Håret behöver också omsorg i sommar.

67191-179


Håret behöver också omvårdnad i sommar. Håret gör mycket , hur det ser ut o.s.v  Det är ju en del av sig själv. Jag själv är noga med att sköta håret. För att det ska se fint ut. Jag använder inpackning 2 gånger i veckan nu när det är sommar. Annars brukar det bli en gång i veckan. Sen efter tvätt tar jag en "leave-in-produkt" som inte skölj ur, som ett extra skydd för solen och värme som man också får från hårtork och plattänger t.e.x. Glans spray eller silikon droppar för en extra glans ger ett mjukt, härligt och glansigt hår! Plattänger ger också ett glansigt reslutat och spikrakt hår!  
Fräscha till topparna var 8:e vecka, brukar jag kunna hålla, men inte alltid tyvärr. Sen att göra slingor och färg för en uppfräschning av håret.
Tvätta håret gör jag inte ofta, var tredje dag brukar jag göra det. Mer behövs inte! Och när man tvättat håret ska man inte gnugga med handduken, för då kan hårstråna lätt gå av. Håret är extra känsligt när det är blött.

Jag tipsar dessa produkter för håret;

* Elvital inpackning.
* Elvital shampoo & Balsam.
* Maria Nila Protein Masque.  
* Hair Lotion, Maria Nila.
* Sunsilk schampoo och balsam.
* Philip B, Shin Shine. Glans spray.

Elvitals inpackning har jag nu, ger ett lent resultat och lätt att reda ut. Maria Nilas produkter brukar jag köpa ibland då jag går till frisören. Kostar en slant, men urbra! Och de räcker länge, som Hair Lotion ska man bara ta en klick så stor som en femtioöring, och fördela i handukstorkat hår. Räcker länge med andra ord!
Philip B ger en glansigt hår som varar i flera dagar, och super mjukt blir det!


Ett shampoo och balsam jag vill prova det är, Bumble & Bumble.


Är det nån annan hår produkt du rekomenderar?

Kommentarer
Postat av: Debbie

Wow! 2 ggr i veckan! Jag har använt inpackning två ggr i hela mitt liv, haha :D Köpte ju Elvital, men glömmer jämt å använda.. ska tvinga mig till det nångång.. fast min frisör säger att jag har bra hårkvalité.. så det blir faktiskt inte särskilt slitet. Inte ens efter att ja inte klippt det på 1 år! Men jag använder Matrix schampoo som man kan köpa hos frisören, jag använder då Sleek Look och balsam från Biolage. Älskar det, blir så himla bra resultat. Märkte det sist när jag va tvungen att låna från en annan flaska när mitt va slut, å det vart helt sådär frissigt liksom. Så det kan jag verkligen tipsa om, det har hjälpt mig massor :) Å sen såklart den där produkten från Loreal som jag tipsa om på min blogg. Very good :) Krams!

2006-06-15 | 22:19:31
Bloggadress: http://debbsan.blogg.se
Postat av: Gilraen

Jag måste nog skärpa mig med mitt hår.. SLitet som bara den, ser förjävligt ut rent ut sagt. :/ Har du något tips på bra hårprodukter för icke färgat hår som inte är allt för dyrt? (jag ska klippa mig inom två veckor har jag bestämt) ;P

2006-06-15 | 23:04:34
Bloggadress: http://gilraen.blogsome.com
Postat av: modeamatören

Elvital är bäst.

2006-06-16 | 02:20:32
Bloggadress: http://modeamator.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Debbie: Jo jag får också höra att jag har bra hårkvalité. Men bra att tillföra lite fukt till håret. Frisör shampoon gillar jag mest! Men ibland blir det att köpa ett från affären. Ska kolla in Matrix shampoo!

Gilaren: För icke färgat hår skulle jag köpa i budget: Sunsilk shampoo och balsam "Care and repair" mot just lite slitet hår. Sen också använda inpackning! Mycket viktigt om ditt hår är slitet och trött. Annars är Loréal Elvital också väldans bra! Hoppas du hittar nåt som passar dig!

Modeamatören: Bra budget alternativ ja!

2006-06-16 | 07:30:44
Bloggadress: http://www.modeskytt.webblogg.se
Postat av: christine

Elvitals inpackning har jag tänkt prova hur länge som helst, men jag har inte orkat än, haha! =)
Jaja, nu drar jag till varmare breddgrader, so long & ha det gott! =)

2006-06-16 | 07:56:44
Bloggadress: http://chrisse.blogg.se/
Postat av: Gilraen

aah, då får jag testa det då. Tack för tipset! Sunsilk får bli nästa shampo/balsam produkt här näst. :)

2006-06-16 | 10:31:56
Bloggadress: http://gilraen.blogsome.com
Postat av: Linda

älskar creme de coco...passar om man har tjockt hår o lite frizz tror jag :) mitt är iaf så :) luktar gott av kokos med :)

2006-06-16 | 18:35:31
Postat av: Johanna

Linda: Aha.. okey. Men kanske finns det nåt bumble för fint & tunnt hår!? :)

2006-06-17 | 08:37:07
Bloggadress: http://www.modeskytt.webblogg.se
Postat av: Anna

Jag gillar Sunsilk! Hmm, jag får nog bli bättre på att göra inpackningar.

2006-06-17 | 18:41:43
Bloggadress: http://annaingridmargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback