Cuticle scrub.

67191-835

Jag har testat cuticle scrub från nail space/Debroah.

Denna lilla flaska innehåller en jordgubbsdoftande peeling för nagelband och naglar. Jag som har torra händer har också torra nagelband som lätt fnasar. Inte speciellt kul, eller snyggt heller :)Jag har testat denna ett par gånger.
Man börjar med att tvätta händerna och ta bort ev. nagellack. Pensla på lite av scruben på nagelbanden och nageln. Massera in peelingen och skölj händerna så inga rester finns kvar. Smörj in händerna med nagelbandskräm, olja eller handkräm.

Resultat?

Direkt efter blev dom mjuka och fina nagelbanden. Men man ska nog göra detta ofta om det ska bli bra. Sen tyckte jag att det var svårt att få upp kornen på penseln. För att få peelingeffekten.

Betyg: 67191-78767191-787

En produkt som nödvändigtvis inte är ett måste. För att få fina nagelband kan man massera in nagelolja istället som går in i huden. Och inte så kladdigt som detta var. Jag köpte min peeling på Silja Line för 69kr. Lite mer i affären, runt 95kr kanske. Vet inte var man köpa detta, kanske Åhléns eller Kicks?

Kommentarer
Postat av: Vintage*Jessica

Kan starkt rekomendera nagelolja :D

Eller ett annat bra tips på apoteket finns det tunna mobullsvantar
innan du lägger dig smörj in med nagelband olja + handkräm sen sover du med vantarna garanterar dig att du har baby händer på morgonen :D

mvh J

2007-02-05 | 19:29:27
Bloggadress: http://www.bambii.blogg.se
Postat av: Johanna

Vintage*Jessica: Ja, det har jag provat :) Har nu en natthandkräm från Time serien på apoteket. Jätte bra!

2007-02-05 | 19:33:44
Bloggadress: http://www.modeskytt.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback