Hur känner man igen en fejkad designerväska..

Ja, hur vet man. Tittade i Ebbas Stil, och där stod det några punkter som man kan gå efter, jag skrev ner några av dom..


*Priset- Smakar det så kostar det, gå inte på nitarna på nätet som lovar ut original och äkta till lägre priser.

* Sömmarna- Fina väskor är fint sydda, sömmarna ska vara små och diskreta, inte klumpiga och ojämna.

*Handtagen- På fejkväskor görs ofta handtagen och mindre läderdetaljer i läderfärgad plast. På en äkta Louis Vuitton t.ex. mörknar dessutom de ljusa läderhandtagen och detaljerna med tiden.

* Dragkedjorna- På en äkta väska ska dragkedjan gå lätt att stänga och öppna. Inte tröga som på de fejka.

* Tillbehören- Kolla med försäljaren på nätet om det finns tillbehör. Väskan ska ha en så kallad "Dustbag", en förvaringspåse som kommer med en äkta väska. Även kvitton och kontrollkort som finns i innerfacket. Men även detta förfalskas tyvärr..


Jag tycker dessa tips var bra, jag kan vara skeptisk till att köpa en äkta väska på nätet, och att den inte är falsk... Så svårt.
Och själv går jag efter priset, och sen om man får känna på väskan och kolla på den mera.
Men om jag köper en väska på nätet så ska jag kolla efter dessa punkter iaf! Och Ni med, om du vill köpa en.

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag är också rätt tveksam till att köpa designerväskor på internet, när man ändå betalar så pass mkt pengar vill man ju inte ha fejk.

2006-05-13 | 12:01:32
Bloggadress: http://rubia.se
Postat av: Johanna

Stina: Ja, det håller jag med om!

2006-05-13 | 16:20:14
Bloggadress: http://www.pinkpanther.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback