns, Clarins handkräm.
Nagellack: Essie, Mavala.
"Allround" produkt: Ingen just nu.
Doft dag: Stella in Two.
Doft kväll: Ralph Lauren HOT

Snart ska jag på intervju i Gallerian, som ska handla om shopping, passande ämne ;).

Ses sen!


Kommentarer
Postat av: Käthe

Kul lista, jag har inte orkat göra min än. Kul med intervju. :)

2007-02-28 | 13:54:56
Bloggadress: http://kathe.blogg.se
Postat av: Gilraen

rekomenderar du mascaran dior show?

2007-02-28 | 14:26:33
Bloggadress: http://gilraen.blogsome.com
Postat av: Johanna

Käthe: Jag har hållt på med denna lista ett tag, tar ett tag att göra den :) Intervjun var kul, men nervös =)

Gilaren: Ja! Absolut, den mascaran är bland mina favoriter, som jag återkommer till.

2007-02-28 | 16:15:34
Bloggadress: http://www.modeskytt.webblogg.se
Postat av: Nathalie

Är inte Kanebo 38° vattenfast? min är det iaf...

2007-02-28 | 22:18:02
Bloggadress: http://supersotasessan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nathalie: Oh, nu sökte jag på nätet. Och det stämmer att den är, har inte haft den mascaran förr, så jag visste inte. Tack för att du sa det :)

2007-03-01 | 00:06:41
Bloggadress: http://www.modeskytt.webblogg.se
Postat av: anina

Vilken bra lista. Den måste jag göra senare ...

Ha en bra dag! Kram.

2007-03-01 | 10:33:41
Bloggadress: http://www.anina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback