Utmaning:



hannahsthlm skrev i dagens blogg om utmaning att visa dagens sminkning, blev ju klart på där. Älskar att sminka mig.

Min dags sminkning.

Jag använder mig utav:

Fuktkräm: Dramatically different moisturizing lotion, Clinique,"den gula"
Ögonkräm: Make Up Store, skincare system
Liquid foundation: Make Up Store, nyans: Cream
Löspuder: Micro Loose powder, Make Up Store; Cream
Cover all mix, Make Up Store. En kaka om tre som täcker mörka ringar under ögonen, röda partier i ansiktet. Rött täcker blått, gult täcker rött, sen den sista vita har jag under ögonskuggan efter foundation och puder. Kan även användas om du vill ha bleka läppar, snyggt tycker jag ibland.
Bronzer: Bronzing powder, Make Up Store. Nyans: Beam
Ögonskuggor: Microshadow, Make Up Store, Nyans: Vanilla. Använder den under den vanliga skuggan så den sitter hela dagen. Sen tog ja Sultan, sen skugga jag med cookie som är något mörkare.
Kajal: Svart och vanilla. Make Up Store.
Mascara: Nivea, Lash Designer
Tri brow color: För att markera ögonbryen, använder en sneskuren borste som är suverän till det och även att lägga skugga under frans kanten. Super bra redskap!
Rouge: Blush, Make Up Store, Nyans: Complex. ( Åt det rosa hållet)
Som highlight tog jag, Karen Millen: Body & Face sparkle dust, i nyans: Gold 513.
Läppar: cover all mix, läppstift från Make Up Store, nyans: Bare. Sen lite Rosebud salve på.

Har väldigt mycket smink från Make Up Store, tycker om deras smink. Men provar som sagt nytt också :)

Ni ser på den sista bilden skillnaden på läpparna, jämfört med de första. Där använde jag bara rosebud salve.

Nu måste man nästan ut när man sminkat sig :)









Kommentarer
Postat av: anina

Vad fin sminkning! Visst e rosebuden super.

2006-05-03 | 15:08:43
Bloggadress: http://www.anina.blogg.se
Postat av: Johanna

anina: Tack! Ja rosebuden e super, like it.

2006-05-03 | 15:23:22
Bloggadress: http://www.modeskytt.webblogg.se
Postat av: modeamatören

Har också covermixen från MUS men visste inte att man kunde ha den vita under ögonskuggan. Blir det som ett primer då? Hjälper det så att ögonskuggan håller längre?

2006-05-03 | 19:01:12
Bloggadress: http://modeamator.webblogg.se/
Postat av: Johanna

modeamatören: Japp, den gör att ögonskuggan håller längre, verkligen lääängre! ögonskuggan sitter där den ska.

2006-05-03 | 19:12:36
Bloggadress: http://www.modeskytt.webblogg.se
Postat av: hannahsthlm

Kul att läsa..blev supersnyggt=)! Hoppas du haft en bra dag!

2006-05-03 | 22:36:09
Bloggadress: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: kirre

cover all mix, läppstift från Make Up Store, nyans: Bare. Sen lite Rosebud salve på.
Var hjar du köpt den? det är väl ett läppstift som är oglansigt, matt och ser ganska naturligt ut?

2007-01-02 | 13:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback